2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Kémbotrány

Írta: | Kulcsszavak: forma1 . kémbotrány

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Forma 1. Száguldó Cirkusz. Sok millió ember megőrül ezért a sportért, köztük én is, de az utóbbi hetekben egyre kevesebb szó esik a sportról. Helyette Monacoban jött a szar, miszerint egy Ferrari alkalmazott (Stepney) szabotálni akarta a csapatát. Ismeretlen eredetű fehér port találtak, amelyről mai napig nem tudják hogy mi az. Hogyne... (röhög)

A port nem a tankban találták meg, de a verseny után valamivel magyarázni kellett a több mint egy perces lemaradását Massanak, ez nyilván kapóra jött. Az igazság azonban az, hogy a Ferrari pénteki nyilatkozata szerint minden rendben volt a kocsikkal. Kikaptak. Nagyon. Ezen nincs mit takargatni.

Bő egy hónappal a Monacoi Nagydíj után a Ferrari a modenai ügyészségen beperelte Stepney-t, aki titkos iratokat adott át egy McLaren alkalmazottnak. Mit nyerne Stepney ezzel? Állását, hírnevét kockáztatja. Állásától el is búcsúzott, hírneve ível lefelé. Közben kiderült, hogy ki a McLaren alkamazott: Coughlan. Stepney és Coughlan találkoztak, majd Coughlan átvette az iratokat, és később együtt mentek a Honda-hoz állás reményében. Fry elhajtotta őket, majd jelentette az ügyet mindkét csapatnak és az FIA-nak.

Július elején a McLaren az FIA-hoz fordult, hogy vizsgálja meg az autóit, amiből kiderül, hogy használták-e az adatokat. A teszt negatív eredménnyel zárult. Itt kapott végleg hülyét a Ferrari. Ekkorra a McLaren már tetemes előnyt gyűjtött össze mind az egyéni mind a konstruktőri bajnokságban, így valamit lépni kellett. Jött a WMSC. Eljött a meghallgatás napja, majd ismét kiderült, hogy Coughlannél valóban voltak Ferrari adatok, de azokat nem használták fel az autó építésénél. Év közben meg szarnak egy pofon a Ferrari adat, mivel a két kocsi teljesen más konstrukció, nem tudják hasznosítani.

Persze nem Olaszország lenne Olaszország, ha nem menne a szarkavarás. Az FIA elnök, Max ''húdetuttivagyok'' Mosley engedett az Olasz Autosport Szövetség kérésének, és továbbította az ügyet a Nemzetközi Sport Fellebviteli Bírósága felé. Erre szerintük azért volt szükség, hogy a Ferrari előadhassa saját verzióját. Persze. WMSC alatt viccből volt ott Jean Todt. Ha a Ferrari számára pozitív eredmény születik a WMSC ülése után, nemhiszem hogy sírtak volna, hogy nem tudtak megszólalni. Szarkavaró banda a Ferrari, ez már tény. Nembaj, lépjünk tovább...

Az előző tárgyalásra épp ma került volna sor, de új bizonyítékok bukkantak fel az ügyben, és ismét a WMSC elé kerül mindenki. A sajtó annyit tud, hogy volt egy levélváltás De la Rosa és Alonso között. Természetesen jött a bulvárhír, hogy a Ferrari beállításairól beszélgettek. Ezt egy újságíró találta ki, aki be is ismerte az egészet.

Közben Briósnak annyira Alfonzó vágya lett, hogy mindent elkövet, hogy visszakapja. Most a Ferrari az Isten, tavaly meg egy szarházi banda volt. Gondoljunk csak tavaly Monaco-ra (már megint, hehe) ahol Schumacher véletlenül/direkt keresztbe állt, meghiúsítva ezzel Alonso továbbhaladását. Briattore akkor úgy nekiment a Ferrarinak és ex-pilótájának is, hogy azt öröm volt nézni. Most pedig pacsizás van. Az is érdekes, hogy Briós saját véleménye szerint érintett a kémügyben, ezért ott lesz a mai meghallgatáson is. Az ok ennél egyszerűbb, és egy szóval le lehet írni. Alonso.

