Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Tigerclaw


Tigerclaw
nagyúr

Azért csodálkoznék, ha szoftverfrissítéssel letudható lenne. A Google autóin van jópár kamera, érzékelő, valamin LIDAR is, ha jól tudom, amit olyan könnyen nem lehet elrejteni, hogy eddig senkinek se tűnjön fel. Ráadásul ha nem a kocsi tetejére teszik a LIDAR-t, akkor abból minimum kellene négy darab az autó négy sarkára.

Mondjuk örülnék ha megcáfolnának, mert akkor az azt jelentené, hogy már most több működőképes megoldás van erre a problémára. Lehet passzív optikai, ultrahangos, aktív lézeres megoldásokat is fejleszteni. Mondjuk a másik hírben valami olyat olvastam, hogy úgy gondolják, hogy akkor terjedne el az önvezető autó koncepciója, ha betiltanák a vezetést...amihez azért még kell pár évtized akkor is, ha holnap tökéletes önvezető autót fejlesztenének ki.

Egyébként fura dolog, de tényleg van abban logika, hogy sokkal egyszerűbb lenne megoldani ezt, ha minden autó és jármű egyfajta hálózatban működne, vagyis nem csak akkor észlelné az egyik a másikat, amikor "látótávba" ér, hanem már előre tudná, hogy jönni fog. A motorok, kerékbárok, gyalogosok persze akkor is külön kezelést igényelnének, mert azokat nem lehet olyan módon irányítani, mint egy autót.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#2) vicze válasza Tigerclaw (#1) üzenetére


vicze
félisten

Nem minden Model S fogja tudni csak a D-s modellek és az azután gyártottak, amikbe már a következő szenzorok kerültek: radar(elöl hátul), kamera(több elöl hátul), 360 fokban figyelő ultrahangos szenzor.
Tud sávot tartani, a első és hátsó radarral távolságot tartani(nem újdonság). Képes táblákat leolvasni, és alkalmazkodni a sebesség korlátozáshoz. Ez szintén több modellben megtalálható, de senki se "merte" tempomat hoz kötni. Tud önállóan sávot váltani, ha a sofőr ezt jelzi(indexel). Kitér/fékez akadályok esetén. Még van pár extra dolog, de a jogszabályok miatt csak magánterületen működhet, mint az említett távvezérelt parkolás.
Ezeket már demonstrálták hónapokkal ezelőtt a kétmotoros bemutatójakor már akkor is magától ment végig a tesztpályán, csak a gázt kellett nyomni, és magától fékezett kanyarodott és parkolt le.

[ Szerkesztve ]

(#3) Duree


Duree
veterán

Knight Rider megvalósul? Ha berúgsz egy buliba sebaj majd az autó hazavisz.

duree54

(#4) bambano


bambano
titán

sötét napok jönnek a petrolheadekre...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#5) VaniliásRönk válasza bambano (#4) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

Nem eszik azt olyan forrón. ;]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#6) bambano válasza VaniliásRönk (#5) üzenetére


bambano
titán

amióta a rendes motorokat felváltották ezek a fűnyíró motorok, már romlik a helyzet. és ez marad a tendencia.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#7) VaniliásRönk válasza bambano (#6) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

Amíg nincsenek betiltva a rendes motorok addig mindegy, hogy mi van gyártásban. Nekem már olyan autó sem kéne, amiben automata váltó vagy elektromos gázpedál van, nem hogy olyan ami még vezeti is magát.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#8) Krix válasza VaniliásRönk (#7) üzenetére


Krix
őstag

Majd a biztosítók kitalálják hogy a hagyományos autókra 10-szer akkora lesz a biztosítás mert nagyobb a kockázat és mindjárt elgondolkodsz rajta.

If it is not broken then don't fix it!

(#9) n00n


n00n
őstag

Nagyon bejönnek ezek a Tesla autók. Egy ismerősömnek volt szerencséje egyet vezetni Ausztriában, azt mondta, hogy egyértelműen ez a jövő.

