2024. április 27., szombat

Gyorskeresés

Hyperdimension Neptunia U - Action Unleashed avagy egy Neptrisztikus kaland kezdete

Írta: | Kulcsszavak: Hyperdimension Neptunia U . Teszt

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bevezető
Március 21. Ez az a nap, amikor a kis PSVITA-ról átkerült a játék PC-re is a Steam-en keresztül. De engem ez nem érdekel, attól még VITA teszt lesz :P

2014 nyarán, amint sikerült megvennem a VITA-mat nem volt kérdés. Egy Hyperdimension játék lesz az első, amit veszek rá. Szerencsémre a címben szereplő játék ekkor egy szép akciót kapott, szinte megfeleződött az ára, így hülye lettem volna nem bezsákolni. Miután átnéztem gyorsan a kóddal kapott játékokat egyből raktam is fel, majd este, az ágyon fekve neki is kezdtem a konzolcentrikus kalandnak.

A történet
Nem ismered a Hyperdimension szériát? Sebaj! Volt neki története…? (Nem költői kérdés.)
Míg a fő széria egy bizonyos történetet mesélt el, addig a Neptunia U egy mellékszálnak fogható fel, a fő történeti száltól teljesen független, így szinte nincs is szükség ezekre az ismeretekre. Amúgyis, ez nem éppen egy olyan játék, melyet a témában tudatlanul matatók választanának. De eleget beszéltem itt a semmiről, jöjjön a történet!
Gamindastri világában járunk, melyen helyezkedik el a négy CPU és azok országai.

- Neptune és CPU jelöltje Nepgear, országa Planeptune.
- Noire és CPU jelöltje Uni, országa Lastation.
- Vert (és CPU jelöltje Nepgear)és országa, Leanbox.
- Blanc és CPU jelöltjei Ram és Rom, országa Lowee.

Jelenleg a világban béke honol, az országok békésen megélnek egymás mellett. A játék itt veszi kezdetét, egy interjúval. Gamindastri leghíresebb riportere cím nem két személynek lett kitalálva, így Dengekiko és Famitsu, a két riporter összeméri erejét. Elkezdtek elszaporodni a szörnyek országszerte, ez pedig megfelelő alkalmat adott riporter duónknak, hogy egy végső leszámolás keretén belül eldöntsék melyikük is a jobb riporter. Míg Dengekiko úgy döntött a CPU-kat kéri fel egy riportra, addig Famitsu a CPU jelöltekre pályázott. Bár nem tudják, de a szörnyek elszaporodása nem véletlen, egy gonosz erő dolgozik a háttérben (ismét), hogy egy nagy NepHadjárat keretén belül elpusztítsa világunkat.

Felület és szinkron
Erre nem lehet panasz. Egyszerű és nagyszerű. A menük közti lépkedés gyors, bár érezheti úgy az ember „lehetne ez gyorsabb...” Ez vonatkozik a pályák betöltésére is. A szinkron… Japán játék, japán szinkron, nem voltam hajlandó átállítani angolra (igen, van benne angol szinkron is). Bár tudok róla, itt egyáltalán nincs gond az angol szinkronnal, inkább csak személyes nyavalya miatt játszottam japánul.

[Az "egyszerű és nagyszerű" menü]

Játékmenet
Hm, hogy is mondjam, hogyan lehetne egy Hyperdimension játéknál beszélni a játékmenetről. Áh, megvan! Egy szó: Másodlagos.

A Neptunia U, mint a többi játék a szériában nem a hatalmas, epikus körökre osztott csatájával nyerte ki a rajongók bizalmát, vagy a Neptunia U esetében a Senran Kagura stílusú, általam csak „Ezer enemy, One Shot.” játékmenetnek hívott dolog viszi el a hátán a játékot. Éppen ellenkezőleg. A játék erőssége a történetben rejlik, ami nem akar neked semmi világmegváltót mutatni, ellenben ha megtudod szeretni a stílusát, Neptune folytonos (negyedik)faltöréseit egy nagyon jó élményben lesz részed.

Természetesen azért, mert háttérbe szorítják a tényleges játékmenetet és a Visual Novel stílus veszi át a porondot nem jelenti azt, hogy meg kellett volna feledkezniük róla, bár úgy gondolom így is volt elég tartalom ahhoz, hogy az ember elérjen a játék végére, mire megunná.