Én úgy vettem észre, hogy mindenki sír, aki érintett (most gondolok a Renault-ra is) hogy jajj ez jajj az. Egyedül a McLaren foglalkozott a munkájával, amit el is végzett profi módon. A McLaren volt az, aki felajánlotta, hogy vizsgálják át a kocsit. A McLaren volt az, aki szó nélkül elment az összes ülésre, engedett minden vizsgálatnak, még az Olasz Nagydíjon történt eseteknek is. Aki nem tudná, az Olasz hatóságok véletlenül éppen a szombati időmérő előtt kavarodtak a McLaren Motorhome-jához, hogy átadjanak X dokumentumot. Olaszországban, Olasz csapat nyomása alatt Olasz hatóságok. Mit is várhatnánk?

Luca di ''avérünkispiros'' Montezemolo tegnapi kirohanása is megmutatta, hogy milyen fából faragták az olasz csapatot. Szerinte teljesen mindegy milyen úton nyernek, csak nyerjenek. Mit is várhatnánk? Aki nem végzi el a munkát megfelelően, az mehet a bíróságra pereskedni, és talán nyer. Nagyon remélem ez nem így fog történni. A Sport már így is kihalt, ez már csak a pénzről szól...

Nézzünk egy kicsit előre, mi lenne, ha:
1. Kizárják a McLarent az idei és a jövő évi bajnokságból:
- Ferrari VB, egyhangú 19 futam, érdeklődéshiány, a sport leáldoz.
- Még ennél is nagyobb botrány, amely évekig elhúzódhat.
- Bernie Ecclestone szívrohamban meghal

2. Kizárják a McLarent az idei bajnokságból:
- Ferrai VB, a pilóták között izgalmas hátralévő futamok.
- A McLaren talán beletörődik a büntetésbe és a munkájára fog koncentrálni, hogy nyerjen
- Ha nem, akkor ismét pereskedés, ami a jövő évet is beárnyékolja.

3. A McLarent ártatlannak itélik:
- McLaren egyéni és konstruktőri VB az évad végén.
- Briattore kirohan, az ügy folytatódik. Alonso hiány elég nevetséges már.
- Alonsonak maradnia kell a csapatnál. Vicc is lenne, akkor is, ha a csapatot megbüntetik, hogy megfutamodik a nehézségek elől. Egy kétszeres VB ilyet nem csinálhat.

Hozzáteszem, a jogrendszer szerint nem az ártatlanságot kell bizonyítani, hanem a bűnösséget, tehát már az is vicc, hogy azt mondják a McLarennek, bizonyítsa be, hogy nem használt semmit. Mi a fasznak?

A Ferrari pedig nem először kerül kémbotrányba. Ebben az évtizedben már ez a második. Akkor ki hibázott nagyobbat?

Hozzászólások

(#1) sh4d0w


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Szvsz ez befért volna a Forma-1 topicba is...

Nem értana tisztázni néhány apróságot, ami tévedés, esetleg ferdítés az írásban.

Stepney szerepét illetően nem adtad meg a teljes képet. A Ross Brown-éra végével ő szeretett volna feljebb lépni a Ferrarinál, amivel azonban a csapat vezetése nem értett egyet, így akár ez egyfajta bosszú is lehetne (ami persze érthetetlen, mert ő nyilván nem egy átlagos intelligenciával rendelkező ember). A másik szála ennek az lehetne, hogy ő és Coughlan már korábban eldöntötték, hogy a Hondánál szeretnének együtt dolgozni; az iratok átadása esetleg e célt is szolgálhatta.
Az azonban vitathatatlan, hogy a McLaren bűnös illegális adatok birtoklásában, tekintet nélkül arra, hogy használták-e az információkat, vagy sem. Továbbá az egy tévedés, hogy egy másik csapata adatai teljességgel használhatatlanok, nagyon sok mindenben befolyásolhatja pl. a taktikát, ha tudják, hogy a legnagyobb riválisnak mekkora a fogyasztása, mekkora a tankja stb. A helyes eljárás az lett volna, ha Coughlan azonnal a FIA-hoz fordul, amint meglátta, mi van a kezében.
Továbbá vitathatatlan az is, hogy Ron Dennis hazudott, amikor azt állította: csak ő és Coughlan tudott ezekről az információkról. Ez önmagában ugye nem büntetendő, de ha az egész csapat a Ferrari-információk tudatában cselekedett 1-2 boxkiállásnál, a teszteléseknél stb. akkor nem állja meg a helyét az a védekezés, hogy nem használtak fel semmit az adatokból.

https://www.coreinfinity.tech

(#2) geo.hun válasza sh4d0w (#1) üzenetére


geo.hun
csendes tag

Lehet hogy befért volna, ahogy sokminden beférne egy fórumtopicba, ami itt írásként megjelenik...

