akkor másrészről nézve:
a játékot béta állapotban jelentették meg. én anno 1.503mal próbálkoztam először -esélytelen volt, 3szor raktam újra de a harmadik pályánál tovább sose jutottam-, 1.504el másodszor -itt márcsak egyszer kellett teljesen újraraknom és nulláról újrakezdenem...-. 1.505öt és 1.506ot nem próbáltam egyenlőre. majd ha nem arról fognak szólni a modok, hogy... de ne szaladjunk előre.
pályából és bejárható területből paradox módon kevesebb lett:
- swamp teljesen új, és elég nagyméretű
- Cordon szinte semmit nem változott
- Garbage se sokat
- Dark Valley se
- Agropom se
- Yantar picit megnőtt
- Red Forest megújult, kb akkora, mint a régi
- Army Warehouse kb nem változott
- Limanszk új
- Hospital új, de eszméletlenül rövid
- CNPP északi yard is alaposan meg lett kurtítva
- és ami kimaradt: Pripaty, CNPP déli yard, összes földalatti pálya (Stancia2-3 avagy CNPP belseje, Agropom underground, x10, x16, x18).
az AI nem lett okosabb. pontosítok: ilyen hülye AIt nem tudom mióta nem láttam. avagy fix%al talál el távolság és fegyvertől függetlenül lőtávon belül(!), direkt rálátás nélkül a fejedre vágja a gránátot centiméteres pontossággal, nem egy, nem kettő, hanem egyszerre az összes AI( rekord nekem 15 fejemre hulló gránát volt egyszerre, a negyedik emeleten, direkt rálátás nélkül...), remekül tud végtelen ciklusba kerülni (lőjj rá a ház sarkáról, fusd körbe a házat, lőjj rá a másik oldaláról, fuss vissza, és lásd, ahogy az ai mereven bámul a házra... rekord 10-15 fő volt egyszerre... normál programban ilyenkor bekeríteni szoktak), az ALifeot (mutánsok) gyakorlatilag kiherélték.
a program motorja optimalizálatlan, az SoC gyönyörűen futott két magon, ez kihasznál egyet. nem is csoda, hogy mindenen szaggat. a reggel 6 és 8 óra közötti "harmadoljuk meg az fpst" effektekről már nem is beszélnék. grafikai glitch van pár, a vizek textúráit a swamp utáni pályákon elfelejtették feljavítani... magyarul eszméletlen rondák.
a játék logikai motorja is tele van bugokkal: a spawn eléggé el van rontva, a sérülésmodellek bugzanak (avagy fejbelövöm a sisak nélküli banditát kétszer, ugyanúgy áll, ő fejbelő egyszer gyengébb fegyverrel, és sisak ellenére halott vagy), a mellékquestek bugosak, a duty bázist a mai napig nem lehet kiirtani (elvileg a banditot már igen), a fegyverek teljesen feljavítva is eszméletlenül beragadékonyak, a géppuskás őrön a második pálya elején gyakorlatilag legnehezebb fokozaton nem lehet átjutni (ld fix találati százalék távolságfüggetlenül), lopakodni nem lehet (akkor meg minek kellett a géppuskást odarakni?), a pénzügyek nincsenek egyensúlyban...
és random módon kilépked, folyamatosan. nomeg valszeg érintett ismételten a memory leak bugban, 1280xUltra@dx10, 0aa (kivéve sun shader és god rays, azok lowon) lazán megzabálja a 32biten kiosztható 1670mb memóriát, hogy utánna őrült swappelésbe kezdjen.
a történet kidolgozottsága ingadozik, néhol eléggé (Swamp, Army Warehouse) kidolgozott, néha nulla (és akkor most megyünk pripaty undergroundba... helyett CNPP közepén találjuk magunkat, egy Gauss ágyúval a kezünkben... mi a halál?). az utolsó pálya és a záró videó egy vicc.
limanszk pedig durvábban agyon van szkriptelve, mint a Half-Life2. és kb ugyanolyan lineáris...
az pedig, hogy a bétatesztelést a játékot megvásárlókkal végeztették el már megint, az főleg idegesítő. mint mondtam, az ötödik újrakezdésre végül sikerült végigvinnem, mert addigra a program képtelen volt továbbjutni egy ponton (természetesen mindig máshol akadt ki javíthatatlanul). ilyen állapotú programot egész egyszerűen nem szabadna engedni kiadni. részemről 3/10. kerüljétek messzire, amíg nem jön egy csak multis peccs... utánna már talán játszható lesz. utánna majd talán remélhetőleg és esetleg majd hajlandó vagyok rendes pontszámot is adni neki, de jelen pillanatában csak mazochistáknak ajánlható.
... ja igen, a modok. szóval jelenleg szinte az összes próbálja rendberakni a játék elfuserált nehézségét/logikáját. apróbb más irányú változtatások már vannak (AMK sleeping bag már ha kissé bugosan is, de van, sharper textures szintén), mindenesetre amikor a modok csak a játszhatóvá tételt tűzik ki fő célként, ott nagyon nagy baj van.
[ Szerkesztve ]
Don't dream it, be it. // Lagom amount.