2024. május 27., hétfő

Gyorskeresés

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl - VÉGIGJÁTSZÁS - IV.rész

Írta: | Kulcsszavak: s.t.a.l.k.e.r. . végigjátszás . leírás . bemutató . stalker

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Chernobyl belső
Jónéhány monolith-katona cirkál benn, úgyhogy óvatosan. Ráadásul a jó kis exoskeleton páncélt viselik, úgyhogy hajrá. Brutál fegyvereket tudunk itt is magunkévá tenni, mint pl. A GP37-es, ezzel jó kis fejlövéseket mérhetünk rájuk. Persze ott vannak a jól bevált shotgun-ok is, ami hatásos az exoskeleton ellen.
Exoskeleton? Kell. Ha gondoljuk, kereshetünk egyet, ehhez nyomuljunk végig a folyosón, majd két irányba mehetünk. A tőlünk balra eső ajtón belépve négy, vagy öt katonát találunk, és egy szobát csövekkel. A szoba sarkában látunk egy jó kis létrát, ezen másszunk le, és lám: megvan a páncél, illetve egy rakás lőszert is bezsebelhetünk. Az exoskeleton páncélnak több hátránya is van, például a 15 kilós súlya, és csak 30%-os sugárvédettséggel bír, de sebaj, az övünkre csatoljunk fel egy-két artifactet, amik növelik az értékeket.
Keresgéljünk tovább – megéri. Az egyik emeleten például egy FT200M-et találunk, ami lenyomja a GP37-et simán, tegyük el, és hasznosítsuk.

A Wish Granter
Menjünk addig, amíg egy lépcsőházat nem találunk, majd ez belecsatlakozik egy másikba. Két út lesz, az egyik a dékeleti saroknál – ez vezet a Wish Granterhez, és ez is egy lehetséges befejezése a játéknak. Másszunk fel, keressük meg a létrát, és ereszkedjünk le. Ha belépünk a Wish Granter csarnokba, egy pulzáló teleportot láthatunk, és ugorjunk bele. Ez kilő minket a csarnok tetejére, itt kövessük az irányt, majd megérkezünk Wish Granterhez. Érintsük meg – a karakterünk sokban befolyásolja az itteni befejezéseket -, ha 200 ezer rubelünk van legalább, elér minket a gazdagság végzete. Abszolut negatív befejezés.

A titkos labor
Az északi folyosón, a Wish Granter kamra mögött, találunk egy létrát, a körkörös klaxonfénynél. Ha itt felmászunk, hasznosíthatjuk kis Pripyat-ban talált dekóderünket. Keressük meg az ajtót, használjuk, majd várakozzunk harminc másodpercet, amíg kinyílik.
Katonák várnak ránk – már hiányoztak kellőképp -, valahogyan újraéledtek, de nincs baj megint. Be a fémdobozok mögé, és gránátokat dobálva rájuk távoltarthatók, egészen addig, amíg biztonságosan nem érjük el a titkos labort. Guggoljunk, amíg az ajtó kinyílik, senki sem fog észrevenni minket. Elvileg.
A labor, újra itt, tele ellenséggel. Miután megérkeztünk, lefelé akarunk menni, úgyhogy elsősorban az arra fellelhető katonákra koncentráljunk. Használhatjuk a folyosón lévő tárgyakat, beugrókat fedezékként, és itt is a legcélravezetőbb megoldás, ha gránátozzuk a jónépet – feltéve, ha van muníciónk.
Amikor sikerül belépni a bal oldalon, elkezdődnek az újabb harcok minden egyes ponton – de legyünk észnél, és jobbosokkal térjünk ki előlük. Közben be-benézhetünk a kis szobákba, kutakodjunk, de készüljünk fel az alattomos támadókra – mentsünk gyakran!
Megérkezünk az irányítóterembe, azokról a folyosókról, amiket az előbbiekben fedeztünk fel. Gránátozzuk le a megmaradt katonákat, és lépjünk be a kis, sötét szobába. Ha meg akarjuk nézni a játék maradék részeit, csináljunk egy teljes mentést itt, ezen a ponton.

Az igazi befejezések
Ahogy belépünk az utolsó szobába, az ajtó becsukódik, és bezárva találjuk magunkat hat vagy hét kis bíborszínű szerkezettel. De szépek... Bár fontosnak tűnnek, úgyhogy lőjük is szét őket sebtibe’!
Belelövünk, lánganomáliák csapnak fel, s csak úgy tudjuk kivédeni őket, ha a többi szerkentyűt is felaprítjuk. Ha mindegyikkel végeztünk, elkezdünk beszélni, összegezzük a történteket, majd két választásunk lehet. Ha beleegyezünk a ‘tudatos tervbe’, a játék egy movie-val folytatódik, és véget ér. Ha elutasítjuk, akkor...