(#10) bambano válasza Krix (#8) üzenetére


bambano
titán

már régen kitalálták: euro normák szerinti besorolás, attól függő helyi adók, behajtási/dugódíj, stb.

azzal, hogy előírták, hogy egy gyártó összes autójának átlagában mennyi lehet a co2 kibocsátás, gyakorlatilag megölték a rendes motoros autókat. elsőkerék meghajtású zsebmotoros bmw? muhaha

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#11) bambano válasza n00n (#9) üzenetére


bambano
titán

amíg nem tudják rendesen megoldani a villany tárolását, addig biztosan nem ez a jövő.
szerintem egyáltalán nem lesz soha ez a jövő. szerintem a jövő a mesterséges kémiai üzemanyagoké és a hagyományos motoroké.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#12) Tigerclaw válasza Krix (#8) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Megindokolni nem tudnák a növelést, de az egésznek jelenleg semmi alapja sincs. A Tesla milliomosoknak gyárt autókat, de amennyibe jelenleg kerülnek a sima elektromos, vagy hibrid autók, egy önvezető modell horror áron kerülne piacra, vagyis nem terjedne sehogy.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#13) n00n válasza bambano (#11) üzenetére


n00n
őstag

Annyira nem követem a fejlődést, de egy Tesla ha jól tudom több, mint 300 km-et elmegy egy töltéssel, ami kb. 30 percet vesz igénybe. Ha ezen kicsit még faragnának én teljesen elégedett lennék vele.

(#14) VaniliásRönk válasza n00n (#13) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

30 perc, ha speciális töltőállomásról töltöd, ami azért nincs még minden sarkon.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#15) bambano válasza n00n (#13) üzenetére


bambano
titán

sima töltőről egy örökkévalóság, 300 kilométert meg akkor megy, ha tojásokon járva vezeted. ha meg úgy vezeted, mint egy rendesebb benzinest, akkor a közértig elég.

utálom a kitankolás parát.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#16) Tigerclaw válasza n00n (#13) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Az árával is elégedett vagy? (olyan 26 millió Ft. átszámolva az olcsóbbik alaptipus.)

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#17) vzozo válasza VaniliásRönk (#7) üzenetére


vzozo
senior tag

Nekem már olyan autó sem kéne, amiben automata váltó

Pedig egy próbát megér, hidd el. Én az elmúlt kb. 10 évben csak automata kocsit vettem / kértem a munkahelyeken, és sose bántam meg. Arról nem is beszélve, hogy ezek mindegyikén volt manuális override (*), ha éppen váltogatni lett volna kedvem (segítek: nem volt).

Persze ilyenkor jönnek az emberkék azzal, hogy a "vezetés élménye". Hát qrvanagy élmény ám a reggeli és esti dugókban órákat araszolni és kuplungolni.:) Számomra az élmény azt jelenti, hogy minél kényelmesebben, gyorsabban és biztonságosabban jussak el A-ból B-be. Ehhez nincs szükség váltogatásra, én tudom, hogy előre akarok menni, tehát akkor D-be húzom a kart.

Ahogy már elhangzott: petrolhead.:) A vicces, hogy a végsőkig kitartó ismerősök is csak addig ágáltak már-már vérre menően is a kézi váltó mellett, amíg végre ki nem próbáltak egy automata autót. Utána egy részük többé nem erőltette a témát, a másik részüknek pedig már automata kocsijuk lett azóta. Hm...

Aki pedig rendesen megtanult vezetni, annak sose gond visszaülni egy fapados kéziváltósba. Nemrég bútorszállításhoz kellett bérelnem egy kisteherautót (ami már a méretei miatt is kihívás), de nem volt probléma még ennyi év után sem a kézi váltogatással.

(*) szerkesztve: tévedtem, azt hiszem a priuson nem volt, de az csak pár hónapig volt nálam. A prius amúgy is egy külön állatfajta...:)

[ Szerkesztve ]

(#18) VaniliásRönk válasza vzozo (#17) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

Ez mellément. :P Az első autóm automata volt, utáltam. ;] Akik meg lusták váltani, azok egyszerűen lusták, nem kell ezt tovább ragozni. :))

#19 vzozo: Ha lenne olyan autóm amit úgy kell betekerni, biztos lehetsz benne hogy nem lennék rest beröffenteni. ;)

[ Szerkesztve ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#19) vzozo válasza VaniliásRönk (#18) üzenetére


vzozo
senior tag

Akik meg lusták váltani, azok egyszerűen lusták, nem kell ezt tovább ragozni. :))

Ezzel az erővel az önindító is luxus, hiszen milyen lusta vagy már, hogy nem vagy képes bekurblizni a motort? Gondolom érzed, hogy messzire vezetne, ha ebbe belemennénk.

