Oldallap, festés, összeépítés
Mindezek után nekiláthattam az oldallapoknak. Ide is kerültek fa elemek, mégpedig hátra, és az eredeti oldallap 90 fokban meghajtott részéhez vannak csavarozva. A könnyű levehetőség érdekében kapaszkodókat is készítettem. A borítás itt is 1 mm-es aluból készült.
Hogy a belső és a külső valamennyire összhangban legyen, még további két bordát készítettem az ODD takarólemezhez.
Miután a fémmunkákkal elkészültem, következhetett a szétszerelés, lecsiszolás és az eloxálás eltávolítása, amit csiszológéppel végeztem. Nem volt egy leányálom még géppel sem, kézzel szinte lehetetlen leszedni, de nem találtam jobb megoldást. A darabok festéséhez a porfestést választottam. Selyemfekete lett szinte az összes darab, de hogy megtörjem a nagy feketeséget, a két oldalt végigfutó csík fényes alumíniumszínű lett.
A darabokat kétkomponensű ragasztóval építettem össze, illetve a házhoz való rögzítésükhöz fabetéteket ragasztottam az ívekbe, az I/O portok paneljébe és az első hajlított lemezbe. Így facsavarral belülről a házhoz tudtam rögzíteni.
Az oldallapokhoz és a talphoz is ragasztással kerültek fel a lemezek és az előlap tetején lévő hajlított lemez is.
A felső bordákhoz szintén készítettem egy fésű-szerű lemezt és egy telit. Ezeket összeragasztottam és két 4-es csavarral rögzítettem a házhoz. Elöl semmi sem nem fogja a bordákat, szabadon mozoghatnak, a 3mm-es alumíniumlemez kellő szilárdságot biztosít.
Az első bordák esetében is hasonlóan jártam el, csak ide még egy faelemet is rögzítettem, aminek a segítségével a ház aljához tudtam az egészet csavarozni.
Felülre még bekerült két 14 cm-es ventilátor és egy befelé fordított 8 csatornás ventilátorvezérlő, valamint a ramok mindkét oldalukra szálcsiszolt alumíniumlemezt kaptak.
Szerintem az átalakítás kellően masszívra sikeredett, kibírja a Pestre vonattal való utazást, a másnapi budai taxizást és természetesen a buszos hazautat is.
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!