Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#101) KrAt


KrAt
veterán

Na egy próba, hátha valaki hallja, amit írok ( :) )

Szóval régóta gondolkozom, hogy jó lenne zongorázni. Klasszikus darabokat, nem mindenféle effekteset :)

Ehhez gondolom első sorban jó lenne egy zongora. Igen ám, de az nagy és nehéz (nekem meg perpill nagyon fáj a derekam..), meg amúgy se tudnám hova tenni. Ekkor fogalmazódott meg bennem, hogy meg kéne keresni ezt a topicot, és olvasni :) Eljutottam oda, hogy elektromos zongora vs szintetizátor. Árban ahogy néztem, legalább 5-10x a szorzó a kettő között, szóval.. Szóval kezdő vagyok, és nincs ennyire sok pénzem a témára :) Viszont a kettő közötti különbséget is értem.

Tehát ha veszek egy (használt) szintetizátort, amit talán lehet már kapni 20-30 körül értelmesebbet, akkor az első lépésnek jó lenne nekem? :)

(#102) Viszlát válasza De4d (#100) üzenetére


Viszlát
addikt

Szia!

A kívánalmak alapján például ez jó választásnak tűnik:

http://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Elado_Yamaha_Dgx_305_megkimelt_allapotban_7102600.htm.

Van benne ROM, USB midi, miegymás. Lehet azóta már rég megvetted a hangszert, de ha esetleg nem, akkor egyébként azt gondolom, hogy teljesen mindegy milyet veszel a kereteden belül, nagy különbség ezek között nincsen.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#103) Viszlát válasza KrAt (#101) üzenetére


Viszlát
addikt

Természetesen meg lehet tanulni szintetizátoron is az alapokat, de személy szerint nem javasolnám, hogy súlytalan, dinamikátlan, az általad megjelölt árkategóriára jellemző kisebb mérettű billentyűkkel ellátott, zongora billentyűzetnek még csúfolva sem nevezhető valamin akard elsajátítani ezt a tudást.

Abban egyetértünk, hogy még jó darabig elég számodra egy alap hangszer, viszont a tanácsom az, hogy a kalapácsmechanikus billentyűzethez mindenképpen ragaszkodj. Gyorsan körbenéztem, nem olyan vészes az áruk (persze nem 30ezer, de nem is 5x-10x annyi). Néhány példa:

Roland FP-8 - 70.000
Yamaha Clavinova CLP-350 - 75.000, de ha megvan még, akkor tuti alkudhatsz belőle. Ez egyébként egy nagyon jó billentyűzet, volt szerencsém játszani ilyenen.

Szóval én azt mondom, gyűjts még egy kicsit a mostani zsozsóhoz és inkább add meg a módját a tanulásnak. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#104) Peethy válasza Viszlát (#103) üzenetére


Peethy
őstag

Szia!

Barátnőmnek keresnék zongorát, használtan olyan 70-80 körül. Elég nagy zenei tehetség, hegedülni, énekelni tud már (nem is akárhogy), és szeretne zongorázni is megtanulni. Előbbi zongorát ajánlanád erre a célra? Én 10éve Rolandon játszok, Casiot meg Yamahát sem tudtam neki jó szívvel ajánlani. Mindenképpen kalapácsmechanikás kellene. Köszi :)

(#105) Viszlát válasza Peethy (#104) üzenetére


Viszlát
addikt

Szia! Igen, vagy valami hasonlot, a lenyeg - ahogy irtad is - a kalapacsmechanika. De ha esetleg nem fontos a mobilitas es van hely, illetve nem panelban laktok, akkor ennyiert mar egy jo kis pianinot is ki lehet fogni. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#106) Peethy válasza Viszlát (#105) üzenetére


Peethy
őstag

Szia!

Nem élünk együtt, csak segítek a választásban :D Panelban laknak, szóval az elektromos zongora szvsz jobb választás. Akkor mondom neki azt a Rolandot, reméljük jó lesz :)
Köszi!

(#107) Viszlát válasza Peethy (#106) üzenetére


Viszlát
addikt

Akkor mindenkeppen az elektromos, jol jon a panelban a fejhallgato. Pestiek vagytok?

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#108) Peethy válasza Viszlát (#107) üzenetére


Peethy
őstag

Én kiskőrösi-budapesti (Pesten tanulok), ő egri. De nem gond ilyen szempontból a távolság.

(#109) Viszlát válasza Peethy (#108) üzenetére


Viszlát
addikt

Azert kerdem, mert erdemes beugrani korulnezni a Tajti Music-ba a Deak terre, naluk is szoktak hasznalt hangszerek lenni es jo arakkal operalnak.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#110) nap


nap
addikt

Van-e kalapácsmechanikás 100 eFt körül, amit meg szabad venni?

browser.tabs.insertRelatedAfterCurrent;false | wing32.dll -> Windows\SysWOW64 | január, február, itt a nyár...

(#111) Viszlát válasza nap (#110) üzenetére


Viszlát
addikt

Pont az előtted lévő hozzászólásban linkeltem párat. Van egyébként, használtak között, jó alaposan meg kell őket nézni, ha nem verték szét, akkor szuper kis hangszerek ezek.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#112) Bobrooney


Bobrooney
senior tag

Sziasztok!

Most vettem egy Casio CTK-700-as, szeretnék megtanulni rajta zenélni, mivel ajánljátok a kezdést, illetve mit ajánlotok kezdésnek?

