Hirdetés

2024. június 18., kedd

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) bitpork


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Ha nem "bicigli"-ne feszt, akkor minden szavával egyetértenék. Így a jelölt kivételével a maradékkal.

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#2) UnA


UnA
Korrektor

Kár, hogy nem ért semmit, és elbukna matekból is, pedig azt nagyon büszkén emlegette.

(#3) Gargouille


Gargouille
őstag

Elég flame indító téma, de kétségtelenül nagyon sok igazság van benne. A környezetszennyezési részébe én nem mennék bele, mert attól függően, hogy mit veszel figyelembe kihozható az is, hogy az autó környezetkímélőbb meg az ellenkezője is.

Viszont a többi részét azt én is osztom. Nekem a saját élményem, hogy régen (11 évvel ezelőttig) magam is bringával jártam dolgozni, akkoriban tényleg csak az otthon és a munkahely közt ingáztam, se család se egyéb de még úgy is rettentő körülményes volt. Óbudán laktam 16km-re a munkahelytől, minden nap végigtekertem a budai rakpartot meg a hungária körút egy részét. Igazság szerint már akkor is inkább csak a sportértéke miatt csináltam, mert mint közlekedési megoldás nagyon rossz volt. Az időjárástól erősen függött a dolog, ha esett az eső vagy már nagyon hideg volt (latyakról, egyebekről most nem szólva), akkor azért erősen szenvedés volt.

A munkahelyre beérve átizzadt a ruhám, 45 perc intenzív tekerés után tök mindegy mit vettem fel, leizzadtam, büdös volt. Zuhanyzó nem lévén a mosdóban próbáltam "cicafürödni" de mondanom se kell, ez mennyire nem komfortos. Egész nap úgy ülni a rámszáradt izzadtásgban, a kollégák sem értékelték természetesen.

Az egyéb szempontokat már nem is taglalva, én arra jutottam, hogy ez csak maximum a fanatikusoknak való, akik minden egyéb szempontot a háttérbe sorolnak csak azért, hogy bringával járjanak. Mióta vannak gyerekeim és őket is vinni kell suliba stb. azóta meg ha akarnám se tudnám megoldani bringával.

Nem vagyok a bringázás ellen egyébként, tekerjen akinek ez megfelelő, csak ne akarja senki rám kényszeríteni. Az autózás nem egy úri huncutság, hanem a mindennapjaink része. Az emberek túlnyomó része nem passzióból autókázik szabadidejében, hanem mert közlekednie kell. Jellemzően ezt az autózás jelentette "problémát" is mindenki úgy akarja megoldani, hogy átlapátolja a szomszéd kertjébe. :)

[ Szerkesztve ]

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#4) Klaus Duran


Klaus Duran
senior tag

PÁV kötelessé kéne tenni a jogsit, vagy pszichológiai teszthez.
Hidrogén üzemű buszok + brutális dugódíj. És nincs probléma. ;]

[ Szerkesztve ]

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#5) UnA


UnA
Korrektor

A szerzőnek: nem szerencsés benne hagyni senkinek a nevét egy ilyen írásban.

(#6) bitpork válasza UnA (#2) üzenetére


bitpork
veterán
LOGOUT blog (1)

Mi a baj a metekkal?

https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html

(#7) dugo_ válasza Klaus Duran (#4) üzenetére


dugo_
veterán

Látjuk mennyit ér a PÁV a taxisok és buszosok esetén...

[ Szerkesztve ]

(#8) Narxis válasza Klaus Duran (#4) üzenetére


Narxis
nagyúr

Te lehet, hogy ironizálsz de amióta a BP-i autósok közössége youtube csatornát nézem azóta tényleg aláírnék egy ilyen petíciót, hogy legyen pszichológiai vizsgálat, minimum a jogosítvány megszerzésekor de lehet 5-10 évente felül kellene vizsgálni. Elképesztő mennyi pszichopata vezet autót ebben az országban.

Thanos was right.

(#9) Feketelaszlo


Feketelaszlo
senior tag

Mára ki lehet kapcsolni az internetet, a KTI-ben megüresedő pozíciókat pedig fel lehet tölteni fészbuk hozzászólókkal, kik gordiuszi csomóként vágják át a problémákat matematika tudásukkal. Nem is értem, hogy a sok nagyokos diplomás közlekedési professzor hogy nem jött rá eddig, hogy az autózás mindenre a gyógyír.

(#10) Sanyi.mTs


Sanyi.mTs
addikt

Még nem olvastam végig, de az 5 személyes autót egyedül használva, az csak 20%-os kihasználtság.

(#11) Gargouille válasza Narxis (#8) üzenetére


Gargouille
őstag

Ezzel 100%-ig egyetértek!

Lassan kiderül, hogy amit korábban abszurd humornak gondoltunk, az csak szimpla jövőbelátás volt.

