Pályák
Az alapjátékban relatíve kevés pálya volt (9), azóta is csak a Kína került be, ami ugyanannak az útvonali variálása, szóval bőség egyáltalán nincs. Nagyon régen pedig multiplayerben nem is lehetett menni, csak egy irányban a pályákon, a változatosságot kb. meg is szüntette.
Nevada:
Mint neve is mutatja, a sivatagban kell a sziklák közt rodeózni, 2 helyen is 3 alternatív útvonalat kínál, pörgős, kanyargós, trükkös. Leginkább a homok-aszfalt határán, amikor megdobja az embert és beleáll a falba. Van még benne alagút is, ami visszafelé nem funkcionál teljesen. A szellőzőjárat vége a levegőben van, nyilván oda csak egy irányból lehet bekerülni.
Tokyo:
Japán, éjszaka, irdatlan mennyiségű tükröződés. Ezzel lehet leírni. Ja, és nagy busz a képedbe. Ha nem figyelsz, hogy ők a bal oldalon közlekednek. Ezen kívül rengeteg cuccost lehet szétütni, meg sok az alternatív útvonal itt is, amik lassúak, de oda könnyebb betalálni. Visszafelé pedig eléggé más a pálya, olyan szakaszon vezet, ami szokott irányban nem optimális.
London:
Van benne London Eye, trükkös kanyar, Westminster Bridge, mellette ugrató a Temze fölött. Útpadka nem szívat, ellenben két kanyar mind a három verzióban is. Szerteágazó alternatívák nincsenek különösebben, de felüljáró van.
Monaco:
Személyes kedvencem a visszafordítók miatt. Ez se rövid, szemét útpadka van bőven forgalommal együtt, meg nem belátható kanyar és szikla. Elég nehéz, de legalább abszolút egyértelmű, hol kell menni.
Barcelona: Abszolút a sebességről szól. Gyakorlatilag 2 értelmes kanyar van benne, meg egy hupli a füvön, de az jól látható. Ezen kívül sok egyenes és ugrató.
Alps: Menni a hegyekben, átugratni a híd fölött, belecsapódni a sziklába… jaa, az nem. Az nem célszerű. Legnehezebb része oda-vissza a híd.
French Guyana: Az egyetlen pálya, ahol nem találkozunk személyautóval. Óriási nagy lánctalpas monstrumokkal viszont igen. Amik ráadásul keresztbe mennek a pályán single playerben.
Leginkább ez okozza a nehézséget, és a rejtett hupli a sárban, ami jól bele tudja vágni a falba az autót.
Ezen kívül meg lehet csodálni a pályán a játékmotor hiperképességét, miszerint egymásra vetülnek mélységtől függetlenül a tárgyak.
Iceland: Jeges Izland, alternatív útvonalak és útvesztők tömkelege. Itt tartott a legtovább, mire megtanultam, hol a legrövidebb menni, de igen nehéz a szűk hegybe vágott alagutakban repeszteni. Visszafordító és felüljárószerű fa tákolmány errefelé is akad bőven.
Venice: Elképesztően nehéz, hiszen szűk sikátorokon és visszafordítókon kell keresztülszáguldani, garantált az autótörés a gyakorlási fázisban. Utána már nagyjából rendben van, de elég könnyű falat találni utána meg a másik oldalon, és vége is.
Great Wall:
Na, ebből van sok útvonalverzió. De általában nagyrészt ugyanaz a pálya ,csak az irány, vagy enyhén az útvonal más. A lényeg viszont ugyanaz. Lehet menni a tetőn a nitróerdőben, vagy alatta a hídon. Vagy van szétváló út, ahol igazából nincs sebességkülönbség, csak attól függ, melyik a jobb, hogy melyik verzión mész és milyen ugrató követi. Minden teli van repülő sárkányokkal és tűzijátékokkal a pálya szélén, aminek, ha nekimész, robban. Aztán van egy oválpálya rész, ami földút, és igen hepehupás. Márpedig ott kell menni, mert az a gyorsabb… szóval igencsak szívatós.
Én úgy vagyok vele, hogy habár a 10 map, és a 25 féle pályaverzió annyira nem sok, de egy ilyen „kocajátékhoz” bőven elegendő változatosságot ad, és mellette még arra is van időd, hogy betanuld. Nem minden autónál ugyanaz az ív a legjobb ráadásul. A látványvilág pedig kielégítő.
Aki még több gameplayre vágyik, ajánlom Hectrox-ot: youtube
Dubai:
Állati sok útvonal, igen nehéz és trükkös, rosszul kanyarodó autónak maga a halál.
A The Mirage és Rose of the desert verzióiban nincsenek ugratók.
San Diego Harbor:
Sector 8, mi ez cart racing?
A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!