[ Szerkesztve ]

(#113) Viszlát válasza Bobrooney (#112) üzenetére


Viszlát
addikt

Szia!

Ez így elég nehéz, első körben nyilván meg kell tanulnod az alapvető dolgokat, mint hangok, billentési technikák, ezekről kismillió anyagot találni a neten.

A hogyan tovább aztán azon múlik, hogy milyen zenét akarsz művelni.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#114) Bobrooney válasza Viszlát (#113) üzenetére


Bobrooney
senior tag

Na ilyenek érdekelnek, de nem tudom melyik "hiteles".
Zenét meg mindig ami tettszik nincs konkrét stílus.

(#115) Viszlát válasza Bobrooney (#114) üzenetére


Viszlát
addikt

Személyes véleményem következik. Az alapokat mindenképpen jó a klasszikus vonalon elsajátítani: [link]. Mivel semmit nem írtál a zeneelméleti tudásodról, ha abszolút kezdő vagy, akkor első körben érdemes azzal kezdeni: [link].

Ha már magabiztosan tudod a hangnemeket, az egyes hangok helyét és a hármashangzatokat, akkor jön a nagy döntés, hogy klasszikus, vagy könnyűzenei vonalon akarod továbbfejleszteni magad (és igazából innentől válik szubjektívvé a javaslatom). Ugyanis a könnyűzenével az a helyzet, hogy nagyon kevésről találsz kottát, tehát hiába tanulod ki a kottaolvasás tudományát, nagyon kevés zenéről adnak ki rendes zongorakottát. Emiatt az ember arra kényszerül, hogy a gitár akkordokat vázként felhasználva (amik tulajdonképpen egyszerű hármashangzatok), improvizálással feltöltve alakítson ki egy saját zongorakíséretet az adott dalhoz, zenéhez. Vagy pedig hallás után megtanulja ugyanazt eljátszani amit az eredeti felvételen hall.

Miért lehet fontos eldönteni melyik irány érdekel? Azt látom, hogy akik komoly klasszikus képzésben részesültek és képesek folyamatosan kottából játszani (értsd nem kell tudniuk fejből a darabot, csak lejátsszák amit látnak), hihetetlen nehéz, virtuóz komolyzenei műveket is könnyedén elpötyögnek, ám ha arra kerül a sor, hogy na akkor tessék eljátszani egy akármilyen könnyűzenei számot, amiről nincs kotta, akkor meg vannak lőve. A klasszikus képzés egy az egyben a technikáról szól, megtanulnak nagyon gyorsan és brutálisan komplex dolgokat lejátszani, de nem fejlesztik az improvizatív képességüket, vagy a hallás utáni játszást, ami pedig inkább az összhangzattannal egybefűzött rögtönzésen alapul.

Nem tudom mennyire érthető számodra amit leírtam, de igyekszem bármilyen felmerülő kérdésre válaszolni. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#116) Szten Márs


Szten Márs
nagyúr

Sziasztok!

Én is bele szeretnék vágni a zongorázásba. Elöljáróban annyit, hogy gitározom egy ideje (klasszikus vonalon is, sőt, leginkább úgy), a kottaolvasással nincs gond - legalábbis azzal a részével, ami egy gitárhoz kell. Magyarán csak violinkulcs megy, a basszuskulcs egyáltalán nincs meg, ezen kívül kicsit máshogy is olvassuk a gitárkottát, ugyanis az írott hangmagassághoz képest egy oktávval mélyebben szólaltatjuk meg a hangokat. Teszem azt a második alsó pótvonalon lévő "a" hangot látva a nagy "A"-t szólaltatjuk meg, nem a kis "a"-t. Ez mondjuk aligha probléma, viszont csak a G-kulcsnál vannak meg a hangok a fejemben... (Az érdekelne az itt jelenlévő zongoristáktól, hogy hogyan lehet megszokni, hogy egyszerre nézünk egy G-kulcsot meg egy F-kulcsot. Nem összezavaró eleinte?)

Ami a dilemmám: digitális zongora, vagy pianínó. A pénz, amit rászánnék, felső határon egy 350 ezer forint, bár ha kissé kevesebből megvan az ideális választás, akkor sem sírom el magam. :DDD
Ami megnehezíti a dolgot, hogy soha életemben nem zongoráztam, de még csak egy hangot sem nyomtam le egyen sem. És igen fontos lenne, ha digitálisat választok, hogy a billentyűk nehézsége, reakciója autentikus legyen, olyan, mint egy igazi zongorán. Amit eddig kinéztem leírások alapján az a Yamaha YDP-161 és a Roland RP-301. Külföldi fórumokon nagyon dícsérik a Kawai digitálisok billentyűit, de nem találtam olyan boltot idehaza, ahol lehetne kapni őket. :(
Amiket még néztem - egyelőre csak neten -, ezek a pianínók: [link] (Vigyázat, baromi hangosan zenélő oldal!)

Viszonylag okés hangszigeteltségű lakásba kellene - de attól még lakás. Helyet lehet szorítani mindkét verziónak.... ami a megcélzott irányvonal lenne az a klasszikus zene, illetve a kortárs - bár ez elriasztóan hangozhat, de kortárs alatt olyasmire gondolok, mint mondjuk Ludovico Einaudi, vagy Dax Johnson, vagy Ernesto Cortazar művei.

