- sziku69: Szólánc.
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Gurulunk, WAZE?!
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Amiga A500 - A régi barátnő
- Yutani: YRHA - Yutani Retró HAngkártyái: IBM mWave
- eBay-es kütyük kis pénzért
- Yézi: 10 év
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
HuMarc
veterán
A mostani benzinár 410 Ft környékén mozog. Visszasírjuk 2008-at...
-
plömplöm
őstag
annyira jellemző, hogy ilyenkor meg mekkora kussolás van itt a "hozzáértő(k)"től...
"Hazánk október hónapban négy helyet javított a listán elért pozícióján, olyan országokat sikerült megelőzni, mint Ausztria, Szlovénia, valamint Luxemburg és Málta. Ha a novemberi csökkentést is figyelembe vesszük, akkor a Balti-államok mellett már csak a bolgár és a ciprusi autósok tankolhatnak majd kevesebbért."
pénzcentrum.hu -
válasz
#53246592 #36 üzenetére
Teljesen igazad van, csak a probléma a hazudozásukkal kezdődik.
Amikor az olaj ára megy fel, akkor emelik, ha a dollár árfolyama, akkor megint emelik. Csökkenés érdemben 0ft, hiába csökken az olaj, vagy a dollár ára. Ha véletlenül mindkettő zuhanna egyet, (most pl a dollár visszamenne olyan 145-re), akkor azért emelkedne az olaj, mert csak. Tetszikérteni. Ha van sapka, azért, ha nincs azért.
Mondjuk felőlem felnyomhatják a hasznukat maguknak, én már biciklizek, meg gyalogolok -
Satan_Claus
őstag
Update: 5 Forinttal emelik a benzin árát
-
#53246592
törölt tag
nem hiszem hogy összeeskuveselmeleteket kellene gyartani. egyreszt hiaba esett az olaj ara eleg nagyot, a dollar erösödese ezt eleg nagyban ellensulyozta.
na meg arrol se feledkezzunk meg, hogy az uzemanyag piaca es a szabad verseny eleg messze allnak egymastol. az elöallito ceg egy nyilt Rt, ami papmoghat barmiröl, a legfontosabb szamara a reszvenyesek erdekeinek kielegitese: profit, profit, profit.
Finnorszag: itt sem lett sokkal olcsobb a benzin miota lejjebb ment a nyersolaj ara...
-
Satan_Claus
őstag
Update: az olaj ára már csak 92$.
-
Banánt hallottam már én is, bikavesét kipróbálnám. Adsz egyet?
Ha nem azt tapasztaltam volna amit, akkor nem írnám le. Nem tudom mi okod van arra, hogy ezt kétségbe vond, de szabad döntések, szabad vélemények. Én tiszteletben tartom a tiédet.
Annyit kérek, hogy menj ki mondjuk németbe, kocsikázz el egy tank német nyálat, és hasonlítsd össze a fogyasztást az ittenivel. Amit tapasztalni fogsz, az lesz a bizonyíték, és nem ígéret. De akár mehetsz osztrákba is, az közelebb van.
Ennyi.Félreértetted. Én nem sajnáltatom magam, mert nincs miért... Csak leírtam a véleményem, amivel lehet egyetérteni, és egyet nemérteni. Te nem értesz egyet, ez van.
-
plömplöm
őstag
nem az autó 18-20éves, hanem a jogosítványom. és a tapasztalatom. "ez nem urban legend, sokszori tapasztalat", aham... és azt hallottad, hogy a föld banán alakú? éshogy birkavesével földrengést lehet megelőzni? ezek bizonyított tények!
mégegyszer: 18éve vezetek, mindig megvan az évi 20ezer km, ami sok vagy kevés, megítélés kérdése, soha nem volt gondom üzemanyag miatt. illetve más miatt sem, ha lett volna akkor lehet hogy nekem is egyszerűbb lenne az üzemanyagra fognom, ahelyett hogy beismerném hogy egy fostalicskát vettem. tesztelve faros skodákkal, 2.5td cromával, 1.7d mazda323-mal, suzuki1.3gls-sel, laguna2.0-val, loganmcv1.6-tal, ésamik most nem jutnak az eszembe.
de tudod mit? vedd úgy hogy nem szóltam hozzád, építsd a kis összeesküvés-elméleteidet és sajnáld magad tovább. át is kattintom ezt off-ba.
