További finomítások: MadVR
MadVR
Korábban említettem, hogy nem értünk még a finomhangolás végére, mert van még min csiszolni, és ez a kikódolt anyag útja a framebuffer felé.
Szép és jó dolog a DXVA. Mivel mindig elég erős volt a CPU-m, hogy megbírkózzon az aktuálisan legdurvább anyagok dekódolásával, így sohasem érdekelt igazán, hogy üzemel-e, de másodlagos szempontként azért igyekeztem olyan software-környezetet teremteni, ahol legalább némely funkciót elláthat a GPU.
Nos, én inkább azt mondom, ha tényleg a lehető legpontosabb eredményre törekszünk, sörpörjük is a szőnyeg alá az egészet. Van helyette jobb. :)
Szintén egy doom9.org-on fórumozó fejéből pattant ki az ötlet, hogy készít egy minőség maximálizálására törekvő video renderer-t, így született a madVR
Telepítés:
-Bontsuk ki bárhova a merevlemezen, de úgy, hogy később se legyen ott útba, és még rátaláljunk holnap is. Futtassuk le az install.bat-ot. A jelenlegi mappa egyben a telepítési mappa is lesz, nem másolja be magát máshova, itt marad. (ne töröljük úgy, mint egy telepítővel tennénk, a telepítés után).
- A lejátszó beállításainál válasszuk ki a video rendererek közt a madVR-t. MPC-HC-ben az external filters fülön is be kell tallóznunk (Add filert, majd a listában megkeresni), hogy hozzáférjünk a beállításaihoz (dupla klikk a madvr szövegre).
Szinte minden munkafázisra saját, minőségmaximalizáló eljárást használ, melyet a GPU-val végeztet (de nem DXVA-n, hanem DirectX9-en át), inkább eltúlzott, mintsem kerekítgető pontossággal.
Sőt, képes kezelni a 3dlut fileokat is, így szükségtelenné teszi az Avisynth plugint, és az egész mókát azzal, hogy nekünk kelljen a # jeleket pakolgatni a script-ben, mert ezt is automatikusan felismeri, és válogat az előre betárazott 3dlut fileok között. (Ráadásul az ehhez szükséges számításokat is a GPU-val végezteti, így nem akadály 16 bites 3dlut-okat generáltatni 1080p-hez sem.)
Persze oka van annak, hogy részletesen leírtam a másik módszert, amivel bármely más video renderer vagy lejátszó használható (amivel épp nem merülnek fel bugok). Van pár hátulütője is ennek a programnak (melyek a most legfrissebb 0.11-es verzióra vonatkoznak, későbbi buildok esetén ez változhat):
- Csak néhány ismertebb lejátszó támogatja (például a Media Player Classic - Home Cinema --- nem véletlenül ajánlottam ezt telepíteni korábban is).
Ami itt vicces, hogy a BSPlayer sem ismeri fel, holott a lejátszóprogram több fizetős kódrészletet is licenselt a madVR készítőjétől, ez a renderer pedig ingyenes, és kb. csak be kellene tenni a választható rendererek listájába. Talán majd egy napon...
- A spéci belső futószalag miatt a lejátszók nem tudnak vele a kép fölött feliratot renderelni.
- Még fejlesztés alatt áll, így akadhatnak benne hibák.
FFDShow konfigurálása madVR-hez:
Csak YV12-t küldhetünk neki, és ügyeljünk arra is, hogy ne legyen engedélyezve az "Allow output format changes during playback".
Mivel az MPC-HC nem képes feliratot renderelni vele, így használjuk az FFDShow beépített felirat renderelőjét. Ezzel is szépen belőhető a felirat tetszőleges méretre és pozícióba (és automatikusan rátalál a feliratokra a video file mappájában).
A madVR filter konfigurációs panale MPC-HC alatt.
Ha előre legeneráljuk a 3dlut fileokat, és áthelyezzük őket a cr3dlut mappából a madvr.ax mellé (a telepítési mappába), akkor a renderer automatikusan válogat majd közülük.
Itt már nyugodtabban használhatunk 16 bites RGB táblát, mert ezesetben is alacsony CPU terhelést von majd maga után a lejátszás. (Ellenben a VGA-nkat már-már olyan szinten tekeri majd, mint egy low details-re állított 3D-s DirectX játék.)
Ezzel elértük a leghatékonyabb működést, miközben maximalizáltuk a minőséget. Most már tényleg boldogan hátradőlhetünk, és élvezhetjük kedvenc filmjeinket.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!