Azért a naptárra majd nézz rá. 2015-öt írunk.

(#20) bambano válasza vzozo (#17) üzenetére


bambano
titán

van, amelyik kocsiban jó a váltó, az abs, az esp, van, amelyikben nem. a porsche duplakuplungos váltó lehet, hogy nekem is tetszene, a hagyományos automaták nem. vezettem olyat, utána csak azért nem mondtam el róla a korrekt véleményemet, mert a bátyám autója volt és erősebb...

az abs hasonló téma: ami a fóccvágen borában van, azt elhiszem, hogy nem tetszik senkinek. amit az m3-as bmw-ben láttam, az tetszene. és a kettő között is van még olyan, ami bejön.

a kurbliról meg annyit: rendes autókról beszélünk, nem fűnyíróról. kurblizd már be azokat :)

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) VaniliásRönk válasza bambano (#20) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

Azért na, valami pofásan helyreállított autócsodát a 20-as évekből te is bekurbliznál néha. :)

Szerk.: Egyébként nekem egy szuper-sportkocsiból is hiányozna a kézi váltó, hiába a félautomata működés vagy sportosra hangolt elektronika.

[ Szerkesztve ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#22) bambano válasza VaniliásRönk (#21) üzenetére


bambano
titán

hozzá nem nyúlnék semmi pénzért.
nem érdekelnek a muzeális cuccok, max. megnézem egyszer, oszt annyi.

a rendes automata sokkal gyorsabban vált, mint az ember. illetve bizonyos teljesítményszint fölött már nem szeretik emberre bízni a hajtásrendszer szétszaggatását...

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#23) VaniliásRönk válasza bambano (#22) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

Engem mindig vonzottak a régi darabok. Ízlések és pofonok. :)

Egyértelmű, hogy ilyen téren az ember nem versenyezhet a géppel, de hacsak nem autóversenyről van szó, az a 2-3 tizedmásodperc nem oszt nem szoroz.
A sok száz lóerős motorok esetében meg azért nem szeretik emberre bízni a kuplungolást, mert egyrészt sokan nyavalyognának hogy nehéz benyomni a kuplungot, másrészt a sok gazdag majom akinek pénze van de fogalma sincs róla hogyan kell vezetni, az első kereszteződésben szétszórná a kuplungtárcsa hamvait.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#24) bambano válasza VaniliásRönk (#23) üzenetére


bambano
titán

nagyon nem 2-3 tizedekről van szó... ha beszorultál egy 60-nal tötymörgő teherautó mögé, akkor simán lehet, hogy az automata váltó felkapcsol egész magas fokozatba, hogy a motor keveset forogjon. és ha itt hirtelen padlózol, gondolván, hogy van egy kis hely előzni, akkor azt a konferenciát, amíg az ecu meg a váltó megegyeznek, hogy hány fokozatot kell visszaváltani, majd mire befoltozódik a turbólyuk, addig kihullik a megőszült hajad...

sajnos nem minden autó olyan, mint az előző generációs m5, amelyik 7-ben poroszkált 60-70 km/h környékén, majd amikor betiporta neki karotta, akkor 2-3 tizedmásodperc alatt visszaváltott *öt* fokozatot, a jó kis szabadszívású 5 literes azonnal felvette a fordulatot és megindultak a Szíriusz felé, szétszaggatott aszfaltdarabokat hagyva maguk után.

én konkrétan megtéptem az agyam, mikor egy 2 literes turbó automata insigniát kipróbáltam... pedig az sem gyenge autó, ha lejátszották a komputerek a saját műsoraikat, utána már megy az is, mint a barom, nade mire megindul, addigra háromszor körbekerülöm és lemosom a szélvédőjét, felfújom a négy gumiját, stb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#25) VaniliásRönk válasza bambano (#24) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

Félreértettél, én a kézi váltót egy rendes automatához hasonlítottam, abból is félautomatához. Az tényleg gyorsabb lehet, mint a lábbal kuplungolás.