-
Vamp
senior tag
-
philoxenia
MODERÁTOR
Régen olcsóbb volt, bár sok bevételt akkoriban nem remélhettek a tizedannyi autóstól.
-
fordfairlane
veterán
60%a jövedéki adó, amit az éppen hatalmon lévő okosok állapítanak meg. Ez az első, és legfontosabb állami bevétel.
Látod, ezzel egyetértek, de ez nincs másképp Szlovákiában sem, pedig a bérek kb. ugyanakkorák. Romániában még drágább a benzin, ha az ottani kereseteket is figyelembe vesszük, és ha nem is annyi adó van, mint nálunk, de tetemes részét ez adja a benzin árának náluk is.
-
válasz
fordfairlane #25 üzenetére
De összetartozik. 60%a jövedéki adó, amit az éppen hatalmon lévő okosok állapítanak meg. Ez az első, és legfontosabb állami bevétel.
Mennyire import-termék azt nem tudom, mert ugyan a kőolaj (egy részét) importálja a MOL (az is kérdés, hogy importnak számít-e, ha saját mezőről szedi fel), de itthon lesz belőle benzin Százhalombattán.Mindenesetre még kíváncsi lennék egy valós tényeket mutató grafikonra, vagy valamire, hogy mennyi üzemanyag fogy egy évben, ebből mennyi adó folyik be, mennyi olyan adó folyik be még minden másból, amiből utakat kell(ene) csinálni. Aztán kíváncsi lennék arra is, hogy ennyi pénz ellenére miért kátyús-nyomvájús az összes főút
Amúgy egyetértünk
#27 dabadab
Sok tízezer km-t (évi 200-250ezer) megy szomszéd két autója Lengyel-Olasz-Görög felé. Nem mondanám, ha nem mondaná (és tapasztaltam volna). Nem UL, hidd el. Én sem hittem el, de Münich-ben vált nyílvánvalóvá tavaly nyáron, hogy bizony de. Itthon elmegyünk Pestre meg vissza, végig autópálya, 7.4-7.8 liter/100ra jön ki, amikor meg megyünk Németbe, akkor 6.8-7.1ből megáll. Pedig Németbe menet még az Alpokba is fel kell kapaszkodni. Pedig ugyan az az autó, ugyanúgy átlag 130-150 között, és érzem a gázpedálon, hogy nyugodtabb a motor. -
dabadab
titán
Ez az "osztrak benzinbol kevesebb fogy" nekem affele UL-nek tunik, az asszony naponta ingazik Becsbe, tehat eleg konstans terhelest kap az auto, aztan megse ment le a fogyasztasa attol, hogy mostanaban osztrak dizelt tankolt (elotte meg sokaig magyart, mert az volt az olcsobb, aztan megse esett szet az auto a tescos dizeltol se, jegyzem meg halkan).
-
Vamp
senior tag
válasz
fordfairlane #20 üzenetére
Úgy, hogy valamivel indokoltabb lenne itthon a magasabb benzinár, ha mondjuk sokkal többet keresnének az emberek, és nem azzal kezdenék a hónapot, hogy a máshol mindennapi eszközként alkalmazott járművek tankjába számolgassák a benzint úgy, hogy a fizetésük hó végéig is kitartson...
-
fordfairlane
veterán
Környező országokról beszéltem. Értelemszerűen nem fogok a Finnekhez kimenni tankolni
Értelemszerű, de nem írtad sehol, hogy erről van szó.
Nem tudom hallottál-e már a benzinturizmusról, amivel súlyosmilliárokat veszít állambácsi.
Képzeld, akármennyire is hihetetlen, de hallottam róla. És le merem fogadni, hogy nem eleget veszítenek ahhoz, hogy megérje csökkenteni a benzinre rakódó jövedéki adót.
-
válasz
fordfairlane #17 üzenetére
Környező országokról beszéltem. Értelemszerűen nem fogok a Finnekhez kimenni tankolni
De mivel nem a határ mellett lakom. Nem tudom hallottál-e már a benzinturizmusról, amivel súlyosmilliárokat veszít állambácsi. Nem véletlenül van az sem, elhiheted. Olvass alább.
