Hirdetés

2024. május 23., csütörtök

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#33) proof88


proof88
addikt

Válaszolok :)

Amit fontosnak tartanék kiemelni, hogy ez nem a világot megváltó játékom! Nem azért írtam ezt a cikket, hogy azt mondjam, tessék, király vagyok! Nem erről van szó egyáltalán. Vegyétek figyelembe, hogy 18-19 éves voltam, amikor ezt a játékot írtam. Frissen tanult dolgok kerültek bele. Szóval olyan, amilyen, de ez volt a szakdolgozatom, és szerintem OKJ-s szakdolgozatnak teljesen rendben is van! Persze ha ránézek a kódomra, akkor egyáltalán nincs rendben, de szép is lenne, ha mai fejjel is elfogadhatónak tartanám az akkori kódomat. :DDD Szóval az a lényeg, hogy ne úgy nézzetek a játékra, mint amivel meg akarnám váltani a világot, csak megosztottam, mivel gondoltam, ha 1-2 embernek tetszettek a csigák, akkor másoknak is tetszhet! :))

Köszönöm mindenkinek, aki reagált a cikkre! Most egyenként nem válaszolgatnék mindenkinek, csak annak aki kérdezett valamit, vagy olyat mondott, hogy reagálnom kell rá. :DDD

(#3) Lacces:
huhh, ha írok egy ilyen cikket, az biztos nem ma lesz, mert baromi időigényes amúgy cikket írni. Én úgy álltam hozzá, hogy áhh 1 este alatt összedobom ezt a cikket, aztán nem sikerült, plusz ott a pánikbetegséges cikkem is, az meg még több idő volt, közben teljesen más dolgokkal kéne foglalkoznom, kevés a 24 óra. :DDD

(#8) multiplikato:
hajjajj. Most nem regélnék az egyetemi pályafutásomról. :DDD Nem szép. :N Amúgy a BME-VIK a 2. helyen volt megjelölve anno, 1. helyen az ELTE-IK volt, úgyhogy végül oda mentem.

(#12) Stirlitz:
nem megy :D nagyon nem úgy jöttek be a számításaim idén, mint ahogy azt elsőre aztán másodjára terveztem. De visszatérek még, az biztos. De hogy mikor, az passz. De egyszerre max 1 ligában csak! És nem fogok ligát vezetni még1x, az fix. :D Rendkívül időigényes dolgok ezek, én a jövőben csak a versenyzéssel akarok foglalkozni egyszerre 1 helyen, a többit meghagyom másnak. Azért amikor f1 is volt, meg ktcc, meg nagt, hát, meg nem mondom mennyi időt vettek el összesen, de baromi sokat! Élveztem az tény ... Egyelőre az anyagi helyzetem stabilizálása a fő feladat, közben meg szeretnék ismét leginkább játékfejlesztéssel foglalkozni szabadidőmben, a versenyzés meg jön majd, amikor ismét úgy érzem, hogy tudok rá időt szorítani (és kormányom is lesz).

(#15) arpii:
Arra gondolom rájöttél, hogy egymagad soha nem leszel képes komolyabb projektek elkészítésére
igen, az az igazság, hogy 2 évtizede még lazán megcsinált egy komoly projektet az ember egymaga (mármint, ami akkor pl komoly játéknak számított). Persze akkor is voltak már team-ek játékokra, de egyedül is lehetett azért durrantani. De ma esélytelen, kivétel, ha valami megfogja az embereket benne, pl minecraft. Vagy pl a millió dolláros weblap esete. Szóval, Call of Duty 624. részével nem igen lehet megfogni az embereket, persze szép számban elkel, de megvan a közönsége, én egyedül olyat nem tudnék csinálni és ha csinálnék egy élet alatt, akkor sem valószínű hogy túl sok bevételem lenne belőle. :D

PS.: van valami esély, hogy értékesíteni tudd, mint mini-game?
nem tudom, de ezen nem gondolkodtam, mert ez marad egy amolyan ingyenes gém :)

(#17) FlekkeN:
amikor elolvastam a hsz-edet, elröhögtem magam, egyszerűen tényleg viccesen hangzik ahogy leírod a tényeket, hallom a hangsúlyt, főleg a végén annál a résznél, hogy:
A téma pedig csiga és lebegő macska harc.
Szóval, mókásan hangzik és én is nevetek rajta, de amúgy tényleg ez a helyzet. :D
Az a fizu egyébként, amit írtál, az külföldi anyagi viszonyokat nézve egyáltalán nem számít soknak. Amúgy meg, lehet hogy időközben az arányokon változtatás történne, semmi nincs kőbe vésve. Nem azt jelenti, hogy én mindenképp 225-öt szánok magamnak, csak írtam valamit. Ha magam mellett lenne végig egy grafikus, meg egy másik programozó, akkor úgy osztanám el a pénzt, hogy fair legyen.

