2024. március 19., kedd

Gyorskeresés

Ghost in the Shell: First Assault (Early Access) - Első benyomások

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Bevezető
Novemberben a Nexon egy zárt bétatesztre invitálta a játékosokat, melynek alanya a Ghost in the Shell Stand Alone Complex: First Assault volt [Avagy röviden GitS: First Assault], viszont balszerencsémre nem kerültem be, így vártam a decemberi hivatalosnak mondott megjelenési dátumra… amiből aztán Early Access lett és azóta is adják ki a Free to Play játékot. VISZONT!!

Tegnap előtt egy November óta tartó hosszas várakozás után kaptam az e-mail-emre egy Ghost in the Shell Stand Alone Complex: First Assault Early Access kulcsot és azt kell mondanom... wow, megérte várni.

Az indítást követően…
- Elindítottam a játékot egy gyors regisztrálás után pedig egy 3 részes Tutorial vette kezdetét. Az elsőben a szokásos alapok voltak, álá mozgás, a másodikban a lövés, a harmadikban pedig a képességeket mutatta be a játék.

- Ezen átjutva ki is választhattam a karakterem, akivel játszani akarok (Motoko rulez), ezt követően a játék pedig szabadon enged vandálkodni a rendszerben (amennyiben a szerverkeresés és a hétköznapi játszás annak számíthat, de mindig űzheti valaki durvábban, nem?). Van 8, az animéből is ismerős karakter, mind egyedi képességgel. Ahogy mondtam választani kellett egyet, így őt fogod használni egy jódarabig, hisz nem hiszem hogy olyan könnyen feloldhatóvá teszik a játékos számára a többit is.

- A. Játékkeresés. Nagyon. Lassú. Először az észak európai szerveren próbálkoztam, de nem hogy meccsbe nem tudtam belépni, egy árva játékost láttam a lobby-ban fél másodperc erejéig, mert aztán ki is lépett...

- Ezek után úgy döntöttem átmegyek Amerikai szerverre, ahol egyből bedobott egy fullon lévő lobby-ba, elkezdődött a visszaszámlálás, oldalt kiválasztottuk a pályát és kezdődhetett a játék. (Lucky~)

[Vajon valami ilyesmi lehetett az is, amikor Neo bekerült a Matrix-ba?]

Játékmenet
- A játék egy gyors taktikai reflex shooter-nek írható le. Motoko képessége, hogy láthatatlanná képes válni, amit tudni kell mikor érdemes használni, hisz ha az ember türelmes és nem lövi el minden egyes feltöltésnél a képesség Tier 2-be léphet, ilyenkor a mérő sárgába vált. Ez 2 dolog miatt hasznos.

1/ Hosszabb ideig tudjuk használni

2/ Tier 2-ben aktiválódik egy másik képesség, a Skill Transfer, mellyel a csapatunk többi tagja is ha szeretné használhatja egy rövid ideig képességünket. Természetesen ez visszafelé is működik, nem egyszer kaptam ilyesmódon támogatást, mellyel aztán diadalmaskodtam az ellenség felett. (Hogy fél másodperc múlva fejessel elhulljak…)

- Játékmódok és pályák. A pályákat nem számoltam, de biztos vagyok benne, hogy 4 fölött van, játékmódból viszont 3 darabot találunk.

1/ Egy CSGO szerű plant or defense játékmódot, melyet szerintem nem kell magyarázni.

2/ Team Deathmatch

3/ És egy érdekes kialakítású Capture the Flag. Adott egy időlimit, amely alatt a csapatnak azt az egy kijelölt pontot kell minél többszőr elfoglalni (Általában pályánként 3 van, 1-1 mindkét csapat térfelén és egy középen.). Ha egyszer elfoglaltuk az adatok betöltődnek és a csapat kap egy pontot, várni kell egy kicsit, míg a következő elfoglalható pont aktiválódik, a játék pedig folytatódik az idő lejártáig.

Kiegészítők, karakterlap, mikrotranzakció
- A játékban elérhető egy Ghost Screen nevű nyalánkság, mely egy adatlapnak fogható fel. Ezen az adatlapon az oldalt látható menün nyomkodva vagy letekerve látható, hogy elég sok dolog található itt. A szinted átlagához mérten milyen a statisztikád, kedvenc elsődleges fegyver, pálya vagy éppen operatív, melyeket egy igényes, megirigyelhető stílusban mutat a játék rengeteg statisztikával.

[Ghost Screen, avagy adatlap a sok statisztika lesőnek.]

- Ahogy már mondtam, a játékban található jópár játszható karakter egyedi képességgel, viszont ezen belül a karakter kaphat különbféle implantációkat, mellyel elősegíthetjük egy csata végkimenetelét. Viszont vigyázzatok vele, az implementációk egyszer használatosak, ha beépült a karakterbe nem hogy nem kaphatod vissza, de nagyon gyorsan ki is tud égni, így az elveszik.

- Sok fegyver van a játékban, ami egy jó pont (11 elsődleges, 2 másodlagos, melee-ből pedig nincs vehető [A játék játszásával kioldható 6 ingyenes fegyver]). A fegyverek mindegyike állítható részekkel rendelkezik, így cserélhető a Scope, szerelhető rá RedDot, hangtompító, lámpa, dupla tár, vagy épp egy markolat a jobb pontosság elérése érdekében.

- Volt szó arról, mekkora egy mikrotranzakciós fos szemét lesz a játék, hogy minden szarért kiegészítőért borsos árat kérnek majd. El kell keserítenem a vészharangozókat…

1/ A mikrotranzakció eddig 2 dologban nyilvánult meg. A fegyverskin-ekben, amikből jelenleg hat van és a karakter ruhákban, amikből pedig pont a fele.

2/ A játékban egy Scope 9K pont volt az alap fegyveremre, jobban átnézve a játékban található Áruházat pedig nem láttam 50K fölötti kiegészítőt. A fegyverek árára is mondtak olyat, hogy a kiírt összeg nem az igazi, mivel ha nem időlegesen, hanem véglegesen szeretnéd megvenni a fegyvert bizony 1 millió pont is lehet az ára. Viszont ennek a tévhitnek is csak hűlt helyét találtam, lévén nem tudtam fegyvert időlegesen venni, másodrészt nincs olyan fegyver jelenleg, ami 250K pont fölött lenne.

Árakhoz viszonyítási alap: 4 meccs alatt szereztem 50K pontot úgy, hogy nem nagyon figyeltem halok vagy ölök, lévén inkább a mechanikát néztem vagy épp a beállításokkal szórakoztam. (2 Vereség, 1 Győzelem, 1 Döntetlen)

[Álmodozni még szabad, nem?]

…beleszerettem a játékba!
Felemelő érzés minden játékban, amikor tudod, hogy nem vagy a legjobb az ellenfél pedig még magasabb szintű is, ellenben sikerül lehoznod egy 1v3-at, az ellenfél csapat pedig nem elküld a francba kitessékel egy melegebb éghajlatra, hanem gratulál, hogy sikerült kicselezned őket.

A játék jelenleg 0.9.xx verziószám alatt fut, szóval remélhetőleg nemsokára már bárki kipróbálhatja, hisz a játék Free to Play formában fog a közérdemű elé kerülni, addig viszont úgy gondolom nem olyan drága érte az az 5 euró.

UI. Mivel nem akartam teleszemetelni a cikket képekkel az alábbi linken található pár.
[GitS Képgaléria]

Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.