Megjegyzés: én eddig sem a jólfésült, szép rózsaszín körmondatokba csomagolt, 1000x átrágott, megfontoltan eldugott és kisimított mondatszerkesztésemről voltam híres, de ma annyira feltolták az agyamat, hogy ez most itt feketeöves anyázás lesz. Piros 18-as karika. Ha a te lelkivilágod olyan, hogy a barackról egy ruházati szín jut eszedbe, nem pálinka, akkor gyorsan csukd be ezt a böngésző oldalt.
Megjegyzés2: a sztori 2007. május 10-én történt, csak a házigazda megkért, hogy dátumozzam későbbre, mert egy blogolótól csak egy blog lehet a főoldalon.
Én szótam. Ittmaradás, felbosszantás, idegesedés, gyomorsav, trappolás, nadrág elpiszkolása...
Vágjak bele. Gurulok ma ki Pestfaluból kedvenc kis autómmal, mikor azt tapasztalom, hogy az utastérbe levegőt befújó ventillátorok önállósították magukat. Pörögnek mint atom. Agyalok, mit tegyek, miközben kigurulok egy parkolóba. Motor leáll, ventillátorok pörögnek tovább. Kulcs kihúz, pörgés, orkán erejű szél marad. Agyalok, hogy mi legyen, szokásos szervizembe (Kövesdán) már nem érek oda zárás előtt, esetleg benyomulhatnék egy gödöllői Opel szervizbe. Kisvártatva érkezik a telefonos segítségnyújtás (hogy magamtól miért nem jutott eszembe), ott van az Opel Sztráda M3 kicsivel mögöttem, lökjük a mesterek kezei közé a makrancos verdát.
Parkolóból van átjárás a sztráda fölött, visszafordulok, pár perc és az M3-ban vagyok. Berontok munkafelvevőhöz, elregélem, mi a bajom. Jön a szokásos sirám, hogy már késő, meg így meg úgy. Előkerül jobban fésült úr (ő volt az egyetlen, aki konstruktív és segítőkész volt, ő ne vegye magára ezt), ránézésre műszak vagy üzemvezető lehetett. Mondom sirám másodszor, mondja, megnézi: leszedjük akkusarut, majd kiderül, hogy segít-e. Mindezidő alatt kocsiban kellemes szélorkán.
Művezető kolléga szerez egy 10-es kulcsot, lebontjuk az akksit, vissza, eredmény, vagyis változás 0. Mindketten realizáljuk, hogy itt a baj nagyobb. Kérdem, mi. Válasz: hát ez ellenálláscsere lesz. Kérdem, az mi? Ja nem is ellenállás, hanem vezérlőmodul csere. Ile forint, mondja, hogy utánanéz, eredmény: 67k az alkatrész. Ember, ez vásárlók riogatására alkalmas szám. Hát ez van, ez egy spéci modul, ki van öntve műgyantával, cserélni kell. De nekik nincs raktáron. Nem értem, miért akart megvezetni, nincs a hátamon kormány.
Majd elnézésemet kéri, de azt tudja csak tanácsolni, hogy menjek át másik márkakereskedésbe, mert nekik nagyobb a raktáruk és később zárnak. ÁÁÁ mondom Alexander Graham Bell óta nem lehet engem csak ilyen könnyen kirakni a birtokról, telegrácsa. 198 tcom tudakozó természetesen nem találja meg az opel szalonok között a másikat. No itt indult be a robotpilóta.
Mondom Bambanő, ha te még mindig hormonvezérelt idegi alapon maradsz, akkor itt alszol, úgy nagyságrendileg jövő keddig... Kocsi végigtúr, kézikönyv nincs. Szervizkönyv van, hoppá, van benne érvényes telefonszámlista. Telefon: nincs raktáron, 4 nap alatt van meg, árának felét le kell tenni előre. Persze persze, csíkoshátú kismalac.
