Nem tudom más, hogy vagy vele, de én egy ideje már nem láttam olyan napilapot, amibe nem említették volna meg, hogy a biciklizés milyen jó nekünk, fellendíti a gazdaságot(xD), egészségesek leszünk, no légszennyezés, forgalmi dugók, stb. Na ezek után, hogy már egy jó ideje ezt hallgatom, összeraktam nemrég a biciklimet, amit már 3-4 éve nem is láttam, és azóta futottam már vele néhány kört, ebbe a nagy faluba (Budapest amúgy).
Tehát gondoltam egyet ma este 11-kor és elindultam. Feltételeztem, hogy normális ember ilyenkor alszik, vagy szeretkezik, de, azt, hogy emberrel fogok találkozni az utcán, néhány hajléktalanon kívül, na azt nem gondoltam volna.
Indulás: Csepel city
Álltalába két lehetőség van, van bicikli út/nincs bicikli út. Jó hír, hogy előttünk lett bicikli út, amit ezúton is köszönünk a csepeli önkormányzatnak, igaz hogy csak 200m, de látjuk az igyekezetet. A probléma mindösszesen annyi, hogy kocsik parkolnak rajta, ugyanis régen ez parkolóként funkcionált. A másik probléma pedig az, hogy az embereket nem érdekli, ott mennek, ahol kedvük van, igaz most nem voltak annyian. Tehát miután véget ért a borzasztó hosszú bicikli út, rámerészkedtem az úttestre, mondván, hogy 2x2 sávon már csak nem nyomnak le. Hát de lenyomnak. Valaki paranoiás, dudál, amikor a hátad mögött van, hogy meg ne mozdulj, mert ő fél méterrel melletted fog elmenni. Na mind1, kibírható volt az út a Lágymányosi hídig, bár nem értem mit csinál a 79-es buszmegállójába az a sok félmeztelen néni, nem tudják, hogy ilyenkor már nem jár a busz?:S
Na mind1, megérkeztem a Lágymányosi hídhoz. Egészen Boráros térig bicikli út vezet a Duna parton , amit ki is használok, mivel a KRESZ-be is ez van benne. Szépen sövénnyel el van választva a bicikli út és a gyalogos út. Persze a leleményes gyalogosok! Azt hiszik, hogy két sávjuk van, azért, hogy nehogy összeütközzenek a szembe érkező gyalogossal. Na mindegy semmi gond, Boráros tértől, a Szabadság hídig, megint csak úton mentem, nem volt nagyon probléma, igaz beleütköztem a 4-es metró építésébe, de valahogy elsunnyogtam a munkások mellett. Átmentem a hídon, és elkezdtem a Móricz Zsigmond körtér fele haladni. Itt se volt semmi probléma, egész jó környék. A körtértől rákanyarodtam a 6-os villamos vonalára és azon próbáltam menni. Meg szeretném köszönni a 11. ker. önkormányzatnak, hogy az út szélén bicikli sávot alakított ki. Az egyetlen probléma, hogy az úton is alig lehet haladni, a sok lerobbant(mert ugye arra való a vészvillogó vagy micsoda) Mercedes-től. Igazán nem lényeges, annyira nem volt vészes a forgalom, mentem az úton.
Amin viszont meglepődtem. Gondolom, sokan ismeritek, Petőfi híd, budai hídfőjénél a ZP-t. Én nem ismerem, nem voltam még ott, úgy érzem nem is leszek. Na szóval, az egész Petőfi hidat elárasztották a részegek, meg a síró, kisminkelt sátánista csajok. Arról le is mondtam, hogy a járdán fogok menni, de azt azért nem gondoltam volna, hogy az utat is befoglalják. Pedig de. És úgy csinálták ráadásul, hogy a híd közepén meg kelljen állnom, és átengednem őket az úton, mert direkt kiléptek elém, aztán meg rajtam röhögtek. Igazán szar felfele tekerni nem esett túl jól a megállás. Na de csak átértem, bár néhány sörös üveg szilánkot és dobozt ki kellett kerülnöm.
Hazafele gondoltam találok valami alternatív kis utacskát a Duna parton, ezért tovább mentem a Lágymányosi híd alatt. Találtam. Aztán amikor kutyák kezdtek el kergetni, illetve fegyveres őrök ordibáltak rá kellett jönnöm, hogy marad a jól megszokott Erdőfasor út. Hazaértem. Élek. Köszönöm Istenem!
Ezek után úgy érzem, hogy nem fogom tudni fellendíteni a gazdaságot azzal, hogy biciklivel intézzem a mindennapjaimat, hiszen, nappal az úton elgázolnak, vagy leszorítanak. A bicikli úton gyalogosok állnak, és még véletlenül se húzódnának félre, úgy érzik az is az ő helyük. Egy komolyabb távolságot itt, Bp-en belül, szerintem lehetetlen megtenni biciklivel. Persze lehet még építeni bicikli utat, bicikli sávot, lehet promozni újságba is ezt, de az emberek nem nagyon akarnak megváltozni. Most mondhatnám azt, hogy tőlünk nyugatabbra… de nem mondom. Azt mondom, hogy akkor se adom fel, teszek még 1-2 ilyen túrát, bár a mindennapokra marad a BKV egyelőre.
p.s: Ki találta ki hogy a bicikli utat nem aszfalttal, hanem aranyos kis kövecskékkel rakják ki? Nagyon ész lehetett, tiszta hepe-hupás az egész, ahogy az egyik és másik kő megsüllyed. Csak gratulálni tudok hozzá.
Gyorskeresés
Éjszakai biciklizés 1.
Nem tudom más, hogy vagy vele, de én egy ideje már nem láttam olyan napilapot, amibe nem...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
Nézzük élőben az este folyamán érkező Xbox Games Showcase 2024-et!
A műsor kora este kezdődik, utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
Októberben jön a Starship Troopers: Extermination teljes változata
A végső kiadás PC mellett már PlayStation 5-re és Xbox Series X/S-re is elérhető lesz.
-
Tényleg jön a The Thing: Remastered
Egyelőre nem kaptunk megjelenési dátumot, de elvileg még idén megkapjuk az új változatot.
-
Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
-
SGF24 - Remekül fest a Phantom Blade Zero
A Summer Game Fest utolsó játéka nem más volt mint a PC-re és PS5-re készülő játék, amelyhez még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot.
-
A kánikula elviseléséhez hardverek is kellhetnek a napernyő mellé
Tajpeji kiruccanásunk hetén többek között notebookok, monitorok, NAS, szimulátor-kiegészítő és kompakt hűtő igyekszik árnyékot találni.
-
Vallásos kripto-piramisjáték
Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
T Phone 2 teszt
Mit ér két év tapasztalta? Nagyon is sokat, remek lett az új magentás belépőtelefon.
-
WhatsApp: AI, reklám
Új AI-eszközöket kapnak a cégnek, a Meta célja, hogy több bevételt szedjen ki a WhatsAppból.
-
Új Netflix tévés app
A Netflix útnak indította a megújult tévés appját, amely az első nagy felújítást jelenti az utóbbi 10 évben.
-
Az első Samsung-sztrájk
A Dél-Koreában lévő szakszervezet bérvita miatt megszervezte a cég történetében az első sztrájkot.
-
L3-as önvezetés Kínában
Engedélyezték a hármas szintű önvezető technológiák nyilvános tesztelését.