(#12) 96024 válasza bitpork (#1) üzenetére


96024
lelkes újonc

(#13) bambano


bambano
titán

a problémafelvetései nagyjából jogosak, a magyarázatai marhaságok az utolsó betűig.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#14) bambano válasza Narxis (#8) üzenetére


bambano
titán

minden nap bezúdul Pestre párszázezer autó, abból napi hány videót is látsz úgy, hogy azok friss videók?
2-3-at? meg látsz visszamenőleg még egy csokorra valót?

kétségtelen, hogy amikor a bpa közösség felrak egy videót, az kiemelten elmebeteg sofőrről szól. De azért, mert párszázezer sofőrből találnak naponta egy hülyét, meg kellene szivatni a többi autóst is, meg a vizsgaállomásokat, meg a pszichológusokat meg a mindenkit?

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#15) 66zio


66zio
aktív tag

Nem tudom mire reagált a hsz. író ezért csak magukra a kijelentéseire reagálnék ami lehet, hogy az adott cikk alatt értelmet nyer, de így általánosságban nem.

indít gyűlölet kampányt a lakosság 85 %a- ellen
Biztos, hogy 85%? Vagy csak úgy hasra ütésre mondta? Sok autó van Mo.-n, ha igaz a 85% akkor biztos vagyok benne, hogy azok is benne vannak akik akár hetente csak egyszer használják az autót nagymamalátogatásra.
Ha igaz a 85% és igaz az állítás ami miatt a 85%-ot támadják attól még az nem érv a támadás ellen, hogy sokan vannak. 1 millió légy esete.
Pl.: én is csak ha hazamegyek látogatóba, meg a környéken vezetek, amúgy gyaloglás vagy tömegközlekedés van.

mindenki az autósokat - akik a lakosság döntő többségét alkotják
Wikipédiát nézve 338 autó jut 1000 lakosra, ha levesszük a gyerekeket akkor se a döntő többség szerintem.

ha az autóban egy ember ül az akkor is 25% kihasználtság!
5 személyes autónál nem, illetve kétszemélyes kabriónál már 50% és? Itt az a lényeg, hogy egy ember mekkora helyet foglal a forgalomban. Azt kéne megérteni az autóval a wc-re járóknak és azoknak akiknek muszáj autóval menni, hogy nekik is a tömegközlekedést, bringázást kellene támogatni, hogy kevesebb autó legyen előttük, tudjanak haladni. Mekkora ész kell ahhoz ha te tudod magadról, hogy úgyse fogsz tömegközlekedni, de szeretnél a fix útra még több konkurenciát, hogy állhass a dugóban.

123 férőhelyes autóbuszon, vagy 36 tonnás villamoson három ember ül!
A villamos kötött pályás nem nagyon zavar be, amikor a buszon 3-an ülnek, akkor az autós forgalom is annyira gyér, hogy nem jön senki az 1 ember van csak 1 autóban dologgal, hisz kit érdekel.

viszont ha tömegközlekedéssel járnak az emberek az autóbusz, villamos odaviszi a tömeget, és utána micsinál(?) visszafordul(!) és üresen elmegy következő adag tömegért.

Ha olyan helyen van ez ahol egy gyárhoz visz a busz és üresen kell visszafordulnia, akkor valószínűleg a kocsisok is a gyár felé mennek, ergó a visszafelé sávban, nem lesz senki, nem tartja fel a forgalmat. Ha nem járna a busz, akkor is szembe sáv maradna, nem mennének ott.

szerinted, Nagytétényből Pécelre éjjel 0 óra 41 perckor (mert akkor van vége a műszakjának) miképpen menjen haza tömegközlekedéssel?
Jogos, tényleg sok ember van rákényszerülve erre, főleg BP.-n kívül, viszont ez pont, hogy nem a busz ellen érv, hanem a buszjárat hiánya ellen.

na az a munkás, egyedül ül a kocsiban, ebben a (számodra) rejtélyes dologban tartja napi munkájához szükséges 50 - 70 kg.-nyi szerszámot és anyagot.
Tipikus eset, mindenki napi 50-70kg szerszámot visz naponta. jaja.. Előfordul, ugyan ez az eset ami fentebb volt, hogy igen van akinek kell az autó, viszont úgy eladni, mintha ez akár a dolgozó lakosság 20%-át érintené..

Lehet , hogy valakinek alternatíva, de a többségnek nem
Naponta kerékpározók sokszor túlbecslik hány ember járhatna bicóval, nem kerékpározók meg sokszor alulbecslik. Egy biztos, a mostaninál sokkal többen tehetnék meg. Csak úgy nehéz igen, ha 10 perc séta távolságra is kocsival a seggében megy az ember. Persze ilyenkor jön az érv, mint a delikvensünktől, hogy 7 gyereket kell iskolába vinnie, 50kg szerszámmal és amúgy is féllábú.

semmiféle módon nem járulnak hozzá az utak fenntartásához, míg rólam 68 bőrt húznak az "autós fizess!"
Mit? a benzinen lévő adót? A kötelezőt? Az olajcserét? Miért aki nem jár autóval tán nem fizet adót? Bárki is azt hiszi, hogy a benzinadóból befolyt összeg, autópályadíj elég az utak fent tartásához? Vagy, hogy az az adó pont arra a célra megy?
Mondjuk egy bicikli ritkábban teszi tönkre az utakat, mint az autók, kamionok. Amúgy ez egy jó téma erről lehetne bővebben beszélni, hogy lenne igazságos az útdíj fizetés. Nézzetek utána pl.: A levegő munkacsoport mit ajánl. Az is egy mód, igazságosabb is, viszont nagyobb nyavajgás lenne.

de(!) én emlékszem amikor fél hatra kellett járni az egész országnak(!) 5 órakor már nem lehetett felférni a villamosra tömegek lógtak az ütközőkön, az ajtók külső peremén, a lökhárítókon. Én még utaztam így. Ezt akarod visszahozni(?)

