Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Chapel


Chapel
addikt

MInden Rtx játékban lényegében króm padló van mindenütt, meg pocsolyák amik a valóságban ugyan zavarosak, de itt tükörfelület?

Ennél nekem még mindig inkább bejön a physx, pl. Bordarlandsban, poén a sok törmelék stb. és ugyan zselés álaggú, de legalább szabadon csesztethető víz is van.
Mint mindig megyünk a látvány felé a fizika helyett....tudom, tudom, ez eladhatóbb.

Maga a játékot nagyon várom, az ötlet végre (némileg) egyedi és a kivitelezés is...jó, várjuk meg míg kijön :)

Fotó: https://www.flickr.com/photos/mr_chapel/

(#2) kikikirly válasza Chapel (#1) üzenetére


kikikirly
senior tag

Igen,szerintem is konkrétan ronda a padló.Olyan mintha valami nyálka réteget ráhúztak volna csak hogy csilloghasson.Komolyan nem értem hogy mai minőségű leképzés mellett hogy gondolták hogy ettől bármelyik játékos hanyat vágja magát.Van néhány felület amin királyul néz ki,de nem a leképzésen kellene maszturbálni.Ha nulla/minimális FPS igénye lenne,akkor mondhatnánk hogy hozzá adott értéket képvisel,de a játékélményen akkor se javítana semmit.Részemről tele a tököm a mindenféle leképzés javító hülyeséggel mikor a fizika a béka feneke alatt van.PL a sérülésmodellezés:Quantum Break-be se volt semmiféle sebesülés,lövésnyom az enemy soldier-okon.Trailer alapján itt sincs,holott réges rég alapnak kéne lenni minden játékba.És nem a Control az egyedüli cím ami ezt nélkülözi.Jó ha az AAA játékok 50% van,pedig semmilyen technológiai akadálya nincs,2004-es Far Cry-ba tökéletes működött.Far Cry 3-4 re sikerült elcseszni, valamilyen oknál fogva 90% nem jelenik meg a lövésnyom,időnként nem hogy előre inkább vissza felé fejlődünk.Egyébként tetszik a játék,Quantum Break is tetszett,csak elszomorít mennyire megállt a fejlődés.

[ Szerkesztve ]

(#3) aginor válasza Chapel (#1) üzenetére


aginor
addikt

Láthatóan túl van tolva az effekt, hogy jól látható legyen a különbség. Volt már ilyen korábban is (pl: phisx). Nekem ezzel az RTX-el az a bajom (bár az eredmény még így is nagyon tetszik), hogy a 2k-s monitoromon 2080 alatt lényegében semmi nem adna játszható sebességet ha bekapcsolom, így inkább egyelőre elfelejtettem a fenébe. :C
Állítólag az AMD-nek van valami ötlete, hogy hogyan lehet a teljesítmény és a látvány között egy értelmes, de már élvezhető kompromisszumot kialakítani. Azt nem tudom, hogy ez hardver specifikus lesz vagy csak valami szoftveres buhera. Ha utóbbi, akkor valószínűleg nyílt forráskódú lesz, így az Nvidia kártyákkal is működhet ha a gyártó és/vagy a szoftverfejlesztő foglalkozik vele. :U

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#4) kikikirly válasza aginor (#3) üzenetére


kikikirly
senior tag

PhysX nem volt túltolva egyik játékba sem.
Te melyik játékba láttad erőltetettnek?

(#5) aginor válasza kikikirly (#4) üzenetére


aginor
addikt

Kapásból eszembe jut a korabeli Batman. A játékélményhez nem adott hozzá semmit (mondjuk nem is ez volt a célja), cserébe őrültmód repkedtek a papírok, ha jól emlékszem. :)

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#6) kikikirly válasza aginor (#5) üzenetére


kikikirly
senior tag

Igen de volt még csempe feljövetel,illetve falak is látványosabban törtek a hozzáadott particle debris miatt.
[link]

Nekem egyébként a repkedő papírdarabok is bejöttek.Megnézed a CPU-s fizikával dolgozó játékokat pl R6 Siege, papírdarabok szépen lebegnek a levegőbe viszont a talajtól néhány centire eltűnnek a semmibe,mert nincs ütközés detektálás(vagy minek hívják).És abba se vagyok biztos hogy az örvénylés valós fizikán alapulna,inkább tűnik fix effektnek mert kb mindig ugyanúgy mozognak a levegőbe.Ezzel együtt jól néz ki,viszont a részletességből egyértelműen levesz az ütközés detektálás hiánya.Arról nem beszélve hogy a valóságba se tűnik el a papír a semmibe.

