Hirdetés

2024. június 3., hétfő

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) nbg


nbg
senior tag

"...a ZiiLabs technológiája számolni nagyon tud, de a textúrázást, a raszterizálást, valamint a háromszögek feldolgozását emulálva végzi, ami a sebesség tekintetében nem ideális."

Es ezekbn az Intel amugy jo?

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#2) Abu85 válasza nbg (#1) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Attól függ kihez viszonyítunk. Az AMD-hez és az NV-hez képest nem, de az emulált megoldáshoz képest nyilván sokkal gyorsabb az Intel hardverei is.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#3) nbg válasza Abu85 (#2) üzenetére


nbg
senior tag

Koszonom. Magyarul nem ettol fognak megtaltosodni az Intel GPU-k...

I'm not saying there should be a capital punishment for stupidity, but why don't we just take the safety labels off of everything and let the problem solve itself?

(#4) Abu85 válasza nbg (#3) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Ha ezt akarják, akkor elsősorban a szoftveres oldalra kell koncentrálni. Abban van az Intel nagyon lemaradva. A hardver az elég jó, ha nem is a legjobb.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#5) dchard válasza Abu85 (#4) üzenetére


dchard
veterán

Teljesen egyetértek:

Mostmár sokkal inkább az SW supportról van szó. Nem az erő hiányzik a GPU-kból, hanem a fejlesztések amik kihasználják (opencl, c++amp stb.). Érdekes látni amúgy, hogy nem nagyon haraptak rá a fejlesztők erre még ott sem, ahol jól párhuzamosítható taskok vannak. Jó példa erre az x264 projekt (H.264 enkódert készítenek): ők szinte minden új utasításkészletet pár hónap alatt bedolgoznak a kódba, de eddig valahogy nem érdeklődtek az opencl vagy a c++amp után kíváncsi lennék rá miért.

Dchard

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

(#6) Abu85 válasza dchard (#5) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Én elsősorban a driverre gondoltam. Van a hardvernek egy átlagos sebessége, amit sok alkalmazásban az Intel hoz is, de van nem kevés alkalmazás, ahol a driver limitál. Jellemzően a stratégiai játékoknál a HD Graphics sebessége nagyon alacsony. Valami gond lehet a rajzolási parancsok hatékony kezelésével. Ugyanez igaz az OpenGL alkalmazásokra. Ott 4-6x is gyorsabb a konkurens termékek sebessége (ez a különbség DirectX programoknál nincs meg).

Az x264 az már támogat OpenCL-t. Mindig érdeklődtek a GPU-s gyorsítás iránt. Először az NV-vel, majd aztán az Intellel partnerkedtek, de sajnos eredménytelenül. Most az AMD-vel álltak össze és kész a béta x264.

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#7) Ł-IceRocK-Ł


Ł-IceRocK-Ł
addikt

A címből arra következtetne az ember hogy már a mérnök nem is ember hanem tárgy... :))

"lol, rock, te egy kib*szott médium vagy. mit médium, HARD " by FireKeeper

(#8) dchard válasza Abu85 (#6) üzenetére


dchard
veterán

Changelog-ban semmi, oldalukon semmi, közben meg:

http://www.youtube.com/watch?v=uOOOTqqI18A

:DDD

Hát ez remek hír. Az eddigi opencl enkóderek mind ratyi szarok voltak, szóval ideje volt már, hogy adják nekik az ívet a srácok :)

MOD: nézzétek meg a videót csak ne röhögjétek szét magatokat az első 2 percben a hangján :N

Dchard

[ Szerkesztve ]

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

(#9) benito86


benito86
csendes tag

intel buying everything.

(#10) Loha válasza dchard (#8) üzenetére


Loha
veterán

Nagyon kiváncsi vagyok, hogy milyen lesz az OpenCL x264, mert az eddigi összes GPU által gyorsított megoldás sokkal rosszabb volt mint a CPU only, szóval sokat nem várok tőle... ;]

(#11) Abu85 válasza dchard (#8) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Főleg az a problémája, hogy egyelőre csak az AMD hardverein/driverein működik normálisan. Az Intel és az NVIDIA rendszerein jön a crash. Valószínű, hogy ezért nem verik még nagy dobra, mert még van munka bőven. Ettől függetlenül már kész a béta, és az AMD ki is osztotta már mindenkinek.

Én is gondolkodtam rajta pár percig, hogy ő most nő vagy férfi. :)

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#12) dchard válasza Loha (#10) üzenetére


dchard
veterán

Jason (az imént linkelt videóban) elég jól elmondja, hogy miért nem az egész folyamatot próbálták meg implementálni, hanem csak a lookahead modult. Az alapján amit elmondott, nem hiszem hogy a belátható jövőben lesznek pusztán GPGPU-n futó komplett enkóderek amik jó mnőséget is tudnak előállítani, legalább is ő így látja és én hiszek neki :)

Viszont azt biztos, hogy amibe ők energiát ölnek annak jellemzően van értelme, és nem is áldoznak be mindent csak azért hogy elmondják: a kód nagy része a GPU-n fut.

