Hirdetés
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Victoryus: Westland survival
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Gurulunk, WAZE?!
- GoodSpeed: Segway-Ninebot F3 E elektromos roller.
- eBay-es kütyük kis pénzért
- eldiablo: Mennyire strapabíró egy GShock?
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- gerner1
-
LOGOUT
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tibizzz
junior tag
válasz
Blindmouse_ #62806 üzenetére
Amit játszik az nem egy nagy vasziz, de mutassatok nekem valami hasonlót mert én nem tudom előállítani. Akkor még nem volt sustaineres kütyü mint amit mostanában látok. Amúgy ebből a lemezből lettek gazdagok.
-
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
válasz
benedekco #62214 üzenetére
Fenéket rossz. Az se garancia, ha valamit az USA-ban gyártanak, ld. letört fadarab az elektronikai üregben Gibsonon, ami simán átmegy a QC-n.
Jó látni, hogy már faszakértők is vannak a topikban, lehet tanácsot kérni, hogy személyes tapasztalat alapján a honduraszi vagy a kubai mahagóninak nagyobb a sustain-je.
-
consono
nagyúr
Nyomkodtam egy kicsit a Tank G-t, frissítettem firmware-t,töltöttem rá pár amp capture-t (IR-t még nem keresgéltem), eddig szimpatikus a dolog. Sőt, azt kell, hogy mondjam, hogy visszakaptam vele a sustaint a gitárjaimon, amit a Spark Mini megevett... Az már eddig is feltűnt, hogy a zajszűrő nagyon leharapja a hangok végét a Sparkon, ezért max 1-en használom, de még így is hallható, ahogy elvágja a sustaint. De mintha a zajszűrő nélkül is hamarabb lecsengenének a hangok. Na, ez a Tankkal teljesen eltűnt, még viszonylag magasra feltekert noise reduction-nel is szép hosszúak az elhalkuló hangok is...
-
cucka
addikt
válasz
Goose-T #61387 üzenetére
Azért az evertune-ban zseniális, hogy teljesen mechanikus, ezért nem is nagyon romlik el, és kiszámítható a működése. Meg hát ez tényleg megold egy valódi problémát.
Mindez nem mondható el a gibson robot hangolóról, azt sose értettem, hogy gondolhatta bárki, hogy jó ötlet.Nem láttam sose élőben evertune-t, de értékelem és csodálom a mérnöki találékonyságot mögötte.
Sustain meg tök mindegy, metálosok használják, ott kompenzálja a torzítás.
-
M@trixfan
addikt
Ez attól is függ milyen módon játszol a hangszeren és mit szeretsz. Befolyásolni fogja a hangképzésedet, a pengetésedet. Ilyen módon amit én írok az is teljesen szubjektív. Utálom ha csörög, megöli a kitartott hangok sustain-ját, számomra az rossz beállítás. Csak annyira legyen alacsonyan az action ahol még egyáltalán nem csörög. Itt jön az be, hogy jobb gitáron jobb játszani picit magasabb húrok mellett is. Nekem eltérő véleményem van, kezdők számára is mindig az elérhető legjobb minőségű gitárt javaslom. Ugyanis rossz gitáron ki fog alakulni egy merev, görcsös jobb kéz, hiszen erőből kell szántani a húrokat. Általában ehhez az a pengetőtartás párosul mikor a hüvelykujj ízületénél van a pengető mereven szorítva. Egyébként az is van ám, hogy a húr körben rezeg, nem kizárólag a gitár síkjában. Én szeretem ha ez nincs megfojtva.
-
X2N
őstag
válasz
Ctrl+Alt~Del #60849 üzenetére
Valamelyik nekem is tetszik bár én a 7-8-húros verziókat nézegettem, végül elengedtem és vettem használtan egy 2015-ös 8 húros Jacksont a feléért, nem bántam meg, bár az újabb Kínai gyártásúakat nem igazán tudom ajánlani, amit én kipróbáltam boltban olyan volt a nyaka mintha sürgették volna a gyárban a munkást hogy csiszolja már le a nyakat, érződött rajta hogy még nincs kész. Tegnap tettek fel videót, Zolikáék épp Jacksonokat próbálgattak. Még videón keresztül is hallatszott az 1.6milliós Jacksonon hogy az olyan is...brutál sustain-je volt még floydal is.
Nekem sose kellett bundoztatni gitárt eddig. Szerintem kicsit túl van lihegve a dolog. De ha kell akkor megy rá az acél mese nincs, ha már annyit gitároztam azon a gitáron akkor megérdemli.
Hangszerész utálja mert többet kell vele dolgozni. Nem azért mert nem jó/máshogy szól -
Goose-T
veterán
Aktív pickupokról ha már esett szó, nekem van mindhárom ismert márkából egy-egy szett.
1. EMG 81/60
Ahogy fentebb leírták, iparági standard, kompresszált hang, karcos közép, feszes mélyek, gyors attack.2. Seymour Duncan AHB-1 Blackouts
Scooposabb hang, nagyon érzékeny, nagyon nagy jele van, nagyon arcbamászó. Hangra talán olyan, mint az SH-6/TB-6 szteroidokon (olyanom is van). Nagyon jó érzés rajta játszani, mert minden hang egyenletesen kiszól legatonál is, mintha kijavítaná a játékodat. A hangját itt meg lehet hallgatni az egyik koncertfelvételünkön, jobb oldalon szól az én gitárom a Blackouts pickupokkal.3. Fishman Fluence Modern
Nagyon gazdag és részletes középtartomány, visszafogottabb magasak és feszes mélyek. Lehangoláshoz, többhúros gitárokhoz is nagyon jó, mert a mélyek nagyon le vannak szabályozva, nem zúzza szét az egész hangot drop zsében, hanem a jó közepek kihozzák a részleteket ott is. A sok közép annyi pluszt ad még, hogy sokkal változatosabban reagál a wah-pedálra, mint a többi pickup. Szintén érzékeny. Ja és az újabb modellek már nem kétféle, hanem háromféle hangot kínálnak, az eddigi kétféle hang mellé már a felezés is opció. Én is úgy vezetékeztem magamnak, hogy mindhárom hangzás elérhető legyen.Három eléggé különböző karakter, én leginkább a Blackoutsot szeretem, mert tényleg nagyon paraszt, arcbamászó a hangja és jó élmény játszani rajta. De lehet, hogy csak azért, mert a Jackson Soloist Pro-ban van most benne, és az tényleg odaverős gityó. Érdekes, hogy sokkal jobban szól benne, mint a Jackson JS32-ben. Ami nagyon szembetűnő, az a brutális sustain, ebben még a japán Ibanezemet is leveri. A JS32-ben hamar elhalt a hangja, szóval nagyon nem mindegy, milyen gitárba tesszük az aktív pickupokat.
-
Goose-T
veterán
válasz
arnyekxxx #60380 üzenetére
Szerintem úgy akarta érteni, hogy aki kezdő, és nincs zajzára, az ne használjon sok torzítást, mert csak szopni fog vele.
Dimebag meg mondjuk elég agresszív zajzárat használt, mert ő is sok gainnel játszott, azt szerette.
Közben megcsináltam rendesen végre a Jacksont. Az aranykezű barátom síkolta a bundokat, mert rájuk fért, csak használt gitár ez. Utána a felsőnyereg aljából is le kellett venni, hogy ne legyenek túl magasak a húrok. Napokig szívtam vele, a reszelőmet kisimította, a csiszolópapírok alig fogtak rajta, éppen csak a réz felületkezelési réteget sikerült lecsiszolnom, ami 3-4 századmilliméter lehetett legfeljebb. Ebből látszik, hogy ez minőségi anyag, mert a kínai Jacksonom felsőnyergéből fél óra alatt leszedtem reszelővel annyit, amennyit ebből akartam volna. Az is acél volt, de ezen szerintem edzett acélból készült. Elvittem inkább a tesómhoz, ott köszörűvel estünk neki, sikerült kb. negyed óra alatt az áhított 2 tizedet leszedni belőle. A pickupokat kicseréltem, beleraktam a Blackouts szettet, ami korábban a JS32-ben volt. Szerintem jobban néz ki vele, és brutálisan szól.
Nagyon jó konstrukció ez a Soloist, olyan sustainje van, hogy beszarás. Lefogom a H húrt a 14. bundnál, és szól vagy fél percig, nagyon ott van. Az olcsóbb gitárokon pár másodperc után ott már elhal simán. Ja és a síkolás és a felsőnyereg igazítása után nagyon alacsony actiont be tudtam állítani, ultrakirály lett. Profi cucc. Mindenkinek ajánlom, hogy vegyen egyszer egy ilyen kategóriájú gitárt. Ez már tényleg más világ. -
Goose-T
veterán
Beüzemeltem a magenta Jacksont végre. Hát, fasza. Ami nagyon feltűnő, az a marha jó sustain. Valami ilyesmit el is vártam az átmenő nyaktól. A bundok könnyű elérhetősége evidens. A pickupok is elég jól szólnak, de hát ez mondjuk el is várható a standard TB-6/SH-6n kombótól. Az actiont is megfelelően alacsonyra be tudtam állítani, ahogy szeretem. A vastag oldalon még fentebb is kell vennem kicsit, mert szinte már túl rövidre kellene állítani az oktávhoz a babát. Ha egy kicsit magasabban vannak a vastag húrok, jobban is döngenek.