Ami érdekelne - mennyire zongoraszerűek a fent említett digitálisok (illetve milyen más digitálist ajánlanátok még az árkategóriában), milyen pro-kontrákat lehetne írni a pianínóhoz képest, és ha már pianínó - mennyire esélyes, hogy ha azon gyakorolnék renszeresen, akkor kiköltöznének a szomszédok, vagy inkább botokkal és cséphadarókkal támadnának rám a folyosón, amint kilépek a lakásból? Valamint ugye ezeket behangolva árulják, de mire kihozzák hozzám, valamint a hórukkemberek feltornázzák a lakásba és elhelyezik, mennyire hangolódhat el? Azt olvastam, hogy kb. félévente érdemes hangoltatni ezeket - ezzel kapcsolatban van tapasztalat? Húrcserét milyen időközönként érdemes megejteni, ha kb egy heti, hát 10 óra játékkal számolunk? A digitálisok terén pedig: Yamaha 2X20W, Roland 2X12W hangszóróteljesítmény, van-e ennek jelentősége, illetve úgy általánosságban, mi az, amire jó figyelni?

Most néztem meg ezt a videót a pianínó és a kistestű nagyzongorák közötti összehasonlításról. Ami megfogott az a "soft pedal"-al kapcsolatos rész, kb 4:25-től. Egy digitálison ez a pedál hogyan működik? A hanghatás, amit elérhetünk vele, az a nagyzongorákhoz (pl a videón hallhatóhoz) hasonlatos? Valamint úgy látom, hogy csomó pianínón csak két pedál van, azokról melyik hiányzik?

Tudom, sok kérdés egyszerre, elnézést. :B Nem holnap rohanok venni, valószínűleg nyár lesz belőle, de úgy gondolom, hogy jó igencsak előre készülni, nem akarok melléfogni. :N És persze nagyon köszönök minden választ! :K

[ Szerkesztve ]

(#117) Szten Márs válasza Szten Márs (#116) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Senki? :)

(#118) Viszlát válasza Szten Márs (#117) üzenetére


Viszlát
addikt

Csak most lattam meg a hsz-ed, de jelenleg uton vagyok, este irok reszletes valaszt.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#119) Szten Márs válasza Viszlát (#118) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

:R
Annyit még hozzátennék, hogy végül találtam helyet, ahol lehet Kawai-t kapni, bár ilyen 380 körültől indulnak... nagyon indokolt esetben esetleg megfontolnám még ezt az árat, de azért már igencsak végső határ...

[ Szerkesztve ]

(#120) Viszlát válasza Szten Márs (#116) üzenetére


Viszlát
addikt

Na akkor, kicsit megcsúszva, de csak idejutottam. :)

Menjünk sorban végig a kérdéseken:

1. Az érdekelne az itt jelenlévő zongoristáktól, hogy hogyan lehet megszokni, hogy egyszerre nézünk egy G-kulcsot meg egy F-kulcsot. Nem összezavaró eleinte?

Dehogynem, ezért szentelnek külön tanulási technikákat a kétkulcsos kottaolvasásnak a klasszikus zeneoktatásban. Összetett dologról van szó, önmagában az olvasás gyakorlása nem elég, hanem a bal kéz használatával együtt kell megtanuld. Fokozatosan nehezül a tananyag szerint, közben az ember fejlődik és egyre függetlenebbül tud játszani a két kézzel (a kiválogatott darabok eleinte nagyon egyszerű feladatokat adnak a bal kéznek, leolvasni és eljátszani is könnyű). Az ujjgyakorlatok is nehezednek idővel, ellentétes irányú mozgások, váltakozó játék, stb. Érdemes beszerezni a Zongoraiskola sorozatot. :)

2. Pianínó vagy digitális zongora és mennyire zongoraszerűek a fent említett digitálisok

Mivel abban az árkategóriában amiben te keresel, már bőven kapni profi digitálist, egyértelműen azt javaslom a pianínóval szemben. Billentése ugyanolyan vagy jobb (inkább hajaznak a grand zongorák billentésére a digitálisok, ezért lehet jobb a digitális billentése), a hangjuk pedig sokkal de sokkal szebb egy normális hangfalon megszólaltatva, köszönhetően az überállat hangmintáknak amiket a világ legszebb koncertzongoráiról vesznek.

3. Mennyire esélyes, hogy ha azon gyakorolnék renszeresen, akkor kiköltöznének a szomszédok, vagy inkább botokkal és cséphadarókkal támadnának rám a folyosón, amint kilépek a lakásból?

Lakásba semmiképpen nem javasolnám akusztikus hangszer vásárlását, még ha nem is panelről van szó hanem tégláról. Egészen másképp terjed a hang egy ilyen hangforrásból, mint egy hangfalpárból vagy beépített hangszórókból. Vagy ki fognak nyírni a szomszédok rövid időn belül, vagy egész életedben tompító pedállal és pianissimoban kell játszanod, aminek meg semmi értelme. A digitális nagy előnye, hogy veszel 15-20 ezerért egy elfogadható minőségű fejhallgatót és bármikor leülhetsz gyakorolni, akkor is ha tőled 3 méterre éppen szundikál a család.

4. Valamint ugye ezeket behangolva árulják, de mire kihozzák hozzám, valamint a hórukkemberek feltornázzák a lakásba és elhelyezik, mennyire hangolódhat el? Azt olvastam, hogy kb. félévente érdemes hangoltatni ezeket - ezzel kapcsolatban van tapasztalat?

