Hirdetés

2024. június 2., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Tudom, hogy a cím végére nem teszünk pontot, ez viszont nem pont. Ez egy úgynevezett felkiáltópont ami az instabil, nyugalomtól távoli állapotot és az érzelmi töltetet magába foglalja.

[link]

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#2) AllTheBest


AllTheBest
senior tag

Ha fémszilánkok vannak az égéstérben, akkor bizony megragadt... Milyen olajjal használtad és milyen keverési aránnyal?

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#3) TheLázs válasza AllTheBest (#2) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Hmm. Félszintetikus és szintetikus olajokat használtam, vegyesen 50-es (néha picit vastagabb a pontos adagolhatóság hiánya miatt) keverékként. Elsőként OMW bixxol, másodjára pedig OMW félszintetikus, aztán volt TESCO (szintén félszintetikus) egyszerű olaja, de abból csak egy deci még az eleje felé. A bejárató 500 km erejéig 30-35 keverékkel járattam.

A szerelőm még nem szedte szét, de azt mondta, hogy a legvalószínűbb a felső vagy alsó tűgörgő. A henger mozgott, csak a kompresszió tűnt el és a teljesítmény.

[ Szerkesztve ]

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#4) TheLázs válasza AllTheBest (#2) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Nem hiszem, hogy az olaj lehetett a baja. Főleg, hogy régen az Arol 2T is elég volt nekik, miért pont a korszerűbb motorolaj adná meg a kegyelemdöfést?

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#5) #90088192 válasza TheLázs (#4) üzenetére


#90088192
törölt tag

Volt rengeteg simom, 1:50 keveres az jo, bar kar ennek mindig az illesztesek es a csapagyak adjak meg a vegso szot. Mivel ujj volt EN szemely szerint vastagabbal jarattam volna pont az elso 1000km-en. Pl 1:40 1:30, mert az osszekopas folyamata tobblet hot termel amihez tobb olaj kell. Es jobb a vekonyabb olaj bejaratashoz.

Egyszer jartam igen erdekesen, a gyurustift( a gyuru elfordulasat megakadalyozo pecek) a dugattyuban, ugy dontott kiesik, es pont ugyan ez lett a vege.

Ne aggodj minden javirhato, az ar a kerdes mindig... :))

(#6) CounterBoci


CounterBoci
senior tag

Gyártottam egy cégnél utángyártott alkatrészeket, simot is. Nem szabad megvenni, "szemre" készült szinte minden. Sokszor nem is láttam gyári alkatrészt, hanem eleve utángyártott alapján kellett gyártani. Ellenőrzés nem volt, voltam szállításon is. Csak betolták a nagyker polcaira az árút.
Mostani munkahelyemen szidták a nem mondjuk ki a nevét nagyker váltótengelyét, hogy nem veszi a negyediket. Bavattam őket, hogy valami távol keleti minta alapján esztergáltam, megfelelő mérőeszközök nélkül. Vagy egy másik azt mondja akár mennyire meghúzta a kormányt, mindig lógott. Persze, mert a kormánycsészére olyan rádiusz került, amit kiadott préselés után, nem amilyen golyó megy bele és hasonlók.

(#7) TheLázs válasza #90088192 (#5) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Aki csinálta a blokkot, az javasolta az 500km járatást, mondván, hogy nem lett olyan szoros illesztése a dugónak, hogy már hamarabb tudjak nagyokat motorozni a nyáron... Sajnos az utángyártott tirisztoros gyújtással is beszívtam, ami 30 ezresembe került, de ez már egy más tészta.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#8) #90088192 válasza TheLázs (#7) üzenetére


#90088192
törölt tag

Le tudnnd pontosan mi volt a baj a gyujtassal nagyon erdekel, anno egy trabin oldottak meg, HALL jeladoval, es persze mukodott is egy darabig aztan a vegfok nem szerette tovabb hajkuraszni a trafot, igy 1 hengeres lett szegenyem :)

(#9) TheLázs válasza #90088192 (#8) üzenetére


TheLázs
csendes tag

A szaki akit nem nevesítek, úgy állt neki, hogy "mindent meg lehet csinálni, neki ez a szakmája". Na már most fogta magát, és a motoromba vegyes helyekről származó utángyártott tirisztoros gyújtásalkatrészeket szerelt, amik nagyon jól működtek az első háromszáz kilométeren.

