2024. június 29., szombat

Gyorskeresés

[SVS_15] Október 18-19.

Írta: | Kulcsszavak: SRV . surveyor . SVS

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Október 18., még 52 nap

A robot következőt fogja csinálni: megy, míg túl közel nem kerül egy tárgyhoz, aztán elfordul valamerre, aztán tovább halad. Megpróbálok egy elég nagy tesztpált késteni, ami teli lesz srva dobozokkal.

Az adatok megfelelőek, megkaptam ald jelzést, most már pontos adatok alapján kidolgozhatom azt az algoritmust, ami a fenti cselekvést meg tudja csinálni.

Persze ezzel vannak gondok, mert jelenleg a bal képre késl el a 3D-s ponthalmaz, ert balra rosszabbul lát. Asik probléma, hogy a kamerák távol vannak, kicsi a látószög. E két nagyobb probléma miatt a robot kénytelen lesz látványosan hamarabb fordulni.
Van két ötlet ennek a leküzdésére, majd később leírom.

Csináltam egy képsorozatot, ahol centivel szépen lertem minden távolságot, elkezdtem a kapott OpenCV eredményeket hozzárendelni a valósághoz.

Ígértem egy olyan képet is, ahol nem merőlegesen, hanem élével szemben áll egy doboz a robottal, íme:

Pair

3D "felülről" (Default BM)

3D "felülről" (Mod BM)

Módosított BM észrevette, a sima nem. Pedig a sima disparity mapjén is jól kivehető:

disparity map "felülről"

Október 19., még 51 nap

Megvannak a képsorozatok és a lert adatok, párosítás az OpenCV-vel hamarosan.
Sorry, de ezeket nem fogom publikálni :). Cserébe csináltam pár érdekes képet.

"Ráraktam" a matlabtól kapott "szemből" csinált képet az eredeti (de már rektifikált és rektilineáris) képre. Minél melegebb a szín, annál közelebb van a tárgy (lásd kép bal sle).
Elcsúss lehet, mert nem vagyok egy paint.net mágus, átretezés se ment simán, de a lényeg látható.

5. képsorozatból:

BM default, 3D

BM default, disparity

Mod BM, 3D

Mod BM, disparity

6. képsorozatból:

BM default, 3D

BM default, disparity

Mod BM, 3D

Mod BM, disparity

Szépen visszajöttek a távolságok. :C

Egy biztos, objektumfelismerést nem ezzel a beáltásokkal fogok csinálni :P. Szerencsére nem is ez al. Szerintem 320x240-s felbontásl és ezekből a kamerákl többet nem nagyon lehet kihozni. 640x480 még szóba jöhet, de akkor lőttek a sebességnek, mert alapból 1 FPS körüli érkkel jön az adat a robottól.

Hozzászólások

(#1) Cucuska2


Cucuska2
őstag

ugy latom neha meg osszekeveredik, de az osszkep nagyon jo. :C
Amugy: sakktabla nem lesz?

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#2) Elrood válasza Cucuska2 (#1) üzenetére


Elrood
őstag

Beraktam a másikba: [link]

Hát igen, kicsit keveredik, kicsit foltos, de mondom nem objektumfelismerés lesz a cél, hanem az akadályérzékelés.

''The spice exists on only one planet in the entire universe. A desolate, dry planet with vast deserts. The planet is Arrakis, also known as DUNE.''

(#3) Mr.Csizmás


Mr.Csizmás
félisten

érdemben nem tudok hozzászólni, de mindig olvasom. respect!

"Szólítson csak Cirminek." | B&B XI | 3D nyomtatás Bp és környéke |

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.