2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

ETZ - Egy kaland kezdete

Írta: | Kulcsszavak: motor . MZ . DDR

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Minden férfi életében eljön az a pillanat amikor el akar kezdeni vezetni és sokaknál ez a motorral kezdődik :D
Az egész egy simsonnal kezdődött, de mivel nem az enyém volt és sok nyűgje volt kellett egy saját motor.
(Mielőtt bárki kérdezné jogsi természetesen nincs még :D )
Mi lehet 16 évesen a legjobb választás úgy ha az ember olcsón akar törvényesen utazni?
Persze hogy egy 125-ös ETZ
Ő lett a kiválasztott

Több mint 1 év műszakival 90-ért nem volt rossz vétel a japán motorok árához mérve.
Igaz hogy azóta volt/van pár nyavalyája, de melyik 26 éves motornak nincs?
Kell még ugyan gyűjteni a jogsira, de remélem addigra lesznek szintén motoros kollégák :D
Véleményeket és motorosokat várok kommentben!
Végére egy videó ami a vásárlás után készült:

Hozzászólások

(#1) Kalandor


Kalandor
HÁZIGAZDA
LOGOUT blog

Kb. 20 éve hallottam, hogy egy falusi fiatalnak a Simson S50 beszerzése mutatja az ivarérettségét :)
Ezen vidéki fiatalként nem röhögtem olyan jót, de már igen, mert van benne valami :)

EZT 125. Nem túl erős, nem túl gyenge, de legalább nagy :) Sokat fogod szerelni, de nem fog cserben hagyni. Persze le fognak sajnálni a ficsúrok, de tegyél rá magasról, szerintem az egyik legjobb első motort vetted!

Hajrá, meg ne állj vele :)

(#2) buherton


buherton
őstag

Nekem a régebbi verziója volt meg a TS 125. Hogy az mennyit szivatott? Neked nagy szerencséd, hogy 12 V és generátoros az áramfejlesztőd, de ebbe a régi vasba 6 V és dinamó van, ami kegyetlen. Már vagy 7 éve meg van, de nem telt el egyetlen olyan év sem, amikor ne kellett volna az elektronikáját szerelni. Elképesztően rossz. Neked nem lesznek ilyen problémáid, de egyszer érdemes végig ellenőrizni, utána húzni mindennek, ami elektromos (például a mechanikus fesszabályzót csípőből le kell cserélni elektronikusra) és akkor nem lesz sok gondod vele. Persze ha elkopnak az alkatrészek, akkor cserélni kell őket, de az más tészta.

Használd egészséggel.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#3) Lauda


Lauda
félisten

Testveremnek 150-es etz-je volt, nekem simsonom, persze a tobbivel egyutt, babetta, romet, verhovina :Y :DDD . Nagyon szerettem oket, en most is jobban szeretek menni egy etz-vel, simsonnal, mint egy mai robogoval. Utobbival gyorsan eljutsz mindenhova, viszont nem erzed igazan a motort. :D :) Ezeknek a motoroknak erzed minden rezduleset, nekem ez is hozzatartozik a motorozashoz, persze lehet fiatalkori beidegzodes, egy mai fiatal lehet fel se ulne egy simsonra. :)

[ Szerkesztve ]

(#4) buherton válasza Lauda (#3) üzenetére


buherton
őstag

A robogó arra való, hogy eljuss A pontból B-be. Azzal utazik az ember, mert kell és nem motorozik.

tely, baly, fojó, mennyél, mingyárt, telyföl, tolyás, malyd, kapú, egyenlőre, ejsd, jáccani, ahoz, fúj, hüje, muszály, alat, álok, lasan, fojtatás, ál, fontós, költsön, eggyüt, lyob (jobb?), mek, mongyak, milyért - !!! Tanúlyunk már meghejjessen irni... !!!

(#5) Lauda válasza buherton (#4) üzenetére


Lauda
félisten

Igen, igy is meg lehet fogalmazni. :)

[ Szerkesztve ]

(#6) leslie_smith


leslie_smith
aktív tag

Igazából nekem azért is cél a jogsi, mert lehet, hogy el kellett költözni de a suli Balassagyarmaton maradt így Salgótarjánig lehet gondtalan a buszozás óránként (néha félóránként), de a faluba nehezebb bármikor eljutni.
Így ha szokatlan nap lesz iskolában majd elvisz az ETZ :D
Motorikusan kiváló (csak sokat fogyaszt) csak az elektronika nem akar helyreállni akármit követek el
De tolásra még indul a kis piros :D
Lehet nem erős de ha jól megharaptatjuk az első tárcsát még tud a hátulja füstölni :D
A kis simsonnal majd 150 a kis ETZ-vel meg majd 300 km-t mentem eddig.
Valahogy itt a hegyek közt ennek az ereje jobban bejön és ez kifutotta erőlködés nélkül is a 80-at az egyenesben :D
Jó látni hogy ennyien vagyunk még akik szeretik ezeket a gépeket :)

A mobilarena nem kötelező,de "ajánlott". | Xiaomi Redmi 4X

(#7) gaborbol válasza Lauda (#3) üzenetére


gaborbol
őstag

Verhovina :DDD Havernak az volt az elso motorja, meg kolykok voltunk azon probalt meg megtanulni motorozni te en annyit eletemben nem rohogtem, esett-kelt vagy ket napon keresztul :D Aztan amikor mar kicsit ment volna akkor leterdelt a motor.

(#8) Lauda válasza gaborbol (#7) üzenetére


Lauda
félisten

:DDD Nekem a kezvaltos volt. Egyik legnagyobb esesem nekem is azzal tortent. Egyik utcaban gazvezeteket vezettek es volt egy csomo foldkupac, azokon ugratgattunk. Aztan egyszer mondom megmutatom a tutit. :DDD Sikerult is, akkor tempoval mentem neki az ugratonak, hogy pofaval lefele ertem foldet es az allamon a borket ugy kellett osszevarrni. ;]

(#9) leslie_smith válasza Lauda (#8) üzenetére


leslie_smith
aktív tag

A verhovinát ne is említsétek :D
Apum csak rosszat mesélt róla meg neki volt Rigája
Na az még a borzalom :D
De a verhovina ugye egy jó motorkerékpár [link]

A mobilarena nem kötelező,de "ajánlott". | Xiaomi Redmi 4X

(#10) Lauda válasza leslie_smith (#9) üzenetére


Lauda
félisten

Hat nem volt egy megbizhato tipus. :D Mi is szenvedtunk vele, aztan felfurtuk valami 70-es mereture a fofuvokat, csak ugy szivta a benzint. 7 decit kipippantott kb 5 km alatt, de ment mint allat. :DD

Rometbol meg ilyen zold volt:

Igaz ez testveremtol maradt ram, mikor valtott etz-re. A babettam is meg van meg, tokeletesen mukodik, majd lefotozom. :D Ha jol emlekszem 1976-os, hatul meg nincs teloja, az ules alatt van egy rugo. Igaz jo egy eve nem ment, szerintem at kene pucolni a porlasztojat megint.

[ Szerkesztve ]

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.