Jó kis hangszer, na. Jó szolgálatot fog tenni a következő koncerten.
Bár a pickupokat azért lecserélem a Blackouts szettre.
Ami még érdekes benne, hogy szinte Ibanezes, érzésre D-profilú nyaka van. Kétoldalt kis válla van, a közepe is laposabb kicsit, mint a Wizard nyakak. Ja és natúr olajozott nyaka van, mint a Sterling JP60-amnak, jól csúszik rajta a kéz.
-
Goose-T
veterán
válasz
Blindmouse_ #59216 üzenetére
A gitár az egy Jackson JS32... vót valamikó'. Mondjuk van még rajta pár eredeti alkatrész. A hangjával nincs gond, amióta Seymour Duncan Blackouts szett van benne.
Inkább az attack meg a sustain volt kicsit problémás, de érzésre most az is javult.
Végül a sárgaréz rugótartót, a PSP rugókat és az új tremolókart raktam bele. A Musiclily távtartós tőkecsavar kimaradt, mert amikor kiszedtem a gyárit és összehasonlítottam a cseredarabbal, a gyári nehezebb volt és nem lötyögött benne a csavar.
A tremolókar nagyon jó vétel volt, iszonyat minőségi cucc. A persely CNC-zett rozsdamentes acél, a kar nagyon passzentos és van benne két ilyen kis rugós pöcök, ami miatt nem forog el állandóan. Egyszer volt nálam egy Charvel Warren DeMartini gityó, annak volt ilyen fasza tremolókarja. Meg is osztom a linket, innen lehet megrendelni.
-
válasz
topikk #57390 üzenetére
+1
Szerintem is BS. Ráadásul azt a fals ötletet propagálja, hogy van valami magic, amivel egy alapos átvizsgálást 15-20 perc helyett meg lehet úszni 75 másodpercből.Ennél 100x többet ér pl. a videó a kopasz fickóval, amit fent linkeltem. Az szépen leírja, mit és hogyan lehet / érdemes megnézni egy hangszeren ~15 perc alatt.
@cucka:
+1
Sustainre ráfeszülni egy villany hangszernél eleve teljes félreértés -
cucka
addikt
válasz
benedekco #57391 üzenetére
Ha több sustain-re van szükséged, akkor használhatsz kompresszort.
A torzítás szintén kompresszál, lásd pont a Gary Moore videót, amit linkeltél.(Ez az ultimate parasztvakítás, megpenget egy hangot, ami sokáig szól, mert hát egy nagy sustain-ű gitár torzítva, a közönség meg megőrül, hogy mekkora gitározást hall éppen
)
-
consono
nagyúr
Lehet, hogy a Cortot tényleg ki kell fogni, de én a KX5FR-t nyúztam 6-8 évig és azóta az unokaöcsém is használja vagy 4-5 éve. Mechanikailag most is okés, akkora a sustainje, mint a ház de lassan az elektronika csereérett lesz. Meglepő módon az olcsó Floyd is jó benne, nagyon jól tartja a hangolást. Persze ez még az első szériákból volt...
-
Jaja. Mondjuk én bírom, tök sokat lehet (a magamfajtának) tanulni belőle. Meg azt is jó látni / hallani, hogy a tipik Fender (és sok minden más gyártmány is) ugyanúgy out of spec, mint a HB. Ami csak annyit tesz, hogy a hidat nem a gyárilag megadott rádiuszhoz, hanem a valós mért értékhez kell beállítani (mint minden egyéb gitárnál is, ahogy a bácsi mondja).
TL;DR ezeket csinálták a gitáron a turné előtt:
- beállítás (híd, nyakpálca),
- trem block,
- poti tisztítás (kontakt spray),
- áthúrozás minimál nut igazítással.Kb. amit amúgy is megcsinál a hangszerész egy beállítás során (- trem block).
Amúgy 30 fontért vette a fickó használtan, a beállítás valószínűleg többe kerül. A kritika:
- kicsit gyengék a pickupok (de használható),
- nyak közepén már kevesebb a sustain picit, mint egy jobb hangszeren (kompresszor / high gain megoldja).Egyébként most én sem vennék HB-t, vagy ha igen, akkor inkább használtan, hogy be legyen állítva, ill. ki lehessen próbálni, és még olcsóbb legyen. Kezdőként, kisebb büdzsével talán igen, és lehet, hogy rá is fáznék. Ha igazán őszinte akarok lenni, akkor kezdőként valószínűleg azért nem akarnék ilyet, mert releváns tapasztalat hiányában még hinnék az új / márkás biztos sokkal jobb mantrában (amiért minden második kezdő origi Fender stratról vagy Les Paulról álmodik)
-
Én nem akarok ennyire érteni ezekhez, de köszönöm a tippet. Thomann-on is ~ 5* még ilyen horror áron is, úgyhogy megnéztem a multiban, és van ez a modell is (nyilván csak a high gain csatorna) - eddig hanyagoltam, de most beállítgattam, elképesztően zsírosan szól! Jobban bejön, mint a SLO 100. Nincs olyan bolond uber sustain, de mégis átjön a durva gain, olyan gatyaolvasztóan szaturált-kompresszált, és ezzel együtt is megmarad a játszott hang karaktere. Egyik legjobb ultra gain hang a Nux-ban... (eddig 5150 / VH4 volt a kedvenc ilyen téren, de ez is van olyan jó, a Soldano valahogy egysíkúbb ezeknél - nyilván az én multimra és ízlésemre értve)
-
cucka
addikt
válasz
bigrob #54153 üzenetére
Hát bocs, belőlem egy gitár pickup ilyen heves érzelmeket nem vált ki. Ez a téma bőven túl van lihegve, szerintem egyáltalán nem lényegi kérdés.
Inkább ismeretterjesztő jellegű hozzászólás volt, azok a szavak hogy "túlszaturált" meg "sustain" azok nem egy érzetet jelentenek, hanem konkrét, mérhető tulajdonságok.
Ha már EMG. A hifis steril hangzást a konstrukció adja - ezek nagyon alacsony jelszintű pickupok előerősítővel, hogy a kimeneti jelszint normális legyen. Emiatt több a magas hang, szélesebb a spektrum, "hifisnek" érzed a hangot. Amúgy az EMG gyárt vagy 30 fajta hangszedőt, nem mindegyik szól ugyanúgy.
A Fishman teljesen más tészta, azok nem hagyományos hangszedők, nincs bennük rézdrót tekercs. -
cucka
addikt
válasz
bigrob #54143 üzenetére
Sikerült borszakértői mélységekbe eljutni.
A "szaturált" hang azt jelenti, hogy a jel torzítva és kompresszálva van. Ami pont nem jellemző az aktív EMG pickupokra.
Pickup pedig úgy tudja befolyásolni a sustain-t, ha kompresszál, aminek a mellékhatása, hogy csökken a dinamikatartományod, ami egy pickupnál pont nem kívánatos tulajdonság.
-
doc
nagyúr
válasz
benedekco #51673 üzenetére
Koszi a tippet, megfontolom ezt az iranyt, ugy latom hogy amit en keresek az valamiert teljesen unikalis igeny
Pedig azt gondolnam, teljesen trivialis hogy egy loopert labbal lehessen kapcsolgatni (ha mar konkretan labkapcsolo van raszerelve
), igy ha van external control lehetoseg rajta, akkor ez lenne a default.
Most leraktam a Zoomot labhoz, igy tok kenyelmes a loopert kezelni, cserebe a BPM-et hagyom ahol van, franc se' hajoldozik allitgatni. Amikr 'fent' van akkor nagyon jol tekergetheto, de a 'beszamolos' looper inditast nem annyira szeretem (bar siman hasznalhato), de leallitani az tenyleg olyan hogy vagy hagyom 'sustain-elni' es kezzel lenyomom, vagy ha gyorsabb a ritmus, akkor probalok gyorsan odakapni (aztan ebbol lesz hogy inkabb lerakom labhoz)
-
consono
nagyúr
válasz
Goose-T #50164 üzenetére
A sustainje milyen? Egyik kollégámnak volt S520-asa ugyan ebben a színben, vagy 7-8 éve, annak az az egy volt a gyenge pontja. Imádtam játszani rajta, kényelmes baromira a test is meg a nyak is, de a Cort KX5FR majdnem kétszer annyi ideig kitartott egy hangot... Mondjuk ott az Ibanez is Floydos volt.
-
Ctrl+Alt~Del
senior tag
Na, mindenki nyugodjon le!
Tippelgettetek, mint a totón, született is egy két találat, de ennél azért árnyaltabb a kép. A mai napnak sok tanulsága van, kezdve azzal, hogy az évek és a rutin mennyit számít, folytatva azzal, hogy technika és technika közt különbség van, hogy a "gitáros fórumon" (itt) se tudnak mindent stb.