Sajnos a Batman: Arkham Knight-ba már csak papir és Smoke PhysX van, Particle és debris eltűnt,addig reszelték UE 3-at hogy valami inkompatibilitás léphetett fel, kivágták a többi PhysX elemet a kukába azt jóccakát. Önmagába ez a két effekt tényleg nem sokat ér. :R
Nekem nem konkrétan a PhysX hiányzik a játékokból.Tán jobb is lenne ha nem valamelyik VGA gyártó szállitja o úgy is közbejönnek a mindenféle érdekek,ezt a PhysX-nél is láthattuk,nem csoda sokra vitte.
Mostanra nyiltá tették,de mindenki azzal jön hogy majd Vulcan meg DX12 alatt a sok magos CPU-k sokkal több szimulációt el fognak bírni mint a GPU.Unreal Engine 4 techdemón kivűl ebből még semmit nem láttunk.

[ Szerkesztve ]

(#7) Ragnar_ válasza aginor (#3) üzenetére


Ragnar_
addikt

"Állítólag az AMD-nek van valami ötlete, hogy hogyan lehet a teljesítmény és a látvány között egy értelmes, de már élvezhető kompromisszumot kialakítani."

Valami működő ötletének kell lennie, mivel a következő gen konzoloknak lesz RT támogatása és az AMD szállítja a CPU/GPU-t. Crytek is kifejlesztett ugye egy szoftveres RT reflectiont Cryenginehez ami V56-on is jól fut, de ugye ott van még RT-nél a GI , dinamikus fényforrások/árnyékok. Szerintem valami hibrid megoldással nyit majd atz AMD a következő gennel.

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

(#8) Shing válasza Ragnar_ (#7) üzenetére


Shing
őstag

Csak minek RT, ha a hagyományos fény/árnyék hatások is fejleszthetőek. A mostani szintet sem tudja látványosan megugrani Metro Exodus alatt egy RTX2080Ti kártya. Az FPS feleződik, a különbséget pedig nagyítóval keresgéled egy csomó szituációban.

Ilyen spórolgatós, konzolos RT effekt innentől kezdve kuka. Marketingből bemondták mint a 8k-t vagy 120FPS-t. Az egész RT-nek akkor lesz értelme ha már mindent úgy fognak számolni a játékok, spórolgatások, hiányosságok nélkül, de ez még sok-sok év.

(#9) ribizly válasza Shing (#8) üzenetére


ribizly
veterán

Mindig mosolyt csal az arcomra, amikor egyesek olyan kommentet írnak, amiről kiderül, hogy fogalmuk sincs miről beszélnek.
A RT nem egy effekt. Az a fény (fotonok) fizikai működésének pontos leírása. Ez az alapja mindennek. Ennek elérése a cél évtizedek óta. Csak rettentő nagy az erőforrásigény, mert minden objektum/felület, minden felületére, és azokról a többi objektum/felület-re való szóródását, tükröződését az adott felületek tulajdonságainak megfelelően kell(ene) kiszámolni méghozzá 4k@120Hz-re, ami még évekig lehetetlen. Az is nagy szám, hogy vannak címek, ahol 1080p@~60Hz-et képes tartani. Az egyik legnagyobb gond, hogy itt már nem elég az általunk látható felületet lerenderelni, hanem mindent kéne, hiszen az objektumok meg a nézőpontunk mögött is közlekedik a fény...
Szóval meg kell köszönni Nvidia-nak, hogy tudott nagyot álmodni, de ezzel legalább kap egy kis fókuszt a dolog és talán egy kicsivel nagyobb ütemben fog tudni fejlődni, mint eddig.

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#10) Televan74


Televan74
nagyúr

Van ahol tetszik és van ahol a falra hányt zöldborsó jut eszembe. ;)

Amikor nincs remény! Jusson eszedbe nincs isten, csak én!

(#11) wjbhbdux válasza Shing (#8) üzenetére


wjbhbdux
veterán

Ez a komment arra emlékeztet, amikor kijöttek az elsô 3D játékokat gyorsító videokártyák (ma geforce és radeon) és voltak akik azt magyarázták hogy erre semmi szükség jó minden ahogy van 2D-ben. Még hogy mi egy karakter seggét lessük hátulról??? :DDD Valahogy el kell kezdeni, és az AMD is rákényszerül, hogy tartsa a lépést, ez a RT háború kezdete, idôvel alap feature lesz és jobban megvalósítják meg jobban viszik majd a gépek.

/s

(#12) Shing válasza wjbhbdux (#11) üzenetére


Shing
őstag

Nekem nincs bajom az ötlettel, le is írtam a végén. Az RT nagyon jó lesz egyszer, ha kész lesz. Csak nem most. Bizonyos játékokban alig látni különbséget, sokszor maga az effekt (na megint lehet belekötni) sem látványos, de -30FPS. pl. Shadow of TR.

Biztos vagyok benne, hogy ezt a teljesítményigényt a köv. generációban nem erre fogják használni vagy csak ilyen RT-nek mondott valamit, ami még ilyen látványos sem lesz. De azt meg minek erőltetni.

Még1x leírom akkor ezt is; sokkal látványosabbak lesznek a korábbi megoldások is. Nézd meg a Halo Infinite új előzetesét, nulla RT, de sokkal látványosabb a megvilágítás, árnyékok és minden más. Az RT miatt csak áldozatokat kellene hozni.

