Hirdetés

2024. június 9., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) Menni


Menni
csendes tag

+

(#2) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Ha van számla, lehet reklamálni, perelni, kártérítést igényelni. egyéb esetben nem kell a kert végében dolgozó Józsi bára bízni a kocsit.

(#3) Hieronymus válasza Menni (#1) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

Azt azért érdemes lenne leírnod, hogy a hűtő cseréből hogyan lett totálkár.

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#4) Graphics


Graphics
Jómunkásember

NEm derült ki semmi ebből a bejegyzésből.

Számla nélkül semmit. Kerülni, nem menni többet oda.

-

(#5) Steve_Brown válasza Hieronymus (#3) üzenetére


Steve_Brown
aktív tag

Elfolyt a hűtővíz és gondolom megfőtt a moci.

(#6) UnA válasza Hieronymus (#3) üzenetére


UnA
Korrektor

Lecserélte egy fagyasztóra és belefagyott a benzin a csőbe :P

(#7) Menni válasza Graphics (#4) üzenetére


Menni
csendes tag

Számla van, első körben hengerfejet próbált javítani ami 725ezer forint lett, kicserélt sok mindent a motorban, autó kész lett vissza adta 10 km után ugyanazokat a tüneteket produkálta mint amivel oda került. Vissza vittük és egy hűtő cserével megoldotta. Megint vissza adta és most 50km múlva az olajat a turbónál kinyomta magábol, legalábbis azt mondta

(#8) Hieronymus válasza Menni (#7) üzenetére


Hieronymus
addikt
LOGOUT blog

"...ugyanazokat a tüneteket produkálta mint amivel oda került."

És mik ezek a tünetek?

Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

(#9) Graphics válasza Menni (#7) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Olajat a turbónál?

Ott akkor lehet nagyobb a baj.

-

(#10) 8th válasza Menni (#7) üzenetére


8th
addikt

725 000 Ft? Írd le kérlek, hogy pontosan milyen tételek szerepelnek a számlán és mennyiért. Köszi.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#11) ivana válasza Menni (#7) üzenetére


ivana
Ármester

725k hengerfejért? Gyári újat rakott fel? Vagy azt hogyan? :Y

(#12) 8th válasza ivana (#11) üzenetére


8th
addikt

Én úgy értelmeztem, hogy hengerfejezésnek indult + sok mindent kicserélt a motorban. De lehet rosszul jött át a mondanivaló.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#13) ivana válasza 8th (#12) üzenetére


ivana
Ármester

Nem tudom, de ennyi pénzért azért az autók nagy részébe komplett bontot motort rakatsz.

(#14) Graphics válasza ivana (#11) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Ennyiért motort es ökoszisztémat cserelnek...

-

(#15) Damos válasza 8th (#10) üzenetére


Damos
tag

Erre én is kíváncsi lennék. Mi nemrég küldünk el egy H Astra hengerfejet javításra. 4 szelepcsere + becsiszolás, szelepszár szimeringek cseréje és síkolás. 85000 Ft + áfa volt a vége.

(#16) ivana válasza Damos (#15) üzenetére


ivana
Ármester

Jó nyilván, van munkadíj is. Meg ha már lent van a hengerfej a vezérlést gondolom nem rakod vissza. De akkor is. :N

(#17) Damos válasza ivana (#16) üzenetére


Damos
tag

150000 Ft + áfa volt a munkadíj.

(#18) ncc1701


ncc1701
veterán

Fizettem már ki 700-at apránként szerelőnek (7 hónapot volt nála a kocsim) úgy, h utána a bontott autót átvittem trélerrel egy másikhoz, h rakja össze.
Én benyeltem, tanulópénzként. A másik opcióm az lett volna, h kinyomorgatom belőle valamilyen erőszakos úton.

(#19) Damos válasza ivana (#16) üzenetére


Damos
tag

Ja és persze vezérműlánc garnitúra csere (SKF), tömítések (Elring), olajcsere (Filtron, Total). Ezek kb. bruttó 100000 Ft-ba kerültek.

(#20) LamerGyuri válasza Damos (#19) üzenetére


LamerGyuri
senior tag

A H Astra láncos lenne? :F

"Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen."

(#21) Damos válasza LamerGyuri (#20) üzenetére


Damos
tag

Igen. 6606022 a gyári száma.