Nézzük, Stepney két dolgot akart:
-előrelépni RB helyére
-ha ez nem jön össze, nyugis állást

Megkapta a nyugis állást, majd véletlenül kicsempészett 780 oldal doksit, és senki meg se állította, sőt, még puszit és virágcsokrot is kapott kilépéskor. Másik dolog, hogy mindent tagad, és azt mondja, bemártották. Talán igaza van.

A Hondás sztorit írtam, még azt is, hogy Fry jelentette a esetet az illetékeseknek.

Ha a McLaren bűnös, akkor az összes csapatot meg lehetne büntetni, mert mindenki kémkedik a másik után, hogy ők mit csinálnak, az miért jó, stb. Csak ez elfogadott, míg a mostani eset nem. Ez teljesen helyénvaló. Mérnökök átszerződésével is megy az információáramlás.

Nem hiszem el hogy az adatokkal akármire is mennek. Az a legjobb, hogy nem tudjuk mi áll a doksikban. Lehet hogy az új Ferrari logók :D Sose tudjuk meg, tehát ezen felesleges vitázni...

(#3) PazsitZ


PazsitZ
addikt

A Ferrari pedig nem először kerül kémbotrányba.
Nem cáfolom, csak nem értem te miért tartod bűnösnek a ferrarit ebben az esetben, mikor tőle loptak?

Ha csak a padlólemezes dolgot nézzük, A padlólemez meg olyan, hogy kihasználták a szabályok hézagát, biztos nem ez az egyetlen necces dolog az F1-ben- vesztett a Ferrari.
Hogy milyen technikai megoldást, ötletet vettek a doksiból? Sose lehet bizonyítani, kideríteni.
Pont azért, amit írtál 1-1 az egybe nem lehet berakni ugyanazt egy másik kocsiba.
De ötleteket simán vehettek belőle.
Az a rossz, hogy a teljes igazságot sose tudjuk meg :(
Sajnos nagyon kezd gyorsulni az a folyamat, ami miatt már kezdek jóideje kiábrándulni az F1-ből :(

- http://pazsitz.hu -

(#4) venember83


venember83
nagyúr

Minek akarsz itt is flame-t? Nem eleg az F1 totyik? Nagyon egyoldaluan vazolod az egeszet, nem baj, legyen ez a McLarenesek menhelye s oruljenek maguknak itt.

Nem, nem fogok semmifele vitaba belemenni, azt azonban viccesnek tartom, hogy teljesen artatlannak festesz le egy olyan csapatot amely tobbszazoldalnyi doksit birtokolt, mely pont a rivalis azevi autojarol szolt.

Ha ez az iras kellett neked hat egeszsegedre!

Olaszorszagban meg az a modi, hogy odamennek a rendorok s megmondjak a vizsgalt felnek, hogy sracok, vizsgalodunk. Mikor kellett volna kerje az olasz hatosag a papirokat, ha nem akkor amikor a vizsgalt fel Olaszorszagban van?

Irasod feluletes, nem hogy minden objektivitast nelkuloz, de ebben a formaban inkabb ''kampanyszeru''.

Minden jot!


Racecam: Te is voros vagy! :Y :DDD

[Szerkesztve]

(#5) Racecam


Racecam
MODERÁTOR

Az írásod még érdekes is lehetne, ha nem sugározna minden mondatából a Ferrari gyűlölet.
Meglátásom szerint, ha az ember egy ilyen témához nyúl és az írását vitaindítónak szánja a Logout címlapjára, akkor minimun tárgyilagosnak, objektívnek kellene lennie. Ezeknek a hiányában, talán inkább a saját blogodban lenne jobb helye egy ügyről kialakított személyes véleményednek.

Com'è diverso il mondo visto da qui

(#6) shev7 válasza geo.hun (#2) üzenetére


shev7
veterán

hogy mire mennek az adatokkal? nezzuk a hetvegi futamot.