Zongorát ott hangolunk, ahol a fix helye van, teljesen értelmetlen mozgatás előtt felhangolni, mire odazötykölődnek hozzád, lépcsőfordulók, hórukkozás és máris kárba vészett a hangolás. Az, hogy milyen sűrűn kell hangolni, az a legkevésbé függ attól, hogy milyen gyakran játszol rajta. Ugyanúgy ahogy a gitárnál is tapasztaltabb, sokkal nagyobb befolyással bír az, hogy például mekkora a hőingadozás a lakásban. Radiátor mellé eleve nem tesszük, lehetőleg külső fal mellé sem, illik megkeresni a legstabilabb hőmérsékletű pontot a lakásban. Nekem amíg volt zongorám, körülbelül 4-5 évente kellett hangoltatni egyébként, de jó helye is volt (családi házban). A fél évenkénti hangolás is elképzelhető, ha a hangszer szempontjából egyáltalán nem ideális környezet veszi körül. Húrcseréről pedig még nem is hallottam soha az életben, szerintem a gitárból indultál ki, de az is lehet, hogy én vagyok tájékozatlan. :) Mindenesetre 17 évig volt meg a zongorám és nem volt szükség húrcserére.

5. Ami megfogott az a "soft pedal"-al kapcsolatos rész, kb 4:25-től. Egy digitálison ez a pedál hogyan működik? A hanghatás, amit elérhetünk vele, az a nagyzongorákhoz (pl a videón hallhatóhoz) hasonlatos? Valamint úgy látom, hogy csomó pianínón csak két pedál van, azokról melyik hiányzik?

A digitálishoz csak a sustain pedál csatlakoztatható, a másik kettőre nincs szükség, azok a tompításra, halkításra illetve eltolásra (az eltolás ugyanazt csinálja mint a sustain, de csak azokkal a hangokkal amik aktuálisan le voltak nyomva a pedálra lépéskor, nagyon-nagyon ritkán kell használni klasszikus darabokban) szolgálnak, amit a digitálison a hangerőszabályzóval tudsz megoldani. Egyébként például a tompítás a pianínókon komoly hangszínváltozással is jár, amit én sosem szerettem, csak a nagyon drága hangszereken oldják ezt meg igazán profin (milliós kategória). Míg a digitálison ugyanolyan hangszínnel fog szólni, csak halkabban.

Hogy én mit ajánlanék ennyi pénzből?

Használt digitális zongorát, például ezt: Roland RD-300GX. Kifogástalan billentyűzet, a magas hangok könnyebbek, a mélyek nehezebbek, tapintásra is rendben van. Azért merem a használtat ajánlani belőle, mert fél milla körül volt az új ára, aki egy ilyet megvett, az nem gyártott rajta melegszendvicset, meg nem a 4 éves kiskölyök játszott rajta kalapáccsal. De egyébként is nagyon nehéz ezeket elrontani, egy sima kipróbálás alkalmával könnyedén kiderül ha mégis sérült volna (akár az is megoldható, hogy segítek benne, ha nem sürgős a vásárlás, akkor biztosan meg tudjuk oldani). Több fantasztikus koncertzongora hangja is fellelhető benne, rengeteg beállítási lehetőséget biztosítva, amivel garantáltan megtalálod a neked tetsző hangszínt.

Nem javaslom a faállványos, beépített hangszórós változatokat egyébként, egyrészt nehezebb mozgatni, kevésbé praktikus, másrészt jobban jársz egy önmagában megszólalni nem képes hangszerrel, ha te magad veszel hozzá valami normális hangeszközt. Mivel maradt még egy kis pénzed a keretből, én vásárolnék hozzá egy 2.1-es hangrendszert, ha igazán jóra vágysz, akkor a Roland CM-110-et tudom javasolni, nemrég próbáltam ki, brutális. De én például majdnem egy évig egy Creative P380-nal használtam az RD700SX-emet, asszem 12ezerbe került anno újonnan és messze jobb hangzást produkált mint a beépített hangszórók.

Asszem így elsőre ennyi, ha van még kérdés, igyekszem majd gyorsabban reagálni. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#121) Szten Márs válasza Viszlát (#120) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Nem sietek sehova, és sokat segített ez a hozzászólás, köszönöm! :R

Azt hiszem akkor leteszek a pianínóról. Sejtettem, hogy a digitális lesz a nyerőbb választás jelen körülmények között, meg amit olvastam az alapján az "igazi" érzetét nem is a pianínó adná, hanem egy nagyzongora, de az teljességgel esélytelen.
Az újrahúrozásnál nem a gitárból indultam ki, valahol olvastam, bár az a megfontolás is, hogy a gépház alatt csak-csak húrok dolgoznak, nekem azt mondja, hogy kellhet ilyesmi, hiszen nem tűnik reálisnak, hogy létezne olyan húr, ami az idők végezetéig megőrizné a hangjának fényét. Egyébként a "piano restring" keresőszavakra kijönnek oldalak szép számmal, de ahogy most olvasom, tényleg finoman szólva sem egy gyakori művelet, sőt a legtöbb esetben soha nem történik húrcsere egy-egy hangszeren. Ma is tanultam valamit. :)
A hangolási tapasztalatokat köszönöm. A gitárok miatt igyekszem a hőmérséklet és páratartalom lehető legjobb fixálására, néha talán túlzottan is, ilyen-olyan kényelmetlenségek árán is, szóval azzal nem lenne baj, de tényleg, azt hiszem, akkor maradok a digitális vonalon. Nem nagyon szeretném, ha a szomszédok uruk-hai harcost küldenének fel...

