2024. május 11., szombat

Gyorskeresés

Útvonal

Cikkek » Akármi rovat

Audi Quattro matchbox felújítás

Első próbálkozásom egy régi játékautó feltámasztására, ha már 1:1 méretarányú játékautó nélkül maradtam.

[ ÚJ TESZT ]

Festés és apróságok

Alapozáshoz ezúttal a Tamiya kínálatából választottam alapozót, mely szépen meg is tapadt a felületen. Ezt három rétegben vittem fel a rétegek között megcsiszolva a felületet és javítva az esetleges hibákat.

A legnagyobb hibát viszont én követtem el, mivel a színt továbbra is a barkácsáruházból szerzett flakonnal szerettem volna felvinni. Természetesen éles bevetés előtt fújtam a fényezőcsarnokként szolgáló kartondoboz oldalára is, és már ekkor gyanús volt nekem a szóráskép, de naivitásom és türelmetlenségem úgy döntött, a kocsin majd máshogy fog mutatni. Nos a szórófej, bármit csináltam vele, nem volt hajlandó teríteni, ehelyett középen jó vastagon adagolta a festéket. Nyilván újabb festékeltávolítás következett.

Egy két hetes taktikai szünet után újult erővel álltam neki a feladatnak. Szerencsém volt, mivel egy leárazásnak hála, féláron tudtam szerezni Tamiya festékeket, melyek közül a TS-9 British Green lett a befutó a projekthez.

Ezúttal már nem volt gond, újabb három réteg alapozó, két réteg festék a részletek felfestése és két réteg lakk után készen álltunk az összeszerelésre.

Apróságok

Időközben a karosszéria hátuljáról eltüntettem a beleöntött kipufogóvégeket, helyüket egy precízen kialakított lyuk vehette át. Tűreszelőm nem lévén, ez körömreszelővel és csiszolópapírral került kialakításra. Kipufogó gyanánt először tollbetétet gondoltam, ám hamar kiderült, hogy mind nagyobb átmérőjű az esztétikusnál, mígnem az egyik csoportban egy az enyémnél sokkal színvonalasabb átalakítás kapcsán prezentálta magát a megoldás, az érvéghüvely. A közel lévő barkácsáruházban persze nem volt ilyen kicsi, 0,5 mm átmérőjű, a város másik felén lévő elektronikai szaküzletben azonban igen. Jöhetett a méretrevágás és reszelés. Mivel az alvázon nagyon szépen kialakított kipufogó rendszer van, mindenképpen szerettem volna erre ráilleszteni az új végeket. Ehhez a hosszanti keresztmetszet mentén kellett a hüvelyek jó háromnegyedét lereszelni. A 40+ éves lengyel körömreszelő itt is jó szolgálatot tett.

Ahhoz, hogy a karosszériát később össze tudjuk csavarozni, ki kellett fúrni a szegecs talapzatát. Ehhez 1,5 mm-es fúrószárat használtam, a menet a hozzá való szintén 1,5 mm-es menetfúróval került kialakításra.

A kerekek egy szintén Matchbox Porsche Caymanról jöttek. Méretben tökéletesen passzolnak, nem volt szükség átalakításra.

Végül a kész termék:

Első átalakításom persze hozta magával a többit is, és egy hosszú tanulási folyamatot indított el, melynek soha nem fogok a végére érni – a hobbikkal már csak így megy ez.

Előzmények

Hirdetés

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.