Utána megkérdeztem, hogy valamit lehetne-e csinálni a kocsival, mert ha én ezzel bárhol megállok éjszakára, esetleg lemerül az akksi a nagy pörgősforgós orkánban, hogy még csaknorriszt is visszafelé pörgette volna... A művezető rendes volt, telefonálgatni kezdett, azután elémtárta a tényeket: az egy szem elektromos emberük Gödöllőre ment valami komoly ügyhöz vészelhárítani, de fél órán belül megjön és segít. Neki sajnos letelt a munkaideje, ő megy. Mondom menjen, úgyse ő csavaroz, ezt köszönöm, feleslegesen feltartani nem akarom.
Közben orkán természetesen pörög, akksi természetesen merül. Várunk. Olyan, mint egy windóz install. plíz várok, a can busz éppen eszközöket derít vel az Ön szekerén. Kb. 45-50 perc vár. Tegye be a 27. install dvd-t, és plíz várjon.
Jön a hír telefonon, ogy nem ér ide fél óra alatt (nyilván, ha 50 perc után sincs itt, akkor nem ér ide fél óra alatt). Méreg. Szolid morgás a szervizesek felé. Egyébként a szervizesek, főnökük távozását látva, úgy menekültek, mintha azt mondtam volna, hogy valami ronda anyag van nálam. (nem akarok példát írni, pukkadjanak meg az amerikai lehallgató szerverek).
17:20-ra kiderül, hogy hat után jön csak meg a szakképzett munkaerő. Na mondom, várok még egy órát, akkor kiderül, hogy ő sem tud/akar/szeretne segíteni, a motivációja kb. a béka szintjénél lejjebb, most előzte a Bochkor nevű fúrópajzsot a Duna alatt...
Kicsit lehiggadunk, helyzetet áttekintjük. Jön a deus ex machina, az isteni szikra a twinsparkból, hogy dehát én ismerem kedvenc márkakereskedésem villamos emberét, annak telefonszámát, akkor törjön előre a mobilkommunikáció. Felhívom, mondja ismert hiba, egyébként meg tudja javítnai, jövő héten ráér. De mondom most? Ki kell venni egy biztosítékot, attól porbaomlik a klíma, a klímavezérlés meg minden, de most fejből nem tudja, melyiket. Egy órán belül gép előtt lesz, megnézi.
Megint egy óra álldogállás, közben már csaknorrisz is elfáradt, bezzeg a ventillátorok. És akkor berobban a fejembe az utolsó mondat: gép előtt lesz. Nohát, hónapok óta először fordult elő velem, hogy van nálam notebook. Előkap, kocsi tetejére kipakol, lássa mindenki a szervízből, linux bebootol, find a teljes diszkre. Opel*. Nincs. Vauxhall*. Nincs. *ectra* hoppá van egy vectra gyári manual a gépen. igaz, hogy vauxhall vectra, de próba cseresznye.
xpdf bezizzen, 212. oldal, szépen biztosítékdobozonként lebontva a biztosítékok. Kormány mellett 2-es bizti, 7.5 amper, ventillátorok. Kirántom, semmi. Vissza. Abban a dobozban egy darab nagy biztosíték van összesen, doksi szerint klíma, ventillátorok, stb. Biztosíték ki, csaknorrisz megpihen, törölgeti a homlokát. Woila
Berohanok, hogy probléma kikezelve, de valaki segítsen már, nézzük meg, hogy a kötelező berendezések közül (index, féklámpa, stb.) nincs-e gond valamelyikkel. Kijönnek, kulcs be, indítok, csattan kettőt az önindító, utána se kép se hang. Kaján röhögés hátulról, hogy lemerült.
Kérdezem: és? ez állítólag Opel szerviz. Hol a fenébe lehetne ennél jobb hely egy Opel lerobbanásához, mint a márkaszerviz udvara. De mire ezt végiggondolom, úgy eltűnik mindenki, mint a kámfor. Nesze, segítőkész melósok. Tehát maradok egyedül, sehol senki. Nemámhogy adunk kölcsön 2 percre egy startkábelt vagy odaállunk egy autóval hogy bebikázhassuk. Nem. Húzúnk kifelé a kapunk, mint akit csaknorrisz üldöz.