A jatek kedveert tegyuk fel, hogy a mclarennel tudjak azt, hogy a ferrari 1 kialasra keszul. Ha a ''szokasos'' ket kiallasos taktikat jatszak, akkor a mclaren pilotaknak 6-8 korrel korabban kellett volna kijonniuk, a kiallasuk utan nagy valoszinuseggel Kimi atvette volna a vezetest (az mas kerdes, hogy akkor is megeloztek volna, nem ez a lenyeg).

Ez csak egy pelda, hogy egy csapat titkos adataibol milyen informaciokat lehet felhasznalni ami nem latszik az auton...

Frocsoges helyett le kene venni a szemellenzot es ugy nezni a helyzetet. Mert egyik csapat sem artatlan, de ahhoz, hogy a McLarent allitsd be aldozatkent az elegge durva.

''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''

(#7) sh4d0w válasza geo.hun (#2) üzenetére


sh4d0w
nagyúr
LOGOUT blog

Nem hiszi senki, hogy a többi csapat nem csinálja a kémkedést. A különbség az, hogy most ezt a McLaren és Stepney bebukta és ráadásul büntetőjogilag is meglehetősen súlyos vétek ez (gyk. ipari kémkedés). Az is nyilvánvaló, hogy a mérnöknek elsősorban a fejében van a tudás, de ezt nem lehet megakadályozni. A probléma ott van, hogy RD és a McLaren már egy sort hazudott ebben az ügyben; ezenkívül pl. meg kellene vizsgálni a Ferrari padlólemez-esetét, mert azt ember nem látja szabad szemmel, hogy az mozog... Tehát hogy ne profitált volna a McLaren, erősen véleményes szitu... Persze ezt egy szemellenzős sosem fogja elismerni.

https://www.coreinfinity.tech

(#8) Pompi


Pompi
MODERÁTOR

Én le is vettem ez az írást a címlapról. Egyrészt a nyilvánvaló elfogultsága miatt (objektivitás hiánya - lásd Racecam hozzászólása), de legfőképpen a ''mi a f@sznak'' és ehhez hasonló megnyilvánulások miatt.

Feel Good Inc.

(#9) venember83 válasza Pompi (#8) üzenetére


venember83
nagyúr

Ennyi voros egy helyen :D


geo.hun: erdekes, hogy F1-topikba bele se szolsz ezen ugy kapcsan, de sajat irast produkalsz...

re#10: vicces vagy :C pl eleve irasodrol sut, hogy... hm, kevesse szereted a maranelloiakat, meg ugye ott a harmadik kovetkezmenynel (ha McLarent artatlannak talaljak) elfelejtetted odairni, h ez mekkora veszteseg lenne becsuletileg ugy a Ferrarinak mint inkabb a sportnak. De mint mondom 1001 bizonyitekot talalok az irasban F1-hited megitelesere.

Azt meg, hogy ''egeszsegedre'' nem rosszindulatbol irtam, ha neked jolesett az iras, akkor helyes, hogy megirtad, kar, hogy amint a modik is megiteltek, talan nem a ''legmegfelelobb'' iras a helyzet vazolasara.

Mostantol igerem read-only leszek itt, ;)

[Szerkesztve]

(#10) geo.hun válasza venember83 (#4) üzenetére


geo.hun
csendes tag

Te meg egyáltalán nem válaszolod meg azt, amit a cikkben írtam. Ez a Ferrarisok menhelye. Ilyet én is tudok.

Nemhiszem hogy ártatlannak festettem volna le őket. A véleményem írtam le, amit szoktak az emberek. Elég baj, ha már ezt se lehet. Mindenkinek van véleménye, szerinted az enyém szar, mások szerint a tiéd szar. És? Nem vagyunk egyformák, én így látom, de lehet, hogy már csak x óráig, amikor (reményeim szerint) kiderül az igazság. Ott tökmind1 mi lesz, én csak igazságot akarok.

Olaszországban a csapat már csütörtök este ott volt (a vezetőkre gondolok). Egész péntek ott volt, ami munkanap is. Ugye szombat nem az? Vagy tévedek?

Az egeszsegem pedig tökéletesen helytáll még az ilyen ''kampányszerű'' írásoknál is.

Ja, és honnan veszed hogy McLarenes vagyok? Abból, amit leírtam? Abból, ami szerintem történt? LOL. Ha Ferraris vagyok akkor mivan?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.