2024. június 27., csütörtök

Gyorskeresés

Három kínai autós telefontartó rövid tesztje.

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Következzék most három kínai autós tartesztje, melyeket az Ebay-ről rendeltem. A szemem ett a fedélzeti kamera funkciója lebegett, de nem találtam útmutatást erre vonatkozólag a neten így berendeltem vaktában az első szimpatikus tart amit találtam. Ugyanis erre nem tesztelik az autós tarkat, és általában a Youtube sincs tele ilyen felvételekkel, vagy ha igen, akkor is inkább a telefonon van a hangsúly, nem a tartón. A gyárk oldalain és a fícsőr listákban meg nem térnek ki rá, hogy mennyire alkalmas stabil felvétel késtésre az adott terk.
Kénytelen voltam hát magam kitaposni ezt az ösvényt.
szempont rövid tájékozódást követően, hogy nem vagyok hajlandó egy efféleanyagra egy-két ezernél többet költeni, így ars vetélytársak szóba sem jöttek (5-10k egy hasonló kacatért szerintem vicc kategória).

Megcéloztam rögtön a legolcsóbb alternatívát - hiba volt ahogy az várható, de vmerre el kellett indulni:

Szilikon talp erőskuummal, kétll álstnyíló rugós kar gumibetéttel. A rugóerő kellemes fogást biztosít, a gumi betét helyén tartja a késléket.
Kézhez kapva majd az első felvételt visszanézve hamar megbántam atelt, ugyanis a tartó hajlított I szelvényű nyaka olyan rugalmas, hogy szinte úgy csűröm, csavarom ahogy akarom. A slvédőn kis túlssal önálló életet él a telefon a kocsi rázkódása közben mely ugyan nem szempont átlag felhasználásl (navigálás, stb), de a videofelvételt tönkreteszi a vibráció.

Tet vissza a netre: kell egy olyan konstrukció, ami maximálisan mereven tartja a telefont a stabil videofelvételhez. Másodszorra már arra figyeltem az ár mellett, hogy elkerüljem a karcsú kialakítást. Ha már az anyaghasználattal nem lehet variálni (olcsó műanyag mind), akkor legalább legyen masszív felépítés!


Asodik induló ugyan képről nem tűnt annyira rossznak, viszont a nyaka ennek is hajlékony, ráasul nem egy anyagból van kiöntve, hanem hosszirányban felhasítva két részből áll össze. Ez az amúgy is gyenge merevséget tovább rontja, az illesztéseknél akár résnyire nyílik st a nyak a csavaró erőre. Alcső úgy amúgy egyáltalán nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Az elsőre is gagyi hatást keltő kialakítás hamar elvette a kedvem az effélelcsőkl. Az oldalsó körk éppen lenyomják a hangerőszabályzót a Moto G-men ami kellemetlen felismerés volt. Nem szerencsés továbbá az anyaghasználata, melyen gumibetét helyett szivacsot alkalmaztak. A középső sárga szivacsgomb alatti rugó túl erős ahhoz, hogy a telefon lenyomva tartsa, így azon az egy ponton fekszik fel atlap, minek következtében billeghet a késlék.

A videóból látszik, hogy még az elsőnél is gyengébben teljesít, abszolút alkalmatlan felvétel késtésre. Next...


A harmadik tart kicsomagolva már első pillantásra is bizalomgerjesztő volt. Ennek a legnagyobb átrőjű a talpa mind közül, böszme vaskos felépítés jellemzi és egy anyagból került kialakításra, ami jót tesz a hajlító és csavaró igénybevétellel szembeni ellenálsnak. Nincsenek rajta rugalmas gyengepontok, még a gömbfej rövid karcsú sra sem hajlik meg normál körülmények között. A rugós kar slesebb az első változatnál láthatótól néhány mm-rel, és kétl helyett csak az egyik köröm húzható ki, asik fele fixen rögzített - egy egységet képez a csuklóval. Ez ad némi plusz merevséget a két irányba kihúzható verzióval szemben. A gumiborítása feszesen tartja a telefont. Érezhetően jóval merevebb tarst ad, mint asik változat vagy mint alcső.
Nem szaporítom tovább a st, a lényegre térve megtaláltam a számításom az utolsó versenyző személyében, így nem pazaroltam időt a további tesztelésre (különböző talpak és karok kombózása).

A videókl látszik, hogy az első két taralkalmatlan fedélzeti kamerához, az utolsó viszont meglepően stabil videót eredményezett, csak a nagyobb döccenőkön remeg be kicsit a felvétel. Így részemről ajánlott plecsnit érdemel az árrk arányát tekintve.

Általában elmondható mindhárom terkről, hogy a szilikon talpakkal nincs probléma, egyetlen alkalommal sem landolt az ölemben a telefonom sőt, utóbbi kettő talpa még ragadós is biztos ami biztos - úgy kellett feltépni az üvegről. A gömbfejek kialakításai ugyanolyanok így a hasonló tark alkatrészei csereszabatosak. Aanyag menetet erősen meg kell tépni ugyan (de ez nem szokatlan a gömbfejes autós tarkl, a Wayteq GPS-em tartóját is izomból kell meghúzni), de aztán nem lesz gond a lekonyulás. A kamera mindegyiknél kilátott kitakaráslkül, jellemzően a gömbcsukló végálsánál, de még éppen ideális pozícióban.

A végkövetkeztetés, hogy simán megérte végigpróbálni pár fajtát, mert összköltségben is még mindig beljebb vagyok, mint egy neves márka terkével, aminél szintén nincs garancia a vibrációmentes felvételkéstésre.

A felvételeket nagyjából azonos körülmények közt késtettem, az elkövető egy Moto G (720p 30 fps) és a Daily Roads Voyager, képstabilizáció nincs. Az autó sebessége minden esetben alulról súrolta a 30 kmph-t. A videó minősége nem ideális, ekkor még azt hittem a végtelenbe fókuszálás jó döntés.

Mellesleg az első kettő eladó, ha a leendő tulaj nem akar videózni. :))

Hozzászólások

(#1) gilfoyle


gilfoyle
őstag

Jó teszt, köszi!
A harmadikat, ami bevált, kitől vetted? :R

(#2) Teasüti válasza gilfoyle (#1) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Bizonyos etrs100 nevű eladótól.

(#3) tthom válasza Teasüti (#2) üzenetére


tthom
senior tag

Próbáltad a műszerfalra is rácuppantani, vagy csak a szélvédőre?

(#4) creation


creation
senior tag
LOGOUT blog

Nem baj, a fékolaj mindet megeszi.

ETZ250-en használtam telefon tartót utoljára. A telefon a fékkar oldalra volt téve és sajnos az ETZ betegség vittel el azt is. A fékolaj megette a kínai műanyagot.

Ezért a következő túrámra már saját gyártatású tartóval szándékozok elindulni...

"Mert Ő küld 100 csodát, csak Benne Bízz!"

(#5) Teasüti válasza tthom (#3) üzenetére


Teasüti
nagyúr

Csak üvegre. A ragadósok viszont elméletileg nem véletlenül ragadnak. De ez részemről elmélet marad, nincs műszerfalam. :DDD

(#6) aero.


aero.
veterán

Nekem hasonló van, mint az első. Hazamentem, béreltem egy 206-os fapadot, úgy rezgett, hogy nem tudtam leolvasni az időt. Aztán vettem egy Saab-ot, na abban meg sem moccan. :D

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.