Tegnap este a discovery-n ment (vagy NGC? ) egy dokumentum film. Ott láttam ezt a dolgot. Magyar szemmel ez olyan nagy dolog, hogy az hihetetlen. Híradóba is bekerülne ha... De itt nem lesz ha. Az R160-ról van szó.
Érdemes beírni a google-ba a következő kifejezést: R160 metro
A képek egy dolog meg a sok leírás, a dokumentum film tartalma volt a lényeg. Ez nem csak egy sima metro. Csak néhány részletet emelnék ki ami nekem köztudott volt hogy itt nem ilyenek a szerelvények.
- !! Fékezéskor visszatáplál a hálózatba. >> Ezek az orosz szarok fékezéskor meleget termelnek nem energiát.
- Ezek a jószágok légféket csak 6 Km/h alatt használnak. Ott a villany a célra (okosok kitalálták, hogyan lehet a hajtást fékezésre is használni - ősrégi dolog) minek levegőzzön. >>> Az orosz csodák nem tudom csak gyanítom (nem néztem utána), hogy csak légféket használnak.
- New York-i barátunk nem töri el a kezünket, láttam hogyan tesztelték. 1980-ig ott is eltörte, bakker 30 éve ez itt még mindig probléma!!! >>> Mondom magamban próbálnád ezt meg nálunk. Ma éppen láttam amikor valaki csukódás közben szét akarta feszíteni mert várta a haverját, egy pár másodpercig tudta tartani majd bummm.
- Az R160-as halkan csukódik, ez teszt is náluk. >>>> Ezek?
- New York-i barátunkon a kapaszkodók függőlegesen vannak mert anno valaki okos gondolt az alacsony emberekre. >>> Ma láttam az alacsony kiscsaj nem érte el a tömegben és igen igen kellemetlen volt neki mert végül csak állt és egyensúlyozott.
- Az R160-asban minden úgy van kialakítva, hogy gyorsan (1 óra pl a légkondi csere) cserélhető legyen. >>> Ezeken? Jó az letépve is. Itt foltoznak, nem pedig elemeket cserélnek.
- Friss levegő még az alagútban is, ez ott fontos >>> nyitott ablak by cccp!
- folyamatos pálya ellenőrzés! 2cm-es eltérés és mennek javítani. >>> Itt ilyen nem létezik! Hol vagyunk mi attól, hogy egy számítógépekkel felszerelt kocsi járja a hálózatot?
- Minden új metrokocsit 2 hétig üresen járatnak a pályán, hogy teszteljék. >>> Itt én nem tudom, hogy van, mert nincs új metrokocsi! Az R160-as egy típus a sok közül, rá lehet keresni, ott fejlődnek a metrok, itt azt a ronda orosz feliratot olvashatom lépten nyomon.
Jelenleg ennyi jutott az eszembe! Hát nem csodás? És nekünk ez jó nem is zavar minket! Biztos vagyok benne, hogy a 4-es metro sem fog ezek közelébe érni! Ha egyáltalán befér a peronra!
Info: Kocsinkén 4 motor a hajtás, szerelvényenként 5 kocsi = 20 motor. Naponta 2db R160-as készül el, a régiek mennek a tengerfenékre korallnak.