Forma 1. Száguldó Cirkusz. Sok millió ember megőrül ezért a sportért, köztük én is, de az utóbbi hetekben egyre kevesebb szó esik a sportról. Helyette Monacoban jött a szar, miszerint egy Ferrari alkalmazott (Stepney) szabotálni akarta a csapatát. Ismeretlen eredetű fehér port találtak, amelyről mai napig nem tudják hogy mi az. Hogyne... (röhög)
A port nem a tankban találták meg, de a verseny után valamivel magyarázni kellett a több mint egy perces lemaradását Massanak, ez nyilván kapóra jött. Az igazság azonban az, hogy a Ferrari pénteki nyilatkozata szerint minden rendben volt a kocsikkal. Kikaptak. Nagyon. Ezen nincs mit takargatni.
Bő egy hónappal a Monacoi Nagydíj után a Ferrari a modenai ügyészségen beperelte Stepney-t, aki titkos iratokat adott át egy McLaren alkalmazottnak. Mit nyerne Stepney ezzel? Állását, hírnevét kockáztatja. Állásától el is búcsúzott, hírneve ível lefelé. Közben kiderült, hogy ki a McLaren alkamazott: Coughlan. Stepney és Coughlan találkoztak, majd Coughlan átvette az iratokat, és később együtt mentek a Honda-hoz állás reményében. Fry elhajtotta őket, majd jelentette az ügyet mindkét csapatnak és az FIA-nak.
Július elején a McLaren az FIA-hoz fordult, hogy vizsgálja meg az autóit, amiből kiderül, hogy használták-e az adatokat. A teszt negatív eredménnyel zárult. Itt kapott végleg hülyét a Ferrari. Ekkorra a McLaren már tetemes előnyt gyűjtött össze mind az egyéni mind a konstruktőri bajnokságban, így valamit lépni kellett. Jött a WMSC. Eljött a meghallgatás napja, majd ismét kiderült, hogy Coughlannél valóban voltak Ferrari adatok, de azokat nem használták fel az autó építésénél. Év közben meg szarnak egy pofon a Ferrari adat, mivel a két kocsi teljesen más konstrukció, nem tudják hasznosítani.
Persze nem Olaszország lenne Olaszország, ha nem menne a szarkavarás. Az FIA elnök, Max ''húdetuttivagyok'' Mosley engedett az Olasz Autosport Szövetség kérésének, és továbbította az ügyet a Nemzetközi Sport Fellebviteli Bírósága felé. Erre szerintük azért volt szükség, hogy a Ferrari előadhassa saját verzióját. Persze. WMSC alatt viccből volt ott Jean Todt. Ha a Ferrari számára pozitív eredmény születik a WMSC ülése után, nemhiszem hogy sírtak volna, hogy nem tudtak megszólalni. Szarkavaró banda a Ferrari, ez már tény. Nembaj, lépjünk tovább...
Az előző tárgyalásra épp ma került volna sor, de új bizonyítékok bukkantak fel az ügyben, és ismét a WMSC elé kerül mindenki. A sajtó annyit tud, hogy volt egy levélváltás De la Rosa és Alonso között. Természetesen jött a bulvárhír, hogy a Ferrari beállításairól beszélgettek. Ezt egy újságíró találta ki, aki be is ismerte az egészet.
Közben Briósnak annyira Alfonzó vágya lett, hogy mindent elkövet, hogy visszakapja. Most a Ferrari az Isten, tavaly meg egy szarházi banda volt. Gondoljunk csak tavaly Monaco-ra (már megint, hehe) ahol Schumacher véletlenül/direkt keresztbe állt, meghiúsítva ezzel Alonso továbbhaladását. Briattore akkor úgy nekiment a Ferrarinak és ex-pilótájának is, hogy azt öröm volt nézni. Most pedig pacsizás van. Az is érdekes, hogy Briós saját véleménye szerint érintett a kémügyben, ezért ott lesz a mai meghallgatáson is. Az ok ennél egyszerűbb, és egy szóval le lehet írni. Alonso.