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#26) dabadab


dabadab
titán

Azt azért érdemes hozzátenni, hogy ha a bombasztikus bejelentésnek egy kicsit a mélyére ásunk, akkor a Tesla is még mindig nagyon messze van attól, amire az ember önvezető autó alatt gondolna. Egyszerűen csak annyit tud, hogy autópályán megmarad magától abban a sávban, ahol van illetve a radaros tempomatjával tartja a sebességet. Pont. Ezt meg már elég sok más autó is tudja (a legelérhetőbb talán a Honda Accord, 2009(!) óta jár ilyen a csúcsfelszereltséghez).

Valódi önvezető autót 2020 előtt semmiképpen sem várnék, sőt, igazán akkor se még.

[ Szerkesztve ]

DRM is theft

(#27) n00n válasza VaniliásRönk (#14) üzenetére


n00n
őstag

Még nincs, de lehet.

@(#15) bambano:

Haverom olyan 200 kilométert vezetett egy ilyen modellt Ausztriában, nem említette a sztoriban a tojásokat. :D

@(#16) Tigerclaw:

Persze, még nagyon drága, de mi nem az a kezdetekben? Ha beindulna a tömegtermelés nem ennyi lenne...

(#28) Tigerclaw válasza n00n (#27) üzenetére


Tigerclaw
nagyúr

Már van tömegtermelés, a kategóriájához és árához mérten. Valódi tömegtermelés akkor lehetne, ha a Tesla piacra dobna egy valóban olcsó elektromos autót, de erről szerintem nincs szó. Egyébként ha már az önvezető autók világába lépnénk az egyben fel is vetné a kérdést, miszerint gazdaságos-e, hatékony-e az erőforrásokat arra fordítanunk, hogy mindenkinek saját autója legyen. Ha már úgy is az autó vezet A-ból B-be, akkor a benne ülők pont olyanok, mint egy busz, villamos vagy épp taxi utasa. Erre hatékonyabb lenne ha saját autók helyett rendszerbe állítanának egy nagy halom taxi szerű járművet, amibe belököd a kártyád, bemondod a címet és odavisz. Valószínűleg a jelenlegi autók számának töredéke elég lenne, még akkor is ha lennének különböző méretű és hatótávú modellek. Szintén felmerülhetne az is hogy a tömegközlekedést és a "kötött pályás" közlekedést is tovább lehetne fejleszteni. Ezek az ötletek rengeteg sci-fi-ben előjöttek és előjönnek.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#29) bambano válasza Tigerclaw (#28) üzenetére


bambano
titán

közösségi autózáshoz nem kell elektromos autó, ilyen már van Pesten is, kőolaj alapúval.
a busszal meg a hasonlókkal az a baj, hogy igazodni kell a menetrendhez.
a vonat lehetne még jó megoldás, csak annak az árazása kicsit elszállt.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#30) VaniliásRönk válasza n00n (#27) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

Eloszor az energia hatekony tarolasat es kornyezetbarat eloallitasat kene megoldani, aztan eroltetni az elektromos dolgokat.

[ Szerkesztve ]

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

(#31) vzozo válasza dabadab (#26) üzenetére


vzozo
senior tag

(#26) dabadab

Egyszerűen csak annyit tud, hogy autópályán megmarad magától abban a sávban, ahol van illetve a radaros tempomatjával tartja a sebességet.

Ezt más gyártók nem tudom hogyan oldották meg, de a 2014-es PUG-omban ez egy akkora fos feature, hogy inkább kikapcsolom egy idő után. Szépen mutat az adaptív tempomat a katalógusban, de az életemet nem bíznám rá.:)

(#30) VaniliásRönk

Eloszor az energia hatekony tarolasat es kornyezetbarat eloallitasat kene megoldani, aztan eroltetni az elektromos dolgokat.

Én sem értem minek erőltették azokkal a kis csónakokkal az Amerikába jutást a XV. század végén, hiszen csak meg kellett volna várniuk a Concodre kifejlesztését, aztán pikk-pakk megtehették volna ugyanazt az utat...

(#32) VaniliásRönk válasza vzozo (#31) üzenetére


VaniliásRönk
nagyúr

Csak a Red-Bullt kellett volna megvárni. ;)

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former." (Albert Einstein)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.