(#13) ribizly válasza Shing (#12) üzenetére


ribizly
veterán

Nem kötekedés, ezt is jó volna megérteni. Egyébként meg nem fancy látványról szól, hanem arról, hogy realisztikus. Elsősorban inkább az árnyékok valódi megjelenése, a tükröződés valamint a fények objektumokról szóródása ami szembe tűnő, de ahogy írod, ez utóbbinak pl már közel hibátlan a mai megoldása. A másik kettőre is találni jó példákat már:
link
Lényegében (majdnem) minden megvalósítható a komplett RT implementáció nélkül, de a fejlesztők mára már sokkal inkább támaszkodnak egy egy engine beépített funkcióira, minthogy Ők maguk fejlesszenek bele a játékba ilyeneket, hiszen "minek az?" felkiáltással inkább csinálnak még 2emote-ot helyette.

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#14) aginor válasza kikikirly (#6) üzenetére


aginor
addikt

Szerintem viszont pár helyen eléggé irrealisztikus a megvalósítása, pl a köpeny már a gondolattól is lebeg. Valljuk be, az egész phisx egy nagy blöff volt, hogy a semmivel egyesek sok pénzt keressenek. Ettől még jó lehetett volna, de a halálát maga az Nvidia okozta azáltal, hogy zárttá tette a rendszert és csak a saját termékükön működött. Később persze, amikor már látszott, hogy ez a vonat elment, akkor nyitottak, de már nem volt hová. Addigra sokkal népszerűbb lett a konkurens Havok. Az, hogy mostanra nincs értelmes megvalósítása a játékbeli fizikának, ugyanolyan kissé érthetetlen anomália, mint az, hogy a hangnak sincs. Mindkettőhöz rendelkezésre állnak a szükséges nyílt forráskódú eszközök, de a programozók valamiért egyikkel sem igazán foglalkoznak. A hanggal talán azért mert azt nehéz demózni a látvánnyal ellentétben, de a fizikának lenne értelme, pláne olyan módon, ami a játékmenetre is hatással van, és nem csak puszta látványelem. Ha megnézzük, akkor a játékipar lényegében évek óta egy helyben topog, nincs semmi lényeges fejlődés, leszámítva a látványt.

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#15) aginor válasza Ragnar_ (#7) üzenetére


aginor
addikt

Persze, hogy van, mert most ez a divat és haladni kell vele, mert aki lemarad, az kimarad. :)
Úgy értettem, hogy a múltkor megszellőztette egy állítólagos AMD mérnök, hogy ők találtak valami megoldást arra, hogy a teljesítmény ne legyen ennyire a béka segge alatt és a nyáron mutatnak is belőle valamit, és majd jól le fog esni az állunk (mondjuk a leírásból úgy tűnt, hogy az ő hardverük kell, hozzá vagy minimum ajánlott). Jó lenne, mert a mostani felállásban nem véletlen, hogy nem mennek annyira az RTX kártyák. Annyira nem, hogy részben ez is az oka annak, hogy a 1660 szériát piacra dobták. FullHD felett már a 2060 sem elég semmire, ha be van kapcsolva sugárkövetés, ami elég kiábrándító. Ettől függetlenül ez egy fontos lépés, de egyelőre még kiforratlan és jelentős gyakorlati haszna a jelenben nincs. Tippre kell még olyan 2-3 generáció, mire a középkategóriában is széleskörűen elérhető lesz, szigorúan teljesítmény alapján.

Azért vagyunk a világon,hogy valahol vegyünk egy ATI Radeon-t :))) by: LADA VFTS http://www.flickr.com/photos/40852488@N03/

(#16) Juhaszatti válasza ribizly (#13) üzenetére


Juhaszatti
addikt

Hozzá kell tenni hogy az RT nem csak a fény realisztikus ábrázolására jó. Ugyanígy el lehet játszani a hanggal, a visszaverődésekkel, mindennel együtt.

(#17) ribizly válasza Juhaszatti (#16) üzenetére


ribizly
veterán

Jogos. Erre nem is gondoltam eddig.

|•| https://hardverapro.hu/tag/ribizly |•|

(#18) Ragnar_ válasza Shing (#8) üzenetére


Ragnar_
addikt

A fény/árnyék hatásoknak a jelenlegi módszerekkel megvannak a limitációi. Persze sok szituációban nem jobb látványosan a RT, csak fizikailag korrektebb. A RT is olyan, mint a PBR. Egy kihagyhatatlan lépcső a fotorealisztikus grafika irányába. Ja és az említett reflection demo. Azért nem olyan rossz az sem egy sima V56-on. (Persze azt nem tudni, hogy egy mozgalmasabb jelenetben hogyan működne. És ugye kb. ez volt a fő feature BFV-ben is RTX on-nál a reflections..)

[link]

[ Szerkesztve ]

Ryzen R5 1600X - ASUS PIRME-B350 PLUS - 2x8Gb G.Skill Aegis 3GHz - Gigabyte 1070 G1 Gaming

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.