[ Szerkesztve ]

(#22) Menni válasza 8th (#10) üzenetére


Menni
csendes tag

munkadíj 250k, vezérlést cserélt mert ő anélül nem vállal garanciát, hidrotőke valamiket mert azt mondta nem volt benne, kuplung, olaj, hűtőfolyadék szűrők meg ugye a hengerfejhez a cuccok. Öcsémnél van a számla és mindez 110 napjába került, bontott motor 150k lett volna, ez meg csak hengerfejezésnek indult, amikor szétszedte mondta ez egy gyönyörű motor turbo meg se kottyan, hengerfala nagyon jó. Garanciális javítást megtagadta! A fogyasztóvédelem ma elmondta mi a teendő

(#24) Damos válasza Menni (#22) üzenetére


Damos
tag

Kuplungcsere lendkerékkel együtt, vagy anélkül? A lendkerék kettőstömegű a kinyomócsapágy pedig hidraulikus? Ha igen, akkor meg is érkeztünk.

(#25) philoxenia


philoxenia
MODERÁTOR

Munkatársam hordta így szerelőhöz a kocsit, apránként kifizetett érte legalább egy millát, már motorcsere is volt, csak a kicserélt motor nem pont belevaló volt. A végén 2k-ért megvette tőle a szerelő... 2005 körüli diesel C-Max, vette bő milláért vagy két éve. Ja és jogosítványa nincs, a felesége most kezdett vezetést tanulni, mindig haverok vitték ide-oda. Szerintem taxival kevesebbe került volna a kocsival megtett kilométer, bérelt autóval meg 100%.

Később általában nem értek egyet azzal, amit korábban leírtam. Ehhez néha évek kellenek, néha percek csak...

(#26) Jack Hunter válasza Menni (#22) üzenetére


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Szerintem át lettél...ejtve, de piszkosul. Egy mai modern autó ilyen típusú szerelése sem kerülhet ennyibe. Garanciális javítást nem tagadhatja meg, kivéve, ha bizonyítottan nem az ő hibájából került ennyibe a javítás. De akkor is tájékoztatni kellett volna, egy ekkora összegnél. Érdemes lehet kicsit ügyvédet, bíróságot emlegetni, hátha mozdulnak a dolgok. Én szurkolok neked, ne hagyd magad.

[ Szerkesztve ]

(#27) Menni válasza Damos (#24) üzenetére


Menni
csendes tag

Csak kuplung, kinyomó csapágy pl nem volt a számlán

[ Szerkesztve ]

(#28) Csabroncka válasza Menni (#27) üzenetére


Csabroncka
addikt

egyre jobb (ha tényleg nem cserélt a kuplungcserénél kinyomó csapágyat) :))

[ Szerkesztve ]

"in medias res"

(#29) szabonagyur válasza Jack Hunter (#26) üzenetére


szabonagyur
félisten

Hogyne kerülhetne :)

Amúgy kiderült milyen autó vagy csak én nem találom?

Eladó: DUPLO 10978 120 db-s bontatlan

(#30) Damos válasza Menni (#27) üzenetére


Damos
tag

Szerezd meg a számlát a tesódtól, fotózd le és mutasd meg nekem. Nagyon érdekelne, nem csak a cserélt alkatrészek, hanem a cikkszámok is, hogy tudjam, milyen minőségű alkatrészek kerültek beépítésre.

Egyébként milyen autó? Évjárat? Mekkora motor? Hány kw? Esetleg motorkód? Minden benne van a forgalmiban.

[ Szerkesztve ]

(#31) Menni válasza Damos (#30) üzenetére


Menni
csendes tag

citroen c8 109 le, 2l hdi diesel, 2002

(#32) Graphics válasza Menni (#31) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

De hát az a motor sose megy tönkre. :N

-

(#33) Damos válasza Menni (#31) üzenetére


Damos
tag

Abban kettőstömegű lendkerék van. Ha azt nem cserélt a szerelő, akkor a kuplungszett (kinyomócsapággyal együtt) minőségtől függően kb. 60000-160000 Ft körül mozog. Emiatt is érdekelne, hogy mit tett bele.

Kizártnak tartom, hogy nem cserélt kinyomócsapágyat, ha mégis, akkor kókler.

Az pedig végképp kizárt, hogy nem voltak benne hidrotőkék, hiszen azok emelik ki a szelepeket.

[ Szerkesztve ]

(#34) C0R0


C0R0
csendes tag

Ennek a történetnek is ez a tanulsága: https://youtu.be/F4C7rJdH5M8?t=394
Bármilyen munkáról is van szó mindig érdemes több szakértő véleményét és árajánlatát kikérni. Legutóbb 3 munkát szerettem volna elvégeztetni (hátsó fék teljes felújítás, első lengőkar csere vagy szilent csere és klímahűtő csere), 5 helyről kértem ajánlatot. Nyilván a beszerelt alkatrészek nagyban meghatározzák a végső árat, de még ezzel együtt is nagyon durva szórás volt az egyes ajánlatok között.
Nem azt mondom, hogy válaszd a legolcsóbbat, hanem, hogy kérd ki több hely véleményét és ajánlatát és az alapján dönts. Nem kell mindig a "20 éve ide járok" helyre menni.

