Ezt válaszolták az emailemre:
Tisztelt Uram!
Nem a Sony centerben, hanem a Sony márkaszervizében jkavíthatók a Sonymobile telefonjai. Amit még látnia kell, hogy a hazai jótállás kezelése nem mindig azonos, attól függően áll hozzá a hazai szerviz, hogy céges/privát vásárlásként szerzi-e be a készüléket.
Garancia/Szavatosság: 12/24 hónap
A garanciát általában a gyártó vállalja, ha egy kereskedő saját jogon váéllal akármit is, azt élrdemes fenntartással kezelnie. A gyártói jótállást természetesen bármikor érvényesítheti a forgalmazónál.
Hol, hogyan: A jótállás hazai vagy nemzetközi márkaszervizben érvényesíthető. Ha a hazait nem kedveli, kényelmetlen, avagy nem fogadja be az esetét, akkor az EXPANSYS-t is kérheti, hogy intézze, juttassa el minősített márkaszervizbe, ez többnyire UK-ben történik. A kijuttatás akkor fizetős, ha amúgy a hazai márkaszerviz is kezelné az ügyet, de Önnek az nem szimpatikus valamilyen okból. Egyébként a garanciális esetek kezelése díjmentesen kérhető az EXPANSYS-tól. Értelemszerűen ha nincs adott gyártónak hazai márkaszervize, akkor is az EXPANSYS a felelős.
A kérdéses gyártó hazai márkaszervize:
http://www.cordongroup.hu/hu/partners-repair-process-cordon-electronics.html
DE, idézem a kapcsolódó blog bejegyzését, alább bővebben, kérem olvassa át a teljes anyagot:
"Sony - Hazai szerviz a külföldön vásárolt készülékeket csak abban az esetben, kezeli, ha magánszemély vásárolta. (szerviz: cordon)"
Tehát ha céges vásárlásként gondolkozik, akkor EXPANSYS, ha pedig hazai magánszemély, akkor vélhetően a hazai szerviz is segít, érdemes vásárlás előtt náluk is rákérdezni.
Engedje meg, hogy egy rövid tájékoztatót is küldjek Önnek a hasonló, általános kérdésekre adott válaszokkal.
Az alábbiakban összefoglaltam a leggyakoribb kérdéseket és az arra adott rövid válaszokat. Nagyon fontos, hogy vásárlás előtt megismerje az EXPANSYS szolgáltatásait, a levelében feltett kérdéseinek egy részét is az alábbi pontok válaszolják meg.
A két legfontosabb dokumentum:
Az alábbi dokumentumok átolvasása (vagy legalább gyors átfutása) a legtöbb kérdésére választ ad.
- FAQ-GYIK - Részletes kérdés-felelet itt olvasható: http://www.expansys.hu/faq
- Részletes vásárlási feltételek: www.expansys.hu/terms
"Hogyan működik?" - típusú kérdések - Kiemelten ajánlott Blogjaink!
Az alábbi blogbejegyzésekben részletesebben is elolvashatja néhány fontosabb folyamat működését:
- Mikor, ki, hogyan adja fel a rendelésem, nyomkövetés: http://www.expansys.hu/blog/?p=1811
- Jótállás/garancia kérdéskör: http://www.expansys.hu/blog/?p=1807
- RMA folyamat: http://www.expansys.hu/blog/?p=1809
- B-raktár: http://www.expansys.hu/blog/?p=1804
- Viszonteladói kérdések: http://www.expansys.hu/business+government/ és http://www.expansys.hu/faq/#Reseller
- Magyar menü, lokalizáció: http://www.expansys.hu/blog/?p=2323
A sütiknek is szükségük van szeretetre.