2024. június 24., hétfő

Gyorskeresés

Magyar találmány lehetne az útépítés jövője

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

[link]

Egészen addig nem fontos ez, még valakit nem érint úthiba és abból eredő kár. :U

Hozzászólások

(#1) Hieronymus


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

A kulcsmondat, ez:

"Fontos, hogy a magyar eljárást nem szabad összekeverni az USA-ban alkalmazottal, az tényleg bonyolultabb és drágább."

Már Dieselnek gondjai voltak a szabadalmaztatással. Otto jól fogalmazta meg a szabadalmát.
Vélhetően Magyarországon kívül ez a szabadalom sem tartható, mert az amerikai nem egy módszert, hanem a használt gumiabroncsok útépítéshez való felhasználását szabadalmaztatta. Pont.

Mindamellett a cikk írója sem ásta magát elég mélyen az útépítés rejtelmeibe.
Jelenleg több módon készített kopóréteget használnak Európában.
Az autópályák fedőrétege nem túl tartós, viszont minden időjárási körülmények között biztonsággal használható.
Az másik véglet az olcsó és tartós kopóréteg. A nedves útfelület viszont korcsolyapálya. Esőben 70-80 km/óra sebességkorlátozást kell alkalmazni.

Ráadásul a kopóréteg csak egy csekély része az útnak. Tönkrement útalapra hiába kerül új kopóréteg. Nem lesz tartós a javulás.

"...a közutak felújítási ciklusideje 10 évről 35 évre nőtt..."

Ez érdekes adat. A gumiabroncsok használhatósága, időben korlátozott. A használatlan abroncsokat, korlátozott ideig lehet tárolni, Illetve felhasználni.
Kicsit túlzónak tűnik a 35 év.

Amúgy, hajrá!

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#2) nemlehet válasza Hieronymus (#1) üzenetére


nemlehet
őstag

Nekem az építőmérnök ismerőseim azt mondták, hogy itthon leginkább a nem megfelelő alapozással van a baj. A földmunka drága, macerás és szaktudást igényel ami hát na... Mondjuk úgy az állami szférában ezeket a szavakat nem szeretik.

Kicsit szenzációhajhásznak érzem a cikket, nem elég alapos. Ha ez tényleg annyira szuper találmány lenne, akkor vagy megvette volna valaki a MOL-tól, vagy nagy mennyiségben rendelnék olyan országok ahol cél, hogy jó legyen az út.

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#3) JoeYi


JoeYi
őstag

szerintem is gyenge a cikk. MOL simán beleölné azt a pármilliárdot a gyártókapacitásba ha akarná és onnéttól lehetne ontani a cuccot. De ne m teszik meg, tehát valami csavar mégis van.

Ja és egy apróság amit a cikkíró nem említett: nagyobb tapadás=nagyobb fogyasztás + gyorsabb gumikopás. Valamit valamiért

(#4) exabit


exabit
tag

Már 2012-ben hallottam egy előadást erről. Akkor még úgy volt hogy nem jó hozzá akármilyen gumiabroncs például személyautóké, hanem - ha jól emlékszem - tehergépjárművek gumiabroncsa a megfelelő ehhez, lévén azok más összetételűek. Ezzel nem is lenne probléma de ezekből jóval kevesebb van és ezeket már a gumibitumen előtt is újra tudták hasznosítani.
Kíváncsi vagyok, hogy azóta már a személyautók abroncsaival is megy-e?

[ Szerkesztve ]

(#6) nemlehet válasza #45553408 (#5) üzenetére


nemlehet
őstag

Csomón a kákát... Ki fizeti a cehet? Az állam. Ergo akkor az állam építi (építteti).

Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3

(#8) lev258 válasza #45553408 (#7) üzenetére


lev258
veterán

Mert az állami cégek az olcsóságról és a minőségről híresek. :Y
Jobb is, ha nem próbálsz erről meggyőzni.
Az más kérdés, hogy valóban el lehetne érni, ha lenne rá szándék. De abból kevesebbet lehet zsebre tenni.

[ Szerkesztve ]

Ubuntu MATE 20.04, hobbi cayenne termesztő

(#9) Kolondrum

Én azonnal ráugrottam a cikkre, alapból nem tettem volna. >> [link]
Kb le is szrtm volna.

(#10) Picco válasza Kolondrum (#9) üzenetére


Picco
addikt

Ez elmeny lehetett elsokerekre elszenvedni, sikerult megfogni? Kincstari tojasok egyben maradtak? :D

**Escape from Tarkov EOD account elado!** It's gotta feel so good to moo as a cow. Probably feels really good to moo

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.