#18 plömplöm
18-20 éves autók nem annyira precíz technikák mint a maiak. Újaknál a porlasztócsúcs simán tönkremegy ha ganyé van a gázolajban. Az injketornak sem tesz jót a "vizezett" benzin. Ráadásul fél-egy lötyivel többet eszik a MOLos benzinből az autó, az égés is rosszabb (ez nem urban legend, sokszori tapasztalat) hallhatóan kopogva ég, és amint felveszi pl az oszták ÖMV-s nyálat, megnyugszik. Tesztelve: Fiat Ducato, Peugeot boxer & 206, és Seat Leon 1.6.
Btw, összes kúton ugyanazt tankolod.
kivéve:
a, nyugati határ mellett, mert oda egyszerűbb az ÖMW-nek kivinni a nyálat a bécsi finomítóból.
b, csak az adalékban különbözik.
b/2, ebben sem áll "túl jól" a MOL.Amúgy azt megmondhatná végre valaki, hogy a gázolaj miért kerül többe, amikor fele annyi munka van vele, mint a benyával.
-
Vamp
senior tag
válasz
fordfairlane #17 üzenetére
Jellemzően mennyivel többet keresnek átlagosan? 10x annyit?
-
fordfairlane
veterán
Tehát Szlovákián, és Ausztrián kívül mindenhol olcsóbb. Bár, igazából Szlovákoknál, meg Osztrákoknál is olcsóbb,...
Meg drágább a skandináv országokban, jellemzően drágább szokott lenni az Egyesült Királyságban, a Benelux államokban, olaszoknál, németeknél, az esetek többségében azért, mert náluk magasabb jövedéki adó van rajta. Amikor az olaj drágult, akkor sem azonnal érvényesítették ezt a kiskereskedelmi árban. Szerintem nincs semmi összeesküvés, ha tartósan lent marad a nyersolaj ára, akkor az meg fog jelenni a benzin árában is, persze mínusz dollárerősödés.
-
válasz
philoxenia #15 üzenetére
Tehát Szlovákián, és Ausztrián kívül mindenhol olcsóbb. Bár, igazából Szlovákoknál, meg Osztrákoknál is olcsóbb, mert ugyanannyi lötyivel többet mész el, tagsági kártyával kedvezményt kapsz, ha szépen mosolyogsz kedvezményt kapsz, stb.
Ja, és a jobb üzemanyag miatt kevésbé rongálódik a motor. RemekVégeredmény:
Megint mi szívjuk legjobban a ....t -
philoxenia
MODERÁTOR
-
válasz
Hammon Serra #2 üzenetére
Én már most sem veszek
Nincs mibe
megtörtem
Viszont rájöttem, hogy jót tesz az erőnlétemnek a biciklizés, szal a végén meg kellene köszönnöm a MOLnak, hogy így vigyáznak az egészségemre. Fel lehet fogni egy új népegészség-megőrzési programnak -
Kíváncsi voltam kinek ugrik be a $ árfolyama.
De erre azt tudom mondani, hogy amikor a $ elkezdett zuhanni a forinthoz képest, (igaz akkor kezdett el emelkedni, kb ilyen ütemben az olajár) nos, akkor aztán volt mindenféle, "Juj, emelkedik az olajár, emelni kell a benzin árát is". Most, hogy ugyanez megy, csak inverzben, most majd azért fogják mert a dollár tör fel, mint a talajvíz.
Btw, régebb óta esik az olaj árfolyama (3 hónapja kb), mint emelkedik a dollár (1 hónapja).Szóval anno eladták az olcsóbban vett olajat drágábban. Most a drágábban vett olajat ugyan annyiért fogják? Csak én érzem "kicsit" lehúzásnak a dolgot? Tudom, hogy piac... magyarpiac... Azért mondtam, hogy a nyilakat mindig felfele fordítják.
Azt is tudom, hogy nem vagyok olajmágnes, meg képzettségem sincs ehhez, de józan ésszel gondolkodva azért felvetődnek bennem ehhez hasonló gondolatok.
Nem azt mondom, hogy legyen 150 forintos benzin, de amikor a MOL a szükségletei 30-40%át saját mezőről szerzi be, ráadásul katasztrofális minőségű nyálat állítanak elő, akkor ne annyiért adják a szart, mint a rendes minőségüt külfölfön. Adnák 230-ért mondjuk, akkor azért könnyebb lenne az élet. Olcsóbb lenne a kenyér, olcsóbb lenne minden.Bár azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a megkapott Co2 kvótával így spórolnak, és a megmaradt mennyiséget eladják, a pénzt meg eltüntetik
mod: Másrészt gondolom az olaj árfolyama a benzin árában nem egyik pillanatról a másikra jelenik meg Amikor emelkedik az olajár, akkor már napokon belül emelik a benzin árát. Csak amikor csökken(hetne), akkor az árcsökkenést megakadályozó szelep lezár itthon.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Satan_Claus #7 üzenetére
Legyen inkább 32% vs. 15%.
