2024. április 30., kedd

Gyorskeresés

Kommunikáció egyszerűen: számhordozásom története

Írta: |

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Ez valójában egy cselekmény nélküli történet.
2022 vége és 2023 eleje környékén az előző szolgáltatóm felől érkező kellemetlen, ún. „fejlesztési” jelenség miatt mindenképpen változtatásra szántam el magamat mobil-fronton. Mivel errefelé a Telekom is negatívba fejlesztett (ez valami új jelenség egyébként), ezért a kör hamar leszűkült a Vodafone hálózatára. Egykettőre megvolt a prepaid-kártya vásárlása tesztelésre, stb., amiből világos lett számomra, hogy jó – lenne ez a Vodafone, ha nem lenne tele a net a számlázási rendszer rendellenességeiről szóló rémtörténetekkel, szóval ez a szolgáltató maga annyira nem tetszett és nem vonzott. Ekkor jött képbe a Netfone, amire végül a választásom esett.

Ahogyan én csináltam:
- amikor már 101%-os volt az igényem a változtatásra, felkerestem a Netfone honlapját, és egy megfelelőnek tartott díjcsomag (korlátlan belföldi beszélgetés + 50 GB adat, valamivel kevesebbért mint 5e Ft) „Ezt kérem” gombjára kattintottam,
- az itt betöltődő képernyőn megjelöltem az „Új ügyfél vagyok” gombot, majd az onnan megjelen képernyő adatkérő részeit értelemszerűen kitöltöttem,
- fontos, hogy a szerződési adatok megadását követő „Mobil adatok” résznél egyértelműen meg kell jelölni, ha az eddigi számomat meg akarom tartani („meg hát”),
- van még a fizetési adatokra és az egyéb adatokra vonatkozó rész, hamar át lehet esni a megrendelésen, de érdemes odafigyelni azért, hogy mit, miért és hogyan.

A véglegesített megrendelés leadása után emailben visszaigazolják az ügyletet egy „Sikeres megrendelés! Köszöntjük a Netfone Ügyfelek között!” biztató kezdetű küldeményben, ebben ígérik, hogy hamarosan felhívnak. Engem két-három napon belül hívtak is, minden fontosat megbeszéltünk (közte a „szóban is megerősítem a szerződési szándékomat” című mondókát igennel a végén, utoljára az anyakönyvvezető előtt estem át ehhez hasonlón). Megerősítettem újra azt is, hogy vinném a régi számomat, ezt nyugtázta a hölgy, ezzel itt végeztünk.

Ez egy szerdai napon történt, a következő hét szerdáján már a kezemben volt a netfónos sim-kártya azzal, hogy a következő hét hétfőjén este 8-10 között áll át a számom az új hálózatra (az események sorába még az is belefért, hogy az első kézbesítéskor nem tudtam átvenni a sim-kártyákat és meg kellett várni, hogy a futár újra erre járjon). Tudomásul vettem, hogy a következő hétfőn áll át a hálózat, úgyhogy csütörtökön, de pénteken reggel is vettem a telefonomat és indultam munkába, a netfónos sim otthon a fiókban, hiszen három nappal későbbre szólt az aktiválási ígéret. Bent szembesültem vele, hogy reggel 8-kor már nincs P-T-Y hálózat, megvilágosodtam, hogy „emberek, most történik!”. Az egy másik kommunikációs történet, hogy alig tudtam a tartalék telekomos kártyára netet rendelni, mert ellentétben a honlapjukon írtakkal, net nélkül nem ment az alkalmazásuk sem. Szóval, mire délután hazaértem, már működött a Netfone hálózatán a kártyájuk a régi számommal, a beígért határidő előtt három nappal.

Ennyi. Úgy zajlott, ahogy megígérték, sőt, hamarább történt minden. Február 20. körül kezdtem nézelődni a Netfone honlapján, március 3-án már megvolt az átállás. Hozzáteszem, hogy ez még „szezon előtt”, tehát a szolgáltatók által testületileg bejelentett inflációkövető áremelése előtt volt, a tömeges megrendelés ezt követően zúdulhatott a Netfone adminisztrációjára, ha valaki esetleg mostanában időcsúszást tapasztalna.

Aztán ma reggel jött az email a régi szolgáltatómtól (P-T-Y): vegyek én tőlük korlátlan beszélgetést és 25 GB mobilnetet 10.791 Ft-ért. Nos, hát, izé...

P.S. - Elfogadom, más szolgáltatóra esküdsz. Nekem most a Netfone az, ami a P-T-Y nem tudott lenni, pedig jó lett volna.

Hozzászólások

(#1) gabyka


gabyka
aktív tag

Többször váltottam mindhárom hazai szolgáltató között...akkor amikor ígérték...nem előtte, nem utána, hanem akkor... :U anyáztam volna rendesen, ha máskor.
Mi az a P-T-Y? :B

Szerk.: ja, most olvastam az előzőket...

