2024. július 27., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

Halló, tessék!

Agresszív NEM-től a kulturált elutasításig tartó utam a kéretlen hívások terén.

[ ÚJ TESZT ]

Bevezetés, Zs. Mária

Gondolom mindenkivel előfordult már, hogy keresték meg telefonon vagy személyesen ilyen olyan ajánlattal. Legtöbbször egy nagyszerű, sőt kihagyhatatlan, de minimum csábító üzletről van szó. Ami gyakorlatilag másról nem szól, hogy (jó esetben) törvényes keretek között, de etikusnak nem mondható eszközökkel kicsaljanak pénzt a zsebünkből.

Az én problémám az, hogy attól még, hogy NEM-et mondtam az ajánlatra maradt bennem egy rossz érzés, mivel önkéntelenül is agressziót váltott ki bennem a megkeresés. És néha rosszul éreztem magam, mivel nem szeretem letolni az embereket.
Aztán kicsit boncolgattam a témát magamban és elhatároztam, hogy ezen változtatni fogok.Nem leszek bunkó aki csak úgy lecsapja a telefont vagy elküldi őket melegebb éghajlatra. A célom az volt, hogy úgy tudjak részt venni ilyen telefon vagy személyes beszélgetésben, hogy elégedett legyek az elért eredménnyel és megfordítsam a beszélgetést és ismerje fel, hogy nagyon rossz helyen kopogtat. Alább olvashattok pár kisebb szösszenetet.

Nézzük is honnan indultunk és hová jutottunk!

A Zs. Mária eset

Ismeretlen szám hív.
Mit csináljak? Fel vegyem ne vegyem? 50%, hogy céges hívás ezért felveszem.
"... vagyok, és a hívását rögzítjük (kb ennyit is érteni a call centeres emberke beszédjéből)"
Kinyomom.

Megint csörög.
- Jó napot kívánok, Zs. Máriát keresem.
- Jó napot kívánok! Sajnos nem ismerem legyenek szívesek törölni ezt a számot a rendszerükből!
- Természetesen, további szép napot!
Én naivan azt hittem ezzel el is van rendezve a dolog. Hát persze, hogy nem. Kis idő múlva ismételten jön a hívás:

-Jó napot kívánok, Zs. Máriát keresem!
-Tessék mondani, szívatnak?
-Miért?
-Mert hányszor mondjam el, hogy nem vagyok Zs. Mária és nem is ismerem!
Kicsit érzékelhetően próbáltam egyre agresszívabb lenni, hátha erővel meg tudom győzni őket.

És megint:

- Jó napot kívánok, Zs. Máriát keresem!
Na itt elszakadt a cérna.
- Rögzítik a beszélgetést?
- Igen.
- Akkor a jó k@#&@ä #&@#@{, hogy nem bírjátok felfogni, hogy nem vagyok Zs. Mária!
Majd kinyomtam.

Két három hónap kihagyás. Már kezdtem büszke lenni magamra, hogy azért mégis csak erőszakosság meghozta az eredményét. De NEM! Újra kezdték.
E tájban kezdtem el olvasni Kevin Mitnick - A megtévesztés művészete című könyvet és ezen felbuzdulva elhatároztam, hogy kiderítem, hogy mégis kivel állok szemben. Taktikát váltok, nem elutasító hanem érdeklődő leszek.
Sokat nem kellett várnom és jött is menetrendszerűen a hívás.

- Jó napot kívánok, Zs. Máriát keresem!
- Jó napot kívánok! Sajnálom, de nem ismerem. Viszont azt szeretném kérdezni, hogy ön milyen apropóból keresi? Mert heti szinten valaki mindig felhív és rajtam keresi az illetőt.
Nos itt egy hosszabb beszélgetés folytattunk majd kiderült, hogy Mariska egy volt Avon ügynök, ő (mármint a hívó) egy szinttel felette van és ők adják veszik a kontaktokat mert Avonon kívül mást is árulnak/reklámoznak. A hölgy annyira készséges volt megadta a központ telefon számát illetve, hogy melyik melléken kit kell keresni. Bingóóó!!!! Elrendeztem. De ha kicsit is szemét akartam volna lenni akkor, mint AVON ügynök jelentkezek be és kikérem mindenkinek az adatait és eladom a konkurenciának.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.