2024. április 26., péntek

Gyorskeresés

OpenCL Raytrace 'benchmark' v0.03 - Photon Mapping

Írta: | Kulcsszavak: OpenCL . raytrace . raytracing . photon mapping . benchmark

[ ÚJ BEJEGYZÉS ]

Elkészült a harmadik kis tesztprogram. Sakktáblán gömb, visszaveri es töri a fényt, fent kék ég, mögötte árnyék. Szokás szerint OpenCL, az ég Perlin-noise. Az újdonság benne az, hogy a gömb nemcsak visszaveri, hanem töri is a fényt, mögötte az árnyékban lencseként összegyüjti (ezt számolja photon mappinggel). Mivel atomic utasításokat is használ, ezért csak amd/ati 5xxx-es kártyákon, illetve nvidián g92-től felfelé fut. Eddig 5870-en, gtx 260-on, 9600gt-n volt tesztelve. (4670-en is, de ott ugye nem futott). Majd még egy gtx 480-on megnézem.

Szokás szerint OpenCL kell hozza, nvidiánál megfelelő driver, atinál stream sdk.

Letöltés itt

Hozzászólások

(#1) dezz


dezz
nagyúr

Radeon HD5750 Passive (700 MHz GPU/1150 MHz mem): ~40 fps
De lehet, hogy procilimit van (Athlon64@2.5 GHz), mert az 100%-on megy közben.

Real-time ray-tracing (még ha csak egy gömb+talaj+ég is), és 0 hozzászólás? Hát hogy van ez? :N

Nem teszed be aláírásba? Pl.: "OpenCL real-time ray-tracing - blogom - eredményeket várunk a topikban!", vagy ilyesmi.

Nagyon komoly ez az egész... Fél-egy-két TFLOPS at hand... Nem olyan rég szuperszámítógépek tudtak ennyit... Meg néztem pár forrást az AMD developer csomagban... Ezzel akár hobbiból is össze lehet hozni érdekes dolgokat...!

(Kár, hogy a mai fiatalok többsége csak játszik egész nap... Régebben azért jobban kiéltük a kreativitást...)

Apropó, '87 körül én is írtam egy ilyen gömbös ray-tracert, de nem ám C-ben, hanem 68k FPU ASM-ben (A500+030+882 :) ), úgy akkori mércével egész gyors volt, néhány gömbbel pár perc alatt végzett -- 320x256-ban. :D Ja, előbb tudott textúrákat, mint az akkori ismert ray-tracerek. Animokat is tudtam menteni vele, a klubban ("Csoki") kicsit néztek, hogy ezt meg mivel csináltam... Valahol itt eszi az enyészet egy 3.5"-es floppyn... 24 éve... Basszus! (Azért most engem nem úgy kell elképzelni, mint egy ősz aggastyánt, tizenéves koromban csináltam, meg rajtam amúgy is kevésbé fog az idő. :D )

[ Szerkesztve ]

(#2) dezz


dezz
nagyúr

Ezt nézted már?: smallpt
Van már OpenCL port is: SmallptCPU/GPU
Érdekessége, hogy nem visszafelé követi a fényt, hanem a lámpától indítja a sugarakat. :) Így kicsit lassú, de úgy 10 óra alatt :D meglehetősen élethű eredményt ad.

Talán ennek továbbfejlesztése a SmallLuxGPU v1.5 (OpenCL). YouTube
(Érdemes 720p-ben nézni!)

ps. egyébként már az AMD-től is tölthető olyan videokártyadriver-csomag, amiben benne van az OpenCL driver is.

[ Szerkesztve ]

(#3) sekli válasza dezz (#2) üzenetére


sekli
addikt

az elég elborult dolog azért, hogy a fényforrásból indítja a sugarakat, én nem lennék ennyire türelmes... szvsz a kétirányú sugárkövetés nem lenne sokkal rosszabb, de nagyságrendekkel gyorsabb.

(#4) mrgg


mrgg
tag

Ez egészen jól néz ki, ráadásul realtime? Ez tetszik, gratulálok a kódjaidhoz! :) Az ilyen pillanatokban szoktam elgondolkodni azon, hogy összegyűjtöm a pénzt egy OpenCL-t támogató videókártyára és a körítésére nézelődési célokra, de azon kívül hogy nézem a demókat sokat nem tudnék vele kezdeni, programozásból elég gyökér vagyok.

dezz: Én azt a floppy-t minimum páncélszekrénybe zárnám. ;) Mindenesetre gratulálok a te programozási tudományodhoz is! :)

[ Szerkesztve ]

(#5) lenox válasza dezz (#1) üzenetére


lenox
veterán

Hat igen, nem nagyon erolkodtem a kepkirakassal, ugyhogy alapvetoen 2 magos procira lett irva, ugy erdemes futtatni.

(#6) lenox válasza mrgg (#4) üzenetére


lenox
veterán

Elvileg megy cpu-n is, ha kodot akarsz irni, igaz, lassabb, de az amd driverrel nekem 4 magos intelen is ment... Mondjuk joval lassabban, mint grafkartyan, az igaz...

(#7) lenox válasza dezz (#2) üzenetére


lenox
veterán

Igen, azota betettek a driverbe is...

(#8) mrgg válasza lenox (#6) üzenetére


mrgg
tag

Hm, kipróbáltam, és tényleg van ilyen! Köszönöm a tájékoztatást! :)
Viszont próbáltam a te benchmark-jaidat, és mindegyiknél hasonló jelenség lép fel:

User-error lesz ez, vagy más lesz a probléma? ("Ezek a régi cuccok, mindig csak a baj van velük!" :))
CPU: Pentium M 735
GPU: ATi Mobility Radeon 7500 (Omega driverrel)

[ Szerkesztve ]

(#9) lenox válasza mrgg (#8) üzenetére


lenox
veterán

Nincs opencl kompatibilis gpu-d...

(#10) mrgg válasza lenox (#9) üzenetére


mrgg
tag

Okés, köszönöm, én kérek elnézést! :R

További hozzászólások megtekintése...
Copyright © 2000-2024 PROHARDVER Informatikai Kft.