De akkor már nem érdekelt a nyomoruk, telefon, City Taxi. Mondom, mi a bajom, diszpécser máxemnyit se lepődik meg, ezen viszont én igen. Súgjam meg a telefonom, nevem, szétnéz, hogy mit tehetne, visszahív. Egy kiadósabb, cifrább káromkodásra már nem jutott volna idő, mire visszahívott, hogy talált egy kollégát, nincs messze, max 10 perc. Hova küldje? Mondom nem röhög. Mondom de tényleg nem röhög. Mondom Opel Sztráda M3, bent állok az udvaron. Szerintem szereztem egy jó napot nekik...
Kisvártatva megérkezett egy CityTaxi, nagy böszme Skoda Superb, tdi motorral, nem részletezném, megbikáztuk, ket csavarintás után beindult. Kár, hogy az Opelesek közül senki nem látta, mennyi borravalót adtam a taxisnak.
Aztán huss, ki az m3-ra és jöttem haza.
Azon gondolkodom, jár nekem is szidalmazás? Eszembe kellett volna jutni, hogy beindítsam a motort? Tényleg egy ideges, az egyeztetett találkozóra való érkezésen aggódó ügyfélnek kellene fejből tudnia, hogy hány amperórás az akksija és ebből a teljes kóceráj, de különösen a ventillátorok, hány ampert zabálnak? Tényleg nem a szakképzett szerelőknek kellene ilyet tudni, figyelmeztetni, akik csak az autóra figyelnek, nem a naptáramra? És ha már mindannyian elkövettünk felróható vagy fel nem róható hibát, akkor is az a megoldás, ami történt? Persze dühös vagyok magamra is, de vannak kétségeim, hogy ez csak az én saram.
Konklúzió:
- a műszakvezető még elmegy, végülis próbált segíteni. Persze van arra egy oktatási anyagban egy erkölcsi példázat, hogy miért nem teljesen korrekt ez az eljárás.
- a beosztottak hozzáállása kritikán aluli, remélem, ez a blog nagy hírét viszi ennek a dolognak. Mindenki próbálta másra tolni a segítés terhét és elhúzni, mielőtt bármit is tenni kellene
- nagy össznépi hurrá a Cityseknek
- természetesen nagy respekt a Kövesdános villanyász gyereknek.
Tudja, kedves GM Europe EMEA meg mittomén mi. Szerintem az 2007-ben ultragáz, hogy egy SKODA taxiról bikázzuk be a vectrámat az egyik Opel márkakereskedés udvarán. ULTRAGÁZ.
Az, hogy én minden segítségük ellenére meg tudtam szerelni a vectrámat, hogy hazajöhessek vele, az ismételten csak annyit tudok mondani: ULTRAGÁZ.
Gyorskeresés
Antireklám a SosekOpel Sztráda M3-nak
Megjegyzés: én eddig sem a jólfésült, szép rózsaszín körmondatokba csomagolt, 1000x átrágott,...
[ ÚJ TESZT ]
Percről percre
-
Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
Csak éppen nem saját fejlesztésű dizájnnal, hanem korábbi koncepció átnevezésével.
-
Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
Renderképek mutatják meg a Samsung júliusban megjelenő új felső kategóriás okosóráját.
-
Devolver Direct - Jövő hónapban jön a következő show
A nagy nyári összeröffenés alkalmából számos új bejelentésre számíthatunk a kiadótól.
-
Lényegretörő ID-Cooling AIO
Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Broken Roads teszt
Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
-
Az egekbe robbant az NVIDIA
Az NVIDIA vezérigazgatója szerint még nagyobb keresletet hoznak majd a chipjeik iránt az AI által generált videók. Pedig nagy baj nincs, legutóbb így is 200 milliárd dollárral nőtt a cég piaci értéke a kedvező tőzsdei hangulat miatt.
-
Ember nélkül nincs játék
A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Amazon internet, műholdról
Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Google Pixel, India
A Foxconn gyártja majd India déli részén a Google Pixel mobiljait, mondják a jól értesült források.
-
Worldcoin aggályok
Minden működését le kell állítsa a Worldcoin Hong Kongban a hatóság utasítása alapján – a személyes adatok és a magánszféra kapcsán felmerült aggályok miatt.
-
Touroll J1 ebike teszt
A megszokott konstrukciót, vagyis pedálszenzort és hátsó agymotort kínál a Touroll, nincs benne semmi rendkívüli, de kedvező az árfekvése.