[Aranyos lányok püfölnek aranyos szörnyeket. Hát nem aranyos?]

10 játszható karaktert kapunk, mind egyedi képességgel. Sajnos ide is szeretnék egy negatívumot benyögni. Kicsit kiegyensúlyozatlannak éreztem őket. Miután mindegyikükkel mentél 1-2 kört kitudod tapasztalni, hogy ki az OverNepperPower karakter.

A játék a négy ország területén és az alapjátékokból is ismert helyszíneken játszódik. A küldetésekre általában mi dönthetjük el kivel megyünk, vagy kikkel. Igen, ha szeretnél egy karakterrel játszol, de szerintem érdemesebb a 2 választható karaktert berakni, hadd fejlődjön a háttérben megbúvó is. Általában kapunk egy feladatot, berak minket a pályára, majd pedig irányít minket a pálya részein zárolásokkal merre menjünk, amint teljesítettük a feladatot a játék végetér, egy statisztikával és egy ranggal jutalmazva minket.

[Ti sem hittétek volna, hogy a háttérben lévő NepGear egy Mecha fanatikus, mi?]

Nem bonyolult, igaz? Sajnos igen, egyáltalán nem az, egy idő múlva pedig unalmassá válhat. Természetesen erre a fejlesztők is gondoltak, hacsak egy kicsit is. Vannak küldetések, melynél nincs megadva hogyan lehet átvinni a küldetést. Találd ki. (Vagy hívd fel az internetet, te nub :P)

Természetesen a játék legjobb és legkiemelkedőbb, megkerülhetetlen része mellett nem szabad elmenni. Szakadnak a ruhák. Köszönöm, ugorhatunk tovább.

[For plot...]

Over the game
A játék próbálkozik több dologgal is lefoglalni a játékost, ha kivitte a fő történeti szálat.
Lehet ruhát és fegyvert cserélni, ami szinte értelmetlen. Ha tudod mi a trükk a játék elején megkaphatod azokat a fegyvereket, amikkel a játék szinte végéig rendben leszel. (Annyira el lett hanyagolva ez a rész, hogy szinte értelmetlen is. Ja nem, felvehető a ’törhetetlen’ ruha minden karakternek, mellyel nem szakadnak a rucik.)

Lily Rank: Ez nem más, mint a karakterek közti kapcsolat. Minél többet mész a párossal, annál magasabb lesz a rank, ezzel bónuszokat elérve a páros közt. (WARNING! Maximalisták kerüljék a játékot, ha nem akarnak pár órát grind-al tölteni.)

Érmék: A szörnyek érméket dobnak, melyeket felszedve egy bizonyos mennyiség után értelmes és értelmetlen tárgyakat lehet kioldani. Hát nem királyság?

Torna: Gamindastri egy tornát rendez a CPU-knak és jelöltjeiknek, melyre meghívták vendégszerepbe Compa-t és Iffy-t is, hogy azért a maximalisták csak ne érezzék magukat rosszul, hogy a semmiért küzdenek meg újra és újra és újra és újra és ú…

Neptral Torony: Egy torony mind felett, egy torony Nepkegyetlen. Igen, az lesz, miközben próbálsz felkúszni mind a 10 karakterrel az 50 szintű torony legtetejére azért a Trophy-ért.

Összegző
Elég vegyes érzéseim voltak, miután a Torna felét megnyertem, a Torony tetejére felvittem a 10-ből 4 karaktert, a Lily Rank-ot is kimaxoltam egy-két karakternél, majd egy játék újrarakás után a mentésem eltűnt… nem szeretném hogy átéljétek ezt az érzést, kerüljétek a maximalizmust… aki még ez után is úgy döntene nekiáll a kimaxolásnak… hát…

Pro:
- Szép rajzolt grafika
- Átlátható, egyszerű menü
- Menüből lejátszható és kioldható Soundtrack
- Sok, változatos karakter
- EasterEgg hegyek a történetben
- Nep
- Trophy leírások (KI NE HAGYJÁTOK ŐKET!!!)

Kontra:
- Kegyetlen Trophy-k
- Kegyetlen Neptrál Torony
- Kegyetlen Torna
- Kegyetlen Nep
- „100% Neptrális élvezet” – Egy mazochista.

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.