2024. május 22., szerda

Gyorskeresés

Renault Modus 2005 - Az ezer Euros auto tortente.

Írta: | Kulcsszavak: Renault . Modus

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Elore is elnezest, nincsennek ekezeteim, mert Nemet-rendszeru a gepem.

Szoval kellett egy masodik auto, mert az erdei oviba kell vinnie aszzonynak a kolkot. Legyen olcso, kicsi, praktikus es kenyelmes es nem sajnalom, ha sarban dagonyaz a kolok.

Mivel van jo Renault szerelonk Magyarorszagon, igy a Renaultnal maradtunk. Gondolom emiatt sokan orultenek tartanak, de szerelohoz alakitom az auto vasarlasi szokasaimat, a tovabbi idegrendszeri es penzmag karososada erdekeben!

2021-ben megvettuk 164000 km-le, egy faszitol, aki Fordnak arulta, es meleg nemi indentitasa miatt noiesnek tartotta az autot (nem ertem miert, de ez jo alapnak tunt, hogy vedd meg a hulyetol dolog). 1000 Euroert odaadta vegul,mert retkes volt, szalmat vittek vele a lovaihoz es igazabol csak nyug volt a hatan.
Mivel az alja rendeben volt, a hiobakodok uresek voltak, belul alapvetoen rendben volt, igy az 1000 Euro barati volt. Meg egy e-bikeot sem vesz az ember ennyibol!

Nejemmel rengeteget beleoltunk, hogy szep legyen, ozongeneratorova is szokott lenni evente parszor. Korat siman le tudja tagadni, es szerintem ez igy van ezeknel a Renulatnal olyan 2012 magassagig!

4 elozo gazdaja volt, 140k-ig egy gazda, anyuka, utana 3 gazda egy cegen belul vandorolt. Aztan mi vagyunk az otodik gazdaja, az auto lassan 220k-nal jar es meg mindig tokeletesen teszi a dolgat!
Vasarlas elott kiderult, hogy felso Nemetorszagbol jott, igy nem rohadt! Nalunk minden evben rendszeresen alvazmosast kap, es egyszer le is kentem az aljat bitmunes alvazvedovel. 2024 Majusaban a szerelom is mondta, hogy korat le tudja tagadni alul is :D

A kis auto rendkivul praktikus, akkora, mint egy Twingo, de a hatso ulestere teljesen sikra allithatova teszi a rakodoteret! Az ulester negy- vagy otuleses uzemmodban hasznalhato, es elolre-hatra tologathato!
Mivel K4M, 1.6-os motor van benne, igy megy, mint az alat a nemet Autobahnon :D Gyari bcicilitartoval igazan praktikus egy joszag. A nemet papir szerint 890 kg a cucc, ezert rendkivul agilis es robbanekony a kocsi! Egy Megane/Scenic/Kangoo hozza kepest egy lomha teknos.
Megvetel utani elso napban valaki az utcan leverte autojaval a bal elso tukrot, azt csereltem, de nem szinaoznosra.

A harom evben az alabbi dolgokat kellet cserelni benne:
-2022 majus : hatso rugostag csere, 3000 Euro volt gyari Renault szervizben :S
-2023 dec elso-hatso fekek (tarcsafekek elol-hatul, 2500 nenwtonm koruil fognak!)
-2023 dec termosztat (hazavitt telen labon nemetorszag-Magyarorszagf kozott, nem forrott fel a vize!
-Megvasarlas elott uj kuplung, akku, gyujtas az elozo tulaj altal.
-olajcsere 10k utan, elozo tulajok 10-15k kozott ettek meg es szervizkonyv es szamlak mutattak.
-vezerles csere 170k-nal 2021-ben!
-hutokor csere 2021-ben ettol sajnos a vizes puffertartaj koszos maradt, engem nem zavar.
-trafocserek ketszer (en cserelem)
-Bal elso lampabura csere 2022-ben, mert megrepedt a muanyag. Ugyanakkor jobb elso polirozva alatalam
-Elozo tulaj parkolo serulest csinalt, garazsbol kihajtva, azok nem profi modon javitva. Szetszedtem az elejet, es nincsen semmi sem megserulve
-klima -hocserelo halott, gazt nem engedi. Nem invesztalok mar ra, nem erdekel itt, mert itt nincsen annyira meleg a Bajor regioban
-hatso ablaknal (tipushiba) beazott, azt orvosoltam gumitomitessel, igeny eseten majd ujra uvegeztetem, engem nem zavar.
-ami zavaro lehet, hogy egy izzocserehez le kell szedni az elejet, ez kb 1 ora melo emelo nelkul. Lidl izzokkal ez a problema minimalizalva.
-7 litert ker dinamikus hasznalattal (rovid tav+ autobahn), varosban leviheto 6 kornyekere!
-Olajat nem eszi!
-gyari fejegyseget es hangszorot feljavitottam valami japanra :D
-uniroyal gumik, rendkivul meg vagyok elegedve veluk!
-kuplungolaj csere 2021 es 2023 december
-feltengely csere 2024 Majusa
-hatso uveg ujraragasztasa 2024 Majusa. Megszivatott a hatso ablakotrolo kerete, de egy kis WD40, izomero es flex (az aluminum anya belerohadt a menetbe) segitsegevel sikerult megmenteni a hatso motort!

Isofix elol es hatul is van, igy 3 isofixes ules rakhato be, nagy is siman befer!

Ami poen, hogy hivatalos markaszervizben korbehuggyoztak kb olajjal a motorteret 2023-ban, ezert rengeteg random hibat dobott a gep. Mindent egyesevel kitakaritottam azota a hiba megszunt. Soha tobet ilyet!

2023-ban (az ominuzos olajcsere elott) megjarta München-Göteborg tavott mindenfele hiba nelkul, ket biciklivel! Es nezd, mennyi cuccot elvitt a gep!

Eladas oka: Nagyobb Grand Modusra szeretnenk valtani, mert sulis gyerekeket kell majd vinnie a nejemnek minden hetkoznap sok cuccal (hatizsak, tornacucc, stb.) Amugy meg maradna, de kicsi 3-4 gyereke szallitasra a sok cuccal! Ovis kolkonel nem volt ilyen problema :)

Kepek jonnek majd.

Hozzászólások

(#1) Jack Hunter


Jack Hunter
csendes tag
LOGOUT blog (1)

Mint Renault tulajdonos, örülök hogy te is meg vagy elégedve egy "hitvány franciával". Az élménybeszámoló jó volt, de ne haragudj meg érte, a külalak csapnivaló. Nagyon nehéz volt olvasni, nem csak az ékezetek hiánya, de a helyesírási hibák és a szövegtördelés hiánya miatt is.

(#2) Sirus86 válasza Jack Hunter (#1) üzenetére


Sirus86
tag
LOGOUT blog

Koszi, hat Nemetorszagban elek, nincsen ekezetem es probalkozom. Ha lesz egy szosszentenyi idom,es magyar karakterek keznel, akkor elkezdem magyarositani.

És mondá az Úr: És legyen immáron a kocka, tetraéder!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.