Tesztek - DX10 era - Colin McRae Dirt 2
Műfaj: Autóverseny
Megjelenés: 2009. december 8.
Mérési módszer: 1
A Colin McRae Rally széria utódjának tekinthető Dirt sorozat második epizódja még magán viseli a tragikusan elhunyt ralilegenda nevét, de maga a játék már nagyon messzire rugaszkodott az egykori szimulátoros gyökerektől. Mindenesetre a Codemasters versenyjátékai alapját képező EGO motor dolgozik alatta, így a beépített benchmark eredménye sok más cím szempontjából is mérvadó.
Az élen a 4 GPU-s NVIDIA konfigurációk végeztek, érdekes a 9800 GX2 Quad SLI kiváló szereplése is. Ennek egyik oka lehet, hogy a 3 GPU-s rendszerek nem skálázódtak jól ebben a tesztben, valószínűleg a harmadik PCI Express csatlakozó alacsony sávszélessége limitálta a teljesítményt. A G92-es GPU-t egyébként különösen szereti ez a játék, hiszen a 9800 GTX+ SLI páros szereplése is kiváló. A Radeonok kicsit beleszürkültek a mezőnybe, nem igazán sikerült kiemelkedőt alkotniuk, bár lemaradásuk sem túl vészes.
Multi-GPU skálázódás 2 GPU-val (1 GPU-hoz viszonyítva)
Annak fényében különösen érdekes az AMD kártyák relatíve gyenge szereplése, hogy a Crossfire kiválóan skálázódott ebben a játékban, legalábbis 2 GPU-val. Az összetettben brillírozó GTX 285 SLI teljesítménye ebből a szempontból csak az utolsó helyre volt elég.
Multi-GPU skálázódás 3 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)
Jól látszik, hogy 3 GPU-val sem az SLI, sem a Crossfire nem működött ebben a játékban, mindegyik kártya visszalassult kisebb-nagyobb mértékben a harmadik GPU hatására.
Multi-GPU skálázódás 4 GPU-val (2 GPU-hoz viszonyítva)
4 GPU-val jobb a helyzet, az SLI egész jó hatásfokkal üzemel, ám a Crossfire, különösen a 4870 X2 esetében nem túl hatékony.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!