2024. március 29., péntek

Gyorskeresés

Honda DIO Elite SR (SA50) - Back to life! - Part 2

Írta: | Kulcsszavak: robogó . felújítás . motor . diy

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Lassan haladok, de ez várható volt. Gyakorlatilag atomjaira kell szedni a masinát. Nem baj. Időm van. Télire terveztem egyébként is a felújítást. Először kicsit visszatérek a függőben lévő dolgokhoz...
Variátorház, görgők.

Ahogy látható, jó állapotnak örvend és így én is - nem kell újat vennem. :) Tehát ez pipa.
Henger, dugattyú, hengerfej.

Ide csak két képet töltök fel. Fogy a hely. :) A helyzet a következő volt. A dugattyú teteje teljesen elkormolódott. 1mm-t is elérte a vastagság. Drótkefe segített rajta. A dugattyú oldalát egy kicsit meghúzta a hengerfal, de egy szaki szerint az ilyet még ő is jó szívvel beszerelné.
A hengerfej belső kupolája is ugyanígy nézett ki - 1mm vastag ráégett korom.

Erről azt érdemes tudni, hogy ha visszahullik a hengertérbe és a forgattyús házba, érdekes dolgokat tud csinálni. Olyan, mintha homokot szórnának bele. Ezt is fémtisztára kellett suvickolni, de lagalább lejött. A hengerfallal semmi gond nem volt, átlagos kopás. A km-nek megfelelő kb. ahogy elnéztem. 7900+km. A lényeg, hogy ezeket az elemeket nem kellett cserélnem csak tisztítani.
A főtengelyről így is meg tudtam állapítani, hogy nem kottyan, tűgörgő is remek állapotban volt. Kicsit így megnyugodtam, nem kell nagyobb kiadásba belemennem a felújítás során. Legalábbis ezt gondoltam akkor...
Hátsó végáttétel
Mint talán már említettem úgy vettem meg a motort, hogy tudtam, valami nem kóser ott hátul. Furcsa kerregő hangja volt, amikor a kereket megmozgattam. Elértem a szétszereléssel abba a stádiumba, amikor is ezt a modult kellett bontani. Írtam, hogy olajnak semmi nyoma. De bizony volt. A hátsó dekni fedelet eltávolítva ömlött is ki a !!!szürke!!! löttya a hajtóműházból. Sucks gondoltam. Amikor megláttam, hogy fémdarabok is vannak lefőttem, mint az a bizonyos kávé. Egy kis ízelítő az áttét fogaskerék állapotáról:

Szép, mi? Tovább bontva kiderült, hogy a DIO bizony nem annyira időtálló konstrukció. A képen látható fogaskerék két végének forgattyús-kosara semmiféle perselyt nem tartalmazott. Csak simán egy furat az Alu házba, olajcsatornák és ennyi. Elszörnyedtem.
Sebaj, újabb problémát oldok meg eszterga és marógép nélkül - megperselyezem a fogaskerék ház forgórész-kosarát. Addig próbálkoztam, amíg sikerült kimarnom az Alu blokk megfelelő részeit és behelyeztem az általam készített acélperselyeket. Ragasztó (FBS) a dekni megfelelő részeire és vissza mindent a helyére. Feltöltöttem olajjal és azt gondoltam minden okés lesz. De nem...
Közben összepakoltam a hengert, dugattyút stb. Kicsit hülye volt a helyzet, mert a DIY nálam arról szól, hogy általában mindent magam csinálok és ez azt is magában foglalja, ami adott helyzetben még nem is létezik. :D Ilyen volt a hengertömítés a blokk oldalon.
Tudom lökött ötlet, de vékony alumíniumból vágtam ki a megfelelő tömítést és ezzel raktam össze a hengert. Ez azonban vékonynak bizonyult, mivel a dugattyú a forgás felső holtpontján beleütközött a hengerfejbe így felmentem a padlásra, ahol is a turbo kémény melletti tűzálló 1mm-es lemezből (valami speckó műanyag) készítettem megfelelő tömítést. Szuper lett, mondanom sem kell. :) Működik és nem ég ki.
Most ismét csak ennyi, de folyt.köv.

Hozzászólások

(#1) bobace


bobace
őstag

Azt a nádvágó, te aztán belehomorítottál :) Hajrá! Remélem még nem bántad meg ;)

Nem az a szabadság, hogy azt teheted, amit akarsz, hanem, hogy nem kell megtenned, amit nem akarsz.

(#2) Borosz válasza bobace (#1) üzenetére


Borosz
senior tag

:) Nem, még nem. Élvezem az ilyesmit. Más hajtóerő nincs is ahhoz, hogy az ember ilyet csináljon. :DDD

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.