2024. április 26., péntek

Blog

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]   [ ÚJ CIKK ]

• Elektronok szárnyán repülnek a kilométerek

Ott hagytam abba, hogy sok-sok utazás jött, amikre nem ezt az autót választottuk volna (vidéki utak, 50km és 160km távolságokra, jó sok). Ráadásul alig használtuk arra, ami miatt megvettük: nem volt óvoda, bevásárlásokat is minimumra vette mindenki.

Ahogy telt az idő, úgy láttuk, hogy nem lesz gondunk vele, nagyobb távra is használható lesz. Épp csak a csomagtartó mérettel kell együtt élni... A vírushelyzet enyhülésével együtt jött az ötlet apóséktól, hogy menjünk el együtt egy kerékpár túrára az Ybbs folyó völgyébe. A táj csodás, az út tökéletes, emelkedése szinte nulla: mivel majdnem végig a körülbelül 120 éves vonatpálya helyén épült.
    Apósék ötlete az volt, hogy középtájon keressünk szállást (Hollenstein an der Ybbs), majd tekerjünk egyet jobbra is, és balra is. Első nap ez 30+30 km, a Lunzer tóig, második nap pedig 25+25km Waidhofen an der Ybbs-ig. Csak a csomagokat és magunkat kellett vigyük, apósék vitték a bicikliket. A túra különlegessége számunkra, hogy először életünkben kipróbáltunk egy biciklis utánfutót a gyereknek.

A túra másik nagy különlegessége, hogy elektromos autóval mentünk, oda és vissza. Az i3-al ... :)

Odaút

Folytatás...

-vitya- 4 éve 18

• Villanyszamár - első 3000 km

Első kilométerek

Mikor átvettük, persze tetszett. Tetszett, hogy szinte új volt, és tetszett, hogy milyen csendes, de az is hogy milyen erős. A fura alakjával még barátkoztam, de a tudását már elismertem.

Amiért vettük, azt pont nem kellett csinálni a COVID őrület miatt: nem jártunk oviba, legtöbbször rendeltünk, így sok bolt is kimaradt. Elkezdtük használni, arra ami maradt: vidéki nagyszülőkhöz jártunk, illetve Balaton-felvidékre mentem el vele párszor, ahol a nagybátyámék kis háza van, építettem nekik egy kemencét. A száradási periódusok miatt ez igen sok utat jelentett oda és vissza.

A kemence meg ilyen lett közben...

Így az első kilométerek igen gyorsan szaladtak bele az autóba.

Ami már kiderült, az az, hogy ha stabil 80-100km/h sebességgel közlekedek, akkor simán el tudna 240km-t menni - amennyiben vár egy töltő a célállomáson.
    Az is kiderült, ha sietünk, (120km/h + ), akkor pedig jó ha 160km kijön egy töltéssel.

Félelmek

Folytatás...

-vitya- 4 éve 21

• Villanyautóssá válásom története

Egy biztos: nekünk már nem lesz belsőégésű motorral hajtott autónk többé.

Tovább a teljes címlapos íráshoz...