2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Számtech rovat

HP ProBook 6450b – öreg harcos

ProBook első szériás i3-mal. Az olcsón megvásárolható, de alaposan kibővített gép megéri az árát?

[ ÚJ TESZT ]

IGP teljesítmény

Az IGP teljesítményét játékokkal akartam mérni. Végül két ok miatt is kihagytam az előkészített fél tucat játékot és módosítottam a menün.

– Az első és egyszerű indok az, hogy Bacsis egy másik összehasonlító mérésben szerepeltette a gépet, és az eredmények magukért beszéltek. Minek kínozzam az újabb programokkal és kapjak értékelhetetlen fps eredményeket?
– Az első saját mérés igazolta az előző feltételezést. Ez alapján elég jól megsaccolható, hogy mi fut a gépen normális sebességgel.

A menü pár casual játékra és egy kis YouTube filmnézésre módosult. Az IGP jó támogatásának "hála" még így is volt olyan játék, ami nem indult el. De haladjunk sorjában.

Játékok

A Left 4 Dead source motorra épül. 2008-ban jelent meg, és mára már szinte minden új gépen, IGP-n elfut. Érdekes, hogy a grafikai beállításokkal hiába játszottam, nem igazán tudtam sokkal játszhatóbbá tenni. A felbontást a kijelzőhöz igazítottam, a részletességet alacsonyra állítottam, ahol volt értelme.

A játék alacsony fps-sel futott. Amíg nem volt láng vagy füst a pályán, még viszonylag simán is ment. Természetesen akkor rontott rám a legtöbb zombi, amikor a játék elkezdett szaggatni. A minimum és átlag értékek helyett a képek közötti késleltetési görbét láthatjátok az alábbi grafikonon. Ahol a késleltetés 33 ms fölé megy, a játék láthatóan szaggat. Még zavaróbb, amikor a késleltetés 20 ms-ot ugrál 40 és 60 között, mert ilyenkor nem csak szaggat, de még kiszámíthatatlan is. Egy újabb IGP-n természetesen simán fut.


L4D grafikai beállítások

Miután beláttam, hogy csak régi játékokkal lenne értelme próbálkozni (Far Cry, CoD 2...), inkább kerestem két casual játékot. Az első az XCOM 2 lett volna. Azért csak lett volna, mert az IGP nem támogatja a DirectX 10.1-et, így nem indult el.

A XCOM első része viszont elindult és futott. Na jó, inkább ballagott és határesetnek bizonyult. Az átlag 8,5 fps, de itt nem kell reagálni. A kezelés elég darabos, de türelemmel elfogadható. Az animációk belassulása és csúszása már jobban zavart, de szódával elmegy. Jobban belegondolva nem ajánlanám senkinek, csak megmutatnám, hogyan ballag, és döntse el, hogy megfelel vagy sem a komótos tempó. Skylake-kel a minimum 47 fps volt, és 1080p-ben is simán játszható maradt.

A Kerbal Space Programmal mostanában játszottam pár órát. Kihagyhatatlan darab annak, akit érdekel kicsit a rakétatechnika, a fizika és az űrhajózás. Az átlag elfogadható 15,85 fps. Ha nem is szaggatásmentesen, de össze tudtam rakni egy új űrhajót. A rakéta fellövése viszont már megfeküdte a gép gyomrát. Kilövésnél és repülés közben a fokozatok leválasztásánál képregénybe ment át a kép. A kezdeteknél, vagy amikor kicsit instabilra sikerül a járgány, ez gondot okozhat. Kontrasztként a Skylake IGP 67,2 fps átlagot és kompromisszummentes játékot biztosított HD felbontás mellett.


KSP grafikai beállítások

YouTube

Az IGP-hez tartozik a videók lejátszása is. Egy ennyi idős gépnél talán fontosabb is, mint a játékok. Azt már láttuk, hogy újabb mainstream játékokra nem igazán alkalmas a gép. Az IGP támogatása már lejárt. Windows 7-hez van jó driver, de 10-zel már akadnak problémák. Ami fontos, hogy a YouTube videókat akadás nélkül játssza le. Egy SST kilövést néztem végig akadás nélkül 1080p-ben. A kijelző miatt 720p fölé menni mondjuk nincs értelme, de így több információt nyújtott a teszt. A statisztika szerint volt 3 eldobott kép, de azok is a lejátszás kezdeténél, amikor még nem volt feltöltve a buffer. A CPU terhelése nem csak pár százalék, mint egy modern gépnél, de van benne bőven tartalék, és nem pörgette fel zavaróan a hűtést sem. A kép és a hang minősége is használhatónak bizonyult.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.