Az emberiség irányításának visszaállítása
...a ‘Tudatosság-csoport’ visszateleportál minket Chernobyl külső területére, innen visszatérhetünk újra az erőműbe, de fölösleges: nem találunk mást, csak zárt ajtót.
Végső összecsapásként rengeteg katona teleportálódik a helyszínre, lőjük őket mindaddig, amíg egy kis teleportszerkezetet nem találunk, és gyerünk, gyerünk!
...és a pont, ahol a kalandunk elkezdődött. Minden egyes kis teleport más-más zónába fog elküldeni minket, használjuk. A feladatunk az, hogy elteleportáljunk az erőmű bizonyos területeire, tisztítsuk meg az ellentől, aztán egy másik teleportot keresve ismételjük meg a folyamatot. Néhány teleport-kütyü szabad szemmel nem látható, nehéz is őket megtalálni, akárcsak túlélni az ellenséges támadásokat.
Miután túlküzdöttük magunkat a körülbelül húsz takarító-küldetésen, megkapjuk a játék “legjobb” befejezését.

Sok sikert, és jó vadászatot, S.T.A.L.K.E.R.!

Hozzászólások

(#1) Archer


Archer
őstag

Csak annyi, hogy G36-ot(GP37 néven fut) már jóval előbb lehet szerezni az Army Warehouses pályán a freedom katonáktól. Kicsit megkönnyíti a további játékot :D

Beszélni már gyerekkorában megtanul az ember. Hallgatni csak sokkal később.

(#2) finest


finest
őstag

Bár fontosnak tűnnek, úgyhogy lőjük is szét őket sebtibe’! - Ez így értelmetlen.
Bár fontosnak tűnnek, nem azok, úgyhogy lőjük is szét őket sebtibe’! vagy valami ilyesmi.
Amúgy köszi az infókat.
Nem tudsz arról a pontról egy mentést, ahol együtt maradunk ezekkel a kütyükkel?

“Don’t shoot, I’m Globish.”

(#3) serpenyő válasza Archer (#1) üzenetére


serpenyő
tag

A warehouses küldetéseket kihagytam a leírásból, benne is foglaltatik

U so wish u were blonde like me

(#4) Carlos66


Carlos66
csendes tag

Lenne egy kérdésem...
Hogy lehet ''használni'' azt a bizonyos dekódert ami kinyitja az ajtót az erőműben?

[Szerkesztve]

[Szerkesztve]

carlos

(#5) Einon válasza serpenyő (#3) üzenetére


Einon
újonc

Hello! Nos nekem 1 cseles kérdésem lenne... amikor bemegyünk az antennák alá (brani source vagy mi) szal azt ugye lekapcosljuk... De ugyan abban a ''szobában''/ teremben van 1 kódos ajtó... arra van valami ötleted h azzal mit kezdjek ? Kitudja mi rejtezik az ajtó mögött...Előre is köszi!Üdv ;)

(#6) DArchAngel válasza Carlos66 (#4) üzenetére


DArchAngel
tag

Nekem úgy ment, hogy nálam volt, nyomtam egy ''F'' -et (alapbeállítás) az ajtóra, és fél perc múlva nyitódott. Közben meg odateleportálódtak szimpi arcok.

''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''

(#7) DArchAngel válasza Einon (#5) üzenetére


DArchAngel
tag

Red Forestben? Ha igen, akkor a monolitos hullákat átkutatva egyszer csak találsz egy PDA-t (a Found PDA bejegyzés alatt a Diary-ben), és ott írja a néhai monolitos, hogy van egy ajtó, aminek a kombinációja nem emlékszem fejből, és hogy nem tudja, hogy hol van az ajtó. Na azzal nyílik. Egyébként egy halom lőszeren kívül sok érdekes nincs mögötte.

''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''

(#8) Nortid válasza DArchAngel (#6) üzenetére


Nortid
aktív tag

Én meg nem találom az az ajtót amit ezzel ki kéne nyitni, pontosabban most vettem fel a dekódert, de a pda nem írja hol van az ajtó...

[ Szerkesztve! ]

(#9) DArchAngel válasza Nortid (#8) üzenetére


DArchAngel
tag

Ha csak most vetted fel, akkor még messze van. Majd csak az erőműben használhatod, ott a nagy lépcső utáni szobákban kell keresned egy létrát, még a Monolit előtt.

''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''

(#10) Lucko81


Lucko81
csendes tag

Tudtok valami okosat mondani, hogy miért swap-ol a játék kb 1-2 percenként olyan 5-10mp-et. Fullra megáll a játék, azán megy tovább. A grafikát már minimumra leszedtem. Nem fut közbe semmi és friss az SP2 is.

(1GB ram, amiből 8xxMB felhasználható)

Megpróbáltal kikapcsolni a pagefile-t, az segített. De az első next mission után kilép, mert kevés a virtuális memória. (pedig szerintem fizikai még van bőven szabad: Felhasználható memória a feladatkezelő szerint: 3xxMB felett van, ha ki alt-tab-olok a játék közben)
És persze látom a HDD led-en, hogy dolvas ezerrel.

Segítsetek, mert már az idegeimre megy!
Köszi

ui. Néha a TDU is csinálja.

[Szerkesztve]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.