A hangszer járt a hangszerésznél, aki a kezébe vette, az ujjaival végigpengette, nézegette, és mondta, hogy ez a hangszer most jól be van állítva, de ha kérem, akkor elrontja nekem. Szerinte ez annyit csörög, amit gitár csörög, aminek alacsony a húrmagassága. Mondta, hogy attól kap idegbajt, amikor valaki bejön, hogy csörög a gitár, és "elkezdi csörgősen pengetni", akkor persze, hogy csörög.
Megpengettem neki pengetővel, csörgött rendesen. Azt mondta, egyrészt, nem mindegy milyen technikával penget valaki, másrészt, minden gitár csörög, mert az a dolga, hogy csörögjön, és itt elkezdte magyarázni a húrok fizikáját Hogy az első pengetésnél mindig ellipszis pályát jár be a húr, utána már kör alakban mozog, és amíg ki nem oltódik a kettő, addig alapból csörgő hang keletkezik a húron.
Lógott a falon jó pár gitár, mondom neki, ha bármelyiket leveszem, csörögni fog? Azt mondja, garantáltan, nyugodtan próbáljam ki. Levettem két Fendert meg egy grigrit, tényleg csörgött mindegyik (saját gitárjai). Az egyik egy custom USA Fender, elég menő strat amúgy. Mondta, hogy dugjam nyugodtan erősítőre.
Aztán folytatta azzal, hogy mindig azt javasolja, hogy erősítővel gyakoroljon mindenki. Egyrészt azért, mert meg kell tanulni kezelni a hangszert erősítővel, minden hangszer más ls más, mondta, másképp viselkednek. Nagy valószínűség szerint már erősítővel nem hallatszik a csörgés. Kérdeztem, hogy Hetfieldnek is csörög a gitárja a színpadon? Azt válaszolta, hogy "mint az állat".
A csörgés szerinte mivel mindig van, annak mértéke kompromisszum. Alacsony húrmagasság több csörgés, magas húrmagasság kevesebb csörgés. Azt mondta, hogy hátrafeszítheti nekem a nyakat úgy, hogy egyáltalán ne csörögjön, de akkor játszani nem fogok tudni rajta, mert olyan lesz, mintha expandert nyomogatnék.
Azt mondta, azzal a gitárral van baj, amelyik nem csörög, vélhetően az játszhatatlanra van be- vagy elállítva.
(Közben elkezdte állítani a gitárt, én pötyögtem az övéin, közben beszélt, és állítgatott).
A másik baj szerinte, hogy sokszor valakinek annyira rááll a füle a csörgésre, hogy már másra se koncentrál, csak a csörgésre, és azért nem fog gyakorolni, mert csörög, és az nagyon nem jó, ha valaki ezért nem gyakorol.
Természetesen van rossz csörgés is, fel is tettem a kérdést, hogy én 1XP-s gitárosként honnan tudjam, hogy mi a jó, és rossz csörgés. Azt mondta, hogy ha megváltozik a gitár hangja, az semmiképp se jó, ha nincs a húrnak sustain-je, az intő jel, ha eltörik a hang játék közben a csörgéstől, az megint csak azt jelenti, hogy ott valami betegség van.
Tök jót beszélgettünk, háromnegyed órát voltam nála, amúgy pont egy fender nyakon cserélt volna bundokat. Elejétől végéig elmagyarázta, hogy történik (én kérdeztem rá), megmutatta a dolgokat, eszközöket. Azt mondta, egy igényes bundcsere teljesen nyakon nagyjából egy napi munkája, és 60 ezer forint anyaggal együtt.
Elkészült a gitár, most már kevésbé csörög, majd mindjárt itthon is kézbe veszem.
Kíváncsiságból utána rákereste YT-on, és találtam ezt a marha jó videót. Szóról szóra az van szinte benne, amit a hangszerész mondott. Az azért elég durva, hogy a boltban leakasztják a vadi új Gibsont, és úgy csörög, mint a nyavalya.
Akit érdekel a téma, nézze végig, tök tanulságos és szemléletes.
Ui: A munkadíj 25 volt, és első beállítás, Floydos gitáron. A húr volt +6 ezer, úgy jött ki a 31.
-
espista
senior tag
válasz
Ctrl+Alt~Del #48807 üzenetére
Elméletileg hosszabb sustain, de ember nincs, aki ezt észrevenné. Más egyebet nem befolyásol.
-
consono
nagyúr
válasz
Ctrl+Alt~Del #46637 üzenetére
Jah, nincs tremolo, ellenben stabilabb a hangolás. Meg elvileg a sustain is hosszabb, de nekem az olcsó Floyd Rose -os Cortom mindennél hosszabb hangkitartást adott.
-
Goose-T
veterán
válasz
MasterMark #45037 üzenetére
Egyébként ez egy Fender EOB sustaineres stratról készült, egy barátom hozta, hogy kapjam szét, mert az előző tulaja paraszt módon megcsiszolta a gitár topját, hogy matt legyen, neki úgy tetszett. Most le kellett csupaszítanom, hogy el tudja vinni felpolíroztatni újra. Talán össze tudom majd újra rakni, ha kész lesz.
A kínai headless elektronikájáról nem csináltam képet, de nem is érdemes, nyilván a legolcsóbb vackok vannak benne: egy háromállású kapcsoló és két 500K-s kisméretű poti egy kicsi zöld kondival. Olyan hitvány kinézetűek, hogy az SX-ekben különbek vannak, pedig ők sem a minőségi elektronikájukról híresek.
Próbáltam most keresni az AliExpressen hasonlót, de még a legolcsóbb párdolcsis wiring is jobban néz ki, mint ami ebben van.
-
Goose-T
veterán
Köszi mindenkinek. Ezt most valószínűleg nem adom tovább, mert szerintem is csodaszép, nehezen válnék meg tőle.
Most jöjjenek a tapasztalatok:
1. Nehéz, mint a sár. Bár ezen nem csodálkozom, hisz sima kőrisből van, nem mocsáriból. Engem nem zavar, a hátam bírja. Az pedig tudományosan bizonyított tény, hogy minél nagyobb a tömeg, annál jobb a sustain. Kisiskolás koromban mindig lusta voltam esténként a következő napra bepakolni a könyveket, füzeteket, ezért úgy jártam iskolába, hogy állandóan benne volt a táskámban az összes könyv és füzet. Emlékeim szerint ez érettségiig kitartott. Emiatt olyan nyakam lett, mint Henry Rollinsnak, nagyjából a fejemmel megegyező szélességű szemből nézve.
Emiatt nem is tudom begombolni a máskülönben méreten lévő ingek legfelső gombját általában.
2. A pickupokból nem tudtam értelmes tiszta hangszínt kihozni, bár ismerve a Quantum pickupok paramétereit (18K/15K), ez nem meglepő. Mondjuk a húrok is totál döglöttek, valószínűleg segítene egy kicsit a cseréjük. Az mondjuk érdekes, hogy 8K-t mérek bridge pozícióban multiméterrel kívülről, bár ez lehet az ötállású kapcsoló fura bekötése miatt is. Valószínűleg úgyis ki fogom cserélni Donlisokra, majd akkor jobban ránézek. A torzított hangja viszont nem rossz, van közép-középmagas tájon valami élesség benne, amilyet eddig nem hallottam a saját gitárjaimnál. Talán ez lenne az Ibanez sound?
3. Pár perc játék után megfájdult a csuklóm, bár ezt betudom a nagyon magas actionnek, amit gondolom azért állítottak ilyen magasra, mert a nyak totál laposra van állítva, nem adtak neki egy kis ívet. Vagy hozzá sem nyúltak, mert gyárilag 10-es húrok voltak rajta, amivel lehetett íve, de 9-est raktak rá, amivel kiegyenesedett a nyak, és fel kellett emelni a húrlábakat, hogy ne zörögjön alsó fekvésekben.
Egyelőre ennyi, bár már most tudom, hogy megtartom, hiszen a szépségével levett a lábáról. Jó pickupok, rendes beállítás, és istenkirály lesz!
-
válasz
SidCorky #43557 üzenetére
Azaz igazság, hogy attól még mozog picit az a híd. De meg lehet húzni a rugókat, vagy betenni még egy pár rugót oda, az is segít. Nekem pl a híd le volt ültetve teljesen a testre, tehát semmit nem tudtam feszíteni a húrokon ha rátenyereltem a hídra se, persze hallottad hogy történik valami, elhangolódott tőle, de úgy zeneileg nem tudtál nyújtani a hangon, azaz mozgolódott annyit, hogy elhangolódjon hamar. Még az intonáció is jobb lett ékelés után.
