Nos hát az áttét középső fogaskerék forgóágy-perselyezés (hú de nehéz volt megszülni!) ugyan sikeres volt, de a fogak nagyon megsínylették a hajtóműházba került port. Ugyanis felül van egy furat, ahol egy kisebb labirintus van. Itt kap levegőt a hajtóműház. Ám ebben a furatban egy gumiágyban gyárilag van egy kiálló gumicső, ami megakadályozza a por bejutását. Elég fura megoldás, de hiszek a mérnököknek.
Szóval a cső hiánya miatt ide bejutott a por és megette a csapágy nélküli alu forgó-ágyat.
Csak, hogy érezhető legyen a probléma súlya itt egy újabb kép a gondos gazdájú motorról:
Lényeg, hogy keresnem kellett egy komplett félblokkot, mivel a blokk oldalon és a hajtásház deknifedél részén is szétkopott a középső áttét fogaskerék forgó-ágya. Így teljesen szétverte a fogazatot az összes fogaskeréken.
A neten kutatva végül seikrült egy Honda DJ félblokkot találnom Jászberényben. Őrület. Az ügyintéző hihetetlenül készséges volt és segítőkész. Többszöri egyeztetés után megrendeltem a félblokkot, ami két napon belül(!!!) nálam volt. Hát igen...ahogyan ígérte a tulaj, tényleg hibátlan hajtásházzal és fogaskerekekkel. Semmi kotty vagy ilyesmi. :)
Egyetlen bibi volt az egésszel: atomjaira kell szétbontanom a teljes blokkot, hogy megejtsem a cserét és jó legyen a hajtás. :O
Ehhez a következőket kellett beszereznem:
- gyújtás lendkerék lehúzó eszköz (legyártottam)
- főtengely szimering
- forgattyúsház tömítés
Most ott tartok, hogy összerakjam végre a félblokkot. Időközben szétszedtem az első futóművet és teljesen átnéztem, csapágyakat újrazsíroztam, szimeringeket ellenőríztem. Burkolatokat lebontottam, lemostam, megragasztottam, fejidomot kigitteltem, mivel hiányos/törött volt így újra kellett építenem egy részét. A napszítta részeket lecsiszoltam. A homlokidom orr-része valamikor megsérült, mivel az home-made acél-dizájn elemet leszedve jócskán karcos volt a felület. Ezt is kigitteltem. Újra kell majd fújni. Irányjelzőket rendbeszedtem, olajtartály tiszta, benzintank tiszta, karbi akár az új. Sár már csak a sztendel körül van. Mielőtt beépítem a blokkot, az is meg lesz pucolva.
Annyi mindent kell vele csinálnom, hogy nem is győzöm leírni. Sok minden van még hátra...
Mint azt korábban említettem, semmit nem akarok kidobni, amit javítani, felújítani van esélyem és lehetőségem. Így lesz ez a fejidommal is. Íme a fejidom állapota:
A másik oldal:
Jóféle autós gittel már újraépítettem a hiányzó részeket. Csiszolás, egy kis epoxy+üvegháló réteg + újra csiszolás és olyan lesz, int új korában.
Folytatván ezt a részt egy kis update:
Tegnap sikerült a full blokkot összeszerelnem a megvásárolt Honda DJ félblokkal, amiben a hajtás hibátlan. Nem volt ez sem annyira egyszerű, mivel azért voltak akár 1mm-es eltérések is a két fél modul között. Sakkozgatnom kellett a főtengelyház tömítéssel rendesen, hogy megfelelő legyen az illesztés. Az eredmény azt mondom kielégítő. A dugattyú csak úgy cuppog a hengerben, megfelelő kompresszióval természetesen. Visszaszereltem az olajszivattyút a bendixet, féket, variátorházat, a kuplungot az ékszíjjal és feltettem az oldaldeklit, berugókart és így gyakorlatilag lezártam a blokkösszeszerelés fázisát. Gyorsan még tegnap este 10:00 kor vissza is szereltem a blokkot a helyére és így a hátsó kereket is. Örörm volt így látni újra. :)
Gondoltam visszapakolom a karburátort is, ám itt is van eltérés: a szívótorok üzemanyag porlasztó rácsa és az azt tartó műanyag konzol mérete nem egyezik. Nem fér be a blokk-oldali nyílásba. 0.5 mm az eltérés a konzol javára. :( Itt hagytam abba tegnap, de ezt az akadályt is könnyen lehet venni. Módosítani fogom a rács méretét egy 1mm acélvágó flex korong közreműködésével, amit természetesen egy flex fog majd kellően gyors fordulattal hajtani. :)