Pont ő fogalmaz múlt időben, ha ő villamosra szállna visszatérnék oda vagy mi? Ezt nem teljesen értem.

Elmondom, nem akarom magam kitenni olyan atrocitásoknak, melyek napi rendszerességgel történnek a tömegközlekedés járművein, és, amit különösen ezért tartok borzasztónak, mert nem tudok ellene semmit tenni. Ha a másik "utas" (bűnöző) valamit szándékozik tenni, megöl, kirabol, összever, nem tehetek semmit

Ebben sajnos van igazság, de azért nagyon nem mindennapi, engem nem próbálnak meg naponta háromszor leszúrni. De az egy légtérben való idegenekkel való utazásnak igen lehetnek ilyen dolgai. Ezt mondjuk meg lehetne előzni azzal, ha nem szarnánk le egymást, nem elfordulnánk ha ilyet látunk hanem segítenénk a másikon. Persze ilyenkor meg jön az érv, hogy majd biztos szembe fog szállni a macsatés támadóval. Mintha az ilyen esetek akár 0,1% is ilyen támadás lenne, nem pedig 99% beszólogatás 1% tettlegesség.

(#16) Klaus Duran válasza dugo_ (#7) üzenetére


Klaus Duran
senior tag

Taxis egy külön állatfaj.
A társadalmat kellene átnevelni. Kicsit lassítani a tempón és fejleszteni a tömegközlekedést.

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#17) dugo_ válasza 66zio (#15) üzenetére


dugo_
veterán

Tipikus eset, mindenki napi 50-70kg szerszámot visz naponta. [...] Persze ilyenkor jön az érv, mint a delikvensünktől, hogy 7 gyereket kell iskolába vinnie, 50kg szerszámmal és amúgy is féllábú.

Ez a gyöngyszem 10+ éve született az akkori criticalmass.hu fórumon, azóta is örök érvényű... ;]

"...remekül körvonalazódik, milyen a budapesti autós: vidéken lakik, folyamatosan költözik (tipikusan az egyszerűség kedvéért a munkába is magába viszi a kanapét és a sublótot), kis testi hibás gyereke van (uszonya van: naponta úszik, de odagyalogolni nem tud), öltönyben jár, bár szobafestő-mázoló (sok a szerszám meg a papír), gyenge pontja a befőtt (mindig tart magánál pár üveggel), zenerajongó, és sajnos a hosszú évek szobafestése-mázolása bizony belehelyezte a gerincbe azt a fránya csúzt."

(#18) bambano válasza 66zio (#15) üzenetére


bambano
titán

[link] A hivatalos ksh statisztika szerint 2019. végén Magyarországon 3.812.013 autó volt. Ha azt vesszük, hogy egy családban átlagosan 2.2 ember él és legyen egy családban egy autó, akkor ez 8386429, vagyis a 85%-os becslés kevesebb, mint 1.2% hibát tartalmazott, tehát elfogadhatjuk helyes állításnak.

Az állam vezetőinek pedig a tömegek igényeit kell teljesítenie, nem a kisebbségét.

"Itt az a lényeg, hogy egy ember mekkora helyet foglal a forgalomban": vagy azt, hogy adott útszakasz mennyi ember áthaladását viseli el. mondjuk vegyük az Erzsébet híd felezővonalát (ami keresztben felezi). Akkor jut át több ember, ha 10-15-20 percenként járó 140 utast szállító buszok haladnak ott, vagy egymástól 5-10 méterre közlekedő, 1-2 utast szállító személyautók. elég egyértelmű, hogy a személyautók sokkal több utast képesek elszállítani, mint a buszok. Ebből az látszik, hogy a körúti rohadt hosszú kombinók 2-3 perces követési időközzel reális alternatívái az autónak, a többi tömegközlekedési forma kapacitás szempontjából a fasorban sincs.

az is látható, hogy a települések tömegközlekedése a méretükkel arányos. ebből sajnos következik az, hogy a kistelepülések tömegközlekedése nullát se ér, egy bizonyos településméret alatt nem lehet megélni saját közlekedési megoldás nélkül. illetve következik az is, hogy Pestről nézve rohadtul nem kellene kritizálni, hogy a vidéki ember hogyan intézi a dolgait.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#19) 66zio válasza bambano (#18) üzenetére


66zio
aktív tag

Továbbra is soknak tartom ezt a 85%-ot.
KSH-s adatra: Nem mentem bele a nyers adatokba, de ezekben benne van céges autó, meg a hobbi autó is? Mert a sok autó nem jelenti azt, hogy az ország többsége főleg 85% autós lenne. Amit wikiről szedtem az Eurostat [link] ahol nagyon nem ez az adat látszik.

