2024. június 2., vasárnap

(#1) tkazmer

tkazmer
addikt

Én meg futni voltam ma este, az is igen érdekes volt, bár inkább amiatt, hogy kicsit sok volt a kutya, bár szerencsére közelebbről egyel sem ismerkedtem meg.
A balatonon(főleg az északi parton) egyébként elég jó a bicikliút, és mivel gyakran megy külterületen, ezért nagyrészt nincsenek gyalogosok. Amikor 1 hete mentünk egy kört körülötte, akkor meg egyenesen kihalt volt, csak a nagyobb városokban láttunk néhány biciklistát(balatonfüred, siófok, keszthely.stb.) Nyáron meg szerencsére sok a német, akik már ismerik a bicikliút fogalmát:)

úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő

(#2) pink75

pink75

hihihi
rengetegszer teszem meg ezt az utat, munka királyerdőn, lakni gellért tér-móricz között
jobb napjaimon 21 perc a menetidő, alig több, mint autóval (10,x km)
viszont a kevésbé jó napokon 24 perc, autóval meg akár az 1 órát is felülmúlja
és utóbbiból több akad
gyorsforgalmin csupán egy-két barommal találkoztam eddig, még éjjel 1-2 körül sem akartak elütni

xxx

(#3) RedAnt

RedAnt
aktív tag

Az éjszakai bringázás pedig nagy jóság szerintem. Legalábbis elég sokat közlekedek nappal cangával - szinte mindenhová azzal járok - és azok után igazi élmény éjjel a kihalt utakon suhanni, kocsi szinte sehol, max pár taxi, azokat is meghallani már többszáz méterről...

A városon kívül para, ahol nincs közvilágítás, egyszer-kétszer megesett hogy éjjel mentem vidékre, saját világítás csak hátul villogó... ha mögöttem jönnek látok valamennyire, ha szemből akkor nem látok semmit, egyébként meg sejtem hol a záróvonal és igyekszem oda igazodni... brrr...
Na meg a leírt helyzetek is gázosak, szórakozóhelyeket jobb ilyenkor elkerülni.

Mostanában éjjelre mindig felveszek kukás mellényt, ezt mindenkinek javaslom, nagyot dob a láthatóságon, és ettől az autósok is jobban tisztelnek, legalábbis úgy érzem.

Annyit még hozzátennék hogy pestnek tök jók az adottságai a biciklizéshez, úgyhogy csak nyomassák az újságok - bár nekem nem tűnt fel még a propaganda... viszont azt érzékelem hogy egyre többen merészkednek ki az utakra.

Bicikli utakat nem komálom, a leírt okok miatt, járdát szintúgy. Haladni szeretek, nem padkázni sarkonként és kerülgetni a gyalogosokat, ezért inkább az autók közt próbálok életben maradni. A biciklisávoknak már több értelme lenne...

╚╦╦╦

(#4) Shim válasza tkazmer (#1) üzenetére

Shim
őstag

Balaton körüli bringaút is amortizálódik évről-évre. Évente egyszer-kétszer biztos megkerüljük a Balatont, igazán jó látni, ahogy repedezik szét, nőnek a buckák, a gyökerek a földből, vagy egyszerűen eltűnik az aszfalt egy 200 méteres szakaszon.

Életemben egyszer éreztem magam biztonságban miközben bringáztam (Budapesten), az a tavaszi CriticalMass után volt, hajnali kettőkor. Zuglóból, Kelenföldre (Fogarasi, Rákóczi ugye nappal életveszélyes). Akkor viszont egy-két autót jó, ha láttunk. Város meseszép volt, az utcák csendesek, és nem mellesleg olyan gyorsan még sosem értem haza, mint akkor.

ps.
Ne feledjétek, vasárnap CriticalMass! :)

Religion – causing genocides over differing imaginary friends

(#5) Drótszamár

őstag

''p.s: Ki találta ki hogy a bicikli utat nem aszfalttal, hanem aranyos kis kövecskékkel rakják ki? Nagyon ész lehetett, tiszta hepe-hupás az egész, ahogy az egyik és másik kő megsüllyed. Csak gratulálni tudok hozzá.''

hehe egyszer tekerj végig a BP-Szentendre úton, és ha nem nyeled le a nyelvedet kapsz egy fagyit a dunakorzón :) Pedig ott nem is viacolorból, hanem sima aszfaltból van az út. csak 15 méterenként 10 centi magas gyűrődések az út teljes szélességében

( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

(#6) Yushchenko válasza tkazmer (#1) üzenetére

őstag

Jah igen, csak az itthoni tapasztalataimból tudok tályékozódni :B

pink75: Biciklivel? Mert akkor :R

RedAnt: Hát nem tudom. Nekem leginkább az tünt fel, hogy 200m bicikli út-járda-megint bicikli út-járda(ami járhatalan), szóval, lehet hogy tényleg az út marad, de azt egy kicsit neccesnek tartom csúcsforgalomba bevállalni... egyelőre :)

Shim: Na jah, amúgy hajnal 3-4 fele a legcsendesebb a város, csakhát olyankor már én is szeretek aludni :DDD

: szavadon foglak :DD

(#7) Vamp

Vamp
senior tag

Anno a Balatont tekertük körbe idestova 2 hét alatt (persze sok megállóval, mászkálással). Hát mit ne mondjak, bicikliútból ott sem volt mindenhol, ahol pedig akadt, kismillió zarándoklelkű honfitársunk vette azt igénybe.

Alsóbélatelepen voltunk éppen, az egyik ismerősnél éjszakáztunk. Megtetszett nekünk a sufniban árválkodó 2db, használaton kívüli ködkürt. Fogtuk, felszereltük a csengő helyére, szükség esetén alkalmaztuk. Mit ne mondjak, sok idős úrra/hölgyre hoztuk a frászt a bicilkiúton, különösebben nem érdekelt minket, mit magyaráznak, ha egyszer bicikliút van odaírva, vegyék azt figyelembe. Jellemzően amúgy inkább a kerékpárösvényen vonult a csorda, AZÉRT, mert az sokkal jobban nézett ki, meg frissen aszfaltozták.

NO COMMENT!

(#8) tkazmer válasza Shim (#4) üzenetére

tkazmer
addikt

Nem tudom, nekem most pont az tünt fel, hogy milyen jó így tél után.(az északi part, a déli parton ugye alig van kiépített bicikliút, ott a kitáblázást nevezik annak). Van egy szakasz valóban, ahol eltűnik(az északi parton, valahol tihany előtt, ha badacsony felől megyünk), mi ott vagy kimegyünk a 71-esre, vagy most legutoljára az állomáson mentünk végig. Máshol nem találtam olyan szakaszt, ahol ne lenne bicikliút.

(#9) 3psilon

3psilon
aktív tag

Yushchenko szerintem csak peched volt azon az úton :)
Lehet menni jól. Csak szokni kell. A legegyszerűbb a ''Drive and Forget'' módszer, annyi az egész, hogy szépen tekersz az úton, és nem nézel hátra. Oldalra lehet. És mész; ennyi :)

Jómagam Budafokról járok be a Belvárosba; olyan 12 km az út, 40 perc alatt. Oda is, vissza is, pedig az út negyede hegymenet. Érdekes :F

Ja, és tényleg ne felejtsétek el a vasárnapi CM-et (klikk [link])! Én még nem voltam, de tavaly óta elég megszállott bringás lettem! :)

Specs: Ryzen 7 5800X, 48Gb RAM, RTX 3060Ti 8Gb, Fedora Linux | Kawasaki ER-6F 2006

(#10) ---Lasali---

---Lasali---
Közösségépítő

A fővárosban még nem jártam bicajjal, mert Siófoki vagyok.
Itt a helyzet végülis jó mert tele van a part olyan utakkal ahol simán lehet bicajozni és lehet találni olyan helyeket ahol nincs gyors nagy forgalom.
Csak akkor jön a baj ha pl elindul az ember messzebbre... (vagy nyugati irányba, mert arra egy 10km után elfogynak a part melletti belső utak) székesfehérvár(Budapest) felé (7-es út) vagy délre pécs felé, mert arra csak ilyen ''fő'' utak vannak ahol meg ugye a kis széttaposott 2 sávos uton mennek a kamionok, teherautók, saját magukkal versenyző alakok... aztán kicsit parás azok mellett tekerni.. főleg hogy senki nem tartja be a 90 et se...(meg amikor valaki leelőz akkor tuti jön szemből is valaki...) ha meg beérsz valami településre ott is a főúton kell menned.. mert járda az járhatatlan, bicaj út meg nincs.
Éjszaka amúgy én nem szoktam tekerni, max 9 ig, utána már olyan sötét van hogy akármilyen világításod van nem látod mire mész rá...

(#11) Yushchenko válasza 3psilon (#9) üzenetére

őstag

Lehet csak paranoia, de nem bízok a kocsisokba :DDD

(#12) Drótszamár válasza ---Lasali--- (#10) üzenetére

őstag

'' max 9 ig, utána már olyan sötét van hogy akármilyen világításod van nem látod mire mész rá...''

Azért ez nem feltétlenül igaz. Nekem egy 4 elemes, izzós cateye-om van. Ha nem jön szembe kocsi, és nem világít a pofádba, akkor 20 km/h-val nyugodtan lehet tekerni, ugyanis tényleg látod az utat.
Egy nagy hátránya van. Gyorsan megeszi az elemet. 4db 2150-es aksit 4 óra alatt leszív 0-ra. 4,8V, 0,5A kell neki. Megy sima elemmel is, akkor még jobban világít, csak győzzed pénzzel.

szerk:

[Szerkesztve]

( 2b || !2b ) az itt a kérdés...

(#13) 3psilon válasza Drótszamár (#12) üzenetére

3psilon

Anyásd, ez erős :)
Esetleg lehet próbálkozni fejlámpával.
Én maximum telihold környékén mernék lakott területen kívül menni, és csak láthatósági mellénnyel. Amim nincs :)

(#14) ktg3

ktg3

hátigen...
zp:ittlakok vele szinte közvetlen szemben..
nagyon durva arcok vannak de a helyet szeretem :U
nemtudom kicsit zavaró h hajnalig marhára be lehet hallani a zenét a szobába ha nyitva van az ablak

de azért a cant touch this számért megéri :DDD

(#15) moma

moma
őstag

Ezzel a viacolor-ral kapcsolatban én is azt látom, hogy gyalogosok simán sétáló utcának nézik és ott csámborognak inkább, mint a járdán :DDD Viszont a bringások elég türelmesek és alkalmazkodók, nem úgy, mint pl Amszterdamban, ahol gyorsan megtanulja az ember, hogy a biciglis útra tévedni legalább olyan kockázatos, mint az úttestre :D

[Szerkesztve]

we all deserve a bit of luck.

(#16) Yushchenko válasza moma (#15) üzenetére

Na jah :DDD

Megint voltam este biciklizni, most egy jóval nagyobb távon, majd írok arról is. Azt mondhatom, hogy mostmár egész pozitív véleménnyel vagyok.

(#17) Gyok2

Gyok2
aktív tag

Kozlekedj sokat napkozben, hamar negativ lesz.

Tiszta Windows rendes ház

(#18) Yushchenko válasza Gyok2 (#17) üzenetére

őstag

Majd az az idő is eljön egyszer :DDD

(#19) ---Lasali--- válasza Drótszamár (#12) üzenetére

---Lasali---
Közösségépítő

Végülis igaz. 20 al el lehet menni sötétben is.
Nekem egy ilyen barkács zseblámpám van a bicajra felrakva :D
Van egy ilyen 20 ledes lámpa, 3 AAA-s elemmel szalad, jó sokáig bírja, és úgy világít hogy nemigaz...furcsa fehér színűen világít, még nappal is erős fénye van... aztán erre lett felrakva gyors bilincsel egy másik lámpa tartója :D

(#20) Csapi007

Csapi007
veterán

Hello
Tudtommal olyan hogy csak biciklis út nincs. A biciklis úton sétálhatnak emberek is.

"Csak úgy mondom"

(#21) RedAnt válasza Csapi007 (#20) üzenetére

RedAnt
aktív tag

De van, de van...! Létezik kerékpárút, gyalogút és gyalog- és kerékpárút. Amire te gondolsz az az utóbbi, bár azon belül is van hogy el van választva a kerékpárosok és a gyalogosok helye. Lásd KRESZ: [link]

╚╦╦╦

(#22) Yushchenko

Jajjj már megvan a 2. rész, de nem lehet addig kint, még ez a címlapon van :Y

(#23) Peet válasza Yushchenko (#22) üzenetére

Peet
senior tag

Most hogy itt a tavasz én is elővettem a kerót, és valamelyik nap eltekertem a Lágymányosi hídtól a Hajógyári szigetre, ott egy kör, majd irány vissza. Későn indultam viszonylag, és este 8-9 fele értem haza. A Budai oldali kerékpárutat válsztottam tekerésre nekem az szimpibb volt mint a Pesti. Az éjszakai fények gyönyörűek voltak, és szmog se nagyon volt, meg is lepődtem rajta milyen sok kerékpáros jár arra ilyenkor.
Sajnos a Lágymányosi hídnál és a Hajógyári sziget fele rengeteg már a bogár így tavasszal ezért szemüveg még este is ajánlott, ráadásul mosolyogni sem érdemes. :DDD
Összességében jó volt este tekerni nekem bejött. Legközelebb talán nem felejtem el az aksikat feltölteni és lámpát is viszek. :U
Lámpa nélkül itt-ott elég gáz ilyenkor nyomulni még kerékpár úton is 30-40-el.

(#24) Yushchenko válasza Peet (#23) üzenetére

őstag

Jaja, nagyon feelinges, én mennék többet, hogyha nem laknék ennyire kint :( Tom nem olyan nagy táv, de elveszi az ember kedvet ez a néhány km gyorsforgalmi út :DDD

(#25) Peet válasza Yushchenko (#24) üzenetére

Peet
senior tag

Hát az a gyorsforgalmi út elég szörnyű. Én a multkor Isten tudja miért fejembe vettem, hogy megkerülöm a Csepel szigetet, persze délután 4-kor vágtam neki. :DDD
Mondanom sem kell, hogy csak a Pesti részt sikerült mert mikor jobban megnéztem a térképet láttam, hogy nem is olyan kicsi ez a sziget. Északról a gyorsforgalmi útról indultam el befele, de szörnyű volt. Elvileg nem is lehetne rajta kerózni ezért azon a szűk kis járdán tekertem a vasút és az út között ahol gyalogos sem nagyon jár, mert a 100-al elszáguldó kocsiktól és a hosszú unalmas szakasztól még ők is félnek.
Legközelebb talán a Soroksári felől közelítem meg oldalról a szigetet, az nyugisabbnak tűnik. Persze ott sem a Soroksárin kell menni, hanem kisebb mellékutcákban. Ha amugy is csak tekeregni mész nem gond a plussz kilométer, ha meg sietsz akkor sajnos azt kell hogy mondjam jobb a BKV.
Vidéki gyerek révén napközben amugy sem ajánlanám a tekergést Pesten.

(#26) BOBO6

BOBO6
aktív tag

A Duna parton a Lágymányositól a Borárosig tényleg gáz, mert a gyalogosok és itt főleg a kutyasétáltatókra gondolok természetesnek veszik hogy teljes szélességben szinte falkákba verődve sétáltatják a kutyafalkákat a kerékpár úton. :DD Node a bicikliseket sem kell félteni. Volt olyan, hogy este barátnőmmel sétáltunk a gyalogúton és messziről csönget a biciklis hogy húzzunk a fenébe mert ő jön. :( A válaszát a megjegyzésre, miszerint a kerékpárút a túloldalt van asszem nem kell kifejtenem. :(((
De olyan is volt hogy a járdáról akart lecsöngetni a bicajos, de látva hogy nem vagyok hajlandó megmozdulni káromkodva ment le ő az úttestre. Ehh. :((

(#27) Yushchenko válasza BOBO6 (#26) üzenetére

őstag

Jaja, nekem is volt már ilyen, hogy dunaparton sétáltam, és úgy mentek el mellettem a biciklisek, hogy csak lestem. A másik meg a Gellért hegy. Tiszta élet veszély. Amúgy csengőt nekem is kéne vennem :DDD

Peet: Megkerülni a csepel szigetet :R :DDD

(#28) pink75 válasza Peet (#25) üzenetére

pink75
aktív tag

nem vészes megkerülni a szigetet:) csak a gyorsforgalmitól az M0-ig menj kb 40-nel:)
akkor nem lógsz ki annyira a sorból

xxx

(#29) davcse

davcse
csendes tag

Hali!!!!

nem vagyok benne biztos de mintha azt hallottam volna hogy csepel irányába kiépült egy bicikli út!!! valaki tud erről valamit, mert elég sokat járok arra fele és bringával egyszerüen lehetetlen, de ezt már az előző hozzászólások elmagyarázták hogy miért!!! :(( :U