Én úgy vettem észre, hogy mindenki sír, aki érintett (most gondolok a Renault-ra is) hogy jajj ez jajj az. Egyedül a McLaren foglalkozott a munkájával, amit el is végzett profi módon. A McLaren volt az, aki felajánlotta, hogy vizsgálják át a kocsit. A McLaren volt az, aki szó nélkül elment az összes ülésre, engedett minden vizsgálatnak, még az Olasz Nagydíjon történt eseteknek is. Aki nem tudná, az Olasz hatóságok véletlenül éppen a szombati időmérő előtt kavarodtak a McLaren Motorhome-jához, hogy átadjanak X dokumentumot. Olaszországban, Olasz csapat nyomása alatt Olasz hatóságok. Mit is várhatnánk?
Luca di ''avérünkispiros'' Montezemolo tegnapi kirohanása is megmutatta, hogy milyen fából faragták az olasz csapatot. Szerinte teljesen mindegy milyen úton nyernek, csak nyerjenek. Mit is várhatnánk? Aki nem végzi el a munkát megfelelően, az mehet a bíróságra pereskedni, és talán nyer. Nagyon remélem ez nem így fog történni. A Sport már így is kihalt, ez már csak a pénzről szól...
Nézzünk egy kicsit előre, mi lenne, ha:
1. Kizárják a McLarent az idei és a jövő évi bajnokságból:
- Ferrari VB, egyhangú 19 futam, érdeklődéshiány, a sport leáldoz.
- Még ennél is nagyobb botrány, amely évekig elhúzódhat.
- Bernie Ecclestone szívrohamban meghal
2. Kizárják a McLarent az idei bajnokságból:
- Ferrai VB, a pilóták között izgalmas hátralévő futamok.
- A McLaren talán beletörődik a büntetésbe és a munkájára fog koncentrálni, hogy nyerjen
- Ha nem, akkor ismét pereskedés, ami a jövő évet is beárnyékolja.
3. A McLarent ártatlannak itélik:
- McLaren egyéni és konstruktőri VB az évad végén.
- Briattore kirohan, az ügy folytatódik. Alonso hiány elég nevetséges már.
- Alonsonak maradnia kell a csapatnál. Vicc is lenne, akkor is, ha a csapatot megbüntetik, hogy megfutamodik a nehézségek elől. Egy kétszeres VB ilyet nem csinálhat.
Hozzáteszem, a jogrendszer szerint nem az ártatlanságot kell bizonyítani, hanem a bűnösséget, tehát már az is vicc, hogy azt mondják a McLarennek, bizonyítsa be, hogy nem használt semmit. Mi a fasznak?
A Ferrari pedig nem először kerül kémbotrányba. Ebben az évtizedben már ez a második. Akkor ki hibázott nagyobbat?
Szvsz ez befért volna a Forma-1 topicba is...
Nem értana tisztázni néhány apróságot, ami tévedés, esetleg ferdítés az írásban.
Stepney szerepét illetően nem adtad meg a teljes képet. A Ross Brown-éra végével ő szeretett volna feljebb lépni a Ferrarinál, amivel azonban a csapat vezetése nem értett egyet, így akár ez egyfajta bosszú is lehetne (ami persze érthetetlen, mert ő nyilván nem egy átlagos intelligenciával rendelkező ember). A másik szála ennek az lehetne, hogy ő és Coughlan már korábban eldöntötték, hogy a Hondánál szeretnének együtt dolgozni; az iratok átadása esetleg e célt is szolgálhatta.
Az azonban vitathatatlan, hogy a McLaren bűnös illegális adatok birtoklásában, tekintet nélkül arra, hogy használták-e az információkat, vagy sem. Továbbá az egy tévedés, hogy egy másik csapata adatai teljességgel használhatatlanok, nagyon sok mindenben befolyásolhatja pl. a taktikát, ha tudják, hogy a legnagyobb riválisnak mekkora a fogyasztása, mekkora a tankja stb. A helyes eljárás az lett volna, ha Coughlan azonnal a FIA-hoz fordul, amint meglátta, mi van a kezében.
Továbbá vitathatatlan az is, hogy Ron Dennis hazudott, amikor azt állította: csak ő és Coughlan tudott ezekről az információkról. Ez önmagában ugye nem büntetendő, de ha az egész csapat a Ferrari-információk tudatában cselekedett 1-2 boxkiállásnál, a teszteléseknél stb. akkor nem állja meg a helyét az a védekezés, hogy nem használtak fel semmit az adatokból.
https://www.coreinfinity.tech