[ Szerkesztve ]

(#35) Graphics válasza C0R0 (#34) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Hát en akkora köröket futottam egy alap Honda Jazz kapcsán...

Helyben senki nem tudta az alap dolgokat megcsinalni ... Nekem kell mindent... Lassan inkabb elviszem a tenyleges szakihoz 100-200 km-re...

-

(#36) flymi válasza Menni (#31) üzenetére


flymi
addikt

Épp most adtam le a szerelőmnél a kocsit szervo szivattyú cserére (ez is megérne egy külön bejegyzést azért...) , beszéltünk pár percet és pont azt mondta, h egy 20 éves dízel autónál egy 700 ezres javítás már inkább totálkár és el kell engedni.
Mondjuk az én 17 éves benzinesemre is már ráköltöttem a vételár kétszeresét (nem, nem elírás, vételáron felül ennyi), szóval tudnék mesélni. Kollégáim szoktak azzal ugratni, h van egy három millás 17 éves kocsim és inkább adjam el a p*csába, de a belefeccölt pénzem akkor sem kapom vissza, hiába jó amúgy a verda. Plusz adódik megint a kérdés: mit veszek belőle? Egy másik, sok ismeretlen hibától hemzsegő fostalicskát?
Szerviz óradíjak megfizethetetlenek (szelepfedél tömítés és fűtőradiátor O gyűrűk/bilincsek cseréjével voltam egyszer a helyi márkafüggetlennél -> anyag munkadíjjal 43k), maszekok meg olyanok amilyenek.
Az első szerelőm a "hagyd itt a kocsit, majd szólok ha kész" típus volt, sokszor egy hétig is ott állt anélkül, h hozzányúlt volna. Azért a hátsó futóművel legalább megszenvedett. Utána passzoltam, pedig az utcánkban dolgozik.
A második "majdnem szerelőmhöz" amint befordultam és beszéltünk pár mondatot már legszívesebben tolattam is volna ki, tipikusan az ötkilós kalapács mindent megold típus. Szerencsére nem volt sürgős a javítás így végül nem vittem oda.
A mostani mester akihez viszem már harmadik éve, na ő az aduász, az autószerelők gyöngye. Mindig időpontra viszem az autót, telefonál ha kész, sokszor el is hozza.Vihetem én is az alkatrészt, de nyugodtan rá is bízhatom a beszerzést, nem a kínálat aljáról lapátolja össze a cseredarabokat, nem is dolgozik drágán (pl: olaj, szűrők cseréje + klímahűtő csere munkadíja 30k / olaj, szűrők + első és hátsó fék garnitúra csere munkadíja 15k / kuplung csere egytömegű felszabályzással munkadíja 42k.).
Igaz eddig csak egyszer kaptam tőle számlát, de nekem a fentiek függvényében ez így teljesen elfogadható és megfelel.
A jó Isten tartsa meg még sokáig egészségben!

[ Szerkesztve ]

/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///

(#37) szaszyka


szaszyka
senior tag

Pont tegnap kaptam árajánlatot egy 2006-os, benzines Focus összes folyadékának (motor/váltóolaj, Kormányszervó olaj, fékfolyadék, hűtőfolyadék), és vezérléscserére 330k-s ajánlatot. Semmi extra, "csak" a folyadékok, szűrők, és komplett vezérműszett cseréje. Kocsi vételárának majdnem a negyede...

Lenovo Thinkpad X220 :D

(#38) Graphics válasza szaszyka (#37) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

En nekifogtam es olajat magamnak cserelem, szűrőkkel együtt.

-

(#39) 8th válasza Menni (#22) üzenetére


8th
addikt

Azért lenne jó a konkrét számla mert azon tételesen fel van sorolva minden. Mert van az autódhoz vezérlés készlet 27ezerért és 80ezerért is. Nem mindegy melyiket kapta. Egy kuplungkészlet lendkerékkel 200ezer forint környéke és nem tudjuk mi került bele. Hogy csak az elkopott tárcsát cserélte vagy mindenestől az egész hóbelebancot. Az a 750ezres végszámla valóban nem kevés de ha motort kellett bontani hengerfejet gépműhelybe küldeni közben kuplungcsere miatt szétbontani a fél autót vezérlést és egyéb motoralkatrészeket cserélni, az rengeteg munkaóra. Összeadódik és kijön egy ilyen összeg a végére. Valószínűleg így is vastagon fogott a szaki ceruzája de láttam már sokkal csúnyábbat is.

"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."

(#40) C0R0 válasza flymi (#36) üzenetére


C0R0
csendes tag

Melyik városban van ez a szerelő? :)

(#41) updog válasza flymi (#36) üzenetére


updog
senior tag

Igaz eddig csak egyszer kaptam tőle számlát, de nekem a fentiek függvényében ez így teljesen elfogadható és megfelel.

Mondjuk akkor nem véletlen hogy ennyiért tud dolgozni :U Nyilván senki nem fogja felnyomni mert mindenki félti a megbízható szakembereket, de ez hogy így le tudja nyomni az árakat, az pont a többi megbízható és becsületesen vállalkozó szakemberek rovására történik, akik majd jól bezárnak, tehát még kevesebb lesz a megbízható szakember... igazából amikor számla nélkül csináltatunk valamit, magunkkal b*xunk ki hosszútávon. Csak mondom.

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#42) Graphics válasza updog (#41) üzenetére


Graphics
Jómunkásember

Viszont jelen gazdasági helyzetben pont ebbe az irányba tolták el a ,"kicsiket..."

-

(#43) ncc1701 válasza updog (#41) üzenetére


ncc1701
veterán

Szerelő haver sosem adott szlát nekem. Viszont a ~20 év alatt semmiféle munkába nem tudtam belekötni, igaz, így sem dolgozik olcsón.
Majd ha annyit keresek, mint az osztrákok, németek, akkor én is ragaszkodni fogok a számlához. Mert így kicsit féloldalas, h az árak már ott vannak, a fizetés meg a negyede.

[ Szerkesztve ]

(#44) updog válasza ncc1701 (#43) üzenetére


updog
senior tag

Rendben, azt hiszem nem ment át... én meg nem egy (elfogult) autósoktól hemzsegő topicban fogom végigvinni a "luxus normálisan fenntartani, de azért van autóm", a majom és a banán példabeszédét, illetve kifejteni hogy mit keres a 2 éves kisfiamtól kezdve feleségem 87 éves dédijéig, Borsodtól Nógrádon át a Rózsadombig átlagosan minden 2.2 magyarnál egy autó... :N

szerk. de hogy ne csak a beszólás maradjon itt, arra gondoltam hogy a (lefelé) árversenynél (ráadásul az olyan fajátánál ami nem arról szól hogy normálisan működő vállalkozók közt egyre olcsóbb a munka, hanem a schwarz miatt) az káros a piac minden szereplőjére. De rendben, örüljünk hogy mindekinek van saját szerelője akivel boldog, nincs ennél fontosabb :R

[ Szerkesztve ]

"Bocs, főnök, de én csak két emberben bízom. Az egyik én vagyok. Nem maga a másik." || "Hóhahó, mégis van graffaló!"

(#45) ivana válasza updog (#44) üzenetére


ivana
Ármester

illetve kifejteni hogy mit keres a 2 éves kisfiamtól kezdve feleségem 87 éves dédijéig, Borsodtól Nógrádon át a Rózsadombig átlagosan minden 2.2 magyarnál egy autó... Ez szimpla légből kapott baromság. [link] 4 millió volt 2020-ban a közúti gépjármű állomány (tehát nem autó, hanem teherautó, traktor, motorkerékpár, csettegő minden). Sorry a régi táblázatban nem volt szétszedve, az újban már szét van. Szóval 4 millió autó, de abban minden benne van. A garázsban rohasztott trabant is.

[ Szerkesztve ]

(#46) ncc1701 válasza updog (#44) üzenetére


ncc1701
veterán

Fejétől bűzlik a hal, szépen mutatják politikusaink a követendő példát.

(#47) UnA válasza ivana (#45) üzenetére


UnA
Korrektor

Matek: 2,2 x 4 = 8,8 vagyis igazából csak egy kicsit tévedett, mert a lakosság kb. 9,5 millió. Tehát semmi túlzó nem volt abban, amit írt.

(#48) Jablocskov


Jablocskov
tag

#44 updog

Azért egy autó fenntartásának nem lenne szabad luxusnak lenni egy normálisan működő társadalomban. A használata az más kérdés. Ha lenne megbízható és olcsó tömegközlekedés, akkor a legtöbb ember csak abban az esetben használná az autót, amikor tényleg nélkülözhetetlen.
A számlaadás elmaradása pedig csak egy kis darabkája annak, hogy miért működésképtelen és fenntarthatatlan a jelenlegi társadalmi berendezkedésünk.

[ Szerkesztve ]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.