2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Változatos ajánlások hiánya

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Az internetes nyomonkövetés már óriásivá nőtt, mégis egy hatalmas nagy űrt hagy maga után.
Sajnos olyan gyorsan folynak a bitek a különböző oldalak között, és annak ellenére, hogy mindent tudnak rólam, mégsem képesek megérteni engem.
És itt nem csak a reklámokról van szó, hanem ha megnézem egy oldalon egy videót, a másikon már csak azt ajánlja.
Öregem! Azért megyek másik oldalra, mert mást akarok látni. Ráadásul nem akarom hetekig ugyanazt nézni, hanem kíváncsi lennék új dolgokra. És azért legyen már ajánló, hogy hátha érdekel, és ne csak azokat ajánlják már nekem, amikre rákerestem egy másik oldalon.

Hozzászólások

(#1) Depression


Depression
veterán

Nyitó hsz.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#2) bakter24


bakter24
őstag

Nagyon hiánypótló lenne egy "már nem érdekel" vagy "köszi, már megvettem ezt" gomb a hirdetésekbe, vagy bármilyen ajánlásra. A hírlevelek korában legalább le lehetett iratkozni (általában)

"Negyvenkettő - mondta Bölcs Elme végtelen méltósággal és hidegvérrel."

(#3) tthom


tthom
senior tag

Egyetértek.. Idegesítő, bár lehet, hogy annak akik nem is szeretnek eltérni a szokásos világuktól..
Én ezért kapcsolom ki, ahol csak lehet a personalized ads dolgot is.. Keresek valamit a héten, megveszem, erre még azt ajánlgatja hetekig, holott már tökre nem érdekes. :)

Vagy incognito böngészés, de hát az meg..

(#4) updog


updog
senior tag

Ugyanezt veszem észre a reklámokkal, és az ajánlott youtube videókkal kapcsolatban is.

Én tipikusan olyan vagyok, hogy nem céltalanul böngészek, ha valamire szükségem van, hanem gyors, de hatékony módon, 1-2 nap alatt döntésre jutok. Aztán mégis hetekig azt látom, hogy ilyen gáztűzhelyet, olyan telefont, amolyan videókártyát dobál mindig a google ads. De a youtube is nagyon el van tévedve a "tetszhet neked" témában automatikusan beadott dolgokkal.

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#5) t72killer


t72killer
titán
LOGOUT blog

mindezek ellenére egyesek állítják, hogy mekkora pénz van a követő hirdetésekben. Frászt... Attól, hogy tudja, h mit érdekel, kb 0.00001% esélye van, hogy az ott hirdetett terméket megvegyem: 1. mert már megvettem, 2. mert már régóta van, csak egy csavart keresek hozzá, 3. csak mert a haver vett egyet és átküldte a képet/a fórumban, amit nézegetek két, tőlem független tag arról diskurál 4. mert eszem ágában sincs duplaáron megvenni a cuccost.

Adblock.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#6) Depression


Depression
veterán

És nem csak az a baj, hogy ugyanolyan ajánl, hanem konkrétan alternatíva nélkül.
Pl. ha rákeresek a gtx1060-ra, akkor nem mutat nekem rx580-at, vagy fillérekkel drágábban 1070-et. Zámbó Jimmy helyett Szécsi Pált, BMW helyett audit.

Orr alatt hordott szájmaszk pont annyit ér, mint a herére húzott koton.

(#7) joysefke válasza Depression (#6) üzenetére


joysefke
veterán
LOGOUT blog

Valószínűleg azért mert kurvára uninteligens a rendszer ráadásul csak a userre koncentrál akinek még a seggébe is belenézne, tudni akarja hogy mikor mit csinálsz (mit nézel, mire keresel, kivel kommunikálsz).

A másik oldalon pedig meg sem próbálja megérteni, hogy azok a dolgok amelyek az érdeklődési körödbi tartoznak (GTX1060 VGA, Zámbó Jimmy, BMW) azok pontosan micsodák, hogyan kell őket egy képzeletbeli térképen elhelyezni és mi az ami rokonságban áll velük (GTX1070, Szécsi Pál, Audi).

A rendszer jelenleg arra jó, hogy téged/engem minél tökéletesebben megfigyeljen, de arra nem hogy segítsen. Mert ha segíteni akarna, akkor feltérképezné a keresett termékek célpiac/ár/szolgáltatás stb kategóriáit (ugyanúgy mint az embereket) és próbálna rokon dolgokat is _intelligensen_ ajánlani.

Na ez még úgy tűnik nem megy, mert én is a hónapokkal sőt néhol az 1-2évvel (!!!) ezelőtt keresett és azóta megvásárolt termékekről kapok még reklámokat. Hónapokkal ezelőtt vettem 15E Forintért egy androidos kütyüt, aztán azóta kapom ugyanannak a típusnak a reklámait az arcomba...

SZERK

Ráadásul ami a leginkább irritáló dolog számomra, az az, hogy attól hogy valamire rákeresek még nem biztos, hogy utána szeretném ha hetekig ajánlgatna reklámokat a gépemen. Ha rákeresek egy szexuális segédeszközre, akkor utána elég kényelmetlen, ha esetleg a párom is használja a gépet és nyomja az arcába a kütyüket.

Tehát szeretném ha lenne olyan opció, hogy ténylegesen, appelláta nélkül le lehetne állítani egy termékkategória reklámozását addig amíg én saját magam újra rá nem keresek. És utána az legyen komolyan is véve.

Elhiszem, hogy ott a Google irodában ahol istállós tartásban vannak a programozók ott nehéz elképzelni, hogy az embernek van magánélete meg privát-szférája, de ettől még van, és az otthoni számítógépem nem a pályaudvari menetrendkereső...

[ Szerkesztve ]

(#8) janeszgol


janeszgol
félisten

A mai online reklámozás rettenetesen primitív sajnos. Valamit megnézek, aztán azt, meg abból a kategóriából lesegethetem a többi oldalakon a reklámokat. Ráadásul sokszor ugyan azt a cuccot, amit már néztem.
A nagy cégek arról ugatnak, hogy mindent meg akarnak figyelni, hogy aztán tudják még a gondolatainkat is. Erre épül a Google, az FB stb. Aztán idáig jutottak. Még az óvodában is visszatartanám ezeket, annyira értékelhetetlenek.

[ Szerkesztve ]

2024: nem lesz kegyelem a HMD-féle hulladékgyáraknak.

(#9) t72killer válasza joysefke (#7) üzenetére


t72killer
titán
LOGOUT blog

isten ments egy intelligens, prediktív rendszertől, akkor már a jövőben is helyettem akarnak majd gondolkodni - aminek persze én, mint bepalizott vásárló fizetem az árát.

Ez már kb AI vs human harc, amiből a lassú evolúció miatt az ember csak vesztesként kerülhet ki hosszútávon.

Mindig meglep milyen sokan hiszik el, hogy van ingyen ebéd.

(#10) UnA válasza joysefke (#7) üzenetére


UnA
Korrektor

"Ha rákeresek egy szexuális segédeszközre ..."

Akkor miért nem inkognitó módban keresel rá, ha ez zavar? :)

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.