2024. május 4., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Kultúra rovat

Óriáshajók VII. rész - vitorlások

Hatalmas vitorláshajók az elmúlt évszázadoktól egészen a legutóbbi időkig.

[ ÚJ TESZT ]

Lady Elizabeth

Lady Elizabeth

Nagyításhoz kattints a képre!

A hajó:

A Lady Elizabeth egy vasból készült vitorláshajó volt, melyet Robert Thompson Jr épített Angliában 1879-ben. Első útjára 1879. június 4-én került sor. Ez a második hajó mely a Lady Elizabeth nevet viseli, az előző 1878-ban Nyugat-Ausztráliában süllyedt el.


Nagyításhoz kattints a képre!

Történet:

1884. február 23-án a hajó egy viharba került, ahol a vitorlák nagy része megrongálódott. A sérülések ellenére a hajó képes volt eljutni a sydney-i kikötőbe, ahol elvégezték a javításokat. Ekkor John Wilson volt a hajó tulajdonosa. 1986-ban Wilson csődöt jelentett és meg kellett válnia a vitorlástól. Az új tulajdonos George Christen Karran lett.

Karran 1890. május 10-én vette át a parancsnokságot a hajó felett. 1906-ban a Lady Elizabethet eladták egy norvég társaságnak, a Skibasaktieselskabet-nek. A kapitányi posztot L. Lydersen vette át.

A hajón 1906 és 1913 között több maláriás megbetegedés volt, ez misztikus eltűnéseket eredményezett a megbetegedett emberek közt. Bizonyított tény nincs rá, de valószínűsíthető hogy a malária okozta hallucináció közrejátszott abban, hogy tengerészek a vízbe vetették magukat.


Nagyításhoz kattints a képre!

Utolsó évek:

1912. december 4-én a hajó árút szállított Vancouverből Mozambikbe, ám az út felénél zord időjárásba keveredtek és a hajó megsérült. A legénység két tagja odaveszett és a hajó fedélzete is megsérült. A kapitány elrendelte, hogy a hajó kössön ki a legközelebbi kikötőben, ahol elvégezhetik a szükséges javításokat.

A Lady Elizabeth a Stanley kikötőben horgonyzott le. A károk felmérésekor derült ki, hogy a hajó tőkesúlya mellett keletkezett egy 30cm hosszú sérülés, melyen keresztül áramlott be a víz és a hajó süllyedni kezdett.
1913. júniusában a Lady Elizabeth-et eladták egy hajóroncs telepnek 1000 fontért. 1936. február 17-ig a roncstelepen volt szétbontatlanul, mikor is egy vihar lecsapott a kikötőre és az elszabadult hajó Stanley Harbour-nál megfeneklett. 2008-ban egy viharban letört a hajó orrárboca.

A hajóroncs azóta is ott rozsdásodik magatehetetlenül.


Nagyításhoz kattints a képre!

Videó:


Indításhoz kattints a képre!

Adatok:

Üzemeltető:

- John Wilson (1879-1886)
- George Christen Karran (1886-1906)
- L. Lydersen (Skibsaktieselskabet) (1906-1913)
- Falkland Islands Company (1913-1936)
- Crown Receiver of Wrecks, Falkland szigetek (1936-)

Építő: Robert Thompson Jr. of Southwick, Sunderland
Árbocok száma: 3
Első út: 1879. június 4
Fajtája és típusa: Vitorlás
Űrtartalom: 1208 GT
Hossz: 67,97 m
Szélesség: 10,67 m
Sebesség: ?
Teljesítmény: --------
Befogadóképesség: 18-25 fő

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

  • Csernobil árnyéka

    1986. április 26: egy dátum, amelyet az emberiség kollektív emlékezete sosem fog elfeledni.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.