Hirdetés

2024. június 1., szombat

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) gondoni


gondoni
csendes tag

Ejha, nem lettem volna a helyedben, a fék és annak bármilyen hibája az nagyon nem játék!!!
Apámat sem értettem, amikor zöldfülűként én vezettem a Trabijukat, és minden fékezéskor nekiállt keresztbe állni, így oktatott: "Mindig úgy kell vezetni, hogy ne kelljen nagyot fékezni!" :-/
Hja, ez félig igaz is, de majd magyarázza el az elém toppanó szarvasbikának meg az előttem eleső bicajosnak is!
A hatóságok picit konkrétabban fogalmaznak: fékhiba = közúti közlekedésre ALKALMATLAN állapot (még egy bicajnál is), amit meg is értek.

Lehet, hogy én haza sem értem volna egy nálad jelentkező beeső fékpedállal, ugyanis ha csak enyhén kell fékezni, akkor inkább visszaváltok és motorfék, és csak a végén segítek a fékpedállal, azt viszont határozottabban nyomva. Ki tudja, egy stoptábla előtt mennyi pumpálgatás fér bele, különösen felkészületlenül?

Csak most olvastam vissza a korábbi posztokat, a kocsihoz én is gratulálok, egyébként szintén egy F Astra volánja mögül. Megértem a választásodat, én is kb. 2 évre átmeneti autónak vettem - 5 éve. :-)
Az enyém kombi lett, fontos szempont volt az új családtag kisbaba miatt, hogy a babakocsitól az etetőszékig minden beleférjen.

A km óra állás tényleg nem annyira mérvadó, és mivel a mi óránk tekeréséhez nem is kell űrtechnika, elég néhány csavarhúzó, esetleges eladáskor nekem sem hinnék el, hogy "csak" 182000 km van benne.

Bár az én példányom újabb, (vagy inkább kevésbé ősöreg - '97 év végi) a rohadás az bizony jön. És egyre több olyan apró cseprő hiba, aminek már nincs is kedvem nekiállni javítgatni. Az első évben fél napokat töltöttem az autót bújva, bontottam a kárpitokat lelkesen (pl. középkonzol világítás izzóinak cseréje), most meg (immár 2 kisgyerekkel) időt és energiát sem tudok annyit rászánni, amennyit szeretnék és egyébként megérdemelne a járgány.
Addig bütykölj és tanulj, amíg van idő és nincs család, az Astra a maga technikai színvonalával jó partner erre! :-D

Talán te is ezt fogod tapasztalni, engem eddig sosem hagyott az út szélén, persze néha egy-egy sárga lámpa felvillan hol ezért, hol azért. A legnagyobb baja a tavalyi hengerfej tömítés átégés volt, az is megvolt olajcseréstől, mindenestől 40e-ből.

Aztán van, hogy havonta kért valamit a kocsi, pl. a futóműnél először elöl egy stabilizátor pálca tört el (pár ezer forint), 2 hónap múlva hátul az egyik teleszkóp nyaka tört el (párban csere munkával 20e). Aztán ősszel jött 4 új gumi (prémium négy évszakos) felnivel 80e. Szóval, azért kéregetni is tud, szerencsére a családi költségvetést talán nem borítja fel az a pár tízezer forint.

Bocs', akit untattam, kicsit terjengősre vettem, zárásul további sok-sok km-t és kalandot kívánok nektek! :-)

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.