Illetve van aki szereti a rugók zaját van aki nem, én pl raktam szigszalagot a rugók köré, hogy ne zizegjenek. Van aki viszont kiveszi őket ékelés után. Szerintem maga a rugó is adhat át rezonanciát. Passz, nem tudom kinek lehet igaza.re: #43558 prokxy
Nem kell tartani tőle. Olcsó hangszeren jó próbálgatni dolgokat. De ha nem akarsz vele szarakodni, vagy tartasz tőle, akkor ne kezdj bele az ékelésbe. Csak felejtsd ezt el egy időre, próbáld ki, játssz vele. Aztán lehet majd fél év múlva vagy lehet egy év múlva beleveted magad az ékelésbe, vagy esetleg választ egy komolyabb gitárra, ki tudjare: #43559 consono
Squier azért nem egy kategória egy Fenderrel. Legfőképp a Squier belépője. CV még hagyján, de egy Bullet azért eléggé pocsékul tartja a hangolást. Ezeknél érdemes ékelni. Szerintem a bullet nem is jön lebegő híddal, hanem le van ültetve.re: #43560 Berreh
A hangszínt meg tudja változtatni, valaki jobb szereti kiékelve és általában azt mondják, hogy jobb a sustain az ékelés hatására. Nekem is úgy tűnik, hogy ékelés után akusztikusan hangosabb lett a hangszer, persze bedugva már kevéssé érződik... mondhatni, nem hallom, hogy változott volna, de érzetre így is más, a hasamnál jobban érzem a gitárból kijövő rezgést.
Igaz én bent hagytam és jól meghúztam a rugókat mielőtt betettem volna a fadarabot. -
Berreh
tag
válasz
prokxy #43558 üzenetére
Én a G260dx gitáromat kiékeltem, tompább lett a hangja és a sustainja is romlott. Nemrég kopólapot cseréltettem a V52-ben, éket kiszedtük, egy plusz rugó be. Nem használom a tremolót, de cseng-bong, nagyon tetszik.
Nem ördöngősség leszedni a takarólapot és kiékelni, de lassan eljutunk költségben, szerelgetésben, hogy egy új Cort G100HH kijönne belőle, nyílván azon is van állítgatni való, de garancia is és van ahol beállított gitárokat igérnek (hiszi a piszi) és ingyen házhoz szállítanak. -
Alexios
veterán
válasz
Smiley #42667 üzenetére
Egyáltalán nem szívás igazából egyik nyak típus sem, főleg ebből a szempontból mindegy, sustainre esetleg lehet hatása, bár neten vannak mérések, hogy nem feltétlenül úgy ahogy a legendákban terjed.
Ha jelentősen kopottak a bundok én nem venném a helyedben, 150ig azért már bőven kapni akár újonnan is gitárt ami jó lehet a célodra.
Floyd tud szívás lenni, de ha nem használod max kiakasztod. Ha használod akkor főleg olcsóbb floydok azért el tudnak utána hangolódni, illetve ha csak ritkán használod annyiban lehet zavaró, hogy nem igazán tudsz gyorsan hangolást váltani, de ha egy hangolásban van az a gitárod akkor mindegy. -
Eastman
addikt
Fender
• 1954 Stratocasters with a 9.5" Radius and 6105 Frets, Oversized "C" Neck Shape (averaging .883 1st fret - .998 12th fret), 3 Custom Shop Fat 50's Pickups, Lightweight Ash Body with a 2-Tone Sunburst finish.
Rick Kelly Strat - "Fatback" profile (9.5 radius) Width at nut: 1.663" Width at 12th: 2.038"
Neck thickness: 1st fret, .958" 7th fret, .959" 12th fret, .958"Fender CS '56 Strat - "10/56 Boat" (7.25 radius) Width at nut: 1.664" Width at 12th: 2.047"
Neck thickness: 1st fret, .893" 7th fret, .944" 12th fret, .982"Rick Kelly Tele - "Fatback" profile (9.5 radius) Width at nut: 1.665" Width at 12th: 2.033"
Neck thickness: 1st fret, .978" 7th fret, .966" 12th fret, .971"Mark Rutters Tele - '51 Nocaster profile (10" radius) Width at nut: 1.663" Width at 12th: 2.034"
Neck thickness: 1st fret, .998" 7th fret, 1.005" 12 fret, 1.008"Fender Am Std Strat (1990) - Standard "C" profile (9.5 radius) Width at nut: 1.696" Width at 12th: 2.042"
Fender CS '51 Nocaster - "Fat U" shape (7.25 radius) Width at nut: 1.648" Width at 12th: 2.045"
Neck thickness: 1st fret, .955" 7th fret, .990" 12 fret, .989"Brian Monty Tele-style - "Fat U" shape (7.25 radius) Width at nut: 1.727" Width at 12th: 2.069"
Neck thickness: 1st fret, .980" 7th fret, .978" 12th fret, .992"Superlead 50s Strat - "Fat C" Musikraft neck (9.5 radius) Width at nut: 1.656" Width at 12th: 2.036"
Neck thickness: 1st fret, .990" 7th fret, 1.004" 12th fret, 1.006"Fender 50th Am Series Strat - Standard "C" (9.5 radius) Width at nut: 1.703" Width at 12th: 2.064"
Neck thickness: 1st fret, .832" 7th fret, .845" 12th fret, .868"Gibson Historic R8 - "Chunky" 50s style (12" radius) Width at nut: 1.703" Width at 12th: 2.069"
Neck thickness: 1st fret, .928" 7th fret, .979" 12th fret, 1.073"Heritage 150CM Classic - Standard 60's profile (12" radius) Width at nut: 1.678" Width at 12th: 2.055"
Neck thickness: 1st fret, .821" 7th fret, .891" 12th fret, .945"Fender AVRI '52 Tele - "U" shape (2006 model) Width at nut: 1.662" Width at 12th: 2.045"
Neck thickness: 1st fret, .883" 7th fret, .914" 12th fret, .942"Fender Stratocaster - "U" shape (1969 model) Width at nut: 1.612" Width at 12th: 2.013"
Neck thickness: 1st fret, .900" 7th fret, .903" 12th fret, .934"Fender Baja Tele #1 - Nut.88 and 12th .99
Fender Baja Tele #2 – Nut .88 and 12th .97
Fender Jimmy Vaughan Strat – Nut .90 and 12th .95Fender 1960 Strat Sunburst Nut - .815" – 12th - .980"
Fender Custom Shop "61" Strat Olympic Wht 2001 Nut - .830" – 12th - .920"
Fender Eric Johnson Strat Blk 200? Nut - .864" – 12th - .967"
Gibson Les Paul 58 Historic Lemon Drop 2001 Nut - .902" – 12th - 1.020"
Custom Players 60's Nut - .829 3rd - .813 12th-.864
CIJ 62 Nut - .863 3rd - .849 12th- .956
MIA Std. Nut - .847 3rd - .842 12th -.897Mid 60's C Neck - .858" at the 1st fret - .943" at the 12th fret, slimmest of the Wildwood 10 neck profiles, the shape is similar to Fender's '65 neck shape ( .842"- .970" ) but not quite as large
'59 Large C Neck - .894" at the 1st fret - .970" at the 12th fret, Large tapered C neck with bigger "shoulders" than the Mid 60's neck, a chunky C shape
'57 Soft V Neck - .850" at the 1st fret - .999" at the 12th fret, A soft V neck shape that is similar to the '56 V Boat Neck although the '57 V Neck is more tapered (Slimmer at the 1st Fret and Fatter at the 12th Fret). The V shape becomes more rounded as it goes up the neck toward the body and has a C shape feel with a bit larger shoulder than the '56 V.
'56 V Neck - .896" at the 1st fret - .982" at the 12th fret, also known as the "Boat Neck", small "shoulders" with most of it's girth at the very center of the back of the neck, this profile is standard on a Fender Custom Shop '56 Strat model
Nocaster U Neck - .998" at the 1st fret - 1.013" at the 12th fret, this is the largest neck profile with very little taper, large "shoulders", this profile is standard on a Fender Custom Shop '51 Nocaster model
'79 Strat:
1 - 0.895 3 - 0.892 12 - 0.931
'95 Strat Plus:
1 - 0.852 3 - 0.819 12 - 0.884
CP60's Nut - .829 3rd - .813 12th-.864
CIJ 62
Nut - .863 3rd - .849 12th- .956
MIA Std.
Nut - .847 3rd - .842 12th -.897Gibson Neck sizes
'60's slim taper 1st fret: 0.818" 12th fret: 0.963"
0.900 - 1.020 - 2003 '54 LP GT (single p-90--Dave’s) 0.920 - 1.040 - 2001 '57 LP GT Aged
0.920 - 1.015 - 2001 '57 LP Black Beaut. 0.885 - 0.975 - 2001 '59 LP RI -Darkburst
0.905 - 0.995 - 2000 '59 LP RI –Cherry Sunburst 0.908 - 1.005 - 2000 '59 LP RI -Black
0.908 - 1.015 - 2000 '59 LP RI -Lemon 0.883 - 1.003 - 2000 '59 LP RI -Flame
0.885 - 0.998 - 1999 '59 LP RI -Quilt 0.895 - 0.995 - 1998 '57 LP Goldtop Reissue
0.880 - 0.985 - 1999 '59 ES-335 Hist. 0.850 - ????? - 2003 '54 Oxblood (Wildwood)Other brands neck sizes
All Ibanez Necks are thinner than .825
0.935 - 0.978 - Lentz Maple Strat (unfinished)
0.940 - 0.985 - Lentz Rosewood Strat (finished)
0.830 - 0.930 - Ernie Ball / Music Man Axis
0.709 - 0.728 - Hagstrom Viking
0.887 - 0.917 - Hamer Newport
0.850 - 0.970 - Callaham '60 Strat
0.800 - 0.900 - Heritage Standard
0.830 - 0.930 - G&L ASAT Jr.
