2019. július 20., szombat

Gyorskeresés

Gondolatok a Counter-Strike: Source-ról

Írta: | Kulcsszavak: counter strike source tapasztalatok

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Halisztok! Első írásom, melyben a CSS-ről, vagy a magyar szlengben csak „csé”-nek titulát FPS-sről fogok írni pár gondolatot.

Először is, mi ez a játék? Biztos vagyok benne, hogy egy IT oldalon, ha nem is mindenki játszott vele, hallani már hallott róla. Ha máshogyan nem, hát a rákent botrányok miatt. A csé egy FPS, azaz first peson shooter. A pályákon két csapatra osztódnak a játékosok: terroristákra, és terrorista elhárítókra (t = terrorist, ct = counter-terrorist).

A kör kezdése előtt van időd fegyvereket venni, melyeket az előző körben hozott teljesítményed alapján ad a gép. A nyertes csapat többet kap, illetve egy-egy frag 300 kreditet ér. Újabban a szervereken van fogadási funkció, ha meghaltál, fogadhatsz az egyik csapatra. Ha igazad volt, kapsz extra pénzt, ha nem, akkor levonja a feltett tétedet. A vérdíj funkció is gyakori: ha valakit már régóta nem lőttek le, ellenben ő sokat öl, vérdíj lesz a fején. Amennyiben lelövöd, kapsz extra pénzt. Ha tovább garázdálkodik, nő a vérdíj a fején. Én láttam már több mint tízezret érő játékost. A maximum pénzed 16000 kredit lehet. Az első körben, mikor belépsz 800 kredittel kezdesz (ez egy pisztolyra elég).

A pályákon mindig van egy feladat: a de_ előjelü pályákon a terroristák a meghatározott két helyre (A és B lerakó) bombát raknak le, majd 40 másodpercig őrzik, amíg felrobban. A ct-k feladata ennek megakadályozása: vagy nem engedik a bombát lerakni a meghatározott időn belül, vagy likvidálják az összes terroristát a bomba lerakása előtt, vagy hatástalanítják a bombát. Ha a bomba nem robban fel vagy lejár az idő, nyertek. Amennyiben meghal az összes ct és a bomba felrobban, a t-k nyertek.

A cs_ előjelű pályákon a terroristák négy túszt őriznek. A ct-k dolga egyszerű: ki kell onnan hozni őket, lehetőleg sértetlenül. Amennyiben valaki véletlenül (vagy direkt) lelő egy túszt, a pénzéből levonnak egy kisebb összeget. Amennyiben meghalnak a túszok, az veszt aki lelőtte őket, de ilyen nagyon-nagyon ritkán esik. Ha a t-k lelövik az összes ct-t vagy elvesztik a túszokat, esetleg a ct-k kifutnak az időből nyertek. Ellenkező esetben a ct-k viszik a prímet.

Nem egy bonyolult játék, eh? Nem, valljuk be nem az. De annál nehezebb játszani! Kell bele csapatmunka rendesen, na meg rutin. A CSS-t azonban pár dolog elrontja. Mégpedig a játékosok. Nagyon sok a csaló. Ha van admin vagy szavazás, hamar ki lehet őket dobni, de általában aki „jól csal” ritkán bukik le. Na meg persze vannak „pro” játékosok, akikre sokan azt mondják, hogy csal, pedig csak szimplán jól játszik. A másik fajta a kötekedős. Ha lelövik káromkodik és „csiter” jelzővel illeti a másikat. Ha viszont ő lő le valakit akkor ő lesz a pro, és le n00bozza meg lowozza a másikat. Ezek nagyon elrontják a hangulatot.

A másik hogy a játék netkódja illetve találati/sérülési rendszere elég hiányos, sokszor fals találatokat ad, vagy nevetséges sebzést oszt. Ezek is rettenetesen rontják az élményt. Sokszor van úgy, hogy a rossz szerver konfigurálás vagy a nevetséges lövések után 2-3 hétre elmegy a kedvem.

Lehet, hogy lesz folyt. Köv.

Hozzászólások

(#1) JuliusCaesar


JuliusCaesar
(kvázi-tag)

Első írás, lehet kritizálni, javítani, fújogni! Flémet kerüljük ha lehet!

... Alea iacta est - Veni, vidi, vici ...

(#2) malwy


malwy
(senior tag)

Sajnos igaz a vége is a cikknek, ahogy az eleje is. De ilyen emberkék az életben is vannak (dögivel).

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2019 PROHARDVER Informatikai Kft.