Augusztus 10., még 121 nap
Pár OpenCV link
OpenCV C++ Ref.
OpenCV Examples Part 1
OpenCV Examples Part 2
Introduction to programming with OpenCV
CV Reference Manual
Noah Kuntz - Tutorials
Kiegészítés SDL-hez
SDL-hez még két dolog kell:
1. Win32 projektet kell létrehozni (azon belül mind1 mit)
2. main-nak így kell kinéznie:
int main(int argc, char **argv)
{
return 0;
}
Ha ezek nincsenek, nem fordul le. (Remélem DLL esetén már nem szórakozik)
Augusztus 11., még 120 nap
Feljegyzés
Kamera: hirtelen mozgásokat sajnos nem szereti, pl. 640x480 q1-nél szépen megfelezi a képet, ha gyorsan mozgatom.
cvWaitKey(1); 1ms-ig vár az inputra, ha nincs tovább lép magától, 0 esetén végtelen ideig vár.
Ha végtelen ciklusba rakom a cvShowImage(), és a program csak is a kép lehívásával és dekódolásával foglalkozik (az új kóddal), akkor az előbb írt cvWaitKey()-t bele kell rakni, különben nem bírja a cvShowImage() megjeleníteni (szürke kép). A kép biztos lejön, mert nem hasal el a program az ellenőrzéseknél.
Különös, mert ha beállítok 640x480 q1 -s képet, akkor is ez a helyzet, pedig ott kb. 2-4 FPS-sel jön a kép. Az IplImage változót pedig csak akkor bántom, ha már teljesen lejött a kép és valid.
Plusz a teszt kódban se fordult elő.
Augusztus 12., még 119 nap
Kb. kész van a .dll-nek szánt SRV/SVS vezérlő progi. Azt hiszem minden lehetséges tudást beleírtam. Bár a szín szegmentáció ma egyik roboton se akart működni, pedig a parancs elmegy, de csak egy feketeség a válasz.
Feljegyzés
Ha kamerán felbontást váltok, akkor a váltás utáni 1. képkocka bár átmegy a parseren, de hibás. A 2. képkocka és továbbiak jók.
Minél magasabb a kép minősége, annál nagyobb a "képlag".
Tegnap írtam a cvWaitKey() problémát, SVS esetben már 2db kell belőle (nem cvWaitKey(2), hanem 1-1 a cvShowImage()-k után).
Régen felfedezett hiba, de olykor ha mozgás parancsot küldök (0-9, és '.'), akkor elküldi a helyes választ, de mégse engedelmeskedik a robot. AForge.NET példáknál ez nem fordul elő, majd kibányászom, hogy ők ezt mivel védték ki.
Tapasztalataim szerint bal és a jobb között nincs nagy különbség (kb. egyszerre jönnek a képek), bár gyors változásoknál nagyobb az esély, hogy beakadnak. FPS-t még nem tudok mérni, így nem tudom összehasonlítani, hogy az AForge.NET-hez képest kevesebb-e az FPS.