0.840 - 0.942 - PRS Custom 22 ('Regular' shape)
0.850 - 0.930 - PRS McCarty Rosewood Soapbar
0.868 - 0.958 - PRS McCarty Soapbar
0.915 - 0.985 - Kendrick Townhouse (Offest V-neck)PRS Neck info
PATTERN NECK SHAPES - CURRENT
The new "Pattern" neck is an updated Wide Fat PRS neck style based on Paul’s pre-factory design. These necks were found on the instruments built for Carlos Santana, Peter Frampton and Howard Leese from the late 70’s to the mid 80’s.
WIDTH OF THE FRETBOARD AT THE NUT:
Pattern, Wide Fat - 1 11/16"
Pattern Thin, Wide Thin - 1 11/16"
Pattern Regular, Regular - 1 21/32"
12 String - 1 47/64"
WIDTH AT THE BODYPattern, Wide Fat - 2 1/4"
Pattern Thin, Wide Thin - 2 1/4"
Pattern Regular, Regular - 2 1/4"
12 String - 2 19/64"
NECK DEPTH AT THE NUTPattern, Wide Fat - 27/32"
Pattern Thin, Wide Thin - 25/32"
Pattern Regular, Regular - 27/32"
12 String - 27/32"
FINGERBOARD RADIUS10" on all guitars except when otherwise stated
11 1/2" on the Santana models and 12 strings
SCALE LENGTH25" on most models except when otherwise specified
24 1/2" on the SC 58, Santana, Starla, Starla X, Mira X and 245 models
25 1/4" on 513, DC3, and NF3
25 1/2" on 305
FORMER NECK SHAPESThe Regular (sometimes called Standard) neck is a round neck shape that is 1/32 narrower and not quite as thick front to back as our Wide Fat neck.
The Wide Fat neck has the same nut width as the Wide Thin neck, but it has a deeper profile. Because of its strength and longer "heel", the Wide Fat neck produces warm tones with lots of sustain.
The Wide Thin neck has a thinner profile front to back than the Wide Fat. It is a favorite of fast players and lead guitar players.
Width of the fingerboard at the nut:
Regular – 1 21/32”
Wide Fat and Wide Thin – 1 11/16”
Santana – 1 21/32”
Custom 22/12 - 1 47/64"
513 – 1 43/64"
Hiland – 1 21/32"
Grissom and Al D - 1 21/32"
Acoustics - Wide - 1 3/4", Standard - 1 11/16"
Width at the body:Regular – 2 1/4”
Wide Fat and Wide Thin – 2 1/4"
Santana – 2 1/4”
Custom 22/12 – 2 19/64"
513 – 2 3/16"
Hiland – 2 7/32"
Grissom and Al D - 2 1/4"
Acoustics - Wide - 2 1/4", Standard - 2 1/8"
Depth of neck at the nut:Regular and Wide Fat – 27/32”
Wide Thin – 25/32”
513 – 55/64"
Hiland – 25/32"
Grissom And Al D 27/32"
Acoustics - 55/64"
Fingerboard radius:10” on all guitars and basses except 11 1/2” on the Santana II and Custom 22/12
12" on AcousticsScale length:
25” on all guitars except - 24 1/2” on the Santana II and III - 25 1/4" on 513
25 1/4" on AcousticsGibson '70s profile .810” at the 1st fret and .930” at the 12th
[ Módosította: radi8tor ]
-
Alexios
veterán
válasz
Carlos Padre #42024 üzenetére
Talán topikba is volt régen hasonló linkelve, hirtelen most csak ezt találatam: [link]
Érdemes elolvasni de összefoglalva: nem nagyon lehet nyak illesztésre levetiteni a sustaint, egyáltalán nem biztos hogy van(vagy ha van akkor olyan irányba mint gondoljuk) összefüggés a kettő közt -
Carlos Padre
veterán
válasz
benedekco #42019 üzenetére
Persze, hogy megfogta, az french polish rajta. Szépen vissza kell szedni alkoholos ronggyal, csak nagyon munkás. Azért írtam, hogy nincs még kész de türelmetlen voltam
Aztán majd megy rá még egy-két réteg színtelen polish, de kíváncsi voltam már nagyon hogy szól. Nem mértem, de hallásra a sustain duplája a csavarozott nyakú les paulomnak, szóval tényleg van valami ebben a ragasztott nyak mítoszban. -
fattyu
veterán
válasz
BluEyes #40450 üzenetére
szerethető darab. teljesen jó. a folyós gainhez ki kell tekerni ami lakásban picit már a sok hangerő de kellemetes. hozza teljesen az összegerjedős sustaint. Meglepően határozott mélye van 10 col kombónak amugy még a deep switch nélkül is. szerintem felesleges rá azzal nagyon terjengős az alja.
Mondjuk én inkább a tisztább oldalt dimeolva használom. tiszta hendrix feeling
gondolkodtam eladásán amugy mert tendálok fejek felé most már a vidék ház és van attenuator is jeligére.
kieg: nem modern hang igazán. inkább olyan 80/90 évek high gain. persze pedállal tolva lehet alakítani erre arra de ezt pl pont nem szoktam.
-
nap
addikt
"the true function of the Scoop was that it improved the instrument’s sustain and resonance properties. It eliminated phase cancellation between the neck and body resonance." innenst - meg ahogy mások mesélik
Az én véleményem az, hogy, elsőre tényleg őrültségnek tűnik, de - olvasva a leírást - előbb meghallgatnám sajátkezűleg, aztán minősíteném.
A hangszedő felfogatás szerintem a feedback miatt nem terjedt el, vagy mert a faanyag megmunkálásakor könnyű elrontani vele az egész testet. -
arnyekxxx
veterán
-
llax
senior tag
válasz
#56474624 #35543 üzenetére
Húrláb felfekvésének javítása és a tremoló "sustain block" cseréje jóval nehezebbre sok mindennek képes meghozni a hangját (a tompa hangon és a hangkitartáson sokat javít). Ha nem használod a tremolót (de nem is akarod fix húrlábasra átépíteni) egy extra rugó behelyezése tovább javít a helyzeten. A faanyag milyenségének és mennyiségének szerepe csak ezen problémák elhárítása és valami jó hangszedő beépítése után kezd el dominálni...
Mindezek megoldhatók jelentősebb költekezés nélkül is. Aki csak gyári alkatrészekben gondolkodik és néhány csavar ki/betekerésével is hangszerészhez fordul, annak nem lesz olcsó mulatság.
-
cucka
addikt
válasz
Eastman #35391 üzenetére
Egyetértünk, nem mindegy, hogy hogy rezeg a gitár, illetve hogy rezegnek a húrok a gitáron, ezektől lesz "élő" a gitár hangja, ezektől lesz sustain.
De az a kínai fender számomra is rejtély. Nyilvánvalóan egy átcimkézett squier-ről van szó, olyan az egész, mint ha a saját terméküket hamisítanák.
Fenyőből régebben is csinált a fender gitárokat, mondjuk olyat nem vennék. A fenyőfa elég puha, cserébe jó nehéz, nem látom értelmét ebből gitárt csinálni. (Mivel gondolom van hatszáz fajta fenyő, biztos találtak olyan verziót ami jó erre) -
Goose-T
veterán
válasz
consono #34354 üzenetére
Elvileg mivel fixálható az egész, nem mozog rajta semmi, így akár jobb is lehet a sustain. Na és nem törik meg a húr. Képzeld, van még görgős felsőnyereg is.
-
Goose-T
veterán
válasz
V.Stryker #34170 üzenetére
Van benne egy előerősítő, hogy nagyobb legyen a jele, azt táplálja. Igazából azért találták ki az aktív pickupot, mert ha passzívan akarnak ekkora jelszintet elérni, ahhoz egyrészt erős mágnes kell, ami visszafogja a húr rezgését (kisebb sustain, hamarabb elhal a hang), másrészt meg nem is lesz olyan szép hangja. Az aktív pickup lényegében egy kis jelű pickup gyenge mágnessel, és az előállított halk, de tiszta jelet felerősíti a beépített előerősítő.
-
Alexios
veterán
válasz
theiron320 #33409 üzenetére
Ha a sustain(hangkitartás) amire gondolsz, akkor ahogy említették noise gate kiiktatása akár, illetve egy kompresszor segíthet rajta, a videó alapján valószínűleg erre gondolsz.
Technika még amúgy pl. a double tracking, amikor kétszer felveszed ugyan azt, majd hard pan-el(nem tudom mi a magyar neve) kirakod jobb és bal oldalra, az is sokat tud dobni, hogy erőteljesebb legyen a hangzás felvételnél, bár ez alapvetően inkább ritmus témánál -
#96302336
törölt tag
válasz
Szten Márs #31492 üzenetére
Valahol láttam demózni optikai hangszedőt, mint lehetséges megoldást a mostani elektromágneses leváltására. Az biztos, hogy nem fogja fékezni a húr rezgését. Belevehetjük még a csillapításba nyugodtan a bundok anyagát ugyanúgy, ahogy a felső nyerget is, illetve húrlábat is. És legvégül a leginkább meghatározó tényező maga az ember. Ahogy fogja, ahogy használja a hangszert.