Másrészt gondolom az olaj árfolyama a benzin árában nem egyik pillanatról a másikra jelenik meg, el kell adni a drágán megvett készleteket is. -
Crystalheart
őstag
Ezt a mostanit sem lehetett egyértelműen előre látni, sőt, én nem is adtam neki sok esélyt.
Ha huzamosabb ideig nem változik, akkor is jobb laptopot kapok ua. pénzért. És még akkor is megéri, még vámmal meg minden egyébbel együtt is... Olyan masinát lehet ott összeállítani 2000 $-ból, amilyennek itthon még színét sem látjuk.
-
fLeSs
nagyúr
válasz
Crystalheart #5 üzenetére
arra asszem még sokat kell majd várnod...
-
fLeSs
nagyúr
mondjuk figyelembe kéne venni, hogy időközben az USD rengeteget erősödött a HUF-fal szemben. az olaj árát USD-ben határozzák meg, ha az USD erősödik, akkor adott mennyiségű olaj több HUF-ba kerül. mivel az olaj ára csökkent, ezért a kettő nagyjából kiegyenlíti egymást, ezért változatlan a benzin ára.
-
Crystalheart
őstag
válasz
Hammon Serra #2 üzenetére
Én nem tudom elviselni az embereket 2 méteren belűl.
Egyébként Bécs belvárosában már vannak olyan részek, ahol a lggyorsabb közlekedési mód a bicikli, utána jön a fiákeres... Ugyanis lezárták a közforgalom elől. A belvárosban bizony volna jópár ilyen hely... És ha legalább nyugati ron építették volna a 4es metrót olyan szintre lehetett volna hozni a tömegközlekedést, hogy az meber ne érezze tehernek.
Egyébként még mindig jobb szerintem pl. iskolába tömegközlekedéssel járva, mint nem. Az átjárhatatlan dugónak nagyobb az esélye, mint a felsővezeték-szakadásnak... Más dolog, hogy pl. egyes MÁV járatokon cigi+mami+WC-szagú leszek fél óra alatt...
-
Hammon Serra
senior tag
Akkor is megveszed, ha 1000 huf lesz 1 liter.
Mert:
Kényelmesek vagyunk
Minden messze van
bkv halál
Én nem tudom elviselni az embereket 2 méteren belűl. -
Mert a magyar nép egy kicsit
(Hűha! Jönnek majd a jólmegmondók és elküldenek engem...
)
Új hozzászólás Aktív témák
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Xiaomi Mi Box androidos médialejátszó 4K és HDR támogatással
- Egyéni arckép 2. lépés: ARCKÉPSZERKESZTŐ
- Motorola Moto Tag - nyomom, követ
- Szemérmes szerzet a Gigabyte lefrissebb csúcs-VGA-ja
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- Jön az új 80 Plus fokozat az adatközpontokhoz
- Egérpad topik
- Házimozi belépő szinten
- nVidia tulajok OFF topikja
- További aktív témák...
- Új Lenovo Yoga Pro 7 Profi Ultrabook -40% Ryzen 7 7735HS 8Mag 16/512 2,5K RadeonT 680M 2GB
- Eladó használt XIAOMI Vacuum MOP Pro robotporszívó!
- Bomba ár! Dell Precision M4700 i7 Extreme 3940XM I 24GB I 256SSD I 15,6" FHD I K2000M I W10 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude E6540 - i5-4GEN I 8GB I 320GB I DVDRW I 15,6" FHD I HDMI I W10 I Gari
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X390: i5-G8 I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7700X 32/64GB RAM RX 7800 XT 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Apple iPhone 14 256GB/ 86% Akkuval / 12 hónap jótállással!
- Csere-Beszámítás! Asztali számítógép játékra! I5 14400F / RX 6900 XT 16GB / 32GB DDR5 / 1TB SSD
- Kingmax 1x2GB DDR2 800 RAM eladó
- Csere-Beszámítás! Olcsó RTX Gamer Laptop játékra! I5 11400H / RTX 3050Ti / 16GB DDR4 / 512GB SSD
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem
Város: Budapest