Az állam vezetőinek pedig a tömegek igényeit kell teljesítenie, nem a kisebbségét. Ez nem feltétlenül igaz, persze értem mit akarsz mondani.

Harmadik bekezdésedre: Igaz, ezért kellene, hogy szakértők döntsenek. Csak az a baj mindenki szakértő, te is én is, a hsz írója is :D

Negyedik: Ez nagyon igaz. Járj el vidéken úgy munkában, hogy naponta két busz megy el onnan, meg vissza este egy. Ha csak pont nem illik rád, a műszakodra akkor felejtős. Általában ezek a buszjáratok iskolajáratok, arra még talán-talán működik.
Csak ez egy ördögi spirál, ha kevesen használják akkor nem is lesz annyi járat. De ha eleve kevesen laknak valahol, és az kevés ember is más munkahelyen, akár más-más településen, akkor nem lehet gazdaságosan kihozni a tömegközlekedést :(

Viszont az is igaz, hogy kisvárosban, ahol busz belső használatra kb alkalmatlan, inkább település gyűjtőjáratok, viszont annyira nem nagy, hogy nem lenne biciklizhető, ott is sokan autóznak.

És itt visszatértünk arra, hogy sokkal többen bicózhatnának mint most, csak hát tudjuk mindenki 50kg szerszámmal jár, féllábbal. Egyszerűbb lenne azt mondani, hogy basszátok meg kényelmes vagyok, nekem ez jár stb, amit akár el is lehetne fogadni. Ehelyett jönnek ezek a bullshit indokok.

(#20) bambano válasza 66zio (#19) üzenetére


bambano
titán

"Amit wikiről szedtem az Eurostat [link] ahol nagyon nem ez az adat látszik.": milyen nagyon nem az??? a ksh adatai szerint 2018 végén 3.64 millió autó volt, ha a ksh által a teljes országra levetített adatot átszámolod az általad lineklt eurostatos adatra, akkor a ksh 364 autót mond 2018-ra per ezer fő, az általad linkelt eurostat 373 /ezer főt mond, 2019-re meg 386-ot mond a ksh per ezer fő.

ezek nem akkora nagy különbségek, a 386@2019 meg a 373@2018 az mérési hibán belül egyezik. csak nem mindegy, hogy 10 millió emberre vetíted a számot, mert akkor 3.8 millió, vagy ezer emberre, mert akkor 386 darab.

386 darab/ezer fő az minimum azt jelenti, hogy a lakosság 40%-a sofőr. tehát abban a szélsőséges helyzetben is, ha az autót csak egy ember használja családonként, akkor is a lakosság 40%-a érintett. ha családonként több ember használja, akkor bőven a fele fölé megy a szám. tehát ma Magyarországon a többség az autózik. pont.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#21) 66zio válasza bambano (#20) üzenetére


66zio
aktív tag

ácsi ácsi ácsi Többség az 50%+1fő -t jelent számtanilag. De ezen eset miatt is, fele-fele. Egy fő miatt többség. De itt 85%-ról volt szó! És mint mondtam ha ebben a számban benne vannak a céges autók, hobbiautók, második autó amit havonta egyszer használnak az ferdít a statisztikán.

Pista bemegy melóhelyre kocsival ahol átül a futárautóba. Ez két autó de mégis egy autós, érted?

(#22) Elf


Elf
aktív tag

Első felindulásból akartam egy pontokon végigmenő választ írni de rájöttem, hogy árnyék boksz lenne.
Mivel az állítások többsége téves, a maradék meg vagy irreleváns vagy olyan csekély igazságtartalommal rendelkezik hogy már mindegy is.
Fotel pszichiáterként úgy tűnik valaki olyan írta azt az írást aki egy vödör pénzt költött egy menőnek látszó közlekedési eszközbe amiről mostanra kiderült, hogy nem is olyan menő, nem is olyan jó, ráadásul túl sok embernél került fel ezzel a céltáblára. Szerinte nem ezt érdemléné és ennek eredménye az írás.
Persze valszeg ennél nagyobbat nem is tévedhetné.... de az írásból nekem ez jön le. :)

(#23) Elf válasza bambano (#20) üzenetére


Elf
aktív tag

Ez egy tök jó válasz de nem tudni melyik kérdésre. :-)
Teljesen világos hogy kerékpárból több van mint autóból, cipőből meg még annál is több.
De ez mit jelent? Meghatározza hogy 7:45-kor az M3-as bevezetőn ki van többségben? Vagy ugyanekkor az Oktogonon ki van többségben? Nem.
A többség autózik? Mikor? Hol? Hova? Miért?
Ne erre nincs egy mondatos válasz.

