2024. május 5., vasárnap

Gyorskeresés

Honda Accord 7 Gen (2003-2008) 2.0 K&N Levegőszűrő Tisztítás

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Korábban írt bejegyzésemhez hasonlóan ez is specifikusan a hetedik generációs Honda Accordról fog szólni, de a leírt tapasztalatokat felhasználhatjátok más típusokhoz is. A cím tisztítást ír, de ha valaki cserélni akarja, akkor a tisztítást szépen hagyja ki, és helyezze el az újonnan vásárolt szűrőt. Ennyivel rövidebb a művelet.
Nekem egy, a már fent említett márkájú K&N "sport" légszűrő van az autóban. Nem én vettem, jött az autóval. Valaki ajánlja, valaki pedig abszolút nem ajánlja. Nem is szeretnék erről vitázni. Nekem maradt, és még marad is egy darabig. Viszont mivel itt nem cserélve van az elem, így a takarítási intervallum is ajánlatosabb mondjuk nem tíz, hanem ötezer kilométerenként. Van egy nagyon jó videó fent a Youtube-on, de az angolul van. A bejegyzést azoknak szánom, akik szűz kézzel állnának ilyen dolognak, vagy azoknak, akik kicsit hadilábon állnak az angollal, és biztosra szeretnének menni. Na persze annyira én sem vagyok nyelvészguru, de megpróbáltam a szintemhez mérten jól fordítani. Lássuk!

K&N

Szerszámok és eszközök, melyekre szükségünk lesz:

K&N tisztító készlet

Valamilyen célszerszám, amivel hozzáférünk a 10-es csavarokhoz (nem árt, ha mágneses, kihúzásnál nehogy a motortérbe essen valamelyik csavar).

Mágneses csavartartó edény

Ha szemben állunk az autóval, a motortér jobb oldalán helyezkedik el az a bizonyos fekete doboz, mely a levegőszűrőt rejti.

Levegőszűrő ház

Négy darab csavar fogja oda a burkolat tetejét, értelem szerűen ezeket lazítsuk, majd távolítsuk el. Íly módon a levegőszűrő ház teteje mozgathatóvá válik, és kivehető némi ügyeskedéssel a szűrő.

Csavarok lazítása

A tető elmozdítása

Tényleg óvatosan, nehogy beessen a motortérbe akár egy darab is! A levegőszűrő ház csavar foglalatában két szakaszban van menet, ez okozhat némi kellemetlenséget, de rá lehet jönni a kijátszás technikájára.

A szűrőt azért vizsgáljuk meg, és jegyezzük meg, hogy melyik az alsó és felső oldal. Visszahelyezésnél nagyon nem lehet elrontani, mert máshogy nem is passzol bele, de azért nem árt, ha tudjuk melyik oldal van a motor, és melyik a kinti befújó cső felől. Jelen esetben a képen látható "T" jelzésű oldal a koszosabb, ez van a kinti levegőzés felől. Fontos lesz a tisztítás során, melyik - melyik.

A koszos oldal

Célszerű meleg időben végezni a műveletet, mivel a szűrőnek mosás után magától kell megszáradnia a napon. Télen ez egy kicsit bajos, én be szoktam vinni a lakásba. Mást nagyon nem tudok csinálni. Ha kezünkben van a szűrő, fogjuk a tisztító készletben található pumpás spray-t, és fújjuk be alaposan mindkét oldalt. A koszosabbat tényleg alaposan.

Pumpás spray

Miután alaposan betakartuk az anyaggal, várjunk 10 percet kb. Kell neki idő, hogy dolgozzon a kosszal szemben, de nem szabad, hogy megszáradjon. Így fogjuk tudni tökéletesen kiöblíteni a mocskot és a rápumpált anyagot is.

Munkában

Ha letelt a 10 perc, alacsony nyomású vízzel öblítsük ki a tiszta oldal felől, így elkerülhető, hogy a víz miatt a legapróbb kosz is átkerüljön a koszos oldalról a tisztára.

Öblítés

Rázzuk ki a vizet, tegyük a napra száradni, és várjunk kb 45 percet! A legjobb száradási hatás elérése érdekében akár meg is fordíthatjuk félidőben a szűrőt.

Napozás

Miután megszáradt, vegyük elő a hajtógázas spray-t a csomagból, és fújjuk be a "koszos" oldalt, vagyis ami majd a kinti levegőt fogja kapni. Ez legjobb tudomásom és logikám szerint egy konzerváló, és kosz megkötő vegyület. (Kérem aki pontosabb infót tud róla, nyugodtan írja meg, és javítom.) A csomagban levő papír azt írja mindkét oldalt fújjuk be, a srác a videóban pedig ha jól értem azt mondja, a motor felöli oldalt ő nem fújja be, mert így a későbbiek során esetlegesen beleragadt kosz nehezebben jöhet ki, illetve nem szeretné, hogy más olajos anyag bekerüljön a motortérbe. (Ez egy nagyon, nagyon szabadfordítás, ezt is javíthatja aki jobban érti. )

A hajtógázas spray

A spray egy láthatóan élénkpirosas színt ad majd a filternek, szépen terítsük be vele az egész felületet.

Piros

Ezzel is várjunk cirka 20 percet, és véletlenül se toljuk túl a sprayt, mert tocsogni fog az olajban a szűrőnk. Szépen törölgessük le a széleit és a felesleges kenőanyagot, majd mehet vissza helyére!

Hazatérés

Fogjuk a csavarokat, hogy kéznél legyenek, és szépen csavargassuk vissza a helyükre!

Csavarokat vissza!

Ezzel kész is a művelet, jöhet a következő ötezer Kilométer. Jó munkát kívánok mindenkinek!

FIGYELEM! A művelet során mindig tartsuk be a megfelelő biztonsági előírásokat, rögzítsük az autót, és csak saját felelősségünkre szereljük járművünket, magunk, és mások testi épségének kockáztatása nélkül!

Ha valakinek van hozzáfűznivalója, vagy tenne hozzá egy kis pluszt, azt szívesen fogadom a hozzászólásokban.

Továbbá kérem, hogy a helyesírási hibákat jelezzétek nekem! Nem szándékos egyik sem, igyekeztem a szintemhez képest odafigyelni rá. Köszönöm.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.