(#20) xAlten:
bizony a multi feldobná :B

(#21) FlekkeN:
El akarja kezdeni a játékfejlesztő karrierjét és ezt úgy hogy már 225 ezres fizetést kap szinte zéró tapasztalattal?
ahogy fentebb is írtam, hasra ütéssel mondtam egy értéket, és az arányok változtak is volna szükség esetén, viszont ehhez a projekthez nincs szükség 8-10 emberre, az biztos. És hangsúlyozom, az a 200 rongy havonta egyáltalán nem magas a külföldi viszonyokat nézve. Elég csak megnézni hogy pl Angliában egy php-programozó mennyit keres havonta.

Szét kellett volna nézni Kickstarteren és Indiegogon milyen játék projectek vannak és mennyit kérnek ,milyen emberekkel, milyen tapasztalati háttérrel.
szétnéztem, hidd el. Indiegogo-n tudom hogy elég magas ez a célösszeg, de nem is számítottam rá hogy össze tudnék ennyit szedni. Azért is flexible funding-ot választottam, mert biztos voltam benne hogy nem jön össze 5 millió. 1 milliónak is örültem volna. :D
Viszont, ha szétnéz az ember kickstarteren vagy indiegogo-n, néha olyan dolgok kapnak pénzt, hogy csak nézek ... és ha megnézed kickstarter-t, ott minden hülyeségre adnak egy csomó pénzt.
Amúgy ez nem egy akkora über-projekt, hogy game design dokumentumot csináljak neki.

(#22) MCBASSTION:
teljes mértékben igazad van, mindenben amit írtál!
Csak 1-2 apró megjegyzés:
az elfogadhatatlan, hogy mindent kirajzolsz és emiatt alacsony a polycount. Tessék utánajárni, hogy hogyan kell ezt csinálni.
Tudom, és már utánajártam még régebben, de! Amikor ezt a játékot csináltam, akkor még azt sem tudtam, hogy sebességben mitől mit várhatok. És aztán ahogy raktam bele a dolgokat, meg random bugok voltak amikkel elment az idő, már egyáltalán nem akartam belerakni a rajzolásba mindenféle gyorsító dolgot, mert ment az idő és 1 db pályám volt csak, az a kis tesztpálya, nem volt ellenség se, plusz még doksit is kellett írni hozzá, meg beadandó feladatok a tárgyakból, szóval, tudom hogy nem elfogadható, de jelen esetben az, mert ennyi fért bele az időkeretbe. :B

Ha a motion blurt sikerült a "régi" accumulation buffer módszerrel csinálni
nem, ez nem az! Az accum bufferes módszert is ismerem, anno láttam is élőben, jó gyors volt. Itt arról van szó, hogy glCopyTexImage2D(), és a kirenderelt képet textúrába rakom, majd ez lesz összemosva a következő renderelt képpel, vagy valami ilyesmi. És ez sokkal gyorsabb lenne, ha eleve textúrába renderelnék, és nem textúrába másolnám a kirajzolt képet. Meg persze még másféle módja is van a motion blurnek, de az a lényeg, hogy egy egyszerű módot választottam anno, 1. működő motion blur-öm volt, szóval örültem (az accum bufferest nem tekintettem működőnek, mivel az mindenképp lassú).

(#26) MCBASSTION :
még a tribes ascend, black light retribution

(#29) mcsabee:
jelenleg az a tervem, hogy ha olyan állapotba kerül a motor, amit most írok, akkor írok egy wrapper-t, és berakom a proofps alá az új motort, gyakorlatilag anélkül hogy belemódosítanék bármit is a játékba. Ez az állapot akkor lesz, amikor már sokkal intelligensebb lesz a motor, mint a proofps-es grafikus könyvtár.
Ez egy jó gyakorlati tesztje is lesz a folyamatban lévő motornak, hogy hogy működik, habár most már teszteket is írogatok az osztályaimhoz, hogy mindenféle turpisságra még időben fény derüljön!
Aztán nekem van egy játéktervem, ami egy kisebb projekt lesz. Ha elkészül, azt is megosztom majd Logout-on! Az sztem érdekesebb lesz, mint ez.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.