2024. április 25., csütörtök

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Játékok rovat

Missing in Action: Nintendo címek

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Régvolt idők Nintendo játékai: körutazás a folytatásra váró Nintendo sorozatok világában, ami nem csak Marióból és Zeldából állt.

[ ÚJ TESZT ]

Első oldal

Ahogy a PC játékosok várnak évek óta a Half Life harmadik részére vagy korábban egy klasszikus XCOM folytatásra, úgy a Nintendo kedvelőinek is van pár cím a múltból, melyeknek már évek óta nincs új része és nem is hallani róla, hogy tervben lenne, pedig szinte egy emberként várja őket a játékos társadalom. Persze, ahogy elkészült 2012-ben az új XCOM játék 15 évvel az Apocalypse után, úgy a Nintendo is folytatott már sorozatot ilyen módon, a Kid Icarus utolsó két része között 21 év telt el.

Ebben a kis bejegyzésben pár ilyen címet mutatnék be. Ezen felül nem titkolt szándékom, hogy bemutassam picit a Nintendo játékok világát, mely a közhiedelemmel ellentétben nem csak Mario és Zelda játékokból áll, hanem sokkal gazdagabb és változatosabb, mint azt a legtöbben képzelik(nék).

Advance Wars
- utolsó rész: Advance Wars: Days of Ruin (DS, 2008)

Az Intelligent Systems (Paper Mario, Fire Emblem) által fejlesztett Wars egy régi sorozat már, az első rész még 1988-ban jelent meg NES-re (Famicom Wars címen), azonban a sorozat sokáig csak Japánban volt elérhető. Egészen 2001-ig kellett várni az első angol nyelvű kiadáshoz, az Advance Wars-hoz.

Ez a körökre osztott taktikai-stratégiai GBA játék elsöprő sikert ért el mind a sajtó (Metacritic 92), mind a játékosok körében. Ezek után a játék GBA-n még kapott egy folytatást, majd pedig DS-re is két rész készült, az utolsó rész 6 éve, 2008-ban jelent meg és szinte minden kiadás sikeresnek nevezhető, nincs komolyabb botlás a sorozat múltjában.

Azóta pedig nincs hír a folytatásról. Ami bizakodásra adhat okot az az Intelligent Systems nagy sikere a Fire Emblem: Awekening (3DS) játékkal és a 2001-es Advance Wars Wii U-s Virtual Console megjelenése.

Metroid
- utolsó rész: Metroid: Other M (Wii, 2010)

A Metroid története szintén NES-en kezdődött, 1988-ban, a fejlesztésben a fentebb említett Intelligent Systems is benne volt. A harmadik rész, a Super Metroid (SNES, 1994) azóta is a stílus koronázatlan királya (avagy királynője), a játék főszereplője, Samus Aran pedig az egyik legismertebb női főhős a videojátékok világában.

Aztán ahogy Mario és Link is átlépett 2D-ből 3D-re, úgy Samus-nak is lépnie kellett, ezt a feladatot a Nintendo az akkor frissen megalakult texasi Retro Studios-ra bízta, akik a lehető legjobb módon modernizálták a sorozatot. Úgy csináltak belőle egy belső nézetes akció-kalandjátékot, hogy az nem lett hagyományos értelemben vett FPS, hanem megőrzött mindent az oldalnézetes elődök jellemzőiből (magány, felfedezés). Ez a játék a 2002-es Metroid Prime (GCN), szerintem minden idők egyik legjobb játéka.

A Metroid Prime hatalmas siker volt (Metacritic 97), így 2 folytatást is kapott a játék, a Metroid Prime 2: Echoes még GameCube-ra, majd a Metroid Prime 3: Corruption pedig pedig Wii-re jelent meg. A Prime trilógia után úgy döntött a Nintendo, hogy visszatéríti a sorozatot a külső nézetes irányba, ehhez segítségül a stílus egyik legjobbját, a Team Ninja-t (Ninja Gaiden, Dear or Alive) kérték fel. Ebből a koprodukcióból született meg a Metroid: Other M, mely végül a sorozat legmegosztóbb része lett, köszönhetően Samus Aran újdonsült személyiségének. Korábban Samus leginkább csak egy héj volt, mint ahogy a Halo játékok főszereplője, Master Chief is az, a jelleme megegyezik a játékos által elképzelttel. Ezzel szemben az Other M-ben Samus valós személyiséget kapott, mely jelentősen eltért attól, amit a eddig a képzeletünkben élt róla. Talán ennek is volt köszönhető, hogy ez a rész nem lett túl sikeres és azóta nem is hallottunk arról, hogy bármi is készülne a Nintendo-nál Metroid témában.

A jövőre nézve mindenképp pozitív előjel, hogy a tavalyi VGX (Spike) díjátadón a Donkey Kong Country: Tropical Freeze bemutatója közben (mely szintén egy Retro Studios játék) Reggie Fils-Aime, a Nintendo of America elnöke egy Metroid-os kitűzőt viselt.

Star Fox
- utolsó rész: Star Fox Command (DS, 2006) / Star Fox 64 3D (3DS átirat, 2011)

Az első Star Fox játék 1993-ban jelent meg SNES-re, ez volt az első program, mely használta az Argonaut Games által fejlesztett Super FX chipet, ami a világ első kiskereskedelmi forgalomban elérhető 3D gyorsítója volt. Alapvetően az Star Fox játékok a rail shooter kategóriába tartoznak, pár kivétel volt csak eddig, azonban ezek a rendhagyó részek nem is voltak igazán sikeresek.

Egy ilyen rendhagyó cím a Rare utolsó Nintendo gépre megjelent játéka, a 2002-es Star Fox Adventures, mely eredetileg Dinosaur Planet néven készült és csak utólag lett ráhúzva a Star Fox téma. Az Adventures játékmenete az űrbeli lövöldözés helyett elment egy Zelda-klón irányába, azonban nem tudott felnőni a korábbi Star Fox játékokhoz.

Ezek után a Nintendo úgy döntött, hogy visszatér a rail shooter alapokhoz és a következő Star Fox rész elkészítésére a Namco-t kérte fel, ez lett a Star Fox: Assault. Sajnos ez a rész se volt átütő siker, sok kritika érte a földfelszíni részeket.

Legutoljára 3DS-en találkozhattunk a sorozattal, a Nintendo megbízásából a Q-Games (PixelJunk) elkészítette a Star Fox 64 átiratát. Azóta sajnos csend van a sorozat körül, pletykák persze gyakran felröppenek, hogy valamelyik ismert stúdió, legutóbb pl a Platinum Games neve merült fel, Star Fox játékot készít. Mindenesetre a Wii U játékkínálatából hiányzik egy ilyen típusú akciójáték, szóval ideje lenne újra Fox McCload (róka)bőrébe bújni.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.