2024. május 31., péntek

Gyorskeresés

Renault Modus 2005 - Az ezer Euros auto tortente.

Írta: | Kulcsszavak: Renault . Modus

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Elore is elnezest, nincsennek ekezeteim, mert Nemet-rendszeru a gepem.

Szoval kellett egy masodik auto, mert az erdei oviba kell vinnie aszzonynak a kolkot. Legyen olcso, kicsi, praktikus es kenyelmes es nem sajnalom, ha sarban dagonyaz a kolok.

Mivel van jo Renault szerelonk Magyarorszagon, igy a Renaultnal maradtunk. Gondolom emiatt sokan orultenek tartanak, de szerelohoz alakitom az auto vasarlasi szokasaimat, a tovabbi idegrendszeri es penzmag karososada erdekeben!

2021-ben megvettuk 164000 km-le, egy faszitol, aki Fordnak arulta, es meleg nemi indentitasa miatt noiesnek tartotta az autot (nem ertem miert, de ez jo alapnak tunt, hogy vedd meg a hulyetol dolog). 1000 Euroert odaadta vegul,mert retkes volt, szalmat vittek vele a lovaihoz es igazabol csak nyug volt a hatan.
Mivel az alja rendeben volt, a hiobakodok uresek voltak, belul alapvetoen rendben volt, igy az 1000 Euro barati volt. Meg egy e-bikeot sem vesz az ember ennyibol!

Nejemmel rengeteget beleoltunk, hogy szep legyen, ozongeneratorova is szokott lenni evente parszor. Korat siman le tudja tagadni, es szerintem ez igy van ezeknel a Renulatnal olyan 2012 magassagig!

4 elozo gazdaja volt, 140k-ig egy gazda, anyuka, utana 3 gazda egy cegen belul vandorolt. Aztan mi vagyunk az otodik gazdaja, az auto lassan 220k-nal jar es meg mindig tokeletesen teszi a dolgat!
Vasarlas elott kiderult, hogy felso Nemetorszagbol jott, igy nem rohadt! Nalunk minden evben rendszeresen alvazmosast kap, es egyszer le is kentem az aljat bitmunes alvazvedovel. 2024 Majusaban a szerelom is mondta, hogy korat le tudja tagadni alul is :D

A kis auto rendkivul praktikus, akkora, mint egy Twingo, de a hatso ulestere teljesen sikra allithatova teszi a rakodoteret! Az ulester negy- vagy otuleses uzemmodban hasznalhato, es elolre-hatra tologathato!
Mivel K4M, 1.6-os motor van benne, igy megy, mint az alat a nemet Autobahnon :D Gyari bcicilitartoval igazan praktikus egy joszag. A nemet papir szerint 890 kg a cucc, ezert rendkivul agilis es robbanekony a kocsi! Egy Megane/Scenic/Kangoo hozza kepest egy lomha teknos.
Megvetel utani elso napban valaki az utcan leverte autojaval a bal elso tukrot, azt csereltem, de nem szinaoznosra.

A harom evben az alabbi dolgokat kellet cserelni benne:
-2022 majus : hatso rugostag csere, 3000 Euro volt gyari Renault szervizben :S
-2023 dec elso-hatso fekek (tarcsafekek elol-hatul, 2500 nenwtonm koruil fognak!)
-2023 dec termosztat (hazavitt telen labon nemetorszag-Magyarorszagf kozott, nem forrott fel a vize!
-Megvasarlas elott uj kuplung, akku, gyujtas az elozo tulaj altal.
-olajcsere 10k utan, elozo tulajok 10-15k kozott ettek meg es szervizkonyv es szamlak mutattak.
-vezerles csere 170k-nal 2021-ben!
-hutokor csere 2021-ben ettol sajnos a vizes puffertartaj koszos maradt, engem nem zavar.
-trafocserek ketszer (en cserelem)
-Bal elso lampabura csere 2022-ben, mert megrepedt a muanyag. Ugyanakkor jobb elso polirozva alatalam
-Elozo tulaj parkolo serulest csinalt, garazsbol kihajtva, azok nem profi modon javitva. Szetszedtem az elejet, es nincsen semmi sem megserulve
-klima -hocserelo halott, gazt nem engedi. Nem invesztalok mar ra, nem erdekel itt, mert itt nincsen annyira meleg a Bajor regioban
-hatso ablaknal (tipushiba) beazott, azt orvosoltam gumitomitessel, igeny eseten majd ujra uvegeztetem, engem nem zavar.
-ami zavaro lehet, hogy egy izzocserehez le kell szedni az elejet, ez kb 1 ora melo emelo nelkul. Lidl izzokkal ez a problema minimalizalva.
-7 litert ker dinamikus hasznalattal (rovid tav+ autobahn), varosban leviheto 6 kornyekere!
-Olajat nem eszi!
-gyari fejegyseget es hangszorot feljavitottam valami japanra :D
-uniroyal gumik, rendkivul meg vagyok elegedve veluk!
-kuplungolaj csere 2021 es 2023 december
-feltengely csere 2024 Majusa
-hatso uveg ujraragasztasa 2024 Majusa. Megszivatott a hatso ablakotrolo kerete, de egy kis WD40, izomero es flex (az aluminum anya belerohadt a menetbe) segitsegevel sikerult megmenteni a hatso motort!

Isofix elol es hatul is van, igy 3 isofixes ules rakhato be, nagy is siman befer!

Ami poen, hogy hivatalos markaszervizben korbehuggyoztak kb olajjal a motorteret 2023-ban, ezert rengeteg random hibat dobott a gep. Mindent egyesevel kitakaritottam azota a hiba megszunt. Soha tobet ilyet!

2023-ban (az ominuzos olajcsere elott) megjarta München-Göteborg tavott mindenfele hiba nelkul, ket biciklivel! Es nezd, mennyi cuccot elvitt a gep!

Eladas oka: Nagyobb Grand Modusra szeretnenk valtani, mert sulis gyerekeket kell majd vinnie a nejemnek minden hetkoznap sok cuccal (hatizsak, tornacucc, stb.) Amugy meg maradna, de kicsi 3-4 gyereke szallitasra a sok cuccal! Ovis kolkonel nem volt ilyen problema :)

Kepek jonnek majd.

Hozzászólások

(#1) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog

Mint Renault tulajdonos, örülök hogy te is meg vagy elégedve egy "hitvány franciával". Az élménybeszámoló jó volt, de ne haragudj meg érte, a külalak csapnivaló. Nagyon nehéz volt olvasni, nem csak az ékezetek hiánya, de a helyesírási hibák és a szövegtördelés hiánya miatt is.

(#2) Sirus86 válasza Jack Hunter (#1) üzenetére


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Koszi, hat Nemetorszagban elek, nincsen ekezetem es probalkozom. Ha lesz egy szosszentenyi idom,es magyar karakterek keznel, akkor elkezdem magyarositani.

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.