2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

Képjavítási lehetőségek az MPC-HC-ben

Avagy shaderek használata és a tapasztalatok

[ ÚJ TESZT ]

Végszó

Végszó

Mit is lehetne írni végszó gyanánt? Általánosságban elmondható a látottak alapján, hogy a shaderek használata adott esetben jótékony hatással lehet a képminőségre, de vannak olyanok, amelyek használata driver-ből kiváltható (denoise) és akkor kevesebb erőforrást igényel. Érdemes filmnézés előtt kipróbálni, hogy a kedvenc shadereink vajon feleslegesen emésztik-e fel a GPU terheltségét vagy valóban látható hatásuk van.

Az árnyoldalakat vizsgálva általános érvényű az a kijelentés, hogy minél több shader egység (és ROP) dolgozik a VGA oldalán, annál hatékonyabban használhatóak a shaderek. A legjobban terhelőket nagyjából 100 SP alatt nem is nagyn érdemes próbálgatni, mert élvezhetetlen lesz a lejátszás.

A shaderek programozására is lehetőséget nyújt az MPC-HC, így szabad kezet kap a felhasználó abban, hogy tesztre tudja szabni ezeket a kis programokat. Sajnos a shaderek programozása nem nagyon hasonlít a magas szintű nyelvekhez, de azért lehet velük alap szinten boldogulni.

A felhasználó szemszögéből nézve a legjobb az lenne, ha a CUDA párhuzamosíthatóságát és viszonylag könnyű programozhatóságát a shaderek hatékonyságával és a CUDA korlátait átlépő tudásával (mipmapping, upsampling, downsampling) ötvöznénk - persze ez kicsit utópisztikus.

Végül mindenkinek csak azt tudom javasolni, hogy próbálgassa a lehetőségeket és keresse meg a neki optimális beállítást, kombinációt.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.