Akárhogy is nézzük egyrészt elsősorban a PU, másodsorban az egyéb összes tényező határozza meg a hangot. A legnagyobb változást a hangszedők cseréjével lehet elérni. De akárhogy is cseréljük, egy Stratnak soha nem lesz LP hangja. Hasonló igen, de ugyanolyan nem. Hagyjuk most a sustaint, meg nyak illesztést.
Nézzük a hangszínt. Elsődlegesen a PU fogja meghatározni. De érdekes, hogy ugyanaz a PU nem úgy szól egy másik testben. Színezi a hangot a test is. -
Szten Márs
nagyúr
válasz
Eastman #31485 üzenetére
Nem, nem tesztkérdés. Teljesen komoly kérdés. Amennyire látom, a gitárok világában nagyon kevés a megfelelő módszertanú vizsgálatokkal alátamasztott tudás és igen sok a misztikum, a hiedelem. Az egyik ilyesmi a gitárnyakillesztés hatása a hangkitartásra - mki fejből vágja, hogy a csavarozottnál a legroszabb, átmenőnél a legjobb. Ezzel szemben egy valamire való tanulmány ismeretes a témában, ami azt találta, hogy pont fordított a helyzet: a csavarozottnál a legjobb, átmenőnél a legrosszabb. Ráadásul a különbség olyan kicsi, hogy csak műszeresen volt megállapítható, fülre nem.
Ami a sustaint illeti, szerintem triviálisan a húrra ható mágneses és mechanikai impedenciák összessége fogja meghatározni. Minél erősebb a hangszedők mágnese és minél több van belőlük, annál nagyobb erősebb térben rezegnek a húrok, ez annál inkább hat rájuk és torzítja, lassítja a rezgésüket. (Sustain szempontból ezért jók az aktív hangszedők.) A mechanikai ellenállás még egyszerűbb: minél jobban képes a gitár átvenni, elvezetni, elszívni a húrok rezgéseit, azok annál kevesebb ideig rezegnek. Márpedig a hangszedőket nem érdekli a test rezgése. (Ezért is érthetetlen, hogy ugyan miért jó az nekünk, ha rezeg a test. Ezért is kérdeztem.) A hangszedőket csak a húrok rezgése érdekli, így kívánatos, hogy azokat a gitár minél kevésbé tudja elvezetni. Egy hatalmas tehetetlen tömegű, kemény, denz fából készült test és nyak erre megfelelőbb, nem fogja úgy elvezetni a húrokból a rezgést, mint egy puhább, kisebb tömegű fa, a maga kisebb mechanikus impedenciájával. Így a les paul testtől több sustaint várunk, de ennek semmi köze a nyakillesztéshez.
Amúgy a tudomány SOHA nem mondta, hogy a poszméh nem tudhat repülni. A tudomány jó sok idővel ezelőtt annyit mondott, hogy nem tudja, hogyan repül a poszméh. Azóta amúgy tudja. Hatalmas különbség. A félreinterpretálás kedves, tudományellenes emberek műve, ami jól elterjedt. Ne ülj fel neki.
-
Alexios
veterán
-
Eastman
addikt
válasz
V.Stryker #31395 üzenetére
Ha "klasszik" vintage Strat tremolód lesz, azt kétféleképpen is átalakíthatod problémamentesre;
1. Olyan erős rugókat teszel bele, amitől a tremolótőke avagy blokk nem "lebeg", hanem hátul felfekszik a testre. Ezáltal a mozgása csak egyirányúvá válik, tehát a karral csak lazítani tudsz a húrok feszességén. A megpengetett hang mélyül.
2. Hátul kiékeled egy darab keményfával mint Clapton és Moleman kolléga. Ekkor a kart nem tudod használni, a híd nem billen. Problem solved.
Mindkét megoldás "mellékhatása" az, hogy a húrok rezgése jobban felerősíti a gitártest rezgését, ezáltal javítja a hangkitartást, dejáknevén; a sustaint.
-
-
#20655360
törölt tag
Nagyot szívok ezzel a high actionnel, de megéri hosszútávon sztem. Piszok jó hangja van így, magasabb a sustain, 100x könnyebb tisztán játszani, könnyebb nyújtani, vibratózni, meg minden. Pl. full rögzített csuklóval és ujjakkal, szimplán az alkart le-fel mozgatva is tudok gyorsan játszani (tehát konkrétan mint egy gép, fölös mozgások nélkül, egyenes vonalban) és mégis 0 nem kívánt zaj.
Viszont a 12. bund felett kínszenvedés a lefogás. -
Ragnar_
addikt
Én 7 húroson csapatom majd a slow bluest, nem baj, ha elbóbiskolok itt-ott, ha van elég sustain
-
TpS
őstag
válasz
Moleman #26446 üzenetére
Mindig a vékonytól haladok a vastag felé hangoláskor, nálam ez vált be. Csak akkor szoktam kisatuzni a felsőt, ha a finomhangolón már nem tudok eleget állítani. Több idő a hangolás, mint a kínai statómon, viszont utána meg lehet adni neki a sustainerrel, jókat szoktam mókázni. Ki nem hagynám!
-
TpS
őstag
válasz
brickm #25618 üzenetére
Már régóta arra gyúrok, hogy minél kisebb erővel nyomjam a húrt. D-re lehangolva 9-es Fender Malmsteen hibrid (8-as az e húr) húrokat használok (Fernandes gitárom van sustainer-rel), és piszkosul szeretem így, hogy alig van húrnyomás. Akkorákat lehet vele hajlítani minden erőfeszítés és szétvágott ujj nélkül.
@Moleman: Még csak pénteken küldtem el a nyilatkozatot, illetve az alliexpress-es képet a vásárlásról. De tuti lesz sarc, nem fogom megúszni. Elég alacsony az összeghatár, ami alatt nem kell áfát fizetni.
-
brickm
őstag
Más:
Kellemes csalódással ért véget a Vintage shopos kalandom, ami elég sz rul indult elsőre. A panaszkezelésük hibátlan, azt kijelenthetem. -
nesa
veterán
Nos az van hogy nem hogy a faanyag de meg a test formája is kihatással van a hangzásra rohadtul nem mind1 milyen fából készül, az elméleted megbukott ill az ilyen semmilyen papír, műanyag akármikbe jó lehet egy aktív EMG vagy hasonló.
A sustain meg attól függ amit előttem is írtak mennyire aktív a fa, mennyi rezgést vesz fel ill tud visszaadni a huroknak, ezáltal él a hangszer.
-
cucka
addikt
Voltak próbálkozások mindenféle karbon meg akril meg hasonló anyagokkal, sőt akár rendes test nélküli gitárokkal is, de gondolom a kutya se vette őket. A fa meg amúgy is olcsóbb, főleg nagy tételben.
Amúgy nem kötekedés, nem vagyok fizikus meg hangszerész, egyszerűen csak ez a sustain-es dolog ellentmond a józan ész szabályainak.
-
cucka
addikt
Ezt így nem tudom elképzelni.
A sustain az azt jelenti, hogy mennyi ideig rezeg a húr, nem? Szóval annál nagyobb a sustain, minél többet megőrzünk a húr mozgási energiájából. Amit nem értek, hogy hogyan segíti a sustaint az, ha a mozgási energia egy részét arra használjuk, hogy egy darab fát rezegtessünk? A pickup úgyse veszi fel a fa rezgését, szóval akkor meg minek? -
AKs
tag
Folytatom...
Ár: Fix. 60e. (új ár: 105.900)
Indonéz, karcmentes, évek óta a tartóban hever (van néhány gitár itthon, azt inkább nem írnám le, hogy mennyi). Mixelt húrkészlet van rajta. A sustain állat (testen átmenő húrozás, mahagóni stb.). EMG HZ pickup-ok. A korrektség jegyében: a hangerő poti serceg, én ugyan ki nem cserélem
A személyes átvételt preferálom, Bp. Rákoskeresztúr, lakótelep. Próbálgathatod amennyi ideig jól esik, én ráérek. Laney 15W fullcső combo és 100W fullcső Marshall+1960a 4x12 láda van itthon. (azt had ne kelljen hozzátennem, hogy nem teljes hangerőn)
Vidékre KIZÁRÓLAG előreutalás, a pénz megérkezése után, GLS futárral küldöm, rendesen becsomagolva.Tel: nullahat 30 kilenszázhét 03 hetven. Ha nem érsz el, visszahívlak. Bármilyen kérdésre szívesen válaszolok. Nem életcélom a gitár eladása, és nem is kenyérre kell a pénz, semmit nem számítok be, kivéve Cindy Crawford borotvált intimrészét, azt akár egy az egyben is.
-
brickm
őstag
válasz
#20655360 #24260 üzenetére
Nagyjelű
hangszedő van benne, nem mezei 8kOhmos humbucker.
De a 9:12 után kicsivel hallható sustain erős túlzás, ott már erősen játszott vagy egy elég jó kompresszor. a hatásra meg rátesz a viszhang, amitől az érzet megnő.