(#24) bambano válasza Elf (#23) üzenetére


bambano
titán

a posztban szereplő állítás az volt, hogy az ország lakosságának 85%-a autósember. A hsz, amire reagáltam, vitatta azt, hogy ilyen sok, szerinte sokkal kisebb az arány.
szerintem meg nem. szerintem a posztban szereplő 85%-ot elfogadhatjuk helyes aránynak.
ebből levezethető, hogy a posztban szereplő véleménye, miszerint miért csesztetik a többségi lakosságot, vitára alkalmas. nem abban van a vitára való alkalmasság, hogy a csesztetett népréteg többségi-e vagy sem, mert bebizonyítottam, hogy az, hanem abban, hogy a bizonyítottan többségi réteget miért kell csesztetni.

teljesen világos, hogy Pesten kerékpárosból tizedannyi sincs, mint autósból. a poszt hangulatában hozzáfűznék egy kérdést: a pesti főbb útvonalakon miért a 10% alatti kisebbségű bicikliseket favorizálja a gyalogkakukk nemzeti ünnep, és miért nem a nagy tömeget, az autósokat?

a magánvéleményem az, hogy az egy elmebeteg álláspont, hogy mert valakit egyszer baleset ért, utána élete végéig rühelleni fogja az okozójához hasonlókat, és ha hatalomra kerül, akkor irtani is kezdi. hagy ne mondjam, milyen ideológiai csoporttól láttam ezt a fajta hozzáállást eddig.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#25) Elf válasza bambano (#18) üzenetére


Elf
aktív tag

Vegyük Erzsébet híd felezővonalát.
A feladat 1000 ember átjuttatása a hídon.
Bármilyen közlekedés eszközzel és gyalog meg lehet ezt pik pakk oldani.
Kivéve autóval. Ha autóval akar 1000 ember egyszerre akar átmenni a hídon azt dugónak hívják.

(#26) Elf válasza bambano (#24) üzenetére


Elf
aktív tag

Nem. Azt bizonyítottad be hogy a lakosság 85% bármikor be tud ülni egy autóba.
Amennyiben elfogadjuk azt hogy az aki be tüd ülni egy autóba az autósember akkor igazad van.

Van autóm. Nem vagyok autósember.
Most kéne definiálni az "autósember" fogalmát és utána léphetünk tovább.

(#27) bambano válasza Elf (#25) üzenetére


bambano
titán

az az ordas nagy csúsztatás a hsz-edben, hogy amíg el lehetne képzelni ezer embert a híd egyik végén, hogy át akar menni a másik végéig, addig nem tudunk "bármilyen" közlekedési eszközt felajánlani számukra ehhez. tehát nem az a valós összehasonlítás, hogy bármivel gyorsabb, mint autózás, hanem az a valós összehasonlítás, hogy ha holnap reggel te saját magad kimész a hídra, mivel tudsz átjutni. azok közül pedig az autó a leggyorsabb.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#28) bambano válasza Elf (#26) üzenetére


bambano
titán

tévedés. azt bizonyítottam be, hogy a lakosság 85%-a személyesen érintett lehet bármilyen autósokat érintő döntésben.

én biztosan autós ember vagyok.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#29) Elf válasza bambano (#27) üzenetére


Elf
aktív tag

Amíg úgy van a híd kialakítva hogy autóval lehet a leggyorsabban átmenni addig autóval a leggyorsabb átmenni.
Ha úgy alakítjuk ki mással a leggyorsabb akkor azzal lesz a leggyorsabb.
Mi következik ebből a közlekedési eszközre? Semmi.

(#30) 66zio válasza bambano (#24) üzenetére


66zio
aktív tag

mert bebizonyítottam, hogy az
Jaja, bebizonyítottad. Direkt nem akarsz arra figyelni amit írok, hogy a sok autó =/= sok autós.
De mondok egy példát. 100 fős település. 10 embernek van 10 autója fejenként a maradék 90-nek egy sem. Te szerinted a falut 100 autós lakja mert 100 autó van a faluban.

Pont ez van a statisztikával is. Nem, nincs 85%-nyi autós.

a pesti főbb útvonalakon miért a 10% alatti kisebbségű bicikliseket favorizálja a gyalogkakukk nemzeti ünnep, és miért nem a nagy tömeget, az autósokat?

WTF? Budapest autós város. Elég kinézni az ablakon. Mindenhol autók, parkolókban, utakon. Ami nem lakóépület, bolt, járda az mind az autósoké.
Kereszteződések ahol KRESZ szerint bicósnak van elsőbbsége, kitesznek macisajtot nekik, hogy inkább az autósnak legyen.

elmebeteg álláspont, hogy mert valakit egyszer baleset ért, utána élete végéig rühelleni fogja az okozójához hasonlókat, és ha hatalomra kerül, akkor irtani is kezdi. hagy ne mondjam, milyen ideológiai csoporttól láttam ezt a fajta hozzáállást

Jaaa hogy innen fúj a szél. Hát ha politikai meggyőződés miatt ez a véleményed akkor nem tudok sajnos segíteni, de elárulom, hogy akkor viszont ugyan úgy viselkedsz, mint amit utálsz csak fordítva.