Dchard

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

(#13) LordX válasza dchard (#5) üzenetére


LordX
veterán

Ráharapnának, ha lenne egy darab nyelv, ami mindenen működik. Az OpenCL áll ehhez legközelebb, de azért mégse (köszönhetően az Intelnek).

(#14) dchard válasza LordX (#13) üzenetére


dchard
veterán

Persze a fostos driverek nem sokat segítenek a helyzeten, de amit Jason felvázolt, abból látszik, hogy:

1. Az enkódolási folyamatnak csak nagyon relatíve kis része profitál a GPGPU-k erejéből, a többit csak komoly tömöríthetőségi és/vagy minőségromlás mellett lehetne átrakni. Ez nyilván nem megoldás.

2. A teljes kódolási folyamatot és valószínűleg a kódolási szabványt is meg kéne változtatni ahhoz, hogy ennek a folyamatnak a nagy részét és még mindig nem az egészet, átrakjuk a GPU-ra.

Szóval itt messze nem csak driver hanem komoly megvalósíthatósági problémák is állnak a haladás útjában.

Tök jól elmondja amúgy - igaz kell egy kis kódolási háttértudás hozzá - ezeket a videó első 20-25 percében, érdemes meghallgatni. Elég sokszor elismétli, hogy "sokkal-sokkal nehezebb ezt rendesen megcsinálni, mint ahogyan azt sokan gondolták". Több példát is hoz komoly kódolási tapsztalattal rendelkező cégekről, akik rengeteg lóvét öltek bele hasonló projektbe és az eredmény kiábrándító.

Dchard

A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

(#15) Abu85 válasza dchard (#14) üzenetére


Abu85
HÁZIGAZDA

Nem hiszem, hogy át akarják ezt rakni teljesen GPU-ra. Ott az APU. Van benne CPU, GPU és egyéb fix-funkciós egység. A jövőben a CPU és a GPU még szorosabban lesz integrálva (megosztott memória és címtér). Valószínű, hogy az x264 OpenCL projekt azért eset kútba az Intelnél és az NV-nél, mert ahogy Jason szeretné, úgy csak az AMD támogatja a projektet. Gondolom az Intelnél és az NV-nél sincsenek hülyébb programozók, csupán a cégérdek közbeszólt. Jelenleg sem az Intelnek, sem pedig az NV-nek nem jó az x264 így, mert az előbbi cégnek a GPU technológiája van lemaradva, míg az utóbbinak a CPU. Az AMD-nek pont jó, semelyik egységet sem helyezik erőteljesen előtérbe a fejlesztés során, így mind a CPU mind pedig a GPU technológia tartja a lépést. Sőt, a legfőbb fejlesztési szempont az egyre szorosabb integráció.

[ Szerkesztve ]

Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

(#16) zoli7903


zoli7903
csendes tag

A MainConcept már rendelkezik OpenCL alapú enkóderrel (meg van neki CUDA alapú is). Egy igen alapos összehasonlító tesztet lehet olvasni különböző H264 codec-ekről. Mondjuk én nem sokat értettem a rengeteg grafikonból :) . De arról például írnak, hogy a GPU alapú enkóderek minősége még nem éri el a szoftvreres kódolókét.
http://www.compression.ru/video/codec_comparison/h264_2012/

(#17) apatyas


apatyas
Korrektor

" hiszen a fizika törvényeit – a konkurensekkel egyetemben – nem tudják megkerülni,"
hiszen a fizika törvényeit – a konkurensekkel ellentétben – nem tudják megkerülni, ;] értsd: a fizikát nem lehet befenyíteni szerencsére

pezo77 #5 2017.12.14. 13:29 Hmm. És ez az e-hajó akkor hol is tud kikötni? Az e-bay -ben? ;)

(#18) LordX válasza dchard (#14) üzenetére


LordX
veterán

Én nem az enkódolásról beszéltem, teljesen más feladatokat programozok épp :)

(#19) FireGL válasza dchard (#8) üzenetére


FireGL
aktív tag

már jó ideje elérhető az opencl alapú x264:

http://astrataro.wordpress.com/2012/09/12/x264-rev2216688-tmod/

>> saját gyorsteszt <<

Az embert a gondolkodás tette állattá...

(#20) Pikari


Pikari
addikt

ZiiLabs = 3dlabs, ha valakinek nem tűnt volna még fel esetleg

A Dunning−Kruger-hatás az a pszichológiai jelenség, amikor korlátozott tudású, kompetenciájú vagy képességű emberek rendkívül hozzáértőnek tartják magukat valamiben, amiben nyilvánvalóan nem azok.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.