A valódi sustain 10:00-nál hallható, rendesen lecseng a hang, bár belerondít a magas gaon miatt a gerjedés, de lehet szépen hallani, hogy milyen hosszú a lecsengés. Ez egy sima stratocasternél jóval hamarabb végbemegy, pedig ott a single coil kialakítás miatt nincs bizonyos frekvenciákon nem kívánt kioltás, ellenben egy humbuckernél ugyebár. -
brickm
őstag
válasz
#20655360 #24246 üzenetére
: O hogy vetemedne mikor ez 30-40cm,-rel nagyobb támasztást kap, mint amelyik mondjuk csavarozott nyakú, vagy ragasztott. Szimpla fdizika elvén az erőkar sokkal-de sokkal kiegyenlítettebb a húrfeszítés tekintetében.
Ráadásul gondold el, egy csavarozott nyak esetében, a csavar a fában idővel meg tud lazulni, mivel ugye feszíti ellenirányba a húr. A ragasztó is el tud engedni pl hőhatására....
Ez átmegy a testen, egy egyenes fa ha nem áztatod\gőzölöd be és nem kényszeríted hirtelen nedvességkiegyenlítésre a büdös életben nem fog elhajlani.
Az átmenő nyakú hangszerekbe akkor kerül nyakpálca, ha a készítő előrelátóan gondol azokra, akik nem szeretnek bundot cserélni, a nyakpálcával sokat lehet korigálni, pláne egy jumbu bundkészleten. kb életre szól.
Én pl nem hazsnálok benne nyakpálcát, felesleges.Viszont egybenyakú gitárt a 2-3százezres kategóriában erősen érdemes elkerülni, mert ezeket a gyártásnál kell nagyon pontosan előrelátóan megtervezni és elkészíteni, itt nem lehet utólag aládúcolni a nyaknak, meg utólag döntögetni a szögén, max a pálcával, ha van...
Ha itt nem stimmel az oktáv, az erősen bukó.
Cserébe hatalmas sustained lesz hacsak el nem k rják a hardverekkel, meg a faválasztással az átvitelt, meg egy nagyon-nagyon stabil hangolástartású hangszered."Ill mi van ha leejti az ember?"
Felveszed és játszol tovább. -
#20655360
törölt tag
válasz
Plazmacucci #24247 üzenetére
Talán, mert jó pénzikéért lehet adni?
A sustain am kua jó rajta, van egy vidi vhol.
Am a fa beleszól a hangba, ki mondta, hogy nem? Ez felháborító!
Viszont aki ilyen minimális különbségek miatt cserél gitárt, az nem 100-as I'm sorry. Much difference, wow!
Az is megfigyelhető hogy minél jobban megy fel a gain, annál jobban tűnik el a különbség. -
brickm
őstag
válasz
Eastman #23768 üzenetére
Nem fejnehéz, de ha az lenne a húrláb alá tennék egy ólomkockát, vagy valami vasdarabot
Mindegy éted, csak ha bedugom a fuzz pedálba, meg a erősítőbe akkor zúgjon mint valami kanos vadmajom párzási időszak kellős közepén. ide nem kell sustain, zúgni fog meg búgni, meg sisteregni, meg minden amit el tudsz képzelnicnc gép csinálta kivételesen a bundok helyének vágását, kíváncsiságból, kipróbáltam ezt is.
De ha esetleg elb szta a kompúter a dolgot legfeljebb nem lesz pontos a rákendról.
az a lényeg, hogy gerjedjen a single kójil -
Moleman
addikt
válasz
#20655360 #23686 üzenetére
Egyszer kéne szervezni egy közös fórumos próbatermelést, szívesen megmutatnám a csodagyereknek hitt 40 ezer ft-os superstratomat, vékonylakkos nyakkal, hogy mennyire jön be.
Nekem a vastag poli lakkos nyak a sustainrablása miatt nem bejövős annyira, nemrég mondták egy Andertons videóban a Classic Vibe-ra, és akkor összeállt a kép, tényleg tapasztalom a Telémmel.
-
Gyick
őstag
Az ilyen explorer/warrior formájú gitároknak milyen elönyei/hátrányai vannak?Azonkívűl hogy gondolom nem egy LP hang jön ki belöle
A testen átmenö húroknak van vmi gyakorlati haszna(pl hosszabb sustain) vagy csak simán jó néz ki? Most ő a kiszemeltem[link]
-
cucka
addikt
válasz
Moleman #22095 üzenetére
A hangkitartásra pont negatívan hat szerintem.
Ugye a sustain azt jelenti, hogy a húr mennyi ideig rezeg. A leghosszabb sustaint szerintem akkor éred el, ha olyan hidad van, ami a rezgéseket nem a gitárt testébe továbbítja.Mondjuk én basszusgitáron tolom, ott a sustain nem kifejezetten fontos, sőt, inkább ártalmas, szóval nem értek a lovakhoz.
(#22093) Saccco
Egy elektromos gitár sokkal halkabb, mint egy akusztikus. Ettől még van hangja, lehet, hogy a szomszéd szobába át fog hallatszani, de biztosan nem lesz annyira zavaró. -
Bobrooney
senior tag
"A Cort-tal a fix húrláb + testen átmenő húrozás miatt szerintem egyértelműen kevesebb nyűgöd lesz (jobban tartja a hangolást ebben az árkategóriában, a sustain is jobb lesz)."
Kétlem hogy a stratoval több nyűg lenne. A jobb sustain-t meg meg kell fizeni nincs mese, tehát ezen az árkategórián majdnem felesleges. Kétlem hogy a Cort megérné a felárat, ha csak tényleg nincs szüksége a humbuckerre.
-
AKs
tag
válasz
bodza21 #21237 üzenetére
A Cort-tal a fix húrláb + testen átmenő húrozás miatt szerintem egyértelműen kevesebb nyűgöd lesz (jobban tartja a hangolást ebben az árkategóriában, a sustain is jobb lesz). Továbbá a metálkodást a másik darabbal merészen elfelejtheted.
Én, ha az általad adott információk alapján kellene döntenem egyértelműen a Cort-ot választanám.
(Egyébként van itthon többek között Cort KX1Q és olcsóbb/drágább strat., is.) -
brickm
őstag
válasz
Bakter9011 #21041 üzenetére
"nem akarok egy kínai "ócska" gitárra költeni."
Mert az RG2550 szerinted nem az?
Ahogy elnézem a hangszedőn kívül más használható cucc nincs benne.
-5 darabból van a nyaka...? A sustaint a sok ragasztóval lehet a legjobban agyonvágni.-a híd: [link]
100 dollár floyd hídért? hm..azigen! Ennyiért félve vettem tune o matic görgős húrlábat húrtartó nélkül!!! nemhogy tremolós hidat mindennel együtt..
-A kapcsolók, potméterek márkája, az árnyékolás milyensége a nyakpálca gyártója, ki sincs írva... Gondolom nem CTS...árnyékolása meg lehet nincs is, csak a koptató alsó harmadában. Nem lepne meg.
Ne haragudj, de oké, hogy ennek a kinézete tetszik neked, de éppész érv nem szól más mellette, ha technikailag közelíted meg a dolgot. Ezt a 2 hangszedőt beleteszed bármelyik keményfa testű gitárba azt jónapot. Nem lebeszélni akarlak róla, csak érted. -
brickm
őstag
válasz
persil #20343 üzenetére
Talán valamire jó lehet:
[link]
5ezerért nem sok, nem is várnék tőle színtiszta hangzást, max gyenge érzékenységgel meg nulla sustainnel, de ha nem szempont, akkor jó lehet.
Én az MXR és a digitech zajzárakat használom, azok nagyon jók.a pengetőm meg teknősbékás dunlop. Abból is a mm-es.
-
brickm
őstag
válasz
Neuler #19069 üzenetére
"Elektromos gityón a hangszedők veszik fel a jelet közvetlen a húróktól, "
Dehogy...
A fa milyensége, az üregek mérete, a hangszedő felfüggesztése stb, nagyban befolyásolja a kialakult jelet.
Az egy dolog, hogy maga a szedő milyen elven működik, ha kiveszed a gitár testéből és a húrok túloldalán függeszted fel, teljesen más hangképet ad.
Tüntesd el az üreget a szedő körül, illetve szüntesd meg a felfüggesztésében lévő mozgási lehetőségeket. Teljesen más hangja lesz...
Hiába teszel egy gretsch filtertron-t egy telecasterbe, megse közelíti a hangot, amit az eredeti hangszerben ad.
Vagy hiába teszel egy burstbuckert egy stratba... nem lesz les paul hangja soha.
Illetve a lespaulba is hiába teszel fender single coilt.A gitár fáit amikor összetáblásítják gyakorlatilag hangolják a gitárt. Nézd meg a lespault, tömör vaskos mahagóni, ami a sötét telt mély hangokat adja, egy marha kemény csilingelő hangú jávor toppal, illetve rózsafa fogólappal van felfényesítve.
Ha ezeket leveszed róla egy tompa mély hangú hangszert kapsz.