Kérdés: Ha ugyan ez történne, csak nem lenne a balesetes sztori akkor viszont elfogadnád? Ha igen, akkor nem mind1 mi az oka? Ha nem akkor meg mit számít, így-is úgyis ellene lennél, akkor meg felesleges felhozni, hogy egy sztori miatt utálod a helyzetet.

[ Szerkesztve ]

(#31) Elf válasza bambano (#28) üzenetére


Elf
aktív tag

Vákicsit, a maradék 15% miért nem érintett személyesen? A forgalom, a közterület elosztása, a levegő minősége őket is érinti, nem? Vagy ez nem számít érintettségnek?

Más: Mitől vagy autós ember?

(#32) bambano válasza Elf (#29) üzenetére


bambano
titán

nem a híd van úgy kialakítva, az a híd, amin három sávban lökhárítót centizve át tud menni x darab autó, ott ugyanúgy át tudna menni saccra x/4 busz is ugyanannyi idő alatt, és akkor a busz nyer a nagyobb befogadóképességével.

a szolgáltatás van úgy kialakítva, hogy a buszok nem járnak elég gyakran ahhoz, hogy a valós kapacitásuk érjen valamit. ezért is írtam, hogy a körúti villamos, ami elég sűrűn jár, és elég hosszú is, lehetne vetélytársa a személyautónak. a 20 percenként járó szóló busz nem lesz soha.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#33) bambano válasza Elf (#31) üzenetére


bambano
titán

a maradék 15% az ellentétes irányban érintett. ha nem tűnt volna fel a poszt értő olvasásából.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#34) bambano válasza 66zio (#30) üzenetére


bambano
titán

felesleges volt belekeverni a politikát, karigerit nem azért utálom, mert x politikai oldalt képvisel vagy y politikai oldalt nem képvisel.
azért utálom, mert az autósokat szivatja. oldalsemlegesen szivatja.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#35) bambano válasza Elf (#31) üzenetére


bambano
titán

"Mitől vagy autós ember?": attól vagyok autós ember, hogy:
- az életem úgy alakult, hogy a dolgomat autóval tudom elintézni. akárhogy is akarnám, autóval lehet, mással nem.
- ha tudnám tömegközlekedéssel is intézni, vagy biciklivel, akkor is autóval mennék.

bár egy kicsit túloztam, 22 éve élek ebben a lakásomban, és ezen idő alatt kétszer villamossal mentem a belvárosba, nem kocsival.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#36) szipipeti válasza bambano (#24) üzenetére


szipipeti
csendes tag

Az általad (18-as hozzászólásban) adott linken valós az általad megadott adat, de abban a hazai teljes gépjárműállomány benne van a robogó kivételével. Az összes "rendszámos", a gépkocsin át a 40T-ás kamionig és a mezőgazdasági lassú-járműig minden benne van, a hobbi járművek is, a BKV és a VOLÁN járművei ... minden...

(#37) 66zio válasza bambano (#34) üzenetére


66zio
aktív tag

Nem én hoztam fel, hanem te.
És ismét elsiklasz a hsz. azon része felett amin lehetne vitatkozni.
Nincs 85% autós.
Úgy nehéz amúgy meggyőzni téged, hogy ha autók számát autósok számának számolod.
Kvóta autós. :DDD
Jajj szegény autósokat meg jól megszívatta, emlékszem én is, előtte nem voltak dugók. Nem húztam el a villamossal az álló kocsisor mellett soha, csak amióta ő van. :U

- ha tudnám tömegközlekedéssel is intézni, vagy biciklivel, akkor is autóval mennék.
Micsoda racionális ember vagy te. :D Ha jobb lenne villamossal, akkor se mennél. Jobb is a dugóban csücsülni, legalább lehet idegeskedni, hogy éppen ki a főpolgi.

(#38) Egon válasza 66zio (#30) üzenetére


Egon
nagyúr

De mondok egy példát. 100 fős település. 10 embernek van 10 autója fejenként a maradék 90-nek egy sem. Te szerinted a falut 100 autós lakja mert 100 autó van a faluban.

Pont ez van a statisztikával is. Nem, nincs 85%-nyi autós.

LOL, hoztál egy rendkívül szélsőséges példát. A valóság meg az, hogy egy csomó olyan család van, ahol van 1-2-3 gyerek, plusz egy autó, és a gyereket is autóval hurcigálják ide-oda. Ez kb. százszor életszerűbb példa, és így máris akár 5 "autós" jut egyetlen autóra.
Egyébként persze nem ártana definiálni az "autós" fogalmát. Ha nincs is 85%nyi "autós" az országban, az egészen biztos, hogy több mint az 50% tartozik az "autótól függő" kategóriába (pl. az olyan gyerekek, akik abban az esetben, ha a szüleik nem rendelkeznének autóval, akkor nem jutnának el (időben) suliba/edzésre/egyéb foglalkozásra).