Ami nekem viszont igen fontos, az nem csak a hangzás, hanem a kinézet is. A pianínó nem csak a hang, meg a billentyűzet miatt - talán nem is elsősorban azért - volt alternatívaként a fejemben, hanem azért, mert elképesztően szépek. Váááh, elképesztően szép. Igazából, ahogy ránézek, megint az az érzésem van, hoyg a fene, nem érdekel még az uruk-hai harcos sem. :DDD
A lakás éke is, nem csak hangszer, valamint egyszerűen ha ránézek egy ilyenre, kedvet kapok játszani - pedig nem tudok semmit megszólaltatni rajta, de vonz, pokolian.
A faszekrényes digitális zongorák lehet nem ennyire szépek, de azért nem is csúnyák, abszolút jó érzés lehet egy ilyen látvánnyal szembesülni a lakásban. Nehéz ezt körülírni, mert finnyaként hathat, vagy fene tudja hogyan... de nekem nagyon hozzátartozik az érzéshez a zongora látványa, a fa érzete stb stb. Éppen ezért eddig nem is gondolkodtam csak faszekrényesben, a műanyagkeretes billentyűzeteket meg sem néztem. De a fene, egy próbát megér, maximum mégsem tetszik. Az Eldorádó nyitva van hétvégén is (hétköznap esélytelen, hogy nyitvatartási időben betaláljak egy hangszerboltba), szóval szerintem majd megyek és tapogatok, meg nézegetek párat. Kíváncsi leszek, őszintén.

Hülye kérdés, de ugye lehet kötni a faszekrényesekre is külső hangrendszert?

[ Szerkesztve ]

(#122) Viszlát válasza Szten Márs (#121) üzenetére


Viszlát
addikt

Persze, a sztereó Jack kimenet, USB és midi abszolút alap mindegyik modellen. Én elkötelezett Rolandos vagyok, szimplán azért, mert számomra az ő termékeik állnak a legközelebb mind hangzásban, mind billentésben és érzetre a hagyományos zongorákhoz. A Westenddel átellenben a Radnóti és a Kresz Géza utca sarkán van a Roland hivatalos bemutatóterme, a Zenegaléria, a mai napig emlegetem a bánásmódot amiben ott részesültem. Anno amikor a 700SX-et vásároltam, még nagyon új típus volt és csak a koncerttermükben volt egy példány belőle, de simán beengedtek, hogy próbálgassam csak, aztán páran be is jöttek és vagy fél órát jammeltünk, tényleg nagyon barátságos banda, pedig profi zenészek, járják a kontinenst és koncertek keretében bemutatják a legújabb termékeket. Szombaton is nyitva van, ha meg tudod oldani, mindenképpen érdemes elnézni arrafelé is. :)

Ja igen, már az én digitálisomban is ilyen mechanika volt, azóta ez csak komolyodott (meg is szenvedtem a cipelésével, 25 kg tok nélkül, pedig nem is faszekrényes):

[link]

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#123) Szten Márs válasza Viszlát (#122) üzenetére


Szten Márs
nagyúr

Thx, ezt a boltot mindenképp megnézem Hétvégén simán be tudok menni. Meg is kérem őket szerintem, hogy játszanak valamit, ha már segítőkészek. :)

(#124) Bobrooney válasza Viszlát (#115) üzenetére


Bobrooney
senior tag

Köszönöm szépen! :))
Kottaolvasást nem régen kezdtem el (a kereszteken rágtam át magam eddig), gitározok jópár éve, de nem kottáztam sosem, csak tabulatúra. De érdekelnek az elméleti részek is, szeretném tudni mit miért játszok és miért úgy.

(#125) Khelben


Khelben
nagyúr

Üdv!

Második osztályos gyerkőcnek milyen tanuló szintetizátort ajánlotok? A zongoratanár annyit mondott, hogy min. 4 oktávos legyen. Vaterán nézegetek használtakat 20-25ezer Ft körül, 5 oktávos Yamahák, Rolandok, Casiok vannak. De abszolút nem értek hozzá, örülnék, ha adnátok valami útmutatást márka, típus ügyben.

(#126) Khelben válasza Khelben (#125) üzenetére


Khelben
nagyúr

Közben nézem, hogy 30 körül kapok újonnan Casio CTK 1200-ast vagy Yamaha YPT 220-at. Használtan Roland XP 10 van ennyiért. Ezek nekem nem mondanak semmit, úgyhogy valaki mondjon valamit :)

(#127) Taoharcos


Taoharcos
aktív tag

Sziasztok!

Régi vágyam hogy egy szintin próbálkozzak, most úgy gondoltam beteljesítem. Sokat gondolkoztam vajon egy MIDI kimenetes szintit szerezzek be, vagy egy MIDI billentyűzetett. Mivel abszolút kezdő vagyok nem szeretnék sok pénzt beleölni. Gondolkoztam pl Kawai K1-ben, E-MU Xboard 49-ben. Jól tudom hogy ezek nyomásérzékeny billentyűzetüek? Melyik lenne a jobb választás, egy szinti vagy MIDI billentyűzet? És melyik típusok? Mivel laptopom van ezért a régi szintikhez mindenképpen kell majd USB-MIDI átalakító, emiatt gondolkoztam az Xboard 49-ben, viszont egy szinti bármikor laptop nélkül is használható. A segítő válaszokat előre is köszönöm.