Ha fogsz egy kőris testet és megfurkálod, könnítéseket teszel bele, elveszti a sustaint a test...A pickuppal annyit tudsz variálni,hogyha túl sok a magas a testben, a potmétereket 250kOhmosra(vagy kisebbre) választod, ami csillapít a magas hangokon, illetve olyan hangszedőt teszel bele, aminek mindkét tekercse magas menetszámú, nagy impedanciával rendelkezik, így veszít a magas tartományából.
De ha a testben nincs mély hang...azt sehogy nem fogsz hangszedővel bele tenni. -
Eastman
addikt
válasz
Bobrooney #19058 üzenetére
Pont jókor kérdezed, mert én épp' az ellenkezőt tapasztaltam. Eddig (őszig) 11-es húrral és testre fektetett tremolóblokkal használtam. Volt sustain rendesen és mindenki aki ölbe vette dicsérte a gitárt. Aztán októberben tettem egy próbát vele és 10-es húrral és lebegő tremolóval egészen egyszerűen megszűnt a dögös hangzása ugyan annak a gitárnak. Erőtlen lett. (De lehet, hogy csak nekem nem jön be a „csilingelő” Stratocaster sound.)
11-esnél vékonyabb húrral szerintem nem szólal meg a Strató, azzal kezd el „dolgozni” a fa. LP-re pl. teljesen jó a 10-es.
-
-
pigatt
őstag
válasz
akela91 #18610 üzenetére
DR stainless-ről tényleg jókat hallani, nekem személy szerint rossz tapasztalatom volt vele olyat fogtam ki belőle aminek új korában is elég "döglött" hangja volt. De van egy ismerősöm aki csak azt használja és nem tapasztalt ilyeneket. D'addario-t és elixir-t nem próbáltam még. Ernie stainless-em volt és Drop D-ben próbáltam nekem a sustain nem volt vele meggyőző, de lehet, hogy az a gitárom hibája volt, mert az a másodlagos hangszeremen volt ami egy olcsó gitár volt, Yamaha RBX 250.
-
kutjaaa
tag
válasz
McCann #17372 üzenetére
Igaz, viszont ezeknek tetszik a hangja, nem szívesen kezdenék bele egy pickup kereső/cserelgető folyamatba!
A kompresszor pedál nem igazán erre való,plusz nem szeretem ha egyfolytában be van kapcsolva, nem kell mindig félórás sustain!
Bár annak is megvan az előnye, megpengetek egy hangot oszt amíg szól iszom egy sört!
A hangerő pedállal meg Ugyanott vagyok mint az eq val, figyelni kell rá!
Még agyalok mi legyen!
Kösz a tippeket!
-
Bencsizy
csendes tag
válasz
Plazmacucci #10383 üzenetére
Kimásolom ezt itt, de mindenhol kb ezt találom.
-Noise gate closes when you're signal is below a threshold point = no sound.
-Noise supressor never closes just remove hiss and hum(depends on the model).So noise supressor removes all noise while you're playing keeping your signal "clean" and noise gate removes nothing, it just closes when you stop playing so there won't be sound between two separate parts but while you're playing noise is there.
Buy both, supressor to keep your signal clean and gate to cut your noises(fingers, pick, cable, guitar scratching your clothes whatever) in between parts.
Tehát a kompresszor lényegében kiegyenlíti a jelszintek közötti különbségeket? Akkor használják, ha pl jobb sustaint akarnak?
-
Eastman
addikt
válasz
Plazmacucci #9794 üzenetére
+1
Azt mondják a nagyok, hogy az ujjakban van a sustain. Tény, hogy vastagabb húrok alatt jobban dolgozik, jobban rezeg a fa. Bizonyos távolságba mész a hangszóróktól - nyakadban a gitárral - akkor is össze tud kicsit gerjedni a cucc. Ki kell tapasztalni. Single coil-okkal kevesebb sustain varázsolható elő mint a humbikkal szerelt gitárok esetén, tehát az SG-nél elvileg menne. ...de lehet, hogy nincs igazam.
...ki kell tekerni mindent 10-ig az erölködőn is...
-
Eastman
addikt
válasz
benedekco #9641 üzenetére
Ez az amit a Les Paul és különösen Gary ujjai alatt a LP nagyon tud, a vastag sustain, a hangkitartás.
Nagyon szeretem Gary Moore játékát, egyre jobban. Élőben is láttam a BS-ben, nagyon odacsapott a száraz fának, gitáristen volt! Aztán a PeCsában az emlékére rendezett koncerten is voltam. Gyönyörű, meghitt búcsú volt. Most szereztem meg a Dirty Fingers című lemezét, rajta a Don't let me be misunderstood-dal. Nagy kedvencem, perfekt a szólója. Utaltam már korábban Garyre itt is. Nagyon nagy a letöltéses szövege.
Hendrik Freischlader a Moore zenei örökség leghitelesebb őrzője. Október 17-én lép fel az A38-on. Gary és Hendrik is nagyon szerették Magyarországot, a magyarokat. Érdemes feliratkozni a Lord of The Strings Gary Moore Fanclub hírlevelére, mert mert mindig friss hírek érkeznek és komoly kapcsolatépítés és kapcsolatápolás folyik Freischladerrel és Cliff Moore-ral, Gary testvérével is, aki nagyon jó fej, hatalmas arc és ő is nagyon szeret az országunkba látogatni.
-
Eastman
addikt
válasz
BluEyes #9121 üzenetére
Ragasztott nyakkal ne foglalkozz, nem attól jó vagy rossz egy hangszer. Ha úgy lenne, a Music Man meg a Fender is már rég ragasztana.
Majdnem. Leo Fendernek kicsit más volt a koncepciója, mint a Gibson gyárnak. Mondjuk, hogy "másra való" egy Strat és egy Les Paul.
Ha LP feelinget szeretne a srác akkor dukál a full mahagóni ragasztva, maradjunk ennyiben. Opel Calibrára sem teszel terep gumit, vagy Mercedesre tetőcsomagtartót. Ha mindegy, akkor persze mindegy.
Időnként előkerül a kérdés, hogy mennyire dolgozik a fa egy gitáron. Az a helyzet srácok, hogy dolgozik. Ha kell a sustain, a hangkitartás (amiben a LP jó), akkor kell a full mahagóni ragasztva.
-
Bencsizy
csendes tag
Köszi!
Én is utána kerestem, volt olyan, ahol mahagónit írtak, volt, hogy égert, úgyhogy ez most kimarad.
Sztem eladom az Epiphone LP 100-asom, hozzákuporgatok egy kis pénzt és veszek vagy egy Vintage V100-at, vagy egy Epiphone LP Standardot, az hasonlít a legjobban talán egy Gibsonhoz. (test, nyak, fogólap ugyanaz)
Az a baj a mostanival, hogy csavarozott nyakú, ami igaz, hogy praktikusabb(mert ha eltörik a nyak, akkor csak kicserélem, és nem az egész gitár megy a kukába, bár amennyire én vigyázok rá, ez nem történne meg sose.), de kisebb a sustain. Meg a pickupok se nagy számok (650R/700T, Alnico 2-esek asszem), ha meg tuningolnám őket, akkor meg ugyanott vagyok pénzben.
Egy jó Les Pault akarok, kinézetben is, meg hangzásban is.
-
Eastman
addikt
válasz
Atticus85 #5979 üzenetére
Szép, szép. Leszámítva azt, hogy 2 méter magas. [link]
OK, hogy tanácsokat kérsz, de nekünk (meg a haveroknak) más lehet "jó gitár" cimkével a fejünkben, mint pl. neked. Mindenkinek más tetszik. Én pl. kevésnek találom a sustaint a gitáromban, a haverom meg azt mondja, hogy a hangkitartást ujjátékkal lehet kihozni. Ennyi.
PEACE!
-
Womb
senior tag
válasz
Atticus85 #5880 üzenetére
1: A Cort köztudottan (gitáros berkekben) jobb alapanyagokból dolgozik, mint a Kínai gyártású Schecter (belépő modellekről beszélek)
Cort az Ibanez leányvállalata.
...Ez amúgy nem jelent semmit2: Az igazán telt, nagy sustain a ragasztott nyakú gitárok sajátja.
A röfögő, meleg, telt hangzást pedig a mahagóni test-nyak kombóból kapod.
Elméletileg Te olyat keresel (a kedvenceidből, és az elvárásaidból kiindulva).
Új hozzászólás Aktív témák
- Riasztó topik
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- Ukrajnai háború
- Haditechnika, harcászat
- Azonnali játékos kérdések órája
- NVIDIA GeForce RTX 5070 / 5070 Ti (GB205 / 203)
- Autós topik
- Kódolás Qwen3-mal saját gépen, Cline AI-alapú autonóm kódolási ágenssel
- Video konvertálás
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- További aktív témák...
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook U759 - i3-8GEN I 8GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!
- LG 45GS95QE - 45" Ívelt OLED / 2K WQHD / 240Hz 0.03ms / NVIDIA G-Sync / FreeSync Premium / HDMI 2.1
- Samsung Galaxy A32 5G 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Azonnal elérhető, raktáron lévő HPE Aruba switch-ek
- Acer Nitro 5 AN515 - 15,6"FHD IPS 144Hz - i5-11400H - 16GB - 512GB SSD+1TB HDD - RTX 3050 - Win11
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest