2024. április 16., kedd

Gyorskeresés

S.T.A.L.K.E.R. Shadow of Chernobyl - VÉGIGJÁTSZÁS - III.rész

Írta: | Kulcsszavak: s.t.a.l.k.e.r. . végigjátszás . leírás . bemutató . stalker

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

X16
Miután beléptünk az X16-ba, fésüljük át lassan, mindenre kiterjedően a területet. Jónéhány zombival fogunk találkozni, és egyéb mutációkkal.
Az irányítóterembe érve visszaszámlálás kezdődik, amire Sakharov figyelmeztet is: négy percünk van arra, hogy deaktiváljuk a bekövetkezendő psi-robbanást. Hm, érdekes lesz, ez az első ilyen jellegű küldetés, rühellem, ha időre kell valamit megcsinálni... Főleg az a négy perc...
A feladat: megkeresni az emeleteken azokat a karokat, amelyek deaktiválják végül egységesen a detonációt működésbe hozó szerkezetet. Miután az alsót is meghúztuk, irány vissza, és a negyedik kart se felejtsük ki a szórásból.

A dokumentumok megszerzése Ghost-tól
Most, hogy sikerült a psi-generátort leállítani, pillanatnyilag biztonságban vagyunk a zombie-k elől. De jó... Ghost holtteste könnyen felfedezhető, nem írom le lépésről-lépésre, merre menjünk, valamennyi saját játék-feelingetek is legyen azért Mindenesetre rögös út vezet odáig is természetesen, de megéri.
Miután megtaláltuk, és átkutattuk Ghost-ot, markoljuk fel a szokásos dokumenteket, majd keressük meg a kijáratot. Különböző gigant mutánsokkal megspékelve nagy nehezen kijutunk, és visszatérhetünk Sakharovhoz. Hálája jeléül eladja nekünk (milyen kedves) a SEVA-overallt, ami egységesen véd a sugárzás, illetve fizikai behatásokkal szemben is. Az egyik legjobb stalkerruha!

Vissza a csaposhoz
Egyszerre két főszálat kapunk küldetésként: vissza a csaposhoz a dokumentumokkal, illetve a Vezetőt megtalálni Cordonnál. Először kezdjük a csapossal, aztán tőle visszafelé jöhet a vezető. Vágjunk át visszafelé a Wild Territory-n, aztán a respawnolt zsoldosokat újfent szedegessük le, itt találhatunk TRS301-es típusú puskánkhoz távcsövet is.
Amikor visszaérünk a csaposhoz, beszél egy bizonyos Agymanipulálóról, ami észak felé található, és védi a zónát a behatolóktól. Elindulhatunk, és elkezdhetjük ezt a küldetést is, ha akarjuk, de ne feledjük: a Find the Guide/Találjuk meg a vezetőt misszió a fontosabb!

Találjuk meg a Vezetőt
A Vezető a Cordon térségben található, a vasúti átjáró melletti kunyhók egyikében. Ha beszélünk hozzá, ad egy egyszerű tanácsot: találkozni a doktorral, meg kell keresnünk Strelok titkos búvóhelyét. Hehe, mióta Ghost-tal is túl vagyunk egy kis kalandon, ez nem okozhat gondot, hol lehet...

A doktor megtalálása
Hm, jó, vagy nem, de ismét visszatérünk az Agroprom-ba, és lemászunk a kazamatákba. Ismét visszatérünk arra a rejtekhelyre, ahol Strelok flash drive-ját találtuk még a játék elején, majd megkeressük a dokit, aki meglepő módon Streloknak szólit minket...!
Miután felocsúdtunk kezdeti döbbenetünkből, a doki ad néhány infót arra vonatkozóan, hogyan férhetünk hozzá a Monolith vezetéséhez, irányításához. Érdekes dolgok ezek, de minket egy érdekeljen egyelőre: deaktiváljuk az Agymanipulálót.

Az Agymanipuláló kikapcsolása
A csapos elmondja, hogy merre keressük a dutysok vezetőjét az Army Warehouses-nál (Katonai Raktárak), aki szintén érdemi információkkal szolgál az Agymanipulálóval kapcsolatban. Közben akár felvehetünk újabb questeket is, de a Vezető megtalálásáról sem szabad megfeledkeznünk. Így menjünk először vissza a Cordonhoz, és zárjuk le azt a küldetést is.

Army Warehouses
Ez a rész a főszál(ak) szempontjából nem lényeges, pusztán vagyonunk gyarapítására szolgáló missziók. A két ellenlábas, a duty-k, és a freedomosok oldalára állva oldhatunk meg missziókat.
A későbbiekben probléma származhat az egyik oldalhoz való elkötelezettségünkből, hiszen ha az ellen területeire lépünk be, bizony keményen nekünk támadnak. Persze a legjobb megoldás az, ha likvidáljuk mindkét oldalt, de az igencsak nagy felkészültséget igényel.

The Red Forest
Miután lenyomtuk a Cordonos-Vezetős dolgot, ideje az északkeletre fekvő Red Forestbe zarándokolnunk. Ha az Army Warehouses résznél a megfelelő oldalon voltunk, most a katonák barátságosan fogadnak, ha nem, akkor lődözzük ki őket.
Amint megérkezünk, bele is futunk egy csapat monolith-katonába. A legegyszerűbb, ha lopakodva gránátot vágunk közéjük, majd a puskával kivégezzük őket. Ahogy megyünk lefelé itt az úton, figyeljünk az oldalról orvul lövő sniperesekre! Ha kilőttük őket is, kutakodjunk a cuccaik közt, és ha szerencsénk van, megtaláljuk az SVDm2-es tunningolt távcsövest, ami ugyanazt a töltényt használja, mint a hagyományos változat.
Kettő utunk van, amerre mehetünk: az út mentén, illetve keresztül az erdőn nyugati irányba. Az út igencsak radioaktív, rengeteg katonába botlunk, némi sniperessel elegyítve, akik ráadásul rakétavetőket is használnak előszeretettel. Az erdő viszont tele van anomáliákkal, és mutánsokkal, de ha elérjük a nyugati határt, védve vagyunk tőlük.

Az agymanipuláló kiiktatása
Itt az ideje, hogy megtaláljuk azt a bizonyos valamit, ami zombivá változtat mindenkit, mint például a monolith-katonákat is, hogy mást ne említsünk. Mindkét út ugyanarra a helyre vezet: a keletre található, hegyvidéki területre, ahol az Agymanipuláló-konszern található. Legyünk óvatosak – hm, mintha eddig nem lettünk volna azok – a robbanékony hordókkal, amiket a katonák dobálnak ránk: a levegőben próbáljuk kilőni őket, mielőtt rajtunk robbannának széjjel.
Ahogy elérjük a konszernt, az első teendőnk megtalálni a külső antennákat, de mielőtt ebbe belemélyedünk, egy kis nagytakarítást végzünk – muszáj Újabb mesterlövészek a tornyokban, néhány katona körülöttünk, illetve fél-láthatatlan mutánsok. Különlegességük ezeknek a mutánsoknak, hogy hiába lövünk beléjük, nem pusztulnak el, viszont túl nagyot sebezni sem nagyon tudnak rajtunk.
A sniperesekkel sincs túl nagy gond, könnyen levadászhatóak, eltekintve attól a néhánytól, akik úgy rejtőznek el, hogy szabad szemmel alig láthatóak. Na de sebaj, van minekünk egy kukkerunk (gyk távcső, binocular), amibe most belelesünk, és feltérképezzük a helyszínt. Persze ki is kerülhetjük a kemény részt úgy, ha elfutunk a földalatti bunkerig, amely a bázis keleti falánál fekszik. Ha a síneket követve meglátjuk a vagont, ami a bázis keleti oldalánál található, szaladjunk fel a rámpán a kocsiba, majd le, hátul.

Benn, a konszernben
Az Agymanipuláló konszern szinte teljesen kihalt, viszont lineáris, úgyhogy nem kell aggódnunk amiatt, hogy eltévednénk. Amint kiszúrjuk az elromlott teherliftet, vessünk egy pillantást a közeli lépcsőházra, és irányozzuk magunkat lefelé. Helyes, már vártuk: újabb kóddal működő ajtót találunk, s ha kellőképp átkutattuk a lelőtt katonák hulláit, megtaláljuk a kódot a PDA-nk napló (diary) részében. No, nem kell megijedni, nem kell visszamenni, és újra átkutatni mindenkit... A kód: 342089.
Mindaddig, amíg nem találtunk egy négyes kialakítású generátorcsoportot, ne foglalkozzunk a fenti helyszínnel. Segítségképpen az utolsó generátor a lépcsőház melletti kis erkélynél található. Kövessük, kapcsolót le, majd iktassuk ki a manipulálót.
Menekülj!
És igeeen, most jön a kemény rész: elhagyni a konszernt. Tök üres, úgyhogy mi sem egyszerűbb... Haha, csak hisszük! Hirtelen, a semmiből 20-25 katona tűnik elő, és akadályozzák kőkeményen a kijutást. Óvatosan lopakodjunk, használjuk a folyósok különböző részeit fedezéknek, és máris gyilkolhatunk. Ne feledjük, hogy ezek a skacok gránátokkal is fel vannak szerelve, de könnyedén (?) a falhoz szoríthatjuk őket megfelelő taktikával.
Amikor újra a konszernen kívül vagyunk, az előbbi támadókhoz még a monolith-osok is hozzácsapódnak, úgyhogy teljes a kép. Izzasztó lesz ez, nem mondom, de no problem: déli, illetve keleti irányba körözve simán elsprintelünk a keleti irányba vezető útig, onnan meg már egy köpés a bár...
A csapos elújságolja, hogy nemrég feltartóztatott egy stalkercsapatot, akik megpróbáltak északi irányba előretörni, amely irány megnyílt az Agymanipuláló felrobbantása után. Ez kell nekünk, irányozzuk be Pripyat-ot, és találkozzunk velük!

Pripyat
Haverstalkerok már a zóna bejáratánál várakoznak, és segíteni fognak abban, hogy észak felé eljussunk Damnation Alley-be. Ez így fair, úgyhogy csapódjunk hozzájuk, és közben aktívan figyeljük a mesterlövészeket az ablakokban, illetve a tetőkön. Újabb olyan pont, ahol áldásos hatást fejt ki a quicksave, nyomogassük sűrűn. A srácok egy föld alatti parkolóba vezetnek minket, ahol meg is állnak – innentől egyedül kell folytatnunk az utunkat.
Irány a téren keresztül, északra, de óvatosan, hiszen az előbb említett katonák leszedhetnek minket bármelyik pillanatban, de ha megfelelő fegyverrel császkálunk, hatékonyan viszonozhatjuk mindezt.
Keressük meg a titkos rejteket a szállodában
Ha beszéltünk a Vezetővel, illetve később a doktorral Agropromban, akkor ez a misszió megjelenik a logunkban. Márpedig mi mindent végrehajtottunk, úgyhogy ismét no gond! Pályázzunk be a hotelba, ami közvetlenül északra fekszik attól a parkolótól, ahol a stalkerek tanyát vertek. Ha esetleg a PDA nem jelezné a végcélt, akkor sincs gond: be a szállóba, a lépcsőkön fel egy emeletet, keressük meg az ajtót, ami a folyosó nyugati oldalán nyitható, irány be, és csórjuk el a dekódert, és az iratokat. A dekóder egy későbbi titkos monolith-ajtót fog nyitni, így jó hasznunkra lesz.
Ha megvannak a cuccok, ki a szállodából, és a térképen látható Chernobyl-pontokat célozzuk be. Igen, kettő irányunk is lehet: az egyik a nyugati oldala Pripyat-nak, ahol ugyan egy nagy kupac monolith-katona fészkel, viszont egy cool moonlight-artifactet marhatunk fel, a másik verzió a keleti irány, ami még veszélyesebb, viszont annál rövidebb, és giga fegyvereket is találhatunk.

Érkezés az erőműbe
Miután áthaladtunk a bejáraton, a stadionon át, egy kissé bizarr átvezető következik, és a következő töltés után egy új területen találjuk magunkat. Nem meglepő, úgyhogy kezdjünk is ténykedni rögtön: cselezzük ki mind a monolit-os, mind a hadsereg-katonákat, van, amelyik beazonosít azelőtt, mielőtt kinyír. Ne hagyjuk, nyírjuk ki mi őket, sokkal érdekesebb.
A feladatunk az, hogy megtaláljuk Chernobyl bejáratát, de ez eléggé bonyis lesz, mert a térképünk nem muzsikál valami jól ezen a helyen. Nézzünk meg minden lehetőséget, és közben taktikázzunk a fejünk fölött lődöző helikopterekkel, és a sniperes tagokkal. Nem lesz könnyű, kifejezetten idegtépő, de ne aggódjunk: következik a visszaszámlálás. Hm, ez kellett ide még. Nem baj! Ügyesen megtaláljuk a bejáratot, van rá öt percünk, csak közben sz*rrá lőnek négyszázhnegyvenhét irányból. Irány be.

Chernobyl külső
Ha elég kedvet érzünk még a harchoz, ám tegyük, akkor északkeletre irányozva magunkat, irtsuk ki az ellent; közben rengeteg ütős anomáliába is belefutunk, csúcsszuper. Akik belefáradtak a pufogtatásba, azok a balra lévő kerítést kövessék északra, mivel mindkét út ugyanoda vezet: egy viadukthoz, ami a nyugati irányba nyúlik el, arra, amerre az erőmű is található.
Őőő... Látjuk azt a nagy épületet, ami az északi irányban magaslik? Igen, az ott Chernobyl. Na és látjuk a déli részen, az út szélén fekvő épületeket? Igen, onnan lőnek szanaszét minket, ha nem vagyunk kellően óvatosak. Próbáljunk az egyik északi építményben fedezéket találni, ezek jól védenek a mesterlövészek, és a helikopterek tűzerejétől.
Haladjunk előre, a falak takarásában, addig, amíg el nem érjük az erőművet. Egy kis létrán keresztül bemászhatunk az épületbe, ám ha ez nem sikerül azelőtt, mielőtt a számláló lejár, megsülünk, és máris láthattunk egy befejezést

(folytatjuk)

Hozzászólások

(#1) warday


warday
újonc

Army Warehouse-al kapcsolatban, egy megjegyzés...

Természetesen nem szükséges egyik fél, úgymint Freedom vs. Duty oldalra sem állni, de ha a dutys oldalt válasszuk és leölünk jó pár freedomost akkor egyikük pda-jában egy olyan fegyver rejtekhelyét találjuk meg amelyik nagyban megkönnyíti a további játékmenetet.
Véleményem szerint ez a játék egyik legjobb fegyvere: a Vintar BC
Távcsöves, hangtompitós, ráadásul akár sorozatlövős, speciális mesterlövészfegyver.
9x3-es lőszerrel működik ami a monolythosok fegyvereinek a lőszere, tehát mindenhol lesz hozzá munició.

A játék más részein személy szerint nem találtam rá erre a fegyverre.
Annyira megszerettem, hogy mindvégig nálam volt.

(#2) DArchAngel válasza warday (#1) üzenetére


DArchAngel
tag

Amikor megcsináltam a dutys fővezérnek azt a questjét, amiben el kell vinni neki a speckó szkópos puskát (három-négy zsoldos őrzi az Army Warehouse észak-nyugati sarkánál), ugyanazt a fegyvert kaptam jutalomként. Egyébként tényleg nagyon jó (ha nem az egyik legjobb). De figyelni kell rá, mert lassított lövedéksebességű, ezért bele kell számolnod a gravitáció is, ha messzire lősz. Meg kicsit furcsa, amikor az ellenfél ''eltáncol'' a golyó elől.

''Hand of fate is moving, and the finger points to You...''

(#3) Cooper69


Cooper69
újonc

Hello
Biztos nagyon hülye kérdés de amit kaptam a Psi-elleni ilyen fejre rakható bizgenytűre azt írja ki hogy nincs beszabályozva...na most ezt hol tudnám beszabályozni? mer hogy e nélkül nem tok továbbmenni
thx:
Q/ :DDD :F :R

(#4) rebellis4


rebellis4
újonc

Hello kikapcsoltam a psi generátort de nem tallálom akiutat,ahol lejöttem a létrán oda nem tudok felkapaszkodni vissza!Merre van a kiút?

(#5) EQMontoya válasza rebellis4 (#4) üzenetére


EQMontoya
veterán

ghost holttestéhez visszagyalogolsz, ott volt 1 buziköcösg magáhozszivós majom, ahonnan az kijött (tehát a nagy teremből jobbra utolsó helyiség), oda bemész, és ott le lehet ugrani 1 alagutba...

mod: ha már igy erre járok: elvállaltam a családi puska visszaszerzése mellékküldit, oda mentem, ahova jelezte a map a puskát, ott az egyik vasuti kocsiban van egy 3 ajtós szekrény, annak az alján van 1 stash, az üres, és nincs ott a puska... :( Most a térkép jelzi rossz helyre, én vagyok atomláma, avagy bug?

[Szerkesztve]

Same rules apply!

(#6) feriboi válasza EQMontoya (#5) üzenetére


feriboi
csendes tag


A családi puska a vasúti kocsi alatt van. Le kell érte mászni a föld alá, ezt úgy tudod megtenni, hogy ahol védted a tudósokat ott van egy lejáró anomáliákkal, ott kell bóklászolni, és az egyik konténerben vagyon a cucc.

(#7) EQMontoya


EQMontoya
veterán

nálam nem jó a kód. :( Bejutottam a központi részébe ennek a bigyusznak (a vasúti vagonon keresztül), találtam kódot kérő berendezést több helyen is, 2 nyitott ajtónál van, egy zártnál, de ezt a kódot egyik sem fogadja el. Nah meg találkoztam 1 ilyen félig láthatatlan buzival, azt lelőttem, és úgy kb nemtom, merre kéne menni.

Same rules apply!

(#8) feriboi válasza EQMontoya (#7) üzenetére


feriboi
csendes tag



Akkor még a Brain Sorchernél vagy, és ott még nem tod használni a kódot, csak Csernobilban ( ahol atom jók a telek árak ), a Brain Sorchernél le kell kapcsolni egy masinériát ami behülyíti a stalkereket. A visszafele úton a laborból lesz vagy 20 exos Monolith ürge, ott kell ügyesen lavírozni. Remélem tudtam segíteni!

(#9) EQMontoya válasza feriboi (#8) üzenetére


EQMontoya
veterán

szia. Köszi, a konszerben voltam, és nem tlaáltam a tovább vezető utat, de megoldottam. Szal jön a last mission.

Amúgy visszafelé a bár felé vezető utamon belépve Army Warehouses-ba érdekes látvány fogadott: kb 6-8 mutáns, és 5 monolith-os emberke gyilkolta egymást, kb a pálya bejáratát követő 10 méteren belül... ott sztem nem volt fél perc, amig ellőttem 100 töltényt :D

[Szerkesztve]

Same rules apply!

(#10) feriboi válasza EQMontoya (#9) üzenetére


feriboi
csendes tag



Jajaja, nem gyenge az Armyhoz visszafele vezető út, nekem is biluxolt a szemem rendesen:) De Pripyat, meg az NPP előtt érdemes magadhoz venni egy rakat skulót, mert ott kell dögivel. Ha van sznájpered akkor becsüld meg, nagy hasznodra válik!

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.