Egyébként az a gond az autósok szivatásával (többek között), hogy egy csomó olyan autóst is érint, aki abszolút távol áll a sztereotípiáktól. Pl. mi (még a járvány előtt) minden reggel elvisszük a kisebbik gyereket (alsós) a suliba, majd az asszonnyal együtt, egy kocsival megyünk dolgozni (párszáz méterre melózunk egymástól). Napi egy órát buknánk a tömegközlekedésen időben (még úgy is, hogy időnként ülünk dugóban): a kétszeri átszállás nem vicces. A gyerek iskolája légvonalban kb. másfél kilométer, de arra pont nem megy busz, szóval elég nehéz lenne tömeggel suliba vinni. Az egyéb tényezőkről nem is beszélnék: mellém nem fog ülni egy hajléktalan sem, hogy csak egy példát említsek... :U

[ Szerkesztve ]

"Bonyolult kérdésre egyszerű választ keresni helyénvaló, de ritkán célravezető megoldás" (Wayne Chapman)

(#39) bambano válasza szipipeti (#36) üzenetére


bambano
titán

mi lett volna, ha meg is nézed, hogy amiről véleményt írsz, az micsoda.
mert például ha megnézted volna, láthattál volna ilyen fejléc sorokat, hogy: "személygépkocsi", "autóbusz", "motorkerékpár", "tehergépkocsi", "vontató".

tökre jó lenne úgy vitatkozni, hogy az ennyire nyilvánvaló ökörségeket egyszerűen kihagyjátok és nem bosszantjátok fel vele a másikat.

ahogy a gimis magyar tanárom mondta: "ha nem szóltál volna, bölcs maradtál volna".

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#40) bambano válasza 66zio (#37) üzenetére


bambano
titán

"Úgy nehéz amúgy meggyőzni téged, hogy ha autók számát autósok számának számolod.": úgy nehéz meggyőzni téged, ha fogalmad sincs arról, hogy mit írtam. mert ha megnézted volna, hogy mire reflektálsz, akkor tudnád, hogy az autók számát a családokhoz számoltam.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#41) szipipeti válasza bambano (#39) üzenetére


szipipeti
csendes tag

Én például 3 járművet hajtok, igaz nem egyszerre...
Akkor velem mi van?
Igaz egyszerre nem ülök a céges autón, a sajátomon, és a saját motoromon sem. (a "biciglit" nem is számolom...)
Ennyit a "statisztikáról"...
Az 83% akkor hogyan is jön ki?

(#42) 66zio válasza Egon (#38) üzenetére


66zio
aktív tag

Figyu, én nem állítottam, hogy amit mondtam életszerű. Az egy példa volt, hogy hátha felfogja végre, hogy nem az autók számától függ az autósok száma. Írtam példának azt is aki futárként dolgozik. Autóval megy a munkahelyére ahol átül egy másik kocsiba. Ez két kocsi mégis egy autós, de ezt sem bírta felfogni.

A te példáddal meg nincs semmi gond, visszaolvashatod amiket írtam, sose mondtam, hogy mindenkinek van alternatíva. Ráadásul te pont az arányt javítod azzal, hogy 3-an használtok egy autót.

(#43) Elf válasza bambano (#35) üzenetére


Elf
aktív tag

Ha ezek az "autósember" ismérvei akkor teljes biztonsággal ki lehet jelenteni hogy a fenti levezetés arról hogy mennyi autósember van fals mert abból csak az derül ki mennyi ember képes autóval közlekedni. Az autósember meg szerinted sem ez hanem az akik életüket nem tudják autó intézni.
Kezdjük elölről: miből gondolod, hogy többségben vannak azok akik életüket nem tudják autó nélkül rendezni/intézni?

(#44) bambano válasza 66zio (#37) üzenetére


bambano
titán

hát ja, mert itt vidéken annyira rohadt sok villamos jár, különösen a települések között, hogy én vagyok a hülye, hogy nem azzal megyek.

tudtad, hogy a villamos villamossínen jár, ezért úgy is hívják, hogy kötöttpályás. tehát hiába veszekednék a villamosvezetővel, hogy menjen már arra, amerre én akarok menni, nem megy, mert a 160 tonnás gépet nem tudja csak úgy lekapni a sínről. amerre én megyek, ott meg nincs villamos sín.

egyébként az okoskodásod abban is hibázik, hogy attól, hogy valamit el tudnék intézni tömegközlekedéssel, még nem feltétlenül az az optimális.

de mondok neked egy elképzelt esetet:
tegyük fel, hogy olyan településen laksz, ahol én dolgozom, és tegyük fel, hogy attól a cégtől veszed az internetet, ahol dolgozom. ez a része ugye fikció, de tegyük fel.
tegyük fel, hogy hosszú hétvége előtt valami összecsinálja magát (ez most konkrétan megtörtént 22-én este). két lehetőségem van:
1. megvárom a következő vonatot/távolsági buszt, és azzal megyek ki, ami jó eséllyel akár másfél nap múlva is indulhat. de fél nap minimum.
2. beülök az autómba, paraszt módon viccesnek gondolom a sebességkorlátozó táblákat és mondjuk 25 perc alatt kiérek a helyszínre, és 5 perc alatt megjavítom a gondot.

