Végszó
Nos, sok minden kiderült ma. Szerintem szépen sorban igyekszem elemezni a dolgokat, úgy talán átláthatóbb lesz.
1. Kihasználja a Battlefield 1 a 4-nél több szálat?
Erre a kérdésre határozottan igen a válasz, jól látható volt a minimum FPS-ek esetében, hogy az i7 +4 szála 20-40%-ot jelentett a minimum FPS-nél, míg az átlag FPS esetében jó, ha 10-15%-ot, ami könnyen megcsalhatja az embert. A frametime diagramokon is jól látszott, hogy az i7-es mennyivel simább játékélményt biztosít még egy magasabb órajelű i5 ellenében is.
2. Igényli a Battlefield 1 a 4-nél több szálat?
Kissé nehezebb kérdés, de a válasz hasonló, mint az előző kérdésre adott: igen. Ugyanis a minimum FPS-ekből kiindulva, lehetne azt mondani, hogy egy magas órajelű i5 elég, és elég is, de a frametime diagramok alapján én inkább egy magasabb órajelű i7-est mondanék ideálisnak. De ha minden kötél szakad, és nincs elég pénz, akkor is inkább egy k-nélküli i7-est vegyünk, ugyanis lehet, hogy FPS-ben pár százalékban gyengébb lesz, de játékélményben sokkal többet nyújt majd, sokkal simább lesz a játék.
3. Elég egy 2 magos, Hyperthreadinges processzor a Battlefield 1-hez?
Nem és igen. A 64 fős multikat el lehet vele felejteni, de szerintem bármilyen szervert, ami 32 fő felett van. Egyszerűen túl sok az objektum, amivel számolnia kell a CPU-nak, s ezt egyszerűen nem bírja semmilyen órajelen. Viszont ha valaki csak néha játszana, és megelégszik 32 emberrel, akkor működhet a dolog, de egy RX 560 / GTX 1050-nél erősebb VGA-t nem raknék mellé, mert egyszerűen annyira CPU limites lesz, hogy kész pénzkidobás a nagyobb VGA.
És itt tennék egy személyes megjegyzést: nézegettem Youtube videókat, ahol egy GTX 1050 Ti-jal párosítva egy Pentium G4560 vitte a 64 fős multit akadásmentesen, miközben videót vesz fel erről a fickó. Namármost az a csalás vagy ámítás ezekben a videókban, hogy szinte mindig olyan helyen járkált, ahol alig volt ember, ezáltal csökkentve a CPU terhelését - ebbe a hibába én is belefutottam, csak korrigáltam.
4. Mi a helyzet a nyolcnál több szállal?
Ez egy jó kérdés, és mivel mérni nem tudtam ez ügyben, ezért csak találgatni fogok. Szerintem a Battlefield 1 nyolcnál több szállal már nem nagyon gyorsul, ugyanis a 4 szállal szemben is a nyolc szálnak csak 20-40%-os előnye volt, nyolcnál több szál pedig szerintem arányosan kevesebbet gyorsítana rajta.
5. Akkor mi az ideális processzor Battlefield 1-hez?
Szerintem egy 5+ GHz-re húzott, rengeteg RAM-mal rendelkező i7-7700k a legideálisabb, attól jobbat jelen pillanatban nem tudok elképzelni Battlefield 1 multira, hacsak a 4-es kérdésre adott válaszomban felvetett elméletem hamis, mert akkor egy 6-8 magos Intel vagy AMD processzor lesz a befutó, minél magasabb órajellel.
Köszönöm szépen, hogy elolvastad a cikket, véleményt, kritikát, észrevételt nyugodtan lehet kommentelni, illetve privátban írni :)