[ Szerkesztve ]

(#2) Klaus Duran válasza gabyka (#1) üzenetére


Klaus Duran
senior tag

Most Y a neve. Régen meg P GSM

A Doctor nem hal meg, csak átalakul. https://www.youtube.com/watch?v=0C3zgYW_FAM

(#3) Viktor0610


Viktor0610
MODERÁTOR

Nem egészen értem, hogy ha a többi szolgáltató nevét kiírtad, akkor a Pannon / Telenor / Yettel miért került csak kezdőbetű-szinten említésre, de mindegy is.
Sok sikert az új szolgáltatóddal.

Amúgy én is gabykával értek egyet.
Ha azt írják/mondják, hogy ekkor lesz a hordozás, akkor ekkor legyen, nem előbb/később. :U

[ Szerkesztve ]

Samsung Galaxy A54

(#4) dugo_


dugo_
veterán

Én még jó 10 éve próbáltam a Vodától átvinni a Telekomhoz, de három hónap huzavona és vagy egy tucat adategyezési hibára futó elutasítás után feladtam. Mindkét szolgáltatónál csak pingvineztek. Elvileg nem azonos formátumban tárolják az adatbázisukban lakcímet és amiatt volt eltérés. Ezúton is minden jót kívánok annak, akinek ehhez köze van/volt.

(#5) nyunyu


nyunyu
félisten

Yettel?

Kollégám anyázott éppen, mert anno a korlátlan mobilnet csomagra volt előfizetve, erre 1-2 éve lekorlátozták 100GB-ra.
Aztán most meg egyoldalúan áttették 25GB-ra, cserébe korlátlan lett beszélgetés, amiből havi 1-2 órát se használ el.

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#6) Viktor0610 válasza nyunyu (#5) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

A első sztorit megnézném, milyen körülmények között ment az a korlátozás. Sosem hallottam még ilyet.
A másikhoz megjegyzés: kapott értesítést a számlájával, amiben leírta a Yettel, hogy mire fogják váltani. Mivel nem lépett (választott másik tarifát), megtörtént a váltás.

Samsung Galaxy A54

(#7) nyunyu válasza dugo_ (#4) üzenetére


nyunyu
félisten

Nem emlékszem a Telekom milyen címszolgáltatótól veszi az adatbázist, de a pillangó idején belefutottunk olyan bugba, hogy ha egy egyébként létező címen egy fals emelet-ajtó kombinációra próbáltunk szolgáltatást rendelni, akkor létrehozott egy új cím rekordot, és annak az azonosítóját adta vissza.
Vagyis egylakásos családi ház esetén is sikerült 10. emelet 2. ajtó alá netet köttetni, mert az utca-házszám stimmelt.

Amennyire emlékszem Siebelben ilyen mezőkben van tárolva a cím:
- ország
- irányítószám
- település
- utcanév
- utca típus (utca, körút, tér, stb...)
- házszám
- épület neve
- lépcsőház
- emelet
- ajtó
- helyrajziszám

Simán lehetséges, hogy más CRMben nincs ennyire szétbontva és/vagy másképp van tagolva, aztán onnan akárhogy próbálod automatikusan konkatenálni+tördelni, sosem jön ki a két cím egyezése, hacsak valaki élő ember át nem nézi, és le nem okézza.
(Mostani helyemen ország kód, irányítószám, város, utca, házszám van csak)

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#8) nyunyu válasza Viktor0610 (#6) üzenetére


nyunyu
félisten

Megszűnt a csomag, és automatikusan átsorolták másikba, ahogy most is.

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

(#9) Viktor0610 válasza nyunyu (#8) üzenetére


Viktor0610
MODERÁTOR

Azért érdekes, amit írsz, mert ilyen sűrűn nem szokott lenni automatikus csomagmódosítás.
Most zajlik egy, igen, de jó pár évvel ezelőtt volt a legutolsó hasonló, nem 1-2 éve.

Samsung Galaxy A54

(#10) nyunyu válasza nyunyu (#7) üzenetére


nyunyu
félisten

Simán lehetséges, hogy más CRMben nincs ennyire szétbontva és/vagy másképp van tagolva, aztán onnan akárhogy próbálod automatikusan konkatenálni+tördelni, sosem jön ki a két cím egyezése, hacsak valaki élő ember át nem nézi, és le nem okézza.

Összes mező konkatenál, aztán két stringre Jaro-Winkler ráuszít, és ha 0.94-0.95-nél nagyobb egyezést mutat, akkor elég jó eséllyel azonos a két cím, max pár betű van elírva bennük.
Legalábbis amikor 2 rendszerben tárolt címeket próbáltam összehasonlítani, és az egyikben 'irányítószám város utcaneve utca házszám' másikban meg 'irányítószám város utcaneve u. házszám' volt, akkor jött ki 0.948-ra.

Persze ez sem véd az ellen, hogy 2.emelet 1. ajtó <> 1.emelet 2.ajtó.

[ Szerkesztve ]

Hello IT! Have you tried turning it off and on again?

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.