(#128) Imi91 válasza Taoharcos (#127) üzenetére


Imi91
aktív tag

Nem ismerem egyik típust sem, de szerintem azt válaszd amelyik nyomás érzékeny, ha mind a kettő tudja akkor a szinti lehet jobb választás, bár attól függ mire szeretnéd használni, mert akkor ahoz még venned kellene + midi kábelt is a másik meg gondolom én Usb-s.

Eladó!!!: ----> <----és----> <----NÉZZ BE!! :)

(#129) ndave92


ndave92
tag

Hali!

Több, mint fél éve kezdtem el zongorázni tanulni és most már úgy érzem, hogy van annyi tudásom, hogy otthon is tudjak tanulgatni a zongoraórák mellett.
Két "konfigot" néztem ki:

Yamaha P-35B + X álvány + 88-as tok (~150-155k)

vagy

Yamaha YDP-142 Arius + zongorapad (~255-260k)

A kérdésem az lenne, hogy szerintetek megéri azt a +100k-t a második zongora? Mi a lényegesebb különbség az állványon kívül? Azt látom, hogy több hangszínnel rendelkezik, de ez annyira nem fontos számomra. :) Zengetőpedál az állvány nélkülihez is jár, szóval emiatt nem aggódok. Azért kérdezem, mert vidéki vagyok és nem nagyon tudom kipróbálni élőben őket, ezért hagyatkoznék olyasvalaki véleményére, aki jobban konyít a témához, mint én. :K

Egyébként az elsőre szavaznék, mert a fix állványos zongorát nem igazán tudnám hova rakni, de ha hangzásban sokkal jobb, mint a másik, akkor megoldanám az elhelyezését. Habár kezdőként nem hiszem, hogy több kellene az elsőnél.
Úgy hallottam, hogy a Yamaha és a Roland elég jó márka. Rolandot kicsit drágának találtam, a Casio, Korg meg hasonló márkákról nincs infóm. Zongoratanárnőm is a Yamahát preferálta, ezért hezitálok a fent említett két zongora között.

Válaszokat előre is köszi! :R

[ Szerkesztve ]

(#130) Bobrooney válasza ndave92 (#129) üzenetére


Bobrooney
senior tag

Szia!

A hangzáshoz nem értek, mindenképen lesd meg youtuben, meg ha teheted majd azért ilyen értékű zongorát próbálj azért ki. Am kérdezd meg mailban őket nekem mindig korrekt választ adtak, hogy lehet-e esetleg állvány nélkül kérni, vagy valami alternatíva ami nem fix állványos. :))

Írj majd meg mit sikerült kitalálni.

(#131) ndave92 válasza Bobrooney (#130) üzenetére


ndave92
tag

Ez eszembe se jutott. FAIL. :U Írok nekik. Köszi!

(#132) ndave92


ndave92
tag

Jókor jut nekem is eszembe. :U Péntek este van, tuti csak jövő héten válaszolnak. :D
Egyébként a Muzikernek írtam. Többször vásároltam tőlük és mindig meg voltam elégedve. :K

(#133) Bobrooney válasza ndave92 (#132) üzenetére


Bobrooney
senior tag

Nem feltétlen :)

(#134) Viszlát válasza ndave92 (#129) üzenetére


Viszlát
addikt

Ha nem fontosak az extrak (beepitett metronom, beepitett midi rogzites), akkor felesleges a dragabbikat venni, tokugyanaz a mechanika van az olcsobbikban is, tehat a legfontosabb alkotoelemben nincs kulonbseg. Hangzasban biztosan jobb a dragabb, fa vs muanyag + 128 vs 32 polifonia, de nem 100e forinttal jobb.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#135) ndave92 válasza Viszlát (#134) üzenetére


ndave92
tag

Értem, köszi!
Egyébként még mindig nem kaptam választ a muziker.hu-tól. :(
Végül úgy döntöttem, hogy a Yamaha P-105B-t veszem, X állvánnyal meg tokkal. :)
Nekem elég lesz ez is jó sokáig. :K

(#136) Cucuska2


Cucuska2
őstag

Na, hali!
Digitális zongora vásárláson töröm a fejemet elég erősen. A kitartásomat nem tudom hogyan jellemezni, tekintve, hogy heti 2 órára van lehetőségem egy Petrof pianínónál gyakorolni. De tetszik, nagyon alap kétkezeseket már le tudok játszani, nem kell nagy dologra gondolni, olyan szinten vagyok, hogy küzdelmes, ha egyik kéz szün ti-ti, a másik tá-tá. :)
Így nézegettem most, hogy mi a helyzet a piacon. Alapvetően mivel elég nehézkes egy ilyet szállítani, autóval pedig nincs ilyenre lehetőségem, ezért főleg Pestre irányozódik a keresésem, főként a Tajti Musicot néztem, hogy ott mik vannak.
Azt néztem, hogy 150k körül (144k) van a Korg SP-170s, ami fantasztikus, szép, és jó, a hangjáról ódákat zengenek, csak azért ahhoz még egy állvány már elég húzós, így az a kérdésem, hogy nem lehetne olcsóbban megúszni?
Még amit néztem, az a Casio CDP-120, viszont itt ezen weboldal szerint a jack minősége, és a pedál minősége elég sok kívánnivalót hagy maga után.
Billentyűk számát tekintve 88-on vagy 76-on gondolkodtam, extra dolog egy sem kell, csak a klaviatúra. 61 már nagyon kevésnek tűnik.
Van még a Yamaha NP-31, ami szintén szép és jó, ez már csak 76 billentyűs, viszont csak 100k (103k) körül van. A linkelt teszt itt egy kisebb kattogásról beszél, illetve a beépített hangszórók bágyadtságáról. A billentyűi sem tűnnek eget rengetőnek.

