Igen ez érvényes általában minden gépre, különösen azokra amelyek nedves siklócsapágyakkal vannak ellátva. Amikor ezek leállnak akkor ott a forgó és álló alkatrész összeér, vagyis indulásnál kopni fognak ezek a felületek. Míg amikor forgó alkatrész mozgásban van és elérte az üzemi sebességet/hőmérsékletet, akkor a folyadékfilm alakul ki a forgó és állóalkatrész között, így nincsen kopás. A mozdonyok keréktengelyeit pl. felemelik a csapágyfelületekről hidraulikusan mielőtt elindulnak.
Az áramfelvétel szempontjából is nagyobb megterhelés a ki/be kapcsolás.
Amúgy a repülőgépek testének is az lenne a legjobb, ha csak fent lennének a levegőben. Ui. a külső belső nyomáskülönbség ingadozás ugyancsak tágítja ill. összeernyeszti a gép testét (ún. légzőmozgás). Ezért nem mindegy, hogy a légitársaság milyen célra veszi a gépet, tengerentúli repülésekre ritka le-felszállással vagy kis távokra sűrű le/felszállással.
Én a stabil üzem híve vagyok, marad bekapcsolva 7/24-ben a cucc.
Ha unod a MÁV-ot, egy alternatíva: www.oszkar.com