Amint az órán elhagytam a felújítástól számított háromszázadik kilométert, az alkatrészek elkezdték egymást öldökölni. Először a gyújtótekercs (talán túl nagy feszültsége?) vágta rottyra a tirisztort, aztán valamiért az egész elkezdett marha nehezen indulni, (a keverékkel nem volt gond) aztán sok sok próbálkozás után a hibák egy darabig megszűntek ugyan, de nem mertem már elindulni legalább egy tartalék tirisztor nélkül otthonról. Nem sok gond, de ha azt vesszük, hogy ilyen kevés kilométer alatt ennyi szerencsétlenség kijött a motoron, már kétségbe vonható a szerelő típusismerete. Szándékosan nem azt mondtam, hogy a jóakarása vagy a szakértelme, csak a típusismerete.

A mostani Mester (akinek kezei között az utolsó lefingott rom is megbízható vassá formálódik) egyik első szava az volt, hogy vissza kellene alakítani az eredeti megszakítósra a rendszert, ő szerezne nekem jó kis gyári megszakítót, amivel még nagyon sokat el lehet menni, és megbízható is lesz a rendszerem.

A Mester jó szándékát is mutatja, hogy amikor fintorogtam, akkor a következőt ajánlotta: csináljuk meg úgy, ahogy én akarom (tirisztoros gyújtás többnyire gyári alkatrészekből, de mellette 6V-os az egyenfeszültségű rendszer és 12V-os a világítás), aztán ha tovább folytatódnának a bajok, akkor ő nem kínlódna többet a tirisztorral, és nekem sem javasolja. Miután egymás tenyerébe csaptunk és megszakértette a rendszeremet, a motor csodás módokon elkezdett hibátlanul üzemelni.

Jelenleg úgy áll a projekt, hogy németországból vettem egy doboz alkatrészt egy felújítóműhelytől (ők nem tesznek vissza megszakítós gyújtást semmi szín alatt) szállítással együtt kb. egy húszasért. Van benne 2 komplett megszakítós gyújtás, mellete még 5 db trafó nélküli (eből pár hiánytalan belső trafós), mindegyikhez jól futó, menetek tekintetében is ép lendkerekek, aztán indexrelék, relétartók, feszültségszabályzók... Szóval kincsek. Ezért is javasolta a Mester, hogy most, hogy már ilyen sok szép cuccom van, érdemes lenne visszaszerelni amit vissza lehet.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#10) #90088192 válasza TheLázs (#9) üzenetére


#90088192
törölt tag

Privat velemenyem a dolgokrol: Egy jo elektronikus gyujtas fenyevekkel megbizhatobb mint a hagyomanyos mechanikus. Vagyis amit irtal az csak azt bizonyitja, sajnos az nem egy jo gyujtas volt, ahogy azt te is velemenyezted. En szemely szerint elkezdenek forumokon kutakodni, egy bevallt elektronikus megoldas utan.

A mechanikus problemak, amikre felfigyeltem az irasodban eleg erdekesek: Az illeszteseknek van egy gyari erteke, vagyis ha azon belul mozgott a mester akkor annak jonak kell lenni es igenyli a bejaratast, ha uj dugo, gyuru henger(barmelyik is cserelve lett szukseges, bar ezeket egyutt szoktak cserelni), amire javasoltam az elozoekben leirtakat, es SZVSZ legalabb egy 1000Km erdemes jaratasra szanni, nem terhelni alacsony fordulaton a motort es nem is nyelgazon jaratni, hanem nyomatekcsucs kornyeken, az az idealis bejaratas.