Hékás, most látom, van még egy, Yamaha P35. Erről sem írnak rosszakat, egyedül az, hogy kicsit műanyag tapintású, és azt, hogy nem adnak hozzá pedált. Viszont csak 132k.

[ Szerkesztve ]

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#137) Viszlát válasza Cucuska2 (#136) üzenetére


Viszlát
addikt

Voltál már a Tajtiban személyesen? Rendesek a srácok, többször vásároltam náluk (magamnak és másnak is), segíteni fognak a választásban is ha kéred. Ráadásul szokott náluk lenni használt hangszer kínálat, amitől egyáltalán nem kell félni, beszarás milyen állapotú hangszereket lehet kifogni, ezeknek ugye nem árt az állás, sok a kihasználatlan hangszer. Szóval ha olcsóbban akarod megúszni, akkor menj el és nézz körül.

Mindenképpen azt javaslom, hogy ha egy mód van rá, akkor kalapácsmechanikás hangszert vásárolj, ne súlyozott billentyűzetest. Jól sejtem amúgy, hogy 150k a felső határ? Körülnézek itt is, szeptemberben megyek haza, hátha találok neked valami jót.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#138) Cucuska2 válasza Viszlát (#137) üzenetére


Cucuska2
őstag

A Tajtiba max két hét múlva tudok felmenni, amikor beköltözök az albiba. A súlyozott billentyűzetes és a kalapácsmechanikás között gondolom az a különbség, hogy a kalapácsmechanikás az olyan, mint amilyennek lennie kell, a súlyozott pedig sokkal "mesterségesebb". Igen, 150k a felső határ, csak ugye az sem kevés.
Amiket írtam, azok közül melyek a súlyozottak, és melyek a kalapácsmechanikásak?

[ Szerkesztve ]

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#139) Viszlát válasza Cucuska2 (#138) üzenetére


Viszlát
addikt

Igen, a billentése, dinamikája egészen más a mechanikus "visszacsatolás" miatt. A linkeltek mindegyike súlyozott sajnos, de ennyiért újat nem is fogsz kapni csak ilyet, ezért is ajánlottam a használtat. Sürgős egyébként a vásárlás?

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#140) Cucuska2 válasza Viszlát (#139) üzenetére


Cucuska2
őstag

Ahaaaaaaaaaaa!
Hát, nem tudom neked mi számít sürgősnek, de egy hónap, másfél hónap belefér. Akár több is.

Amúgy mennyire zavaró a különbség? Ínyence válogatja? Vagy attól függetlenül a súlyozottak között is vannak egész jók, vagy nagyon lerí róla, hogy nem mechanikus?

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#141) Viszlát válasza Cucuska2 (#140) üzenetére


Viszlát
addikt

Kezdőként sok különbséget nem érez általában az ember, csak ha külön felhívják a figyelmét, hogy mire figyeljen, viszont ahogy fejlődsz, annál inkább fogod érezni a hátrányait. Például nehezebb ritmusú daraboknál rendkívül idegesítő tud lenni, hogy nincs meg a billentyűzet természetes ütése, "lomhasága", hanem a billenés végén keményen koppan, majd azonnal ismét "0" állásban van. Sokan mondják, hogy ez csak azoknak probléma, akik rendes zongorán kezdték a tanulást, de én már jó pár profival beszélgettem és velem értettek egyet. Igazából amúgy már a digitális kalapácsmechanikás is visszalépés a hagyományossal szemben, magam is úgy vagyok, hogy ha nem kerülne milliókba normálisan kihangosítani egy rendes zongorát, akkor sose ülnék le digitális elé. :)

Körülnézek, hogy mi a helyzet a piacon, errefelé ki lehet fogni olcsón jókat. Stabil állványost szeretnél mindenképpen?

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#142) Cucuska2 válasza Viszlát (#141) üzenetére


Cucuska2
őstag

És a pedál, az az a pedál, amivel ki lehet tartani a hangot? (Mármint amit ezekhez adnak.)
Egyébként most hol vagy, mennyire távol MO-tól?

De attól függetlenül itt is van különbség eredetiségben az árkategóriák között, nem?

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#143) Viszlát válasza Cucuska2 (#142) üzenetére


Viszlát
addikt

A pedál a digitálisaknál egy kapcsoló tulajdonképpen, nyilván meg sem közelíti a hagyományosat. A komolyabb digitális hangszerekhez már fokozatos pedált adnak, ami szimulálja az "eredeti" működését. Ugyanis ha rendes zongorán rálépsz a pedálra, akkor az ugye fizikailag elemeli a kalapácsokat a húroktól és nagyon nem mindegy hangzás szempontjából, hogy teljesen betaposod a pedált, vagy csak éppen rálépsz.

Persze, hogy van, hangprocesszor, gyártási minőség, stb. Én azért szoktam a kalapácsosat ajánlani, mert ha valaki komolyan veszi, akkor viszonylag hamar kinövi a súlyozottat, mivel tényleg valós korlátai vannak.

Anglia egyébként.

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#144) Cucuska2 válasza Viszlát (#143) üzenetére


Cucuska2
őstag

Huhh, hát ez így kemény. Attól függetlenül kérdéses, hogy mennyi idő után fogom ezt érzékelni, és hogy mennyi időm marad gyakorolni BME mellett. Mindenesetre nagyon megtetszett magának a zongorának a gondolata. :)
Attól függetlenül majd két hét múlva benézek a Tajtihoz, hogy mi várható, mire számítsak.

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#145) Viszlát válasza Cucuska2 (#144) üzenetére


Viszlát
addikt

Na igen, egyetem mellett azért valószínűleg erre kevesebb időd jut majd. Nem feltétlenül rossz egyébként beugrónak egy ilyen alapmodell, egyrészt tanulni végülis lehet rajta, másrészt ha az egyetem után is (4-5 év múlva ugye) érdekel még a dolog, akkor majd veszel magadnak rendes hangszert ha már dolgozol. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#146) Cucuska2 válasza Viszlát (#145) üzenetére


Cucuska2
őstag

Na, voltam a Tajti Musicban, közelebb volt, mint gondoltam. Meghallgattam élőben őket, anyum is, ő már profibb, meg tényleg segítőkész volt az eladó, elég sok dolgot elmondott és meg is mutogatta őket.
Ott helyben volt egy Yamaha P-35, az sokkal jobban bejött, mint a Korg 170s, értelmesebb hangja van (mármint klasszikus zongoraként). Illetve sok más is volt helyben, de ez volt a fő cél, tekintve, hogy semmi keverő nem kell rá. Engem az a P-35 nagyon meggyőzött, viszont a jack képessége az még mindig furkálja az oldalam, 6,3mm-es van rajta, az nem baj, de hogy jó minőségű-e, az kérdés. De a billentyűi sokkal kellemesebbek, és nem olyan lomhák sem, bár még mindig más érzés, az ott lévő srác is mondta, hogy jobban oda kell neki ütni, hogy 'jobb' hang jöjjön ki belőle, és valóban!
Nekem még továbbá nagy előny, hogy van két év gari, és oda kell vissza vinni, nem kell használtat venni, és azzal vesződni.
Nagyon erősen gondolkodom rajta, de ezt úgy jónak érzem.
Ja, a 32-es polifónia, az kérdés, de nem nagyon hiszem, hogy az elkövetkezendő 6 évben elérem azt a szintet, hogy ez probléma legyen.

[ Szerkesztve ]

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#147) Viszlát válasza Cucuska2 (#146) üzenetére


Viszlát
addikt

Végsősoron az a lényeg, hogy elégedett legyél a választásoddal és ha az igényeidnek megfelel, akkor semmi gond nincs vele. Pontosan ez a súlyozott dinamika ami teljesen "elrontja" az ember ujjait, de természetesen vissza is lehet szoktatni aztán majd őket. :)

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

(#148) Zewa


Zewa
senior tag

Sziasztok!

Drága kisöcsém most ért abba a korba (8éves) hogy elkezdjen tanulni valami hangszeren játszani. Zongorát választotta, így szeptembertől belevetnénk magunkat, de még az elején nem hoznánk át az ország másik feléből a pianinonkat, hanem valami szintetizátorra gondoltunk. Teljesen nem tudom honnan megfogni a témát..
Milyet érdemes venni egy teljesen kezdő gyermeknek?
Annyit tudok hogy én első körben valami jó képességű használtra gondoltam, olyan ~20, max 30k magasságában.

Előre is köszi!

Üdv! :R

"Táncolni kell, uram, a zene majd csak megjön valahonnan…"

(#149) Cucuska2 válasza Zewa (#148) üzenetére


Cucuska2
őstag

Nem akarlak eltántorítani, de pont itt van a topikban talán, hogy egy olcsó szinti a legrosszabb, amit tenni lehet, ugyanis pont ez fogja elvenni a gyerek kedvét.

Rock and stone, to the bone! Leave no dwarf behind!

(#150) Viszlát válasza Zewa (#148) üzenetére


Viszlát
addikt

Tudom, hogy nem véleményt kértél, de talán nem haragszol meg, ha megpróbállak lebeszélni a szintis kezdésről. Nem tudom, hogy iskolába is fogjátok-e járatni, de akár igen, akár csak otthoni tanítás lesz, nagyon kár lenne elrontani rögtön az elején egy műanyag hangszerutánzattal. Főleg ha van egy pianino, annyiból valószínűleg a szállítás is megoldható és legalább normális hangszeren ismerkedik meg a zenével a kölyök, no meg nem mellesleg technikai szempontból is összehasonlíthatatlanul jobb. Ha idővel úgyis át akarjátok majd állítani, akkor szegény kiscsákó tanulhatja újra a billentése technikát, dinamikát, a ritmusérzéke azt se fogja tudni jó ideig, hogy most mi a fene van. Én anno 5 évesen is már egy hatalmas koncertzongorán kezdtem tanulni és nem egy zenész ismerősöm elmesélte, hogy a szintis kezdés után a normális hangszerre áttérés nagyon nehéz volt.

De, hogy a kérdésre is válaszoljak, ebben az árkategóriában teljesen mindegy mit veszel neki, alap szempontok legyenek meg (ép legyen, nem leharcolt, működő funkciókkal).

[ Szerkesztve ]

"How a government taxes its citizens is a direct declaration of a country's values."

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.