Első esetben te 8-12 órát nem neteztél, második esetben 30 percet nem neteztél.

tessék, válassz!

másik eset:
szintén ott laksz, szintén attól a cégtől veszed a neted, ahol dolgozom.
jön az sms a felügyeleti rendszerben, hogy kezdenek túlmelegedni a diszkek, cpu-k. vasárnap este 11 óra van. két választási lehetőségem van:
1. megvárom a következő buszt, mondjuk másnap reggel 8-kor
2. beülök a kocsiba és pedál to metál.

első esetben 8 számjegyű értékben olvad le egy halom berendezés, aminek a pótlása néhány hét, ha egyáltalán lehet felhajtani hirtelen annyi zsetont. második esetben leolvadás előtt kiérek, kinyitom az ajtókat, ablakokat és 10 perc alatt pofánrúgom a klímát, amitől következő 10 perc alatt hideg lesz és nem lesz se lerohadás, se szolgáltatás kimaradás.

tessék, válassz, busszal menjek vagy kocsival, és mennyire nyomjam mélyen a pedált?

szerk: oké, nem laksz olyan helyen, ahol a cég szolgáltat, akiknek dolgozom. de legyél empatikus, képzeld magad a valós ügyfelek helyébe.

[ Szerkesztve ]

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#45) Elf válasza bambano (#33) üzenetére


Elf
aktív tag

Úgy tűnik feltételezed, hogy az autótulajdonost biztosan negatívan érintik a vitaindítóban szereplő intézkedések.
Ugyanúgy autó tulajdonos vagyok mint te de mivel én évente 4x megyek belvárosba, sűrű helyre ezért én pl. örülnék egy dugódíjnak mert gyorsabban tudnék közlekedni.
Meg a parkolási díj is lehetne 2-3x magasabb mert akkor találnék parkolóhelyet. Ésígytovább.
Szóval az eszköz tulajdonlása nem határozza meg az érintettség előjelét.

(#46) Elf válasza bambano (#32) üzenetére


Elf
aktív tag

Értelek hogy szolgáltatás de a híd IS úgy van kialakítva hogy három sávban lökhárítót centizve át tud menni x darab autó.
Ha a 3 sáv úgy nézne ki hogy villamos-busz-kerékpár-járda akkor autóval pont nulla darab ember tudna átkelni.
Aztán jöhetnék érvelni hogy nézd csak a többség nem autózik akkor meg mit ugrál a nem létező kisebbség. :-)

(#47) 66zio válasza bambano (#44) üzenetére


66zio
aktív tag

Úr Isten!!!! Te mekkora egy troll vagy de kajak.
Ki mondta, hogy egy ügyeletes menjen villamossal vidékre...
Te hozod fel itt a példákat, politika, villamos, és utána meg írod a baromságokat.
Te írtad, hogy ha tudnám tömegközlekedéssel is intézni,. Nyilván ilyen munkát nem lehet vele intézni.
De leírod, hogy ha tudnád, és erre írod hogy nem is lehet. Mi van veled ember? XD

Nyilván mélytengeri búvárkodni se tudsz egy felhőkarcolóban, repülni se egy tengeralattjáróval. Gondoltam leírom mert benned felmerülhet.

(#48) bambano válasza 66zio (#47) üzenetére


bambano
titán

"Ki mondta, hogy egy ügyeletes menjen villamossal vidékre...": nézd meg, hogy ki írta a #37-es hozzászólást. ő mondta.

Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

(#49) qqcqqc


qqcqqc
őstag

A hozzászólás a Facebook-on született, én is ott olvastam egy TC cikk alatt, .
Sajnos teljesen átlagos a többi között. Az a baj, hogy a cikk is egy kicsit felületes, de mondjuk budapesti szemmel jogos sok észrevétel szerintem. A fő baj, hogy a szerző is általánosít, mintha az egész ország a Nagy Falu lenne. Pedig pont az lenne a lényeg, hogy az ország különböző pontjain más megoldások és közlekedési fejlesztések lennének pontosak. Budapesten pl. tényleg gond a sok az autó és nem biztos, hogy az a megoldás, amit az autós lobbi szeretne, mert annak a vége az lenne, hogy a házak felét vagy le kell bontani, hogy legyen hely az utaknak, vagy ingyenes parkoló házakat kell építeni a helyére. A gyalogosok meg tanuljanak repülni, mert a zebra lassítja a forgalmat.

[ Szerkesztve ]

(#50) 66zio válasza bambano (#48) üzenetére


66zio
aktív tag

Nagyon ügyes vagy.
Ott erre a mondatodra válaszoltam:
- ha tudnám tömegközlekedéssel is intézni, vagy biciklivel, akkor is autóval mennék.
nyilván ügyeletesként nem tudnád intézni, de a hsz-edben, pont hogy az írod HA TUDNÁD.
Erre reagáltam abban a hsz.-ben.

Ráadásul nem is írtam a 37-esben, hogy aki ügyeletes az járjon vidékre villamossal. Ezt te hoztad példának.
Szóval még hazudsz is. :) Szerencsére tudom, hogy az „autósok” nagy része nem olyan mint, te. Ha olyanok lennének, mint te még kívánnám is, hogy szívassák őket.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.