Hogy mi tortenhetett, miert hibasodott meg, na az szetbontaskor eleg jol megallapithato.
Nem vadaskodni akarok, tavol alljon tolem, de a szetbontasrol ha lehet csinalj kepeket, mindenrol ami erintett.
Ha akarod segitek megszakerteni, egynel tobb velemeny mindig jol jon.
Sokat dolgoztam, mint kisgepszerelo, illetve mezogazdasagi gepszerelo, de unalmamban autokat is javitottam, most eppen hengerfejet cserelek a Toyota hiace-men, mert az egyik hengerben a szelepek nem zarnak be, es igen hirtelen kovetkezett be az esemeny, de nincs egyenlore olyan nyoma mint amire szamitottam.

Remelem hamar megoldodik a problemad, ujra hajtahtod a keletnemet csodat :)

[ Szerkesztve ]

(#11) TheLázs válasza #90088192 (#10) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Hát... Jó a kérdés, nincs nagyon egyetértés, hogy mi válik be. Van, aki felmókolta a Babetta gyújtását. Van, aki az AM6 minarelli gyújtására esküszik, aztán vannak a gyári megszakítós-hívők és a gyári tirisztot-hívők.

A szerelőm szerint - és lassan én is kezdek így gondolkozni - azon múlik minden, hogy mennyire tákolt. Minél kevesebb az utólagos eltérés a gyárilag kitalált megoldáshoz képest, annál üzembiztosabb. A Mester a gyári megszakítókat is menti meg, és újítgatja meg reparálgatja őket, hogy még elmenjenek, mert azt mondta, hogy sokkal többet érnek azok, mint egy akármilyen új.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#12) #90088192 válasza TheLázs (#11) üzenetére


#90088192
törölt tag

Akkor, igen erdekes helyzet van kialakuloban, valoszini az egyeni hibakat kombinaltak a tervezesi hibakkal, ezert nincs "tuti recept".

A megszkitos gyujtas, foleg eredeti alkatreszekbol, jo tud lenni de folyamatos odafigyelest kivan, ezrt irtam amit. En is szeretem a dolgokat, gyarira visszaallitani, de sok esetben az ujabb modelbol atveszek dolgokat, mert az egyszeruen jobb. Van ellenpeldam is, de lenyegtelen, nem idevago.

A lenyeg, ha ellenorzod a mechanikus gyujtast megfelelo idokozonkent akkor nagy baj azzal sem lesz, nagy alltalanosagban, de elmeletileg sokkal tobb hibalehetoseg a mozgo reszek miatt is.

Hogy mi tortent a blokkal, arra kivancsi vagyok, ha tudsz valamit kerlek ne tartsd vissza, es remelem hamarosan ujra regi fenyeben fog tundokolni :)

(#13) AllTheBest válasza TheLázs (#11) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Az am6 gyújtás az tényleg nagyon jó, két am6-os gépem is volt, az egyik még mindig megvan, soha nem volt a gyújtásával problémám, pedig lassan 4 éve hajtom a gyárival a gépet.

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#14) TheLázs válasza #90088192 (#12) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Feltétlenül írok, és közlök fotókat is. Már várom, hogy lehessen vele megint repeszteni - azaz szüttyögni, mert az új hengert biztos be kell majd járni.

Allthebest

Na igen. Viszont azzal meg ott tartok, hogy a minarelli gyújtásához kell egy közdarab, hogy felmenjen a simsonra, ahol nem mindegy, hogy mekkora hőnek, vibrációnak lesz kitéve. Pozitív mondjuk, hogy a lendkereke nagyobb fordulatot is könnyebben elvisel, mint a gyári Simson lendkerék, de ez nálam nem nagyon szempont, hiszen a motor teljesen gyári setupban megy majd, nem lesz szétforgatva.

A másik, hogy a szerelőm ahhoz ért. Már kísérleteztem egy jóízűt azzal, hogy egy az egyben áttegyem az S51 elektromos rendszerét a motoromba, és az egyenáramú körrel nem tudtam dűlőre jutni. A köznyelvben "ducatinak" is nevezett gyújtás komplett átalakítását igényelné a világításkörnek és az egyenáram körnek. Ez azt jelenti a jelen esetben, hogy veszek egy gyújtást közdarabbal körülbelül idestova 30 ezresért, plusz emellé még kínlódok a villannyal (új akku a 12 voltos rendszernek ugye, és még kismillió sallang aminek jó része még lesz is itthon ) és alkatrészre elszórok legalább egy tizest, de lehet hogy még többet, vagy a szerelőnek adom, aki még munkadíjat is elkér, és az sem biztos, hogy elvállalja. Mindenképpen közelítem az 50 ezer magyar forintot, amiből már kis híján megvehetném az ultimate Vape megoldást.

Vagy, teszek a nyereg alá plusz egy megszakítót, minden szezonban megkenem a filcet és beállítom frankón a gyújtást, amit a szerelő azt megelőzően minőségi alkatrészekből rak össze. Mivel most lett egy csomó megszakítős gyújtásom az e-bayről ez a megoldás nem hogy ingyen van, de ha nagyon akarok, még komplett tartalék gyújtást is vihetek magammal, ha minden nagyon elszaródna. És még ez is befér a nyereg alá. Különben is, ha a csere megtörténik, nem kell másnak hely, mint a pár villáskulcs, egy gyertya, a gyertyakulcs, és egy gyújtás a legnagyobb vészek esetére.

Kidobhatnám végre a tirisztort a kis rekeszből, amit félszből mindig vittem eddig.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#15) AllTheBest válasza TheLázs (#14) üzenetére


AllTheBest
senior tag

Vagy veszel egy komplett am6-os blokkot gyújtással (kb 50k, ha jó állapotút akarsz) és belevariálod a vázba :) A gyári simson kipuffal még a hangja se változna sokat ,cserébe megbízható lenne a motorod és jó minőségű elkatrészek elennének hozzá a továbbiakban :) Láttam már rá nem egy példát, hogy belerakták az am6-os blokkot, én is tervezek majd egy ilyen simsont csinálni a közeljövőben

Esetleges elírásokért elnézést kérek, kevesebb ujjal nehezebb pontosan írni :) ---> Xiaomi Mi 9T 128gb

(#16) TheLázs válasza AllTheBest (#15) üzenetére


TheLázs
csendes tag

Megfontolom a megoldási javaslatot, talán nem is jelen masinánál, mert ezt minél inkább gyári fényében szeretném tudni. Amennyiben szerzek mégegyet ratesítési célzattal, az már ilyen lesz, megígérem.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

(#17) #90088192 válasza TheLázs (#16) üzenetére


#90088192
törölt tag

Ezzel a gondolattal elmondtal mindent, igy nem is probalaok mast mondani, ha ilyen terveid vannak akkor tokeletes az eredeti gyujtas es akkor nem lesz semmi bajod vele. Van eleg alkatreszed, ha nem nyug, akkor megeri eredeti allapotban tartani. Ez volt a fo kerdes szamomra, mert egy ido utan sok embernek nyugosse valik. :R

(#18) TheLázs


TheLázs
csendes tag

Az biztos, ha ez elkészül, a második projekt egy meglepetés motor lesz. TLF vagy T5, Pannonia. Ha azon is túlvagyok, és a helyzetem engedi, enyém lesz a legkeményebb RAT Schwalbe. - konkrétan gépészmérnök ismerőssel tervezek összebeszélni hogy még papíros is lehessen akár... Remélhetőleg addigra már nem ez a faramuci szir-szar adminisztrációs rendszer lesz, ahol semmit nem lehet elérni ép ésszel.

"Annyi mindenféléhez nem értek